en op kaartje komt na 20.00 te staan maar hoef niemand in avond
Dat snap ik even niet. wil je nu wel of juist geen bezoek na 20.00u?
Lune, waarom sprak je juist af als je alleen was? Ik heb dat 'n paar keer gedaan destijds en rende m'n benen onder m'n kont uit, was net zo gaar na afloop als Kai zelf....
Lune, waarom sprak je juist af als je alleen was? Ik heb dat 'n paar keer gedaan destijds en rende m’n benen onder m’n kont uit, was net zo gaar na afloop als Kai zelf…
Collega van mij had een 2 ling gekregen en deed dat ook bewust afspreken als ze alleen was… en dan vaak nog onder voedingstijd ook. Dan konden tenminste beide kindjes persoonlijk de fles krijgen ipv gestuntel met kussens naast haar op de bank… is natuurlijk wel weer iets anders als met 1.
Maar als ik bij iemand op kraamvisite ga en het is nog kort geleden dan zal ik toch altijd aanbieden zelf even drinken te maken/pakken… dan ga ik er even voor het gemak vanuit dat ik dan bij een vriendin op bezoek ben
En weet zeker van 2 vriendinnen dat ik niet eens de kans krijg dan zelf drinken voor ze te pakken. Die trekken gewoon de kast open en vragen wat ik wil :lol:
Lune, waarom sprak je juist af als je alleen was? Ik heb dat 'n paar keer gedaan destijds en rende m'n benen onder m'n kont uit, was net zo gaar na afloop als Kai zelf....
er komt rusten van 12.00-15.00 en na 20.00
maar van 18.00 tot 20.00 wil ik ook geen visite
wij laten de baby niet meer van hand naar hand, mensen kijken maar in de wieg en als we beneden zijn en de baby ligt boven, dan moeten ze maar een andere keer kijken.
ik ben er heel erg in, met name omdat de oudste een huibaby was.
we hebben dit bij de jongste zo gedaan en dat is prima bevallen.
wij laten de baby niet meer van hand naar hand, mensen kijken maar in de wieg en als we beneden zijn en de baby ligt boven, dan moeten ze maar een andere keer kijken.
ik ben er heel erg in, met name omdat de oudste een huibaby was.
we hebben dit bij de jongste zo gedaan en dat is prima bevallen.
ja precies jammer dan!!
en als het mensen niet zint gaan ze toch lekker weg het is ons kindje en nikki dr zusje en wij moeten als gezin wennen aan elkaar en dat mensen nieuwsgierig zijn en willen kijken best maar wel op onze manier.
en die opa’s en oma’s die elke week bellen wanneer zien we dr weer het is AL eeb week geleden
ja dus ik ga me hele leven ineens aan andere mensen aanpassen omdat ze me kind regelmatig willen zien nou niet dus :snooty:
ik heb een keer tegen me schoonvader gezegt ik heb dr niet voor jou op de wereld gezet hoor :silenced:
en die opa’s en oma’s die elke week bellen wanneer zien we dr weer het is AL eeb week geleden
Mijn eigen moeder verwacht ik toch zeker om de dag in de kraamweek hoor :lol: En dat vind ik ook prima en gezellig. Maar zij komt dan even en is ook zo weer weg als ze merkt dat het teveel is.
Mijn moeder kennende zal ze op tactische tijdstippen komen, zoals er moet uit school gehaald worden of gebracht… of rond spitstijd na het eten met bad/douche/bed gebeuren… Na de geboorte van de jongste heeft ze toch zeker 3 of 4 avonden mijn man geholpen met die ritueel. Niet dat hij het niet alleen kan, maar ook hij is aan het rennen en vliegen en 's avonds op en dan is het lekker om met z’n tweetjes te kunnen doen.
2x nam ze nog het eten mee ook :thumbup:
Schoonouders ander verhaal… mochten die deze keer gaan zeiken… die hebben niks meer te zeiken, die hebben de jongste nog nooit gezien, want ze konden nooooooit langskomen. Dan kom je maar niet, jullie gemis niet het mijne :silenced:
Mijn eigen moeder verwacht ik toch zeker om de dag in de kraamweek hoor :lol: En dat vind ik ook prima en gezellig. Maar zij komt dan even en is ook zo weer weg als ze merkt dat het teveel is.
Mijn moeder kennende zal ze op tactische tijdstippen komen, zoals er moet uit school gehaald worden of gebracht… of rond spitstijd na het eten met bad/douche/bed gebeuren… Na de geboorte van de jongste heeft ze toch zeker 3 of 4 avonden mijn man geholpen met die ritueel. Niet dat hij het niet alleen kan, maar ook hij is aan het rennen en vliegen en 's avonds op en dan is het lekker om met z’n tweetjes te kunnen doen.
2x nam ze nog het eten mee ook :thumbup:
Schoonouders ander verhaal… mochten die deze keer gaan zeiken… die hebben niks meer te zeiken, die hebben de jongste nog nooit gezien, want ze konden nooooooit langskomen. Dan kom je maar niet, jullie gemis niet het mijne :silenced:
ik zie mijn schoonouders niet hub en nikki gaan er wel heen maar ik niet Laaaaaaaaang verhaal en niet grappig :snooty:
maar goed dus wel op de verjaardag van Nikki en ik vind dat als we elkaar we normaal kunnen doen nou hun niet ze hebben me geen eens gefeliciteerd dus hun hoeven niet op kraamvisite te komen :naughty:
maar goed…
en me moeder ja die kwam bij nikki ook om de dag soms elke dag en ook echt helpen enzo maar hub en ik hebben afgesproken dat nu niet te doen en samen te genieten.
als hub weer aan het werk ik komt me ma mij helpen :inlove:
Ik echt niet, ik liet mn bezoek lopen ;)
Zeker als ik alleen was toch wel fijn, gezellig iemand om even mee te kletsen maar die ook even weet ik het, een van de grotere kinderen in bed legt voor een slaapje, of even een boterhammetje voor ze smeert. Dat soort dingetjes. Ik heb drie kinderen binnen drie jr dus ze waren echt nog klein in de kraamweek van de jongste en wat hulp was echtwel lekker.
Mijn schoonmoeder wilde overigens komen logeren.. :shock: Ze woont erg ver en blijft normaal ook logeren maar ik heb geloof ik (door aaaal die hormonen natuurlijk :silenced: ) zeeer duidelijk gemaakt hoe ik daar over dacht :lol:
mijn schoonouders wonen ook aan de andere kant van het land, zit er ook niet op te wachten dat ze komen logeren hoor :shock: Neem aan dat ze dan bij familie logeren waar ze heel vaak logeren.
Bij ons stond ook ‘‘Wil je ons moppie zien, bel dan even, anders slaapt zij misschien!’’
De eerste week hebben we het heel rustig gehouden, vanaf de 2e week lieten we mensen komen, maar vaak maar 1 ‘‘stel’’ per dag en ook bewust tussendoor dagen met een groot kruis er doorheen op de agenda zodat we even lekker niets hadden, het is al zo’n bizar vreemde tijd (positief bedoeld ).
Dat doet m’n moeder al als ze 'm een dag niet gezien heeft. Maar die hielp ook niet mee, laat staan dat ze in de gaten had dat ze te veel was. Mijn schoonmoeder is 'n ander verhaal, zij was mijn mantelzorg aan het einde van de kraamweek, toen hub al om half 7 naar z’n werk vertrok.
Maar tegen beide kan ik -geloof ik- zonder al te scheve gezichten wel inmiddels zeggen dat 't niet uitkomt
moet zeggen de eerste dagen lig ik in het zhuis en dat scheelt hoor.
daar durven de mensen toch niet zo snel de baby uit de wieg te halen.
en eenmaal thuis is veel bezoek in het zhuis al geweest.
ik doe vaak de stekker uit de telefoon en de mobiel uit.
mijn man weet dat ik dit ook wil.
ik had alleen een vraag over hoe jullie daar over denken.
mijn kids gaan naar mn ouders als ik de geplande ks krijg.
maar ik wil graag dat als ze de kids daarna brengen, dat zij even op de gang wachten zodat we eerst met ons 5en kunnen genieten. en dat hoeft niet lang maar ongeveer een kwartiertje, kan ik ze dat vragen
ik had alleen een vraag over hoe jullie daar over denken. mijn kids gaan naar mn ouders als ik de geplande ks krijg.
maar ik wil graag dat als ze de kids daarna brengen, dat zij even op de gang wachten zodat we eerst met ons 5en kunnen genieten. en dat hoeft niet lang maar ongeveer een kwartiertje, kan ik ze dat vragen
Ja hoor dat kan je best vragen.
Wij hebben dit ook aan mijn ouders gevraagd bij de jongste.
Onze oudste 2 waren ook daar en toen ze kwamen hebben ze eerst de kinderen naar boven laten gaan om hun broertje te zien, even later kwamen ze zelf (mijn vader met fototoestel, dus ook een paar ‘we hadden het niet door foto’s’ van ons 5’jes en die zijn me heel wat waard).
Denk dat je ouders dat echt wel begrijpen hoor.
Ze mogen snel genoeg daarna ook baby kijken :inlove:
als nikki slaapt slaapt ze snachts maar als het op de dag is en mijn moeder heeft dr bijv dan wil ik dat hub dr beneden ophaald en zij eerst met papa bij dr zusje mag kijken en niet met dr oma of wie dan ook.
hoeft niet lang te duren maar zo gaat het wel gebeuren.
Knollie, ik vind dat 'n hele goeie! Denk dat ik dat hier ook bespreek.
Kai is dan bij mijn schoonouders, die waarschijnlijk meteen naar 't zkh komen (ook al is 't midden in de nacht). Kai gaat uiteraard gewoon mee, hij wordt maar 1 keer in z’n leven grote broer, dus zo’n gebroken nachtje voor hem heb ik er heel graag voor over!!!
Knollie, ik vind dat 'n hele goeie! Denk dat ik dat hier ook bespreek.
Kai is dan bij mijn schoonouders, die waarschijnlijk meteen naar 't zkh komen (ook al is 't midden in de nacht). Kai gaat uiteraard gewoon mee, hij wordt maar 1 keer in z’n leven grote broer, dus zo’n gebroken nachtje voor hem heb ik er heel graag voor over!!!
Wij hebben er dus bewust voor gekozen om de oudste lekker te laten slapen. De middelste is om half 5 in de nacht geboren… wij hebben mijn ouders en dus de grote broer gebeld rond 7 uur. Hebben ze nog rustig ontbeten en toen broertje kijken.
Wij vonden juist die nachtrust heel erg belangrijk, het is indrukken genoeg voor zo’n nieuwe grote broer.
De jongste werd om half 5 's middags geboren, dus was het niet aan de orde :lol: