leeg je voorraadkasten dag... (eten gerelateerd;-)

Hebben jullie nog ideeen om van restjes groente wat lekkers te maken?

Ik heb niet zozeer veel voorraad, wel regelmatig een tomaat over, stukje courgette of een half blikje mais etc.



Ik heb van de week bijv van een restje pompoen pompoencake gebakken, maak van mais maiskoekjes. Liefst dus verantwoorde hapjes die meteen mee kunnen in de lunchtrommel, maar mag ook gewoon voor t avondeten zijn!

Chilli con carde met groente ?



Zeker met mais en tomaten…



Ik maak er vaak een soort wrap van, en creme freche…

Wat overblijft aan groente gaat bij mij meestal in de wok :smiley:



Tomaat is wel lekker op brood, plakje kaas erover en dan in de oven :drool:



Vandaag hebben we deels restjes dag en deels uit de vriezer. Gisteren nasi gemaakt (volledig uit voorraad) en vandaag heb ik kipfilet ontdooit en gemarineerd klaar gezet. Ben vanavond dus zo klaar :smiley:

@Mutsie86 wrote:

@cees77 wrote:
Mutsie, oppassen hoor. Misselijkheid kan ook een voorbode zijn van zwangerschapsvergiftiging of hellp!




Ik pas zeker op, maar er zijn er meerdere in de omgeving met deze klachten, kids op mijn werk, familie, hub van het weekend dus verwacht eerder dat het dat is, gaat alweer een stuk beter als dinsdag en woensdag :thumbup: (en heb verder geen klachten)


Mijn buuf had verder ook geen klachten, alleen misselijk. Was toch zw. verg.

Maar als vele in je omgeving het hebben.... Die zullen niet allemaal zwanger zijn :wink: :mrgreen:

@Lune wrote:

Hebben jullie nog ideeen om van restjes groente wat lekkers te maken?

Ik heb niet zozeer veel voorraad, wel regelmatig een tomaat over, stukje courgette of een half blikje mais etc.



Ik heb van de week bijv van een restje pompoen pompoencake gebakken, maak van mais maiskoekjes. Liefst dus verantwoorde hapjes die meteen mee kunnen in de lunchtrommel, maar mag ook gewoon voor t avondeten zijn!




Bladerdeeghapjes van maken? Groenten even kort fruiten in de pan, knoflook en eventueel een druppeltje sojasaus of ketjap erbij, dan in bladerdeeg rollen en in de oven.

Wij eten zeker twee keer per week uit de voorraad. Vanavond wordt het tortellini kaas of fusilli, met knoflook, tomaat, champignons en kappertjes, en ik denk dat ik zelf een kaassausje maak van geraspte kaas en creme fraiche. :slight_smile:

Vorige week heb ik mijn voorraadkast opgeruimd en moest weer ontzettend veel weggooien dus ik had mezelf dit weekend al als doel gesteld niks in huis te halen, maar wat te brouwen van de spulletjes die ik nog heb. Goed bezig hier dus ook :mrgreen: !

Macaroni met frikandellen :sick: ga ik noooooit maken. Dan liever een vega-macaroni :wink: !



Maar de goedkope variant van mijn ouders, macaroni, uitje, blikje smac, tomatenpuree die komt er hier ook niet in. Ik heb altijd verse tomaten liggen en anders wel blikjes tomaat, basilicum, knoflook en uitje… daarmee kom je een heel eind voor een lekkere basissaus.



Specie lijkt me een slap aftreksel van chilli con carne. Klinkt echt niet lekker.



Verder aten ze bij mij thuis vaak aardappelen & sla met papnat (karnemelksepap). Dat vind ik echt een gruwel. Sla hoort lekker met een uitje, augurkje, eitje, tomaatje, dressing!



Heb standaard pasta, rijst in huis, restjes groenten en ook altijd vlees en vis in de vriezer. Met al die basisingredienten kan ik best een keer in de week wat bedenken zonder eerst boodschappen te doen!

Hier komt er eigenlijk nooit iemand spontaan rond etenstijd. Dat is zoooo onhollands :wink: !