De huisarts belde zojuist dat ik het recept op kon halen. Weet je wat vreemd was?? Ze vertelde dat ik 25 euro contant moest betalen aan de huisarts… HAHAHA Zou hij er een handeltje uit slaan? Zwarte pneumokokprik :mrgreen: Moet niet gekker worden!! Ik wil dus echt wel een bonnetje want ik ga hem gewoon declareren. Ben benieuwd wat hij zegt als ik hem morgen ophaal…
@pientje wrote:
De huisarts belde zojuist dat ik het recept op kon halen. Weet je wat vreemd was?? Ze vertelde dat ik 25 euro contant moest betalen aan de huisarts… HAHAHA Zou hij er een handeltje uit slaan? Zwarte pneumokokprik :mrgreen: Moet niet gekker worden!! Ik wil dus echt wel een bonnetje want ik ga hem gewoon declareren. Ben benieuwd wat hij zegt als ik hem morgen ophaal…
hm liever 25 euro zwart dan 55 wit zou ik denken, of moet je die andere 30euro ook nog betalen?
Als je de rest toch moet betalen zou ik ook een bon eisen
Is het wel de goede dan?
Want ik kan me herinneren dat hier ook iemand de verkeerde had voorgeschreven gekregen (voor oudere kinderen) en die was wel veel goedkoper.
Ja het is wel de juiste (Pneumonax). Maar het uitschrijven van het recept EN het prikken moet je uiteraard ook betalen en DAT is die 25 euro…
@pientje wrote:
Ja het is wel de juiste (Pneumonax). Maar het uitschrijven van het recept EN het prikken moet je uiteraard ook betalen en DAT is die 25 euro…
Verzekering? Rekeningen worden hier altijd meteen doorgestuurd naar de verzekeraar…of zouden ze dat ook niet betalen? hm ben benieuwd, de 13e moet Anne, zal eens aanhoren wat ze erover zegt.
Deze inenting is vrijwillig en worden dus NIET vergoed en daarom zijn deze op eigen kosten. De prijs van de inenting ( 18,50 ) moet ik nog bij de apotheek betalen als ik de inenting ophaal. Dus alles bij elkaar kost het € 43,50. Ik ga het gewoon opsturen en kijken wat de verzekeraar er van zegt. Misschien fietsen we er wel doorheen door een niet oplettende medewerker :mrgreen: .
Ach wie niet waagt :lol:
@pientje wrote:
VOlgens mij is dit niet de goede hoor, je moet volgens mij
Prevenar hebben.
Ze wilden mij eerst ook dit vaccin meegeven maar ik moest
toch echt Prevenar hebben.
Ik zou het nog even navragen als ik jou was.
Ik vind dit een handig schema:
http://www.pneumoprik.nl/
Liefs Marije :-*
Oh ja…Yara heeft er nu 3 gehad en ik heb ze ook geprobeerd
te declaren bij de verzekering, maar ik kreeg een brief terug
dat het niet vergoed wordt.
@Truitje wrote:
@pientje wrote:Ja het is wel de juiste (Pneumonax). Maar het uitschrijven van het recept EN het prikken moet je uiteraard ook betalen en DAT is die 25 euro…
VOlgens mij is dit niet de goede hoor, je moet volgens mij
Prevenar hebben.
Ze wilden mij eerst ook dit vaccin meegeven maar ik moest
toch echt Prevenar hebben.
Midas is al ouder dan 2

Oh oke dan is het goed haha, ja je weet het soms maar nooit
he wat ze je meegeven
Nee dat klopt, als je tegenwoordig niet zelf goed oplet :naughty: Ik heb al meer verhalen gehoord over verkeerde bestellingen inderdaad. Vandaar dat ik het precies wist
@Truitje wrote:
Oh ja…Yara heeft er nu 3 gehad en ik heb ze ook geprobeerd
te declaren bij de verzekering, maar ik kreeg een brief terug
dat het niet vergoed wordt.
Dat is in ieder geval netjes, ik heb nog steeds geen bericht van de verzekering, dus ga er zelf maar eens achteraan bellen :roll: .
Anne is vandaag geprikt, ik heb de huisarts niks horen zeggen over betalen, dus ik wacht af. Ik vond dat onze ha niet al te lief met Anne omging en liet het liever door het cb doen, maar dat doen ze hier niet, omdat het niet vergoed wordt en wij de spuiten mee moeten nemen en hun dan niet garant kunnen staan voor de kwaliteit van de enting. Daar kan ik inkomen dus de volgende keer maar weer naar de ha :?
Ook ik heb het hierover met CB gehad. Volgens hun moet ik Prevenar halen bij de apotheek en in 3 keer inenten. Wel zorgen dat er 2 weken tussen andere spuiten van het vaccinatie-programma ziteen ivm bijwerkingen. Ikhad dus eigenlijk besloten om het te doen. Nu is de huisarts er NIET echt een voorstander van … pfffffffff… weet het eigenlijk even niet.
Dat van die minder kans op oorontstekingen had ik nog niet gehoord.
Volgens CB gaat het alles bij elkaar huisarts apotheek en zetten iets van 70 euro kosten.
Groetjes, Petri
Ja meer!
Die prevanar hebben wij ook laten zetten; die is voor de jongste kinderen.
Maar die is dus ook duurder. Ik weet het niet meer precies maar 80/90 euro alleen de spuit en dan nog naar de ha maar dat kost je niks toch; ben je toch voor verzekerd?
Het hangtr dus van de leeftijd af welke soort je krijgt en hoe vaak je kindje moet; en dus ook hoe duur het is.
Na 1 jr is het weer anders geloof ik dus ik zou even informeren want volgens mij moet je dan 2 (scheelt weer).
CarmenArjan had het meende ik goed uitgezocht wat voor welke leeftijd!
Mijn HA was er trouwens ook niet voor (zelf) maar het CB raadde het weer aan. Mijn HA is tegen inentingen in het algemeen dus ja…
We hebben er wel een goed gesprek over gehad en hij vond het heel goed dat ik er zo goed over had nagedacht en dus niet zomaar inente.
Hij zij wel ook dus dat het in Engeland ook al heel lang een standaad enting is.
Het is dus geen rare inenting ofzo.
Je moet alleen voor jezelf een risicoafweging maken of je het nodig vind.
IK heb gisteren het recept op gehaald. Ik moet € 24.60 betalen contant bij de HA. Ik heb echter wel een officiele rekening voor datzelfde bedrag meegekregen, waarop staat consult. Nou deze ga ik gewoon indienen bij de verzekering, kijken wat er gebeurd. Een consult krijg je namelijk vergoed dus ik zou eigenlijk niet weten waarom ze er niet in zouden trappen :mrgreen:
Nu bestellen bij de apotheek en dan kan hij erin! :?
Anne heeft 2 prevenar gehad en koste samen 109euro. Via de site ook gelezen dat deze spuit een 55 euro kost per stuk, dus dat kan kloppen.
Ik weet alleen dat kindjes tussen 1 en 2 jaar 2 spuiten krijgen en kindjes vanaf 2 jaar 1 spuit en dat is weer een ander spuit als die van de kindjes van 1 jaar. Onder de 1 jaar heb ik niet gelezen, omdat ik daar niets mee te maken heb. De site die eerder aangegeven staat is nog steeds actief en daar staat alles goed uitgelegd op.
Onder het jaar is het 2/3 keer in het eerste jaar en dan nog 1 keer in het 2e jaar. Het is erg maar ik weet dus nu al niet meer of ze er 2 of 3 moest het eerste jaar. Ze heeft ze in iedergeval gehad .
Ik ben vanmorgen bij het CB geweest en heb het gevraagd. Zij zegt dat Matthijs dan nog 3 prikken moet krijgen en ik lees hier dat het er 2 moeten zijn!!!
Wij moeten het idd ook via de huisarts doen en dan was het ook Prevenar (???)
Ik ga er nog even achteraan voor wat meer info bij de huisarts, maar ik denk wel dat we hem die inenting gaan geven.