Laten jullie prikken op pneumokok?

Ik wil graag weten of er hier ouders zijn die hun kindjes die voor april 2006 zijn geboren op eigen kosten laten enten tegen pneumokok? Ik ben erg aan het twijfelen of ik het wel of niet laat doen. Redenaties waarom wel of juist niet zijn van harte welkom.

Alvast bedankt

Hoi,

Wij hebben ook getwijfeld, maar bij 1 jaar en 2 maanden heeft het volgens de CB geen zin meer om dit te doen. Want het zijn in totaal 3 of 4 prikken en dan zouden de baby’s die ruim 1 jaar zijn, npg maar 1 prik krijgen.

Wij hebben dus niet meer gedaan.

Anne zou volgens de website 2 prikken nog krijgen, kindjes boven de 2 jaar 1 prik.

http://www.pneumoprik.nl/?gclid=CJq8-Yikj4gCFRNeMAodojxZ_g

Hoop dat de site mag, lijkt me geen reclame, maar info voor ouders. Zo komen we er misschien uit wat te doen.

NIemand verder? :eh:

Ja ik heb het wel laten doen. Ze heeft er al 3 gehad en moet er nog één als ze een jaar is geweest.

Mijn CB raadde het ook aan. Toevallig kreeg ik vorige week van het KDV (catalpa) hier ook een folder over (overheidsding volgens mij) en die vond ik er eigenlijk ook wel een beetje op aansturen. Of ik lees dat nu zo natuurlijk :wink: . In iedergeval is de grootste risicogroep kinderen onder de 2 jaar. Dus hoe jonger hoe meer zin het heeft om te enten.

aahh ik zie nu jou link en snap nu ook waarom die folder er een beetje op aan stuurt. Zijn de makers van het vaccin :wink: niet echt onafhankelijk dus. Maar goed daar was mijn folder dus ook van.

Yara heeft ze niet gehad en ik heb er ook nooit aan gedacht om eerlijk te zijn :oops: . Ze krijgt gewoon de standaard prikken op cb en dat is dat.

Hier krijgt de kleine man hem wel (denk ik). Er is iets misgegaan met het voorschrijven van het receptje hoorde ik toevallig vanmorgen :frowning: Een dezer dagen ligt het receptje klaar en dan kan ik hem bij de apotheek ophalen. Nu nog iemand vinden die hem gaat zetten, want ik laat mijn “o zo kindervriendelijke huisarts” ECHT geen spuit in hem zetten… en data weet ie al dus we zijn even naar een oplossing aan het zoeken, misschien bij het prikcentrum ofzo. Mijn HA is echt geen kinderhuisarts, dat heb ik allang gezien :wink: Geeft niets, gevolg is dus dat ie me snel genoeg doorstuurt want ik blijf zeuren :stuck_out_tongue:

Ja ik laat jur ook inenten volgende maand (12 mnd) en dan met 15 mnd nog een keer.

Pientje, ik ga er even vanuit dat je de kleine man midas bedoelt toch?

laat je dan wel even goed voorlichten want als jij er voor kiest nu Midas alsnog in te laten enten dan moet je Midas tot zijn 5de jaar om de zoveel maanden laten inenten. En ik weet niet of dat je bedoeling was?

Kijk even op de site: http://www.pneumoprik.nl

liefs Sam

Ik heb Joost ook de pneumoprik laten geven. Hij heeft er inmiddels 2 gehad en krijgt de 3e een paar weken na de BMR prik. Ik heb het gedaan door de vele verhalen die ik hoor over hersenvliesontsteking. (lees het verhaal van Connor van Survivor…) Ook geeft deze inenting bescherming tegen 2/3 !!! van alle oor en middenoorontstekingen wat natuurlijk ook erg prettig is.

@biebie wrote:

Ja ik laat jur ook inenten volgende maand (12 mnd) en dan met 15 mnd nog een keer.

Pientje, ik ga er even vanuit dat je de kleine man midas bedoelt toch?

laat je dan wel even goed voorlichten want als jij er voor kiest nu Midas alsnog in te laten enten dan moet je Midas tot zijn 5de jaar om de zoveel maanden laten inenten. En ik weet niet of dat je bedoeling was?

Kijk even op de site: http://www.pneumoprik.nl

liefs Sam

Nee hoor, het staat wat onduidelijk, maar kindjes ouder dan 2 jaar krijgen 1 prik in totaal.

klopt, Midas krijgt er maar 1 en dan is hij direct klaar.

Ik heb vandaag onze huisarts gebeld. Zij rade aan om Anne te laten enten, zowiezo alle kindjes onder de 5 jaar zei ze. Pff dan hadden ze mij er wel van op de hoogte mogen brengen, nu heb ik het op het zwemmen gehoord. Maar goed de entingen zijn besteld en 13 november krijgt ze de 1e prik. De apotheker belde nog op of ik ze ook wel echt kwam halen en wist dat ik 110 euro moest betalen, anders zouden ze ze niet bestellen :wall: . Maar goed dat is ook opgelost. Hopenlijk krijgt z eniet teveel last van de prikken.

De apotheker belde nog op of ik ze ook wel echt kwam halen en wist dat ik 110 euro moest betalen, anders zouden ze ze niet bestellen

Denk dat ze teveel zijn laten zitten met de prik of dat het dus niet veel voorkomt. Vraag me toch af hoeveel mensen in totaal het extra laten doen, misschien een poll?
Oja, ik trouwens niet omdat ze steeds zo ziek ervan zijn.

Wij hebben Jarno wel laten inenten. Hij heeft er dit jaar drie gehad en volgend jaar krijgt hij de laatste inenting.

De arts die het recept uitschreef vertelde overigens dat hij zijn zoontje ook had ingeënt. Gaf mij wel het idee dat het verstandig was om in te enten tegen pneumokokken.

Nee hoor, ik vertrouw (volgens sommige meningen ten onrechte) op het vaccineringsbeleid van Nederland en als die het niet nodig vinden om mijn kind die prik te geven, doe ik het niet. Bij mij op het CB zijn ze er nog nooit over begonnen of ik dat eventueel zou willen.

Maar hij is juist opgenomen in het vaccinatieprogramma! Okee nee geen inhaalprogramma voor oudere kindjes maar hij is niet voor niks nu bijgekomen.

In andere landen zat hij al veel langer in het programma trouwens, Nederland is niet zo’n voorloper.

Hier krijgt Robbert alleen een prik als hij 2 jaar wordt. Toen hij geboren was, werd mij gevraagd om mee te doen aan een onderzoek naar dit vaccin. Ze gaan onderzoeken of zoveel prikken wel nodig zijn.

De computer heeft toen besloten dat Robbert alleen een prik op 2 jarige leftijd krijgt. Ik hoop dat er een positief resultaat uit het onderzoek komt en in de toekomst het antal prikken verminderd kan worden. Onderzoek heet trouwens MINOES.

Ja.

Hier werd zowel door het CB en door de HA aangeraden om te doen toen ik er na vroeg, ook al moeten we het nu zelf betalen.

Kindjes geboren vanaf april 2006 krijgen deze inentingen standaard (drie in het eerste jaar en nog één in het tweede jaar).

Lukas heeft er twee gehad nu. Eén met 6 maanden en één met 7 maanden (omdat hij de eerste later kreeg dan standaard, heeft hij er maar twee gehad).

Hij moet er komend jaar nog één krijgen. Die laat ik een maand na de BMR geven.

Hij heeft overigens weinig last gehad van deze inenting. Alleen een paar dagen wat hangerig geweest (vooral bij de eerste keer).

Als een kindje al een jaar is en nog geen prik heeft gehad, krijgt hij of zij er nog maar één als je hem of haar nog wilt inenten.

De inentingen in het eerste jaar zijn anders dan die laatste inenting.

@Mutti wrote:

Ja.

Hier werd zowel door het CB en door de HA aangeraden om te doen toen ik er na vroeg, ook al moeten we het nu zelf betalen.

Kindjes geboren vanaf april 2006 krijgen deze inentingen standaard (drie in het eerste jaar en nog één in het tweede jaar).

Lukas heeft er twee gehad nu. Eén met 6 maanden en één met 7 maanden (omdat hij de eerste later kreeg dan standaard, heeft hij er maar twee gehad).

Hij moet er komend jaar nog één krijgen. Die laat ik een maand na de BMR geven.

Hij heeft overigens weinig last gehad van deze inenting. Alleen een paar dagen wat hangerig geweest (vooral bij de eerste keer).

Als een kindje al een jaar is en nog geen prik heeft gehad, krijgt hij of zij er nog maar één als je hem of haar nog wilt inenten.

De inentingen in het eerste jaar zijn anders dan die laatste inenting.

Dat is vanaf 2 jaar dat ze 1 enting krijgen, kindjes tussen de 1 en de 2 jaar die nog niet geent zijn krijgen 2 prikken. Anne is 15 maanden en krijgt dus 2 prikken. Ze liggen beide al in de koelen, de 1e krijgt ze 13 november en de 2e minimaal 2 maanden later (zoals voorgeschreven).