Kosten peuterspeelzaal

Wij zijn 67 euro kwijt voor 2 dagdelen. Met ons ruim benedenmodale inkomen vallen we in de op een na hoogste tariefgroep. :roll:

Hier is het een vast bedrag, 50 euro voor 2 dagdelen (een ochtend en een middag).

Er staat 1 vaste leidster op een groep van 12 -14 kinderen. Er word van de ouders verwacht dat ze meedraaien met de groep, volgens een rooster. Dit komt ong. neer op 4 a 6 dagdelen per jaar.

Als ik mijn dochter op de kinderopvang zou doen, 2 dagdelen zou ik (omdat ze daar wel kijken naar inkomen) veel minder kwijt zijn.

(is dezelfde stichting, zit in hetzelfde gebouw… alleen dus wel een andere groep, ander programma)

Bij ons in de buurt €69 voor opvang van 07:00-19:00

Hier zit alles bij in (ook ontbijt en als je wilt kunnen ze gedoucht en in pyama mee naar huis)

Bij ons in de gemeente gaat het niet naar inkomen. Per maand betalen wij ong. 38 euro p/maand voor 2 dagdelen.

Mijn vriendin betaald voor 1 dagdeel in haar gemeente bijna 45 euro p/maand. Een andere vriendin betaald 110 euro p/maand voor 2 dagdelen (andere gemeente) Daar gaat het wel naar inkomen.

@M&J wrote:

Bij ons in de buurt €69 voor opvang van 07:00-19:00

Hier zit alles bij in (ook ontbijt en als je wilt kunnen ze gedoucht en in pyama mee naar huis)

Dit klnkt eerder als een kinderdagverblijf… peuterspeelzaal is m.i. voor twee drie of vier dagdelen per week, alleen voor peuters. Maar goed… misschien heb ik het ook wel helemaal mis…

Hier in de stad gaat het dus ook op inkomen… waardoor ik voor daantje straks €2,50 per maand ga betalen. Vind ik wel heel goed geregeld, want als ik sommige bedragen hier hoor, dan zou dat voor mij dus betekenen dat ik daan niet naar de psz kan sturen, doodeenvoudig omdat ik het niet kan betalen!

Ik betaal 35 euro voor 2 ochtenden in de week.

vond ik al erg veel als je bekijkt wat je zelf allemaal nog moet doen.

er is bij ons een rooster wanneer welke ouder moet stofzuigen en 1 keer in de week moeten 2 ouders grotere klussen doen.

maar als ik de prijzen hier lees die sommige betalen dan zou ik m’n kind er denk ik niet heen doen.

het is geen kdv…

liefs van rose :-*

@Gerry wrote:

Wij zijn 67 euro kwijt voor 2 dagdelen. Met ons ruim benedenmodale inkomen vallen we in de op een na hoogste tariefgroep. :roll:

Jeetje ik schrik me dood zeg, ik vind onze 51 euro voor 2 dagdelen al belachelijk veel :shock: En dat is bij ons de hoogste tariefgroep.

@Janet76 wrote:

@Gerry wrote:

Jeetje ik schrik me dood zeg, ik vind onze 51 euro voor 2 dagdelen al belachelijk veel :shock: En dat is bij ons de hoogste tariefgroep.

Janet, wij hebben net een brief gehad dat de bijdrage omhoog gaat naar 55 euro :snooty: Die verhoging zul jij dan ook wel krijgen.

Hier is het 90 euro per maand, maar dan wel 4 dagdelen.

Ze letten hier wel op de inkomen van ons beide. Hoe minder je verdiend, hoe minder je dan gaat betalen …

Hier zijn de kosten net omlaag gegaan.

Het was twee dagdelen voor 43 euro en per januari zijn het drie dagdelen voor 34 euro.

Wij gaan vanaf volgend jaar € 71 voor 2 ochtenden betalen :shock:

En we moeten ook nog alle vakanties door betalen. Ik vind het echt belachelijk veel geld, maar heb niet echt een andere keuze. Nica gaat op de dagen dat ik gastkindjes heb en deze peuter zit hier 3 minuten lopen vandaan, dat red ik nog wel met de bolderwagen.

Ik baal er echt van hoor, 't is zoveel geld!! Aan de andere kant, hier zitten ook kindjes die straks bij haar in de klas komen.

Hoi,

Hier is het ook 70,- per maand en dan 2 dagdelen in de week 1 ochtend en 1 middag.

ik wilde graag 2 ochtende maar dat kan niet :roll:

gr melanie

voor 2 dagdelen 40,–

Hier is het ook achterlijk duur…

41 euro per dagdeel per maand…

Dus 41 euro per maand en dan mag hij 1 ochtend in de week komen.

Zou hij 2 dagdelen gaan, wat vrij gebruikelijk is en wat in Utrecht dus wel zo was, dan kost dit ons dus 82 euro :shock:

Toch gaan we het wel doen in februari, want hij heeft er wel baat bij, verlegen als hij is. Nu kan ik het nog even niet missen, maar dan wel.

Oja, drinken en luiers moet ik ook nog gewoon meegeven hoor :shifty:

Overigens vind ik het wel heel goed georganiseerd.

In Utrecht was het 57 euro voor 2 dagdelen per week, per maand. Maar was er 1 leidster op 15 kinderen. Het was vaak dus pure chaos.

Hier is het duurder, maar er zijn 3 leidsters en 1 stagiare op 15 kinderen en ze ondernemen ook echt van alles, inclusief gym.

Het zit bij de school in waar Peter volgend jaar heen gaat en ze mogen dus ook gebruik maken van de school facilliteiten en doen dingen die aansluiten op de kleuterschool.

vanaf volgende maand moet ik volgens mij 45 euro gaan betalen is andere school en ik geloof dat het ook 4 dagdelen zijn

en dan krijgt ze drinken en eten op school maar moet ik zelf een stuk fruit mee geven

voordeel is ook dat ze daar een 3+ groep hebben dus die worden echt klaargestoomd voor de kleuterklas

op de psz waar ze nu nog zit is het 25 euro per maand voor 4 dagdelen en zelf eten en drinken meenemen

Hier gaat het op inkomen.Wij betalen 30 euro pm voor 3 dagdelen pw.

En zelf eten en drinken mee maar goed dat vind ik ook wel normaal.

de prijzen die ik hier lees vallen reuze mee.

ik ga onze dochter voor het laatste jaartje toch maar naar de peuterspeelzaal brengen maar het gaat ons rond de 120 per maand kosten en ik vind dat belachelijk want mijn zusje betaalt voor twee dagen kinderdag verblijf 40 euro.

maar ze heeft het wel nodig want ik ben bang dat de basis school anders echt een ramp word.

Wij betalen 78,00 voor 2 dagdelen, en moeten zelf fruit meebrengen. Ook de vakanties moeten we doorbetalen, an dat zijn er nogal wat :?

Oh ja, ook moet er elk dagdeel een hulpouder aanwezig zijn, anders mag ze geeneens open… Jammer dat ze dat niet van te voren aangeven, daar kom je pas achter als je er komt.

Mamadidi…120 euro??? Echt?

Hier is het per dagdeel (voor ons) 37,50…hoogste tarief dus…75 euro dus…

Oke…duurder dan KDV, en korter in uren…maar toch doen we het…gewoon omdat dit voor ons nou eenmaal beter aan gaat sluiten dan 2 dagen KDV…wij betalen namelijk nu voor 1 dag KDV,terwijl hij er nooit een volledige dag zit…

Als we de jongste er 2 dagen moeten gaan plaatsen,dan betalen we ofwel voor uren die we niet willen gebruiken…of moeten hem later laten zitten dan nodig is…puur omdat je het toch al betaald hebt…

Beetje onzinnig dus…hebben hem liever thuis als 1 van ons hem eerder op kan halen…maar je betaald er wel gewoon voor door…

Oh…vakanties worden hier voor de PSZ niet doorberekend…

Ik denk dat Mamadidi het kdv en psz door elkaar haalt ?