Wat zijn jullie per maand kwijt aan de peuterspeelzaal?
Ik zie op internet dat het nogal kan verschillen; soms gaat het per inkomen, de andere keer niet… :think:
Maar wat een geld joh voor maar twee dagdelen per week…wij zouden volgens mij rond de 60 euro per maand kwijt zijn :shock:
ja ze kijken idd na de inkomen.
Wij betalen 33 euro in de maand voor 2 dagdelen in de week.
Ik werk 16 uur. En mn man 40 uur. We hebben een modaal inkomen.
bij ons kijken ze niet naar salaris, heb me ook scheel betaald voor 4 dagdelen 75,90euro. hier staat de peuterspeelzaal ook op zich zelf en nergens op aan gesloten. dus ze bepalen hun eigen regels.
2 dagdelen is hier 50euro ivm met een actie was de 3de dagdeel of 4de voor de helft van de prijs vandaar dat ik 25 euro minder betaalde.
Hier gaat het ook niet naar inkomen :naughty: …
Voor 1 dagdeel per week betaalden wij 30 euro. Ruben gaat vanaf komende week 2 dagdelen per week: 55 euro’s!
Je kan het volgens mij verder niet verhalen bij de belastingdienst. Erg krom dat er bij de 1 wel naar de inkomens wordt gekeken en bij de ander niet!
Ze kijken hier naar salaris, maar wij zitten boven de hoogste salarisgrens dus betalen het max en dat is hier 56,55 voor 2 dagdelen per maand.
Vanaf volgend jaar veranderd er heel wat bij de peuterspeelzalen dan gaat het waarschijnlijk opdezelfde manier als nu bij de kinderopvangtoeslag. Hubbie zit in het bestuur van de peuterspeelzalen in onze woonplaats en hebben het daar bij de laatste bestuursvergadering over gehad.
Mama_jeanet en wat houdt dat precies in? :think:
Ik zag vandaag zelfs dat er een peuterspeelzaal 90 euro per maand vraagt voor twee dagdelen per week! Schandalig! Er staat wel bij dat zij voor fruit en drinken zorgen, maar dan nog…wat een afzetterij! :naughty:
@jewel wrote:
Ik zag vandaag zelfs dat er een peuterspeelzaal 90 euro per maand vraagt voor twee dagdelen per week! Schandalig! Er staat wel bij dat zij voor fruit en drinken zorgen, maar dan nog…wat een afzetterij! :naughty:
tjee wat kost nu een stukje fruit en wat drinken :roll: .
wat een afzetters :silenced:
Hoer kost de psz ook 30 euro per dagdeel. Robbert gaat ook twee ochtenden in de week. Ik vind het een hoop geld.
Wij betalen een 53euro per maand voor 2 dagdelen per week. Vakanties moet je doorbetalen en fruit en eventueel luiers moet je meenemen. Drinken krijgen ze wel (roosvice). Wij zitten ook in het hoogste tarrief.
@mama van anne wrote:
. Vakanties moet je doorbetalen ?
Ook de zomervakantie?
De andere vakantie moeten wij idd ook doorbetalen.
Fruit hoeven ze hier gelukkig niet mee te nemen (Lucas lust dat absoluut niet!) Wel moeten ze zelf drinken mee nemen en een koekje krijgen ze daar.
@jewel wrote:
Ik zal even aan hubbie mailen of hij het kort en bonding kan opschrijven, want als ik het op moet gaan schrijven dan snapt volgens mij niemand het :wink:
ja volgensmij ook de zomer vakanties gewoon doorbetalen.
hier hebben ze zelfs dat je kind moet uitschrijven. ethan is september 1ochtend geweest en we moeten toch nog de hele maand betalen.
terwijl ik al meerdere malen had aan gegeven dat hij binnen nu en een paar weken weg is. pas toen ik zei dat hij niet meer kwam kwamen ze aan met een uitschrijvingsbriefjes :wall:
@jewel wrote:
Ik moest er bij zeggen dat dit nog maar plannen zijn en dat het dus ook nog zou kunnen veranderen, maar dat er wat gaat veranderen bij de betaling voor peuterspeelzalen is zeker.
Wanneer het precies ingaat is nog niet duidelijk, waarschijnlijk pas in 2009.
De betaling zal gaan gelijk de huidige behandeling van de kinderopvang. Per kind een vast tarief te betalen en dan via de belastingdienst terug vragen zodat alleen een eigen bijdrage (die inkomensafhankelijk is) zal overblijven.
Een andere plan is om peuterspeelzaalwerk via de WMO te laten lopen. Dit houdt in dat de gemeente een indicatie stelling zal gaan doen en op basis daarvan budgetten ter beschikking geeft. (VVE e.d.)
Ja de zomervakantie moeten wij ook doorbetalen…dat zou verrekend zijn met de maandkosten. Ze doen dit ivm de automatische incasso. Dus een jaar bedrag delen door 12 zeg maar. Anders moesten we per maand meer betalen en kwamen we in de problemen met vakanties.
hier kost het 25 per maand 4 dagdelen en ook vakanties doorbetalen
@Angel & Luna wrote:
hier kost het 25 per maand 4 dagdelen en ook vakanties doorbetalen
dat zijn nog eens mooie bedragen :thumbup:
@Mama_jeanet wrote:
Ze kijken hier naar salaris, maar wij zitten boven de hoogste salarisgrens dus betalen het max en dat is hier 56,55 voor 2 dagdelen per week.
Ja bij ons ook.
@monique wrote:
@Angel & Luna wrote:hier kost het 25 per maand 4 dagdelen en ook vakanties doorbetalen
dat zijn nog eens mooie bedragen :thumbup:
idd
als ik die andere bedragen zie schrik ik me dood :mrgreen: en zou ik nog wel een paar keer denken of ze zou gaan :oops: :mrgreen:
@Misterylady wrote:
@Mama_jeanet wrote:haha dat komt omdat we in dezelfde woonplaats wonen en ik denk te weten waar jij woont aan de namen van de je kids te zien.Ze kijken hier naar salaris, maar wij zitten boven de hoogste salarisgrens dus betalen het max en dat is hier 56,55 voor 2 dagdelen per week.
Ja bij ons ook.
@Mama_jeanet wrote:
@Misterylady wrote:@Mama_jeanet wrote:haha dat komt omdat we in dezelfde woonplaats wonen en ik denk te weten waar jij woont aan de namen van de je kids te zien.Ze kijken hier naar salaris, maar wij zitten boven de hoogste salarisgrens dus betalen het max en dat is hier 56,55 voor 2 dagdelen per week.
Ja bij ons ook.
Jeetje, nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt hoor. Kennen wij elkaar??