Ik denk dat Mamadidi het kdv en psz door elkaar haalt ?
Dat moet haast wel…anders zou ik echt eens gaan rondshoppen of er geen andere is…120 euro is echt belachelijk! Wie legt dat neer?
Of krijgen ze gouden luiers om?? Hahaha…en doorbetalen met vakanties is natuurlijk echt schandalig…een KDV sluit meestal maar 2 weken per jaar,dus daar valt het nog mee…
Alleen zou ik geen kind naar het KDV laten gaan de hele zomervakantie als de ander gewoon thuis is…opvang voor je schoolgaand kind moet er toch komen…dus dan heeft het KDV geen toegevoegde waarde meer…maar dat is onze mening…
Nu zit bij ons wel 1 kind op het KDV en voor de ander moeten we het elke week weer oplossen…daar baal ik van…tja wachtlijsten…had dat graag anders gezien…tja als er maar 1 plek vrijkomt,dan moet je toch…
Goede opvang kost geld…als het gratis was,dan mag je ook geen kwaliteit eisen…maar ik vind het wel typisch dat de tarieven zo erg afwijken…ook binnen het hoogste tarief…
ik ben ook echt geschrokken!! Leek me wel leuk voor Sarah maar bij nader inzien… heb het er eerlijk gezegd niet voor over, wij zouden 60 euro betalen voor 2 dagdelen :shock:
Ga maar eens zoeken of er nog meer zijn die goedkoper zijn :think:
ik ben ook echt geschrokken!! Leek me wel leuk voor Sarah maar bij nader inzien… heb het er eerlijk gezegd niet voor over, wij zouden 60 euro betalen voor 2 dagdelen :shock:
Ga maar eens zoeken of er nog meer zijn die goedkoper zijn :think:
iemand een idee in H I Ambacht ???
In sommige dorpen /steden hebben ouders hun eigen speelochtend. Iedere week bij een andere ouder thuis en dan zijn er 2 ouders bij. Meestal zijn die clubjes niet zo groot als op de psz en dus goed te overzien en heel gezellig! Kost niets, alleen wat tijd. Misschien ken je al wat ouders die dit ook wel zouden willen ?
Weet je…2 dagdelen, x 4 weken, dat zijn 8 dagdelen…komt neer op ongeveer 7,50 per keer…ik vind dat persoonlijk acceptabel als het om een goede PSZ gaat met goede gekwalificeerde leiding…
Maar dan nog snap ik dat het best een bom geld is in de maand…
Als ik vergelijk met wat we nu kwijt zijn aan 1 dag KDV (van 9 tot 15.30,dus ook 6,5 uurtjes in de week),dan gaat de PSZ maar iets meer kosten…dan valt het allemaal weer op z’n plaats…
Maar goed…wij zitten in het tarief 75 euro…ai…das iets meer dan een fractie…maar dan nog…het is ook maar 2 jaar (exl. de vakanties…bij het KDV betaal je die wel door!)…GO of 2 KDV zou verhoudingsgewijs net zo veel of meer gaan kosten…
Vanaf 1/2/09 betaal je hier in de gemeente 5.00 per dagdeel. Op feestdagen en vakanties wordt niets in rekening gebracht. Dat was eerst anders (standaard bedrag per maand)
Voorheen waren we per volle maand wel minder kwijt, maar feestdagen en korte vakanties moesten wel betaald worden.
hier (enschede) gaat het naar inkomen. het maximale bedrag is 75 euro per maand. voor ons ( volgens de inkomenstabel) komt het het op ongeveer 60 euro per maand. dit is voor 2 dagdelen per week
Wij betalen hier voor 4 ochtenden en 4 middagen…31 euro per maand. en de maanden dat hij niet naar school gaat hoeven we niet te betalen.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze zich gaan aansluiten bij een instantie waar hier al meerdere kdv en psz zijn aangesloten, mensen die officieel peuterleidsters zijn, wat nu nog door mensen die 3o jaar ervaring hebben wordt gerund sommige stoppen en sommige gaan zich omscholen.
Dus wat het dan gaat kosten weet ik nog niet, tot nu toe geen rare verhalen daarover gehoord.
Belachelijk eigenlijk dat er zoveel verschil in zit landelijk. Er zou een overheidsmaatregel/subsidie voor moeten komen. Helaas is daar geen geld voor maar ik vind de psz toch wel een hele goede basis en voorbereiding op de basisschool.
hier houden ze het goedkoop om het laagdrempelig te houden en je kunt dan ook nog subisidie aanvragen bij de gemeente
De peuterspeelzaal wil graag een laagdrempelige voorziening zijn. Daarom is de ouderbijdrage zo laag mogelijk gehouden. Om dit zo te houden wordt aan de ouders/verzorgers gevraagd om te helpen bij de kledingbeurs en de collecte van Jantje Beton.
:shock: wij betalen zo’n 75 euro per maand voor 2 ochtendjes. (soms ietsje minder, als er toevallig minder dins- en vrijdagen in de maand zitten )
Alleen als je op bijstandsniveau zit, krijg je geld terug van de gemeente, voor de rest betaalt iedereen hetzelfde bedrag.
Luiers en fruit moeten we ook meegeven, sinds de zomervakantie zorgt de juf voor drinken (maar dat kost dan ook (als ik 't goed onthouden heb) 1 euro per kind per week extra :? voor een glaasje diksap)
:shifty: 't is dat Deann 't meer dan naar haar zin heeft, en 't goed voor haar is, maar anders…
verhuizen naar een plaats waar we rond de 30 euro hoeven te betalen is misschien ook een optie