Laten jullie je inenten tegen de Mexicaanse griep?

@kim86 wrote:

Nu weet ik eigenlijk nogsteeds niet wat ik moet. :frowning: wat een k*t situatieā€¦tis mn eerste kindje, alles is al engā€¦krijg je ook dit nog.

Ik weet echt niet wat ik aan moet met die vacinatie

nu sowieso nog niet omdat je nog in de eerste 4 maanden zit.

ik ookā€¦ dus geen doelgroep maar dan in december val ik daar dan opeens wel inā€¦

vind het heeeeeeeel moeilijk.

mā€™n moeder zei meteen: je moet hem halen je bent zwanger. maar toen ging ik zoeken en ik MAG hem niet eens omdat ik nog in de eerste 16 weken zitā€¦

iedereen succes met beslissen!!!

@AnneK wrote:

Ik twijfel dus nog heel ergā€¦ :think: ā€¦ mijn gyn raadde het vorige week wel aan, dus ben ik naar de HA gegaan en die heeft hem besteld. Ook voor mijn man, want de gyn zei dat het verstandig was om ouders van kinderen jonger dan 6 mnd in te laten enten.

Maar wat doen we dan met Teun??? Die krijgt straks ook veel met de baby te makenā€¦ Hoe doen jullie dat met jullie kinderen?

Heb overigens wel de gewone griepprik gekregen.

Maar ik weet het dus effe echt niet :shifty: . Ik blijf meelezen hier :wink: !

Groetjes, Anne

o? Mag jouw man dus ook een prik halen? Dat vind ik dan weer tegenstrijdig met alle berichten over dat het vaccin alleen voor risicogroepen is. Bovendien staat er op de site dat je baby ook beschermd is tegen de mg tot een half jaar na de geboorte als de moeder is ingeent :think: Het blijft tegenstrijdig allemaal :?

Het blijft zoooo moeilijk heā€¦ en dan is er elke keer op het nieuws dat er zoveel wilde verhalen rond gaan en waar hebben ze het dan overā€¦ gewone vacinaties.

Ik wil graag weten wat de voor / nadelen zijn van de mexicaanse griep enting. Ga vanavond even rustig het stuk van pauw en witteman kjikenā€¦

@kristalkindje wrote:

gisteravond bij pauw en witteman, ā€¦wellicht mooi om toch even terug te kijken, zei de betreffende arts oaā€¦niet VOOR 28 weken doen ā€¦daarna zijn risico s nihil

voor wie het graag wil zien hier de link

http://player.omroep.nl/?aflID=10356663

Heb nog eens gekeken.

Deze meneer heeft zijn huiswerk duidelijk niet gedaan :think:

Hij zegt namelijk letterlijk dat het richtlijnen/beleid is van het RIVM.

Dan zegt hij over de vaccinatie in 1 zinā€¦ de eerste 2 maanden absoluut niet doen (sinds wanneer duurt het eerste trimester 2 maanden). Daarna zegt hij dat na de 28e week volgens het RIVM gevaccineerd kan worden zonder risicoā€™s.

Als je op de website kijkt van het RIVM staat er niks over NA de 28e week vaccineren.

http://www.rivm.nl/preventie/zwangerschap/nieuwe_influenza_a_en_zwangerschap.jsp

Volgens mij is deze meneer in de war met de virusrremmer Tamiflu, die krijg je na de 28 e week, maar dan heb je dus al griep!

Mij verloskundige heeft het me afgeraden omdat ik pas 6 weken zwanger ben.

verder heb ik wel astma en behoor dus nu dubbel tot de risico groepā€¦

Vind het daarom wel een beetje eng om niet de spuit te mogen halen, en het risico voor mijn zwangerschap vind ik ook erg benauwend, stel je voor dat die spuit wel op je zwangerschap reageert en dan negatiefā€¦

Moet je toch niet aan denken, maarja dat is wel met alles, maar toch.

Ik mag hem dus niet halen.

@Maar wrote:

Mij verloskundige heeft het me afgeraden omdat ik pas 6 weken zwanger ben.

verder heb ik wel astma en behoor dus nu dubbel tot de risico groepā€¦

Je hoort vanwege ja astma wel in de risicogroep, maar niet vanwege je zwangerschap. In je zwangerschap gaat het pas spelen als je BM zo hoog zit dat je longen minder ruimte hebben. En dat is pas in het 3e trimester.

Maar ik kan me voorstellen dat je de prik graag gehaald had met je astma en dat het vervelend is dat het nu niet kan. :hug:

@santos_05 wrote:

Het blijft zoooo moeilijk heā€¦ en dan is er elke keer op het nieuws dat er zoveel wilde verhalen rond gaan en waar hebben ze het dan overā€¦ gewone vacinaties.

Ik wil graag weten wat de voor / nadelen zijn van de mexicaanse griep enting. Ga vanavond even rustig het stuk van pauw en witteman kjikenā€¦

Hij zegt erg weinig over zwangerschap. Je kunt beter even op de site van de rivm kijken.

@Hupsakee wrote:

@santos_05 wrote:

Hij zegt erg weinig over zwangerschap. Je kunt beter even op de site van de rivm kijken.

Bovendien klopt het niet wat hij zegtā€¦ Inderdaadā€¦ zie mijn link van het RIVM terug in dit topic.

En dit vond ik ook nog een heldere uiteenzetting:

ik heb hem weg gegooit hoor.

er is mij gewoon teveel onduidelijkheid over de enting tijdens de zwangerschap :naughty:

eerst zeggen ze dat het onder de 3 maand niet mag en gisteren hoor ik dat onder de 28 weken niet mag en dat het daarna gewoon veilig isā€¦stel dat ik hem haal en dat ze volgende week weer zeggen dat het helemaal niet mag tijdens de zwangerschap? :think: ik neem geen enkel risico en heb hem weg gesmeten :snooty:

@Hupsakee wrote:

En dit vond ik ook nog een heldere uiteenzetting:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/39176-bijwerkingenrisicos-vaccin-mexicaanse-griep-risicogroepen.html
ā€™

He. .bedankt. Dit is heel duidelijke info :thumbup:

@merel33 wrote:

ik heb hem weg gegooit hoor.

er is mij gewoon teveel onduidelijkheid over de enting tijdens de zwangerschap :naughty:

eerst zeggen ze dat het onder de 3 maand niet mag en gisteren hoor ik dat onder de 28 weken niet mag en dat het daarna gewoon veilig isā€¦stel dat ik hem haal en dat ze volgende week weer zeggen dat het helemaal niet mag tijdens de zwangerschap?

Ja, die man bij P&W was niet erg goed op de hoogte van het advies aan zwangere vrouwen. Maar hij is de directeur van het Slootervaart ZKH als ik het me goed herinner; dus op dat gebied ook geen expert.

@merel33 wrote:
:think: ik neem geen enkel risico en heb hem weg gesmeten :snooty:

Ik vond het lastige juist dat ik twee risicoā€™s moest wegen:
  1. risico van vaccinatie (mogelijke bijwerkingen)
  2. risico van MG en dan Tamiflu (mogelijke bijwerkingen)

Ik heb een keuze gemaakt, maar ik kan nog steeds niet zeggen dat ik 100% overtuigd ben.

volgens mij werd er nu gezegdā€¦

niet in het 1e trimester en omdat je na de 28e week meer kans hebt op complicaties is het niet nodig om hem al voor de 28e week te halenā€¦

bij ons in de krant stond een oproep vanaf 16 weken zwanger stond daar bijā€¦

dus ik mag toch nog niet. :wink: kan ik mooi nog even denken wat ik ga doen :wink:

Het artikel van Infonu.nl is heel duidelijk! En geeft ook een bericht waardoor je toch positiever tegenover de enting staat:

neeā€¦

vandaag nog goe met mijn HA over gehad . en ik volg mijn gevoel en doe het niet.

Mijn man en ik krijgen hem morgenvroeg. Ben vandaag voor Teun bij de dokter geweest en heb mā€™n twijfels nog eens met hem besproken.

En Teun krijgt hem 21 nov. (1e deel van de dosis) en 3 weken later de 2e dosis.

Misschien omdat wij in BelgiƃĀ« wonen en hier wat andere richtlijnen zijnā€¦ :think: ?

Groetjes, Anne

@AnneK wrote:

Mijn man en ik krijgen hem morgenvroeg. Ben vandaag voor Teun bij de dokter geweest en heb mā€™n twijfels nog eens met hem besproken.

En Teun krijgt hem 21 nov. (1e deel van de dosis) en 3 weken later de 2e dosis.

Misschien omdat wij in BelgiƃĀ« wonen en hier wat andere richtlijnen zijnā€¦ :think: ?

Groetjes, Anne

Raar he, dat er dan toch anders gedacht wordtā€¦ :think: Heb het ook aan mijn huisarts gevraagd: mensen die in creches werken, zoals ik krijgen er een, maar als je zwanger bent het eerste trim nietā€¦ :naughty: Daarna weer wel.

Nou, ik heb hem in elk geval gehad 8) . Mijn man dus ook en die heeft een stijve arm :wink: .

Het was lopende band werk bij de dokter; ging lekker vlot.

Nee, ik niet.

Ik heb er met de vk over gehad en met de ha en beide hebben een gelijke mening, dat er bij zowel de enting als bij het krijgen van mg een risico(tje) verbonden kan zijn. Ik ben gezond van niet binnen de directe risicoroep en daardoor zeggen hun beide dat het echte eigen keuze is. Dat is het altijd, maar ze staan wel achter me.

Als ze hier echt gaan enten voor de kids, dan hangt het af van mijn omgeving of ik laat enten. Want als maar een klein deel ent en de rest niet, wat heeft het dan voor effect vraag ik me af, want met de enting zet het nog niet dat ze het niet kunnen krijgen en als het dan nog verkeerd valt helpt de enting alsnog niet. Er is gewoon nog veel te weinig bekend zover ik weet of de echte werking van de entstof.

Ik laat me niet enten omdat er teveel onduidelijkheid is over de bijwerkingen op de lange termijn. Mijn vk stond om die reden ook niet achter vaccineren trouwens.