Laten jullie prikken op pneumokok?

Mik is ook op eigen initiatief ge-ent.

Hij is ge-ent met 3-4-5 maanden en heeft vorige week vrijdag de laatste gehad met 12 maanden.

Wij liepen een maand acher op het schema van de cb.

Ik heb 57.00 euro voor de prikken betaald, wel ingeleverd bij de zorgverzekeraar maar niet vergoed gekregen.

Ook ik kreeg eerst de verkeerde prik voorgeschreven gekregen en heb er zelf voor moeten zorgen (lang leve informatie op internet) dat hij de juiste dus de prevenar kreeg, volgens de apo was er geen andere dan de pneumovax (was ook rond de 18 euro), heb de ha ass de apotheek laten bellen en zo uiteindelijk wel prevenar gekregen.

De huisarts heeft de prik gezet maar moest gewoon bij de apo betalen, ik heb nooit enig concult betaald voor het zetten van de prikken bij de HA.

ff het schema

Heel slim :wink:

ter aanvulling…

TOT 24 maanden Prevenar

NA 24 maanden Pneumovax

Kijk zo komen we er wel :clap: :mrgreen: .

Helder!

Halloohoo,

Darwin ook 2x Prevenar, totaal 110,=.

Kosten prikken door HA, 25,=… grrrrrrrrrrrr

Alles gedeclareerd en terugontvangen. :dance:

Darwin heeft geen last van bijwerkingen gehad.

Stond ik daar, zegt de HA ineens, de ass. heeft toch wel verteld dat er contant afgerekend moest worden… uhh niet dus.

Ik met Darwin op m’n arm naar het pinapp. lastig hoor als er van die leuke kleurige stickertjes opzitten.

Maar goed afgerekend en een bon gevraagd, daarop stond alleen vermeld “consult” en werd dus vergoed.

Ik heb tot nog toe geen rekening ontvangen van mn huisarts. Ik wa sdan ook de eerste die deze prik door haar liet zetten en volgens mij had ze geen idee waar ze mee bezig was (op t prikken na dan). Dus ben benieuwd of ik ook een rekening krijg, ik denk dat ze t meteen naar de verzekeraar hebben gestuurd.

Ik ben net bij de huisarts geweest om het aan te vragen.

De assistente zet hier de spuitjes zelf, hoef je niet voor naar een arts ofzo.

Ik heb via de kinderarts van Guus het recept gekregen. Omdat hij net 1 is heeft hij nog maar 2 spuitjes nodig. Onder het jaar 3 spuiten. De kinderarts zei dat na het 2e jaar het niet meer aan te raden was, dan zijn ze redelijk uit de risico-periode. Ik heb haar advies gevraagd als arts en als moeder. Het is een kleine kas maar als ze hersenvliesontsteking krijgen kan het dus ook echt goed fout gaan. Deze vaccinatie beschermd ook goed tegen oorontstekekingen.

Je moet wel alles zelf betalen, receptkosten, apotheek voor de vaccinatie en weer 2 x terug naar de HA om ze te laten zetten.

Houdt er wel rekening mee dat er meer dan 2 weken tussen de vaccinaties van de CB en deze zitten.

Groetjes, Petri

Afgelopen vrijdag heeft Guus zijn eerst spuit (van de 2 ) gehad. 108 euro nog iets af moeten rekenen bij de Apotheek. De huisarts rekent niets voor het zetten van de spuit. Zondag en maandag had hij wel ineens 39.7 koorts !!! Ik denk dat dat met de vaccinatie te maken heeft, zie geen andere aanleiding. Vandaag gelukkig gezakt naar 37.6.

Over 6 weken nogmaals een spuitje. En dan begin maart de BMR vaccinatie bij het CB.

Wens jullie succes met het nemen van de beslissing.

Groetjes, Petri