Hier was het eerst 2 jaar en 3 maanden, maar dat is veranderd naar 2 jaar omdat ze zagen dat veel kindjes met 2 jaar al de behoefte hadden aan.
Ik kreeg vandaag een brief van de psz we gaan nog maar 10,50 betalen p/maand voor 3 dagdelen :shock: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: dat is nog eens leuk nieuws :dance:
@melanie wrote:
Ik kreeg vandaag een brief van de psz we gaan nog maar 10,50 betalen p/maand voor 3 dagdelen :shock: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: dat is nog eens leuk nieuws :dance:
wauw waar is dat en waar moet ik aan voldoen, schrijf ik daar de 3e wel in :mrgreen:
Wij besparen vanaf nu 80 euro per maand… de middelste is vandaag 4 geworden en gaat maandag dus naar school.
Zuid holland dus niet bij je inde buurt, de gemeente vond dat het voor alle kinderen toegangkelijk moest zijn, en dat is ook zo, sommige ouders kunnen het anders gewoon niet betalen, maar voor ons is het wel fijn, geef ik de juffen wel een extra,tje zo nu en dan :thumbup:
@mamavan2meisjes wrote:
ik zag laatst in een folder van een psz dat 2 dagdelen 42.50 kosten hier… maar dat is wel inkomensafhankelijk… wanneer melden jullie je kindje daarvoor aan dan? mijn dochter wordt in april 2 jaar…
Wij hebben Levi 3 weken geleden aangemeld (of 2 weken geleden) en hij kon deze week eigenlijk al beginnen.
Dit uitgesteld tot de laatste week van februari, omdat Levi morgen naar KNO-arts moet en carnaval er nog tussen komt enzo.
Maar sommige groepen hebben echt lange wachtlijsten, en sommige juist niet.
Hier betalen we 53 euro voor 2 dagdelen in de week per maand.
Inkomstengericht!
hier is het ene beetje belachelijk eigeliujk
ik betaal nou voor 2 dagdelen , 80 euro, terwijl als nina in het vve programma terecht komt (wat ik hoop eigelijk) ze gaan daar morgen naar kijken of ze dat nodig heeft
dus als ze in dat vve programma terecht komt dan betalen we voor 4 dagdelen 10 euro :shock:
hoe vind je die, ik betaal nou 80 , maar door dat vve neemt de gemeente mijn kosten over en betaal ik voor het dubbele maar 10 euro
ik vind het wel erg abdsurt zo hoor,
het vve programma, is voor kinderen die meer nodig hebben, bijv , een kindje dat niet delen kan , of geen nee kan horen en moeilijk er mee om kan gaan, of kinderen die niet goed kunnen praten , enzzzz
mijn dochter hoeft er eigelijk niet in volgends hun, maar mijn dochter kan moeilijk tegen niet haar zin krijgen, dus daar hoop ik op dat ze haar ook wat mee helpen, ik doe me best ,maar het is moeilijk om haar op andere gedachte te krijgen als ze eenmaal wat in haar hoofd heeft , :roll:
ik ben benuwd wat er morgen uit komt
Wij betaalden 51 euro voor 2 dagdelen per week, per 11 maanden.
Vanaf januari is het omlaag gegaan naar 26 euro voor dezelfde uren.
Alles zit daar bij inbegrepen, koekjes, fruit, luiers enz.
@pegje wrote:
hier is het ene beetje belachelijk eigeliujk
ik betaal nou voor 2 dagdelen , 80 euro, terwijl als nina in het vve programma terecht komt (wat ik hoop eigelijk) ze gaan daar morgen naar kijken of ze dat nodig heeft
dus als ze in dat vve programma terecht komt dan betalen we voor 4 dagdelen 10 euro :shock:
hoe vind je die, ik betaal nou 80 , maar door dat vve neemt de gemeente mijn kosten over en betaal ik voor het dubbele maar 10 euro
ik vind het wel erg abdsurt zo hoor,
het vve programma, is voor kinderen die meer nodig hebben, bijv , een kindje dat niet delen kan , of geen nee kan horen en moeilijk er mee om kan gaan, of kinderen die niet goed kunnen praten , enzzzz
mijn dochter hoeft er eigelijk niet in volgends hun, maar mijn dochter kan moeilijk tegen niet haar zin krijgen, dus daar hoop ik op dat ze haar ook wat mee helpen, ik doe me best ,maar het is moeilijk om haar op andere gedachte te krijgen als ze eenmaal wat in haar hoofd heeft , :roll:
ik ben benuwd wat er morgen uit komt
Eigenlijk niet meer als normaal dat ze er selectief mee omgaan, wij hadden eerst 1 dag extra van de gemeente en nu hoef ik ook maar 10,50 te betalen, maar eerlijk gezegt had ik liever die 73,80 betaald en dat mijn dochter zou praten hoor ~!
Als zij vinden dat je dochter daar niet voor in aanmerking komt is het wel jammer voor je portemonee, maar omdat een kindje geen nee accepteert :think: dan moet er nog wel erg specefiek gedrag bijkomen lijkt me :think:
Ik bedoel het niet verkeerd hoor :-*
Pegje heb je nog wat gehoort ?
lekker spelen is wel leuk natuurlijk :inlove: :thumbup:
Nou…misschien volg ik hem niet helemaal hoor,maar hier is de regel dat je gewoon betaald voor de afgenomen dagdelen (buiten de vve),mocht je kindje vve nodig hebben,dan is die dag dus kosteloos…extra…
Maar de reguliere dagen betaal je gewoon het normale tarief…die worden niet ineens ook goedkoper…
Eli zit 2 dagdelen dus idd 75 a 80 euro (geen idee eigenlijk…67/77 dacht ik om precies te zijn).
Als je dan ineens 3 a 4 dagdelen moet komen,dan zouden die oorspronkelijke dagdelen gewoon normaal tarief moeten blijven toch?
Maar dat zal dan ook wel per PSZ verschillen…
nou ik heb het gesprek gisteren gehad,
en ze komt in aanmerking voor vve, omdat ze woordjes niet goed uitspreekt en haar gedrag was goed elk kindje heeft van die fase’s waar nina nou in zit ,
(ik hoop dat ze snel er uit is want ze is niet echt gezellig nou hihihi)
maar over het spreken maak ik me niet erg druk, want ze is enorm vooruit gegaan in een maand tijd dus dat komt ook wel goed, maar op het moment waar ze door die vrouw getest is , vond ze dat ze niet goed genoeg kon praten,
en komt ze er voor in aanmerking , voor ons is dat natuurlijk wel fijn aangezien we nou 10 euro per maand voor 4 dagdelen gaan betalen ipv 80 euro voor 2 dagdelen
even voor de duidelijkheid, als ik 80 euro moest betalen deed ik dat natuurlijk ook , maar minder is fijn wie vind dat nou niet ,
mandy ik betaal voor 2 dagdelen 80 euro , en nou ze 4 dagdelen moet komen gaat die prijs veranderen van 4 dagdelen voor 10 euro,
de prijs voor die 2 dagdelen vervalt dan , dus dat is eigelijk heel stom , maar zo zit dat bij onze gemeente
dus zonder vve 2 dagdelen 80 euro
met vve 4 dagdelen 10 euro
is een erg groot verschil niet,
hier hebben ze ook een regeling dat als de ouders laag opgeleid zijn dan mogen de kids voor 10 euro per maand 2 ochtenden naar de psz.
ONGEACHT het inkomen van de ouders!
Dus iemand die een lage opleiding heeft maar zich op zijn werk goed heeft opgewerkt, misschien zelfs cursussen heeft gedaan, maar geen officieel MBO/HBO diploma heeft behaald en een daarbij horend hoger/hoog salaris mag hier zijn kind voor bijna niks heen brengen.
Dat vind ik dus hele kromme regels eigenlijk…
Als die kindjes nou aantoonbaar minder goed mee komen door de lagere opleiding van hun ouders en de psz eigenlijk te duur is voor die ouders… helemaal voor om dat te stimuleren dat die kindjes naar de psz kunnen tegen een gereduceerd tarief.
Maar alleen kijkend naar opleiding vind ik zo kort door de bocht (vriendin van mij heeft een universitaire opleiding afgerond terwijl haar beide ouders niet eens de basisschool hebben afgemaakt… en haar vader heeft altijd goed betaalde banen gehad… zulke gevallen bestaan nu natuurlijk ook wel).
Net als alleen kijken naar inkomen ook kort door de bocht is… want een lease auto is tegenwoordig bijv. inkomen… kan je weinig van eten, kost gewoon geld, net als een gewone auto, maar stel dat je daardoor 1 of 2 schalen hoger komt kost het je ook nog eens extra op psz ed.
Hier kost de speelzaal 52 euro per maand voor vier dagdelen (drie middagen en één ochtend).
Nou…dan ga ik maar eens kijken wat mogelijk is…ik ben namelijk ook laag/niet opgeleid (wel opgewerkt,maar dat doet er kennelijk niets toe). Dat scheelt me toch handen vol geld…
Geintje…dat zou me de eer te na zijn,maar krom is het zeker wel!
Hier blijven de kosten bestaan,maar krijgt het kind de extra dagen gratis uren. Dat lijkt mij het meest eerlijke…verder betaal je naar inkomen…
Ik snap je verwondering dus dat die 80 euro ineens wegvalt naar 10 euro voor dubbel zoveel uren…
Raar hoor…(maar goed…ik zou het ook aanpakken als het geboden werd…je doet het niet voor niets…).
Ik kan me vergissen, maar zover ik nu alles heb doorgenomen voor de inschrijving van Casper voor de PSZ krijgt IEDER kindje hier de VVE aangeboden. :think: Niet per direct, maar na een soort wenperiode. Als een soort proef van de gemeente om te kijken of er dus een ‘meetbaar’ verschil is bij kindjes die met VVE op de kleuterschool komen. De peuterspeelzaal maakt ook voor ieder kindje een soort dossier aan wat je bij het afscheid meekrijgt voor de kleuterschool.
En tja de prijs, die is inkomensafhankelijk (geheel terecht want ik vind dat iedere ouder die dat graag wil hun kindje naar de PSZ moet kunnen brengen). Maar zelfs mijn man vind de 80 euro per maand voor 2 dagdelen (dat is incl de VVE) netjes. :thumbup:
*gaat vanavond de inschrijfpapieren maar eens op orde maken lijkt me zoooo leuk voor de kleine man lekker peuteren met mede-peuters :mrgreen: *
En tja de prijs, die is inkomensafhankelijk (geheel terecht want ik vind dat iedere ouder die dat graag wil hun kindje naar de PSZ moet kunnen brengen). Maar zelfs mijn man vind de 80 euro per maand voor 2 dagdelen (dat is incl de VVE) netjes.
Oh dat zeker...dat is wat wij nu kwijt zijn. Reguliere opvang, VVE is niet ter sprake...maar als ze morgen zeggen "Eli mag vaker komen en dan ben je in TOTAAL maar 10 euro kwijt" dan zou ik me even achter mijn oren gaan krabben. Niet dat we het niet heerlijk zouden vinden hoor..die opvallende prijsreductie,maar vreemd is het op zijn minst..
Je zou je kindje bijna gaan ondertimuleren,omdat 3 dagen PZS ineens aantrekkelijk goedkoop is geworden... :silenced:
(even voor de duidelijkheid, dit is een extreem voorbeeld,natuurlijk zou je zoiets bij je kind nooit doen).
Rhiannon, als die PSZ meedoet aan een proef,dan is het wel handig...
Hier is VVE nog alleen voor de kids die dat nodig hebben. Ze komen sowieso op dagen samen met kids die niet in het VVe zitten,dus meten kunnen ze toch wel.
Denk ik...maar grappig dat iedere gemeente daar anders mee omgaat..
@Rhiannon wrote:
Ik kan me vergissen, maar zover ik nu alles heb doorgenomen voor de inschrijving van Casper voor de PSZ krijgt IEDER kindje hier de VVE aangeboden. :think: Niet per direct, maar na een soort wenperiode. Als een soort proef van de gemeente om te kijken of er dus een ‘meetbaar’ verschil is bij kindjes die met VVE op de kleuterschool komen. De peuterspeelzaal maakt ook voor ieder kindje een soort dossier aan wat je bij het afscheid meekrijgt voor de kleuterschool.
En tja de prijs, die is inkomensafhankelijk (geheel terecht want ik vind dat iedere ouder die dat graag wil hun kindje naar de PSZ moet kunnen brengen). Maar zelfs mijn man vind de 80 euro per maand voor 2 dagdelen (dat is incl de VVE) netjes. :thumbup:
*gaat vanavond de inschrijfpapieren maar eens op orde maken lijkt me zoooo leuk voor de kleine man lekker peuteren met mede-peuters :mrgreen: *
Bij ons ging het zo…
ik had haar ingeschreven MAAR… ik moest een ochtend en een middag nemen, en dat kon niet omdat ze s,middags slaapt deed ik dat niet is ze niet te genieten en valt ze dus ook veel is erg prikkelbaar dan.
dus haar op de 3 jarige lijst laten zetten.
Daarna kwam ik bij het CB en vroeg of ze op de psz zat, I,lona praat niet en ze vond het erg belangrijk dat ze daar toch naar toer zou gaan, en ik kreeg toen dus wel de ochtenden die eerst dus niet konden :think: maar ipv 2 kreeg ik de 3e gratis.
van de gemeente, laatst kreeg ik een brief en daarin stond dat ik 10,50 ging betalen, ik dacht nog is dit wel goed :o :think:
maar blijkbaar dus wel, maar vond het een enorm verschil.
en dat toetsen doen ze inderdaad een paar keer per jaar.
je krijgt dat mee als ze van de psz afgaan en er zitten ook foto,s bij , is wat ik hoorde.
Maar je komt naar mijn weten niet gelijk in de vve terrecht .
We hebben vandaag de gehoortest gehad, maar is mislukt om dat ze dus niet stil wilde blijven zitten .
dus morgen beld de dokter mij en word het waarschijnlijk onder een narcose gedaan.
Hier zitten ze ook gewoon bij kindjes die niet in de vve zitten.
wel goed ook hoor :thumbup:
Ze gaat er met plezier naar toe, er is een juf die werkt heel veel met gebaren , heeft daar ook een cursus voor gehad, en we zien dus dat I,lona die gebaren overneemt.
I,lona zegt nu mama/papa/ koe/ behh=schaap/ hihihi=paard/ boe / pop / auw/ nee
Ook ze erg visueel ingesteld, vraagt ook goedkeurig met haar ogen ook qua lichaamstaal.
Ik zie dat ik me weer eens mistikt heb…is 3 dagdelen incl VVE. :wall: Het is weer laaaaat. Maar idd omdat er een probleem bij je kindje is ‘gevonden’ gaat de prijs ineens giga omlaag? Zo komt de gemeente wel door de centjes heen :shifty: en kan me haast niet indenken dat er niet nog andere projecten of mensen om staan te springen. Als ik het kan betalen en ook wil betalen (ik geef mijn kindje toch op?) dan kan ik me voorstellen dat als een extra dagdeel nodig is (eigenlijk dus op medische indicatie min of meer) fijn dat dat stukje gratis kan, maar de resterende dagdelen mogen ‘gewoon’ afgerekend worden. :think:
Jemig Melanie is de gehoortest al meerdere keren mislukt of zo dat ze zo drastisch over narcose praten of meer vanwege het slechtere praten dat ze vermoeden dat ze een vorm van doofheid heeft? Wat vaak ook al helpt is een tijdstip zelf bepalen. Jij geeft al aan dat ze bv in de middag nog slaapt, misschien handiger om dan de gehoortest zo te kunnen plannen bij het CB ofwel voor het slaapje (als ze dan tenminste lekker rustig is) of juist erna als ze lekker wakker (en rustig?) is… :think: Bij een vriendin bv werd haar kindje voor de ogentest opgeroepen op een nogal rotterig tijdstip. Dus lukte het niet. Kreeg ze daarna een nieuwe oproep, met weer een tijdstip waarop ze echt te moe zou zijn voor een goeie test. Heeft ze gebeld om het te overleggen en kon ze een ander tijdstip krijgen. Die test was dus wel gelukt. :thumbup:
@Rhiannon wrote:
Ik zie dat ik me weer eens mistikt heb…is 3 dagdelen incl VVE. :wall: Het is weer laaaaat. Maar idd omdat er een probleem bij je kindje is ‘gevonden’ gaat de prijs ineens giga omlaag? Zo komt de gemeente wel door de centjes heen :shifty: en kan me haast niet indenken dat er niet nog andere projecten of mensen om staan te springen. Als ik het kan betalen en ook wil betalen (ik geef mijn kindje toch op?) dan kan ik me voorstellen dat als een extra dagdeel nodig is (eigenlijk dus op medische indicatie min of meer) fijn dat dat stukje gratis kan, maar de resterende dagdelen mogen ‘gewoon’ afgerekend worden. :think:
Jemig Melanie is de gehoortest al meerdere keren mislukt of zo dat ze zo drastisch over narcose praten of meer vanwege het slechtere praten dat ze vermoeden dat ze een vorm van doofheid heeft? Wat vaak ook al helpt is een tijdstip zelf bepalen. Jij geeft al aan dat ze bv in de middag nog slaapt, misschien handiger om dan de gehoortest zo te kunnen plannen bij het CB ofwel voor het slaapje (als ze dan tenminste lekker rustig is) of juist erna als ze lekker wakker (en rustig?) is… :think: Bij een vriendin bv werd haar kindje voor de ogentest opgeroepen op een nogal rotterig tijdstip. Dus lukte het niet. Kreeg ze daarna een nieuwe oproep, met weer een tijdstip waarop ze echt te moe zou zijn voor een goeie test. Heeft ze gebeld om het te overleggen en kon ze een ander tijdstip krijgen. Die test was dus wel gelukt. :thumbup:
Hoi,
Ik had de afspraak al om 8;45 dus dat was het hem niet, maar ze moet echt muisstil blijven zitten mag dus niet bewegen.
I,lona heeft dus nooit goed of gehoort, misschien gedempt we weten het niet.
er zat vocht achter haar trommel vliezen en heeft 3 dec buisjes gehad.
en de gehoortest gaat niet bij het CB maar in het zieken huis
maar door dat het CB toen zei dat het voor haar wel erg belangrijk was toch te kunnen gaan was het binnen een week geregeld en dan zat er nog vakantie tussen!
maar CB heeft verder nooit actie ondernomen wat betreft praten, ik had nu toevallig ook een andere vp.
en omdat ze op de psz ook zeiden dat ze niet reageerde als er iets viel, waar ze eigenlijk wel van zou moeten schrikken heb ik zelf een afspraak gemaakt bij de kno arts.
doordat ze zich niet goed duidelijk kan maken heeft ze dus driftbuiën en gooit ze met spullen en ze weet goed dat ze dat dus niet mag!
t, is voor haar ook heel verdrietig, maar voor ons ook
Is toch best verdrietig hoor