leeg je voorraadkasten dag... (eten gerelateerd;-)

Nou, ik had nog een bloemkool liggen, nog aardappels zat en vlees was kiezen tussen zalmfiletjes of gehakt, heb gehaktballetjes gemaakt.

Dus eigelijk vandaag een hele normale etensdag :mrgreen:



Morgen weer boodschappen doen voor de hele week zo veel mogelijk en dan maar zien waar we volgende week op uit komen. :thumbup:

Goed idee! Ik ben Miss Voorraad geloof ik :shifty: ik heb vooral tig zakjes marinades en kruidenmixen op voorraad. En ook nog de nodige pakken maaltijdmixen en soep enzo. T wordt tijd om het wat op te ruimen inderdaad!



Mijn eet je kast leeg gerecht wat ik wel vaker maak is:



Pasteitje van bladerdeeg met doperwten, aardappels en knakworstjes gemarineerd in knoflook en mosterd :mrgreen: Gaat hier altijd schoon op!

Vandaag wordt het overigens bloemkool met aardappelpuree (voorraad) en een tilapiafiletje (wat ik nog in de vriezer heb liggen).

wij hebbe het gistern ook gedaan

kipfilet met kipkruiden

spinazie met pasta en wat blokjes jonge kaas

heerlijk.



Ik moet wel zeggen dat wij 1x in de maand de grote boodschappen doen alles wat langhoudbaar is zegmaar

zodat je lke week eigenlijk alleen maar het fruit groente vlees(of vervangers) en zuivel hoeft te kopen

bevalt me prima en scheelt echt ook geld.



daardoor hebben wij wel een goede voorraad diepvries groente en wat pot groente voor dit soort acties dus eigenlijk altijd wel in huis.

en doordat we elke maand kijken wat hebben we nog, wat moet er aan gevult worden gaat er ook niet veel over datum.

Gisteren ook voorraaddagje, maaltijdsoep kip gemaakt, met brood en fruit. vandaag weer voorraaddagje, muv de verse groenten dan. En zo komt de kast steeds een stukje leger. Ook altijd fijn om bakspullen op voorraad te hebben, we kregen visite en toen had ik toch nog cake kunnen voorschotelen.

Ik maak steeds voorraadlijstjes, en als iets in de aanbieding is, ga ik inslaan (zoals 1+1 weken bij plus en ah deze weken)

@Ninanien wrote:

Vandaag wordt het overigens bloemkool met aardappelpuree (voorraad) en een tilapiafiletje (wat ik nog in de vriezer heb liggen).




En van de overgebleven bloemkool en aardappelpuree heb ik een bloemkoolsoep gemaakt voor morgen :mrgreen: Met water en een bouillonblokje erbij, scheutje ketjap, kerrie, kervel en wat zout. Dotje creme fraiche erop en klaar!

Wij doen dat ook, maar dan net even anders. Er komt altijd een moment dat één van ons zegt: pff, de vriezer en voorraad kast puilen uit. We kijken dan wat we hebben en doen gericht boodschappen om de spullen die we hebben aan te vullen. B.v. als we veel vlees hebben en diverse kruidenmixen, hoeven we vaak alleen groente bij te kopen.



Aan de andere kant koop ik er ook vaak voor in. b.v. aanbiedingen: 3 voor de prijs van 2 knorr pakken ofzo, of kiloknallers, 2de halve prijs tacopakketen en noem maar op. Zo heb ik ook vaak bewust een voorraad. Die werken we natuurlijk niet in 1 week weg, maar wel binnen 2 a 3 maanden.



De dingen die blijven staan zijn vaak de wat dubieuze zaken: ingevroren maaltijd waarvan we niet meer weten wat het ook al weer was, blikjes uit het kerstpakket etc.

wij hadden gisteren zo’n budgetmaal.



Aardappels verwerkt tot ovenschotel met room en kaas, courgette, paprika, ui en tomaat die NU op moesten gewokt met een bouillonblokje en dan wat restjes vlees gebakken. Was erg lekker.

@Ninanien wrote:

@Ninanien wrote:
Vandaag wordt het overigens bloemkool met aardappelpuree (voorraad) en een tilapiafiletje (wat ik nog in de vriezer heb liggen).




En van de overgebleven bloemkool en aardappelpuree heb ik een bloemkoolsoep gemaakt voor morgen :mrgreen: Met water en een bouillonblokje erbij, scheutje ketjap, kerrie, kervel en wat zout. Dotje creme fraiche erop en klaar!




aardappelpurree in je soep?? ik heb hier ook nog een halve bloemkool en puree over, maar ik zie het nog niet voor me hoe ik daar soep van kan maken… :think: :oops:

je kunt overal soep van maken.

Aardappelpuree bindt.

aahhh kijk, dat wist ik dan weer niet :slight_smile:

ik snapte er al niets van… :oops:

Gewoon wat water en een bouillonblokje erbij, staafmixer erdoor en verder op smaak maken. Is lekker hoor!



Voor vanavond in het kader van eet je voorraad op:



Bami (heb nog een doos mienestjes staan en een potje kruiden) met satesaus (ook op voorraad) en een gebakken eitje (moeten bijna op). Heb er groente bij gekocht en kipreepjes voor erdoor.

Vanavond hebben wij ook alleen uit voorraad gegeten. Rijst met een beetje nasikruiden, rundersnitsels (ongepanneerd) in reepjes gesneden en gewokt met champignonnen en uitjes en wat woksaus.



Die aardappelpuree in soep ga ik onthouden! Goede tip.

vandaag voorraaddag :wink:



Aardappel, restje peultjes, ui, tomaat, knoflook.

In wok met kerrie masala, bouillonblokje erbij, water erbij, hele tijd laten pruttelen, dan pas de peultjes erbij, Eieren koken, pellen, in zijn geheel onder de kerriesaus zetten en een lekkere budget vega maal :smiley: :drool:

Wij eten bijna de hele week al uit de voorraad omdat ik zo misselijk ben :sick: (soort buikgriepje denk ik, niet door de zwangerschap hoop ik)

Vanavond nog een keer en als ik me morgen goed voel dan ga ik weer boodschappen doen. De verse dingen raken wel op zoals ochtenddrink, vla, eieren, fruit etc.

Vind het nu wel bar handig dat ik dan zo’n grote voorraad heb.



Vanavond wil ik nasi maken. Rijst heb ik altijd op voorraad, kruiden ook. Gehakt nog uit de vriezer en groenten uit de koelkast en vriezer.

We hebben nog precies twee eieren dus die maken we ook op.

Mutsie, oppassen hoor. Misselijkheid kan ook een voorbode zijn van zwangerschapsvergiftiging of hellp!



Hier is de voorraad nu echt helemaal op :shock: Wat een ruimte in de keukenkastjes. Het enige dat ik nog heb zijn bbq-worstjes en erwtjes in de vriezer. En natuurlijk rijst, spaghetti, aardappels, soepstengels en dat soort dingen.



Het wordt dus tijd voor een flinke ronde door de supermarkt maar daarvoor wacht ik eerst het salaris af :mrgreen:

Wauw wat goed zeg!!!



Met mijn voorraden schiet het nog niet zo op. De koelkast is wel bijna leeg overigens :angel:

Het heeft deze maand enorm gescheeld in de kosten, maar aankomende maand :roll: :roll:

@cees77 wrote:

Mutsie, oppassen hoor. Misselijkheid kan ook een voorbode zijn van zwangerschapsvergiftiging of hellp!




Ik pas zeker op, maar er zijn er meerdere in de omgeving met deze klachten, kids op mijn werk, familie, hub van het weekend dus verwacht eerder dat het dat is, gaat alweer een stuk beter als dinsdag en woensdag :thumbup: (en heb verder geen klachten)

@cees77 wrote:

Het heeft deze maand enorm gescheeld in de kosten, maar aankomende maand :roll: :roll:




maar dan heb je wel weer al het ‘oude’ spul opgemaakt, kan er niets meer over de datum gaan. :thumbup: