Laten jullie je inenten tegen de Mexicaanse griep?

Vanaf half November gaan ze beginnen met het vaccineren van zwangere vrouwen. Ik twijfel heel erg wat ik moet doen. Ik ben 21 November uitgerekend. Wat is jullie beslissing?

Nee…

Nee.

Er is nog niet bewezen of het kwaad kan voor je kindje om je in te laten enten. Ze hebben het nog nooit getest op zwangere vrouwen. Logisch natuurlijk want welke zwangere laat zich nu als proefpersoon gebruiken?

Bovendien kun je van de prik al heel beroerd worden.

Ik blijf erbij dat het een vervelend virus is maar dat het vre-se-lijk wordt opgeblazen allemaal.

Als er ander nieuws is (bijv. over de DSB bank) dan hoor je er niks over. Nu dat nieuws niet meer nieuw is hebben ze het weer over de Mg. :roll:

Ze moeten echt met bewijzen komen dat de prik geen kwaad kan voor zwangere vrouwen maar de griep zelf wel, voor ik er ook maar over nadenk!

@Matsjo wrote:

Nee.

Er is nog niet bewezen of het kwaad kan voor je kindje om je in te laten enten. Ze hebben het nog nooit getest op zwangere vrouwen. Logisch natuurlijk want welke zwangere laat zich nu als proefpersoon gebruiken?

Bovendien kun je van de prik al heel beroerd worden.

Ik blijf erbij dat het een vervelend virus is maar dat het vre-se-lijk wordt opgeblazen allemaal.

Als er ander nieuws is (bijv. over de DSB bank) dan hoor je er niks over. Nu dat nieuws niet meer nieuw is hebben ze het weer over de Mg. :roll:

Ze moeten echt met bewijzen komen dat de prik geen kwaad kan voor zwangere vrouwen maar de griep zelf wel, voor ik er ook maar over nadenk!

sluit me hier bij aan :thumbup:

Nee, zelfde als wat Matsjo zegt.

Bovendien ben ik net als jij in november uitgerekend en hoop voor de prik wordt gegeven uit de risicogroep te verdwijnen :mrgreen: (okok, deze huisarts heeft me eigenlijk ook gewoon in de risicogroep geplaatst, maar daar ben ik het niet mee eens :silenced: )

Nee. Ze hebben het middel niet getest op zwangere vrouwen en er is niet bekend wat het met ongeboren kind zou doen. Nu ben ik dan waarschijnlijk al bevallen, maar dit zei ik een maand geleden al. Elke griep is niet goed voor zwangere vrouwen, welk naampje hij ook heeft.

nee, absoluut niet

Nee. Ook ik sluit mij bij Matsjo aan.

Ik weet het nog niet. Ik heb al een paar keer te vroeg weeën gekregen en heb nu bedrust. De lichte klachten die je na een vaccinatie kunt krijgen, zouden volgens de VK bij mij al voor weeën kunnen zorgen (mijn BM reageert echt op alles). Aan de andere kant moet ik dus ook zeker geen MG krijgen en er zijn waarschijnlijk op de school van Em een paar kindjes met MG.

Nu is de vaccinatie er gelukkig pas over 3 weken, dus de kans is groot dat ik dan al bevallen ben. En anders wordt mijn manneke a terme geboren en dan zijn de risico’s ook weer anders dan met een prematuur babytje. Als Em MG zou krijgen mag ze de couveusesafdeling niet op tot ze een week koortsvrij is. Dat betekent dat ze haar broertje misschien pas na een hele tijd zou mogen zien… :shock:

We zullen wel zien hoe het tegen die tijd is.

ik vind het wel raar allemaal… ik ben Niet zwanger… maar kreeg een foldertje mee, daarin stond vermeld… dat je de MG prik kan halen, maar dat je dan niet binnen 2 maand zwanger mà g worden. en je krijgt dan 2 prikken, november en december… dus mag je pas zwanger worden in maart… maar hoe zit het dan met de prik, als je al in verwachting bent?! Vind het allemaal maar raar hoor…

Weet het nog niet helemaal.

je mag em de eerste drie maanden ook niet hebben, omdat je baby dan nog volop in ontwikkeling is, ze gaan er vanuit dat het dan misschien WEL kwaad kan…

persoonlijk is mijn vertrouwen daardoor ook niet zo groot dat t dan later in de zwangerschap GEEN kwaad zou kunnen, want bereikt dus zowiezo wel de vrucht

ik mag ook geen rode hond inenting hebben , zelfs niet gedurende de borstvoeding, nu is rode hond wel bekend dat dat voor ongeborenen nou niet erg prettig is…maar wat weten we nou van de MG en wat weten we van dat vaccin

niks eigenlijk, net zo veel als destijds van DES of SOFTENON…

ik hoop maar gewoon dat ie mn deur voorbij gaat :roll:

@toetje1986 wrote:

ik vind het wel raar allemaal… ik ben Niet zwanger… maar kreeg een foldertje mee, daarin stond vermeld… dat je de MG prik kan halen, maar dat je dan niet binnen 2 maand zwanger mà g worden. en je krijgt dan 2 prikken, november en december… dus mag je pas zwanger worden in maart… maar hoe zit het dan met de prik, als je al in verwachting bent?! Vind het allemaal maar raar hoor…
Er is een folder over vaccinatie en zwangerschap: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=81683

De eerste tijd van de zwangerschap is altijd extra kwetsbaar omdat alles dan aangelegd wordt.

Ik ga me niet laten inenten tegen de mg. Ben pas voor maart uitgerekend, dus best kans dat ik em krijg, maar ik heb nou niet echt het idee dat hij zoveel verschilt van de gewone griep en daar hoef je je als zwangere niet tegen in te enten.

Ik vind dat het allemaal zwaar opgeblazen wordt…

Ook heb ik naar de uitzending van Netwerk gekeken en daar kwam duidelijk uit naar voren dat het vaccin niet getest is op zwangere vrouwen. Dat zegt voor mij voldoende…

Ik ga geen rotzooi in mijn lichaam laten spuiten, als het ook maar enig negatief effect op m’n baby kan hebben. :snooty:

mmm…ik twijfel nog steeds… 12 januari uitgerekend eerste enting zou 18 november zijn, 2e begin december. Beebje mag eind december geboren worden, dus is allemaal vrij kort op elkaar… Maar naast dat hik ik wel tegen zw. diabetes aan ook dus een risicofactor extra… Toch maar even de verloskundige bellen van de week…

lastig :think:

Ik zat ook te twijfelen, maar heb nu de knoop doorgehakt dat ik me niet laat vaccineren. Mijn ha kon me niet gerust stellen dus doe ik het niet.

Ja!!

Ben zwanger, ben diabeet, heb stollingsproblemen, longemolies gehad.

Reden genoeg om het wel te doen!

Als ik die griep krijg weet ik niet of ik het overleef, dan maar een prik!

Hoorde dat het middel al een tijd gebruikt wordt (dus vast ook zwangeren)

Ik heb de gewone griepprik ook gehad met deze zwangerschap en de vorige, niks van over gehouden.

Mijn dochtertje krijgt hem ook (net als de gewone griepprik)

Na lang twijfelen, veel bellen en veel zoeken:

ik laat me (vanmiddag!) vaccineren. Daarmee geef ik ons manneke ook afweer mee tegen de MG. Kinderen tot 6 maanden worden niet gevaccineerd tegen de MG en zo’n ukkie is toch best kwetsbaar.

Om ons heen zijn nu diverse zieken en gezien mijn situatie (steeds vroegtijdige weeën) zou het erg rot zijn als ik nu griep krijg. Dat betekent voor mij dat ik wrs zou gaan bevallen.

Ik ben er nog steeds niet 100% gerust op, maar ik kies toch voor vaccinatie.

Ik hoorde dat de vaccinatie niet bij het kind komt maar omdat het de moeder beschermd, kan de moeder gezond haar kindje op de wereld zetten.

En een GGD arts zei dat het middel al sinds 1970 gegeven wordt.

Nu weet ik eigenlijk nogsteeds niet wat ik moet. :frowning: wat een k*t situatie…tis mn eerste kindje, alles is al eng…krijg je ook dit nog.

Ik weet echt niet wat ik aan moet met die vacinatie