Kraamvisite

[quote=“knollie1”

mijn kids gaan naar mn ouders als ik de geplande ks krijg.

maar ik wil graag dat als ze de kids daarna brengen, dat zij even op de gang wachten zodat we eerst met ons 5en kunnen genieten. en dat hoeft niet lang maar ongeveer een kwartiertje, kan ik ze dat vragen[/quote]

Dat zou ik zeker doen.

Hele goeie trouwens, heb ik zelf nog niets eens over nagedacht.

Hier wordt het ook (weer) een KS (alleen ditmaal een geplande… en niet zoals bij ons ventje eerst 20 uur afzien en dan alsnog een ks… :? ) en dan gaat zoonlief naar m’n ouders of schoonouders.

En dan wil ik idd eerst lekker ons mannetje erbij hebben, lekker met z’n 4tjes :inlove: en dan pas de rest!

Overigens heb ik kraambezoek nooit vervelend gevonden. Maar eigenlijk ook geen onverwachte gasten op de stoep gehad (nouja, mn ouders ofzo, maar dat is toch anders). Iedereen belde netjes van te voren, stond ook op het kaartje.

De eerste week in het zh gelegen, en daar kwamen toch alleen de mensen die dicht bij je staan.

Groetjes, Marieke

ik vind kraambezoek wel vervelend heb er van de week nog om gehuild bij hub na ruzie met zijn familie weer.

Bah bah ik voel me een broedkip

ik heb 9 maanden alles

eerst misselijk tot 16 weken vanaf 15 weken harde buiken

nu niks kunnen want meteen pijnlijke harde buik,maagzuur smorgens misselijk.

onwijs last van me bekken lopen doet zeer alles doet zeer,

niet kunnen slapen snachts honger hebben.

dan straks weeën en het eruit persen en dan komt iedereen langs

Wanneer mogen we naar de baby komen kijken

o kunnen we weer eens komen we hebben dr al zo lang niet gezien

aaaaa wat een schatje

aaaa wat een lieffie

O ze lijkt op jou

O nee hoor ze lijkt op rick

pfffff ja hoorrrrrrrr ik ben er ook nog

tel ik ook nog mee of ben ik alleen broedkip geweest :think:

overigens waren er mensen bij nikki die ook wat voro mij kochten douchegel of iets in die geest

kon wel janken heerlijk er waren ook nog mensen die aan mij dachten.

heb dus ook bij allebei mijn vriendinnen de 1 in maart bevallen en de ander februari

een mandje gemaakt met douchegel,maskertje,scrub enzo.

ze vonden het geweldig ja dat snap ik vind ik toen ook

zo lang verhaal geworden nu me bedje opzoeken

Vreselijk voor je bianca!! :hug: Nou JIJ bent mooi de moeder dus JIJ bepaalt! Zo is het en zo gebeurd het! En niet anders!

Anders de regel maken dat kraambezoek BENEDEN blijft, dat ga ik doen de komende keer. Ik wil niemand in de privacy van mijn eigen slaapkamer hebben, ik kom wel naar beneden en anders maar niet. Want als ik niet naar beneden kan, betekent dat dat ze te vroeg zijn en later in de week maar terug moeten komen.

Dat gebivakkeer maar op die slaapkamer. Oh ik was zo moe na de bevalling en vooral ook na de 2e nacht. Al die mensen die maar in mijn slaapkamer bleven plakken, terwijl ik alleen maar wilde slapen…

Groot gelijk Blue_fairy! Ik hoef ook geen ‘vreemd’ volk in m’n slaapkamer. Mijn ouders en schoonouders en mijn schoonbroertje is toch max, de rest blijft maar beneden.

Nu is 't ook zo dat we 't excuus hebben van “Kai ligt te slapen”, als mensen 's avonds komen. Dus dan gaat er zowieso niemand naar boven, als 't aan mij ligt (en geloof dat ik nog steeds 50% stemrecht heb hier in huis :lol: :lol: ) Oh, wat klink ik nu toch stoer… zie me dat over 'n week of 6-8 nog maar es doen… :roll:

ja daarom willen wij geen visite in de avond

avond ga ik als het me lukt nikki in bad doen of samen douchen

en lekker even bij dr in bed liggen boekje lezen of zij bij mij

gewoon gezin tijd

NIKS geen visite Nikki heeft dan papa en mama en zusje voor dr eigen

heerlijk als gezinnetje :inlove:

en smorgens visite vanaf 11.00 eerst ontbijten en douchen

en misschien zusje in bad doen lekker tutten

dan kan er een uurtje visite komen dan ga ik slapen

en dan om 15.00 rustig wakker worden met bakkie en dan om 16.00 visite tot 17.00 en daarna SLOES einde van de dag DAAAAAAG gezin tijd

dus 2 keer op een dag visite

en zoals ik al zei de eerste dag ouders maar echt niet eens een uur dan ben ik net bevallen :hand:

2e dag broertje (schoonzusje is klaar met mij dus hoeft nu niet te komen)

(ja nu staat het op internet ja sms je broer snel :wink: )

3e dag opa en oma mij en hub

4e dag oom en tante van mijn kant die van hub zien we nooit dus komen pas na paar weken als ze komen.

en de rest rust

ja de 5e of 6e dag mag me mams nog wel keer komen

Ik heb het gevoel alsof jullie niet graag hebben dat ze je kindje komen bewonderen :slight_smile:

Ik vind bezoek helemaal niet erg :slight_smile: en ze mogen mijn kindje ook pakken, ben ik ff gerust :wink:

En je krijgt cadeautjes :mrgreen:

hier is verder de hele dag iedereen welkom.

maar moet zeggen dat de mensen zich hier ook aan nette tijden houden.

smorgens komen ze pas na half 11.

en tussen de middag komt er niemand.

meestal dan pas vanaf half 4 weer.

en savonds eigenlijk nooit visite.

maar de eerste paar dagen lig ik in het ziekenhuis, dus das toch anders

Ik heb kraamvisite ook nooit erg gevonden.

Vond het ook heerlijk om mijn mannetje te showen :inlove:

En ja, hihi, Vicky… cadeautjes krijgen :smiley:

Heb wel 1 keer gehad dat er vrienden op de avond kwamen en toen had ons ventje zijn dag niet zeg maar… was ie alleen maar aan het huilen en slapen ho maar :hand:

Toen had ik wel zoiets van; jee, waarom blijven jullie nou zitten?

Ik voelde me wel wat ongemakkelijk toen (natuurlijk ook 1e beebje, alles nieuw en wennen). Ben toen uiteindelijk gewoon samen met ons ventje naar boven gegaan, en manlief heeft de visite bezig gehouden.

Nou werkte manlief ook niet echt mee, want die vroeg gerust… terwijl ik met een huilende baby rondliep… “wat willen jullie nog drinken??” :wall:

En ja… ik heb nu alweer zin in de beschuiten met muisjes… heerrrrrlijk!!! Elke keer weer :drool:

Heb van de week alvast een pak gekocht… lekker tussen de middag een boterham met muisjes!!!

Groetjes, Marieke

@Vicky S wrote:

Ik heb het gevoel alsof jullie niet graag hebben dat ze je kindje komen bewonderen :slight_smile:

Ik vind bezoek helemaal niet erg :slight_smile: en ze mogen mijn kindje ook pakken, ben ik ff gerust :wink:

nou jawel maar het gaat alleeeeeeeen om het kindje

als je kindje daar overstuur van geraakt ok, maar denk dat dat toch ook met de hormonen van de mama te maken heeft :slight_smile:

@Vicky S wrote:

Als de visite het nou zag als ‘bewonderen’. En als een kadootje dat dat mag zo vlak na de bevalling, ipv als een bevochten recht. En als ze dan ook eens wisten wanneer het tijd is om weg te gaan en niet bleven plakken tot in het oneindige. En bedenken dat het voor een klein kindje te veel prikkels is om dag in dag uit door iedereen op de arm genomen te worden en van de ene naar de andere gast gepaast te worden, waarbij ik daarna in mijn toch al gebroken nachten zit met een overstuur kind…

Ja dan zou ik het misschien wel leuk vinden.

Voor de rest: wat moet ik met cadeautjes? Alles wat ik nodig heb, heb ik van tevoren echt wel gekocht. En mocht ik nog wat nodig hebben, dan haal ik het alsnog (of laat het halen). Cadeautjes in die zin doen me heel weinig.

@Vicky S wrote:

als je kindje daar overstuur van geraakt ok, maar denk dat dat toch ook met de hormonen van de mama te maken heeft :slight_smile:

en misschien ook wel de vermoeidheid van de krachtsinspanning en de gebroken nachten en alle nieuwe indrukken die je zelf op hebt gedaan, helemaal bij een eerste kindje. Ik word zo flauw van alles maar op ‘hormonen’ schuiven.

PS. ik bedoel niets kattig als het zo overkomt. Of misschien ligt het aan de zwangerschapshormonen… :lol:

Ik vind kraamvisite ook echt wel leuk, en het is tuurlijk leuk om cadeautjes te krijgen. Maar ik heb 't ook niet over de mensen die dichtbij staan, die mensen die het begrijpen wanneer ze te lang zitten of waar ik aan kan vragen om te gaan.

Maar die mensen die nooit komen of iets van zich laten horen. Dat voelt als verplichting en op die momenten heb ik juist geen zin om m’n kind in handen van 'n vreemde te leggen.

Hier ook zo’n huilavond-voorbeeld: ik was alleen thuis en de buurvrouwen zouden langs komen. Ik heb helemaal niks met hen, zie of spreek ze nauwelijks, maar zij elkaar wel. Dus er werd flink onderling gebept, best gezellig. Maar kai vond dat duidelijk niet en heeft vanaf 't begin tot 't einde gehuild. Ze begrepen maar niet dat ze beter konden gaan. Om die reden wil ik niemand meer op visite wanneer hub er niet is.

Knollie, hoe is dat bij jullie dan? Is jouw hub dan thuis of heb jij iemand in huis? Lijkt me erg druk met twee oudere kindjes, beeb, jij met je ks-wond en dan ook visite.

@blue_fairy wrote:

Voor de rest: wat moet ik met cadeautjes? Alles wat ik nodig heb, heb ik van tevoren echt wel gekocht. En mocht ik nog wat nodig hebben, dan haal ik het alsnog (of laat het halen). Cadeautjes in die zin doen me heel weinig.

jeetje. wat een zakelijke kijk op het begrip cadeautjes. :shifty: Ik vond het super lief dat mijn vrienden/familie moeite namen om een speciaal cadeautje uit te zoeken voor iemand die ze nog niet kennen maar die ze welkom willen heten, puur omdat het míjn kindje is. Groot deel had zelfs de moeite gedaan zelf iets te maken. :inlove:

Het gaat toch niet om je uitzet bij elkaar te krijgen maar om het gebaar en de moeite die mensen doen om voor jouw kindje iets moois uit te zoeken/te maken?

Maar ik krijg steeds meer het idee dat heel veel mensen hele horden met mensen over de vloer krijgen waar ze niks mee hebben. En ik prijs mezelf maar gelukkig dat hier gewoon praktishc alleen lieve mensen over de vloer komen om mijn kindje(s) te bewonderen.

@Vicky S wrote:

En als je ze zat bent,dan vertel je je visite toch dat je je niet zo lekker voelt en of jullie binnenkort een keertje wat langer kunnen afspreken,maar voor vandaag is het weer even genoeg toch?

Kan me nauwelijks voorstellen dat mensen nog bewust blijven plakken als je het ze rechtstreeks vraagt…denk dat niemand zich er echt bewust van is dat niet wenselijk is langer dan 30 minuten te blijven zitten als de kraamouders niet zelf een duidelijk signaal afgeven.

Dat mis ik een beetje in deze verhalen…

Goede vrienden snappen dat echt wel als je het gewoon aangeeft, mensen die niet zo dichtbij staan en die dat niet begrijpen,ach dan ben je daar ook mooi meteen vanaf…als je ze toch al liever ziet gaan dan komen…

Voor mezelf kan ik echt alleen zeggen dat die keren dat ik me inderdaad even niet goed voelde en de visite me dwarszat,dan lag dat wel degelijk aan MIJ! Ik gaf het niet aan op die momenten. Het zou wel erg flauw van me zijn als ik daar een ander de schuld van ga geven.

@fiep klophout wrote:

@blue_fairy wrote:

jeetje. wat een zakelijke kijk op het begrip cadeautjes. :shifty: Ik vond het super lief dat mijn vrienden/familie moeite namen om een speciaal cadeautje uit te zoeken voor iemand die ze nog niet kennen maar die ze welkom willen heten, puur omdat het míjn kindje is. Groot deel had zelfs de moeite gedaan zelf iets te maken. :inlove:

Het gaat toch niet om je uitzet bij elkaar te krijgen maar om het gebaar en de moeite die mensen doen om voor jouw kindje iets moois uit te zoeken/te maken?

Sluit me hier helemaal bij aan.
Vind het ook super om te merken dat mensen er over nadenken, de moeite nemen om dat te doen en idd ... de zelfgemaakte cadeautjes :inlove:

Zo is een heel dierbare omslagdoek/ badhanddoek eentje die we van vrienden kregen die net zelf te horen hadden gekregen dat kinderen er niet in zaten voor hun op de natuurlijke manier... en dat zij toch de moeite heeft genomen (en de kracht heeft gehad) om zelf die doek te maken en te borduren voor ons kindje :thumbup:

En hier is een vriendin nu zwanger en ik ben nu al aan het nadenken hoe ik hun blij kan maken. Tis ook hun 4e en ja die uitzet hebben ze idd al wel, daar hoef ik ze niet mee te helpen...

@fiep klophout wrote:

Maar ik krijg steeds meer het idee dat heel veel mensen hele horden met mensen over de vloer krijgen waar ze niks mee hebben.

Hier is dat idd wel 't geval, denk dat meer dan de helft familie is die we nauwelijks zien. Ik ‘hoop’ dat ze minder moeite nemen bij 'n tweede kindje, maar dat zien we dan wel weer…

@mandy_d. wrote:
Goede vrienden snappen dat echt wel als je het gewoon aangeeft, mensen die niet zo dichtbij staan en die dat niet begrijpen,ach dan ben je daar ook mooi meteen vanaf…als je ze toch al liever ziet gaan dan komen…

Voor mezelf kan ik echt alleen zeggen dat die keren dat ik me inderdaad even niet goed voelde en de visite me dwarszat,dan lag dat wel degelijk aan MIJ! Ik gaf het niet aan op die momenten. Het zou wel erg flauw van me zijn als ik daar een ander de schuld van ga geven.

Daar ben ik 't wel mee eens, ik zeg ook eerlijk dat ik niet zo’n held ben om duidelijk aan te geven dat ik 't genoeg vind. Ik moet daar overheen stappen, aan ons gezin denken en niet alles voor 'n ander goed willen doen zodat er “geen praat van komt”. Ik zeg nu heel stoer dat ik er “poep” aan moet hebben :wink:

@Kaatjes wrote:

Maar die mensen die nooit komen of iets van zich laten horen. Dat voelt als verplichting en op die momenten heb ik juist geen zin om m’n kind in handen van 'n vreemde te leggen.

Maar komen die mensen dan gewoon zo maar langs of hebben ze een geboortekaartje gekregen?

Ik kan me niet een echt herinneren dat er bij ons mensen zijn gekomen die geen kaartje hebben gehad… :think:

Nouja, misschien een enkeling… ??

En als er mensen bellen waar ik erg weinig mee heb, dan plan ik wel een afspraakje over een gerrrruime tijd zeg maar :wink:

Denk idd dat je een beetje assertief moet zijn!! Lekker aan je eigen gezinnetje denken!

(ik weet het, is makkelijker gezegd dan gedaan he!)

Verder sluit ik me bij Mandy en Fiep aan!

(maar heb ook geen vervelende ervaringen bij het kraambezoek van ons ventje, dus dat scheelt misschien)

Groetjes,

Marieke

Hier ook wel van die ‘ramptoeristen’ in de familie hoor.

Mensen die je echt NOOIT ziet, maar die in de 1e week al op de stoep staan.

Natuurlijk is het aan ons om ‘nee’ te zeggen, maar dat doe je ook niet zo snel heb ik gemerkt.

Maar Loes… bellen zij van te voren dan op, of staan ze echt zomaar ineens op de stoep?