Hier, een uit de kluiten gewassen dorp, betalen we 46 euro voor twee
dagdelen per week. Een maand hoeven we niet te betalen, dat is tijdens
de schoolvakantie. En drinken en een koekje krijgen ze van school. Je
hoeft alleen de luiers mee te geven.
@Maxime wrote:
@Diënne wrote:Ik ben mij van de week ook best rot geschrokken
PSZ 2 dagdelen, hele jaar: per maand 78 euro!
Rotterdam Alexander Polder is dit.
Ik weet dat ze in Zuid, bijvoorbeeld max. 30-40 betalen.
Jeetje voor die paar uurtjes…
volgens mij gaat het in Rotterdam naar inkomen en zijn de tarieven voor de hele gemeente gelijk.
Nee hoor dat klopt niet. Boaz gaat 2 dagdelen naar een psz in Rotterdam Noord en we betalen maar €12,50 per maand( 6,25 per dagdeel)
hier 20 euro per maand voor 2 dagdelen
Wij hebben beide kinderen naar de psz gehad en ze vonden het erg leuk. Bij de eerste vond ik het al veel geld maar omdat ik zag dat ze er ook veel geleerd heeft hebben we de jongste ook laten gaan. Hier in een redelijk dorp in Twente betalen we 86 euro :shock: per maand. Eten en drinken zelf meebregen. In totaal 6 uur verdeeld over twee dagdelen per week. De zomervakantie wordt niet doorbetaald.
Hier betaal je € 22,- in de maand voor 1 dagdeel. Drinken en luiers meenemen. Koekje krijgen ze.
En je staat op een schoonmaakrooster, maar ze zeggen dat je meestal maar 1 (héél) misschien 2 keer aan de beurt komt in de tijd dat je kind op de psz zit. En als je het afkoopt kost het geloof ik € 15,-.
Nou daar wil ik wel een avondje voor poetsen. Vast niet erg om te doen, 1 keertje.
Ik weet eigenlijk niet eens of je de vakantie doorbetaald. Ff in de gaten houden
Wij betalen 35 euro per maand voor 2 dagdelen per week. Drinken, fruit en luiers zelf meenemen. Daar komt bovenop € 12,- per jaar schoonmaakkosten. Ik vind het zelf niet duur. De leidsters van een psz verdienen hier niet veel en ze steken er veel tijd in om het voor de peuters leuk en leerzaam te maken.
Nienke
Jeetje wat betalen wij dan nog veel zeg. 66 euro per maand voor 2 dagdelen en fruit moet je zelf meenemen :S Luiers etc ook. Alleen hoeven wij niet schoon te maken. Alkmaar Noord is dit. De school staat in een nieuwbouwwijk.
Het is ook niet naar inkomen… :think: Maar goed het is nu over, want ons zoontje gaat naar de kleuterschool.
Ik betaal iets van 35,- euro per maand voor 3 dagdelen,wel zelf alles meenemen.
Na de zomervakantie gaat hij nog een ochtend extra en dan ben ik ongeveer 40,-euro kwijt.
Hier 34,50 en het 3e dagdeel is gratis ivm. taalproject. Wat een verschillen zitten er tussen zeg!
Ik heb gelezen in het AD van april dat er een tegemoetkoming voor de psz zou komen via de belastingdienst. Ik weet niet of dit er al door is maar misschien weet iemand anders het hier.
Als iemand het weet of weet waar ik hier meer over kan vinden zou ik het zeer zeker graag horen
Wij betalen 75 euro voor twee dagdelen. Ik vind het best wel absurd dat er zulke verschillen in zitten.
Hier is het op inkomen, maar je zit al heel snel in het hoge tarief, terwijl wij een normaal inkomen hebben.
Helaas is het hier in deze woonplaats allemaal van dezelfde organisatie, dus er valt weinig te kiezen, anders zou ik wel ietsje verder er voor reizen.
Via de organisatie hier (verschillende peuterspeelzalen, zelfde organisatie ) zouden wij ook zo’n 70 euro kwijt zijn voor 2 dagdelen. Vond dat een boel geld en twijfelde erg of we Tejo wel of nog niet naar een psz zouden doen.
De dichtsbijzijnde bleek ook nog eens zo’n 20 minuten lopen zijn en niet echt handig richting de supermarkt ofzo Kortom, waarschijnlijk pak ik dan toch de auto :oops: , dus kon ik ook iets verder weg zoeken
Mijn buurvrouw bracht in het voorjaar haar zoontje voor het eerst naar een psz wat handig was voor haar op weg naar haar werk. Ik zoeken, kon niet zo direct die psz vinden op internet. Bleek deze een onderdeel van een buurtvereniging te zijn. Haar vader is daar penningmeester en zodoende kende zij deze psz.
Tejo gaat inmiddels ook naar deze psz. Kosten 30 euro lidmaatschap per jaar (15 euro tot het einde van het jaar ) en 30 euro voor 2 dagdelen per maand. Fruitje of koekje (net wat ze hebben) en drinken wordt daar verzorgt. Ik hoef alleen voor een luier te zorgen (zolang Tejo nog niet zindelijk aan het worden is)
Ook over de psz ben ik helemaal tevreden, vind dat ze het daar super doen :thumbup:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
@Zonneschijn wrote:
Via de organisatie hier (verschillende peuterspeelzalen, zelfde organisatie ) zouden wij ook zo’n 70 euro kwijt zijn voor 2 dagdelen. Vond dat een boel geld en twijfelde erg of we Tejo wel of nog niet naar een psz zouden doen.
De dichtsbijzijnde bleek ook nog eens zo’n 20 minuten lopen zijn en niet echt handig richting de supermarkt ofzo Kortom, waarschijnlijk pak ik dan toch de auto :oops: , dus kon ik ook iets verder weg zoeken
Mijn buurvrouw bracht in het voorjaar haar zoontje voor het eerst naar een psz wat handig was voor haar op weg naar haar werk. Ik zoeken, kon niet zo direct die psz vinden op internet. Bleek deze een onderdeel van een buurtvereniging te zijn. Haar vader is daar penningmeester en zodoende kende zij deze psz.
Tejo gaat inmiddels ook naar deze psz. Kosten 30 euro lidmaatschap per jaar (15 euro tot het einde van het jaar ) en 30 euro voor 2 dagdelen per maand. Fruitje of koekje (net wat ze hebben) en drinken wordt daar verzorgt. Ik hoef alleen voor een luier te zorgen (zolang Tejo nog niet zindelijk aan het worden is)
Ook over de psz ben ik helemaal tevreden, vind dat ze het daar super doen :thumbup:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Dan heb je toch geluk :thumbup:
Wij betalen voor 2 dagdelen per week per maand 73,80
Het is er goed dus dan vind ik dat ook niet erg,
Ik had schrik omdat ik een andere peuterspeelzaal gezien had, ik had die op mijn werk in de gaten gehouden en had er buikpijn van, leidsters kijken niet naar de kinderen om!
dus dan is ieder dubbeltje teveel :thumbdown:
Mijn dochter heeft het naar haar zin, dus dan vind mama het ook goed
gr melanie.
Wij betalen 43 euro p.m. voor twee dagdelen.
heb niet alle reacties gelezen… maar ik vind de verschillen ook nogal absurd.
Vriendin van mij daar zitten ze qua inkomen ongeveer gelijk. Zij betaalt 30 euro per kind per maand en wij zitten bijna op 80 euro!
Dat is dan voor 3 ochtenden (dus langere dagdelen dan de middagen hier), maar het 3e dagdeel is voor nop ‘erbij’.
De psz is goed hoor daar niet van, maar twijfel wel heel erg of de jongste straks ook wel zal gaan eigenlijk. Denk dat ik gewoon kijk of hij het nodig heeft of niet…
Hier ook €42,- per maand voor 2 dagdelen.
Als je een 2e kindje erop plaatst is die €15,-
maar dan moeten ze wel tegelijk op de psz zitten.
ben van de week ff langs gegaan om mn dochtertje toch maar in te schrijven. Ik kreeg te horen dat per januari 2010 de kosten van de psz ook onder de toeslagregeling van opvang gaat vallen. Maar helaas hebben ze weer eens niet nagedacht bij de regering :naughty: , want ook de voorwaarden hiervan zijn dat je beide een inkomen moet hebben. Volgens mij zijn veel kinderen die naar de psz gaan kinderen uit een eenverdieners gezin. Wij hebben maar 1 inkomen dus kunnen wij ook van deze regeling geen gebruik maken :snooty: . Bij de toeslag wordt gekeken naar inkomen, wat maakt het uit of een inkomen uit 1 of uit 2 inkomens bestaat.
Hierom heb ik nu een brief naar 3 politieke partijen gestuurd en hoop ik dat er toch ook iets geregeld gaat worden voor de eenverdieners . Uiteindelijk is dit toch discriminatie. Waarom willen ze mensen dwingen om te gaan werken en wat is er mis mee om de eerste paar jaar bij je kinderen thuis te willen blijven.
Willen ze hier nu mee zeggen dat wanneer je het niet kunt betalen je kind dan maar niet mag gaan.
Als je kind een taalachterstand heeft bijvoorbeeld dan krijg je nog meer terug. Het slaat eigenlijk nergens op. En waar vind je een baan voor 2 uurtjes per week. en hebben we momenteel niet genoeg werklozen ? er zijn er net weer 2000 bijgekomen van de dsb.
Maar voorlopig zijn er weer wat mensen die een extra toeslag mogen gaan ontvangen :wall:
ik zag laatst in een folder van een psz dat 2 dagdelen 42.50 kosten hier… maar dat is wel inkomensafhankelijk… wanneer melden jullie je kindje daarvoor aan dan? mijn dochter wordt in april 2 jaar…
Damian is met 18 maanden ingeschreven hier en kan in april eind mei terecht (hij is dan 2 jaar)
@Chelleke wrote:
Damian is met 18 maanden ingeschreven hier en kan in april eind mei terecht (hij is dan 2 jaar)
hier is het sowieso pas vanaf 2 1/2 jaar dat ze naar de peuterspeelzaal mogen.