komt ie of komt ie niet..de elfstedentocht (POLL toegevoegd)

Ergens denk ik nee, It kin net, het ijs is niet goed genoeg, niet dik genoeg…

Maar ik hoooooop het wel :thumbup: :inlove:

twee dagen dooi en dan heule heule heule beste vorst…geen sneeuw, en niet te veel wind…dan kan het!!maar zoals t er nu bij ligt, hm kweenie, denkutniet helaas

Ik hoop het zo :pray:

blaas alles vrieskou weg hier, richting jullie

Ik hoop voor de liefhebbers dat het kan, maar ik denk het niet helaas

@Marieke_5000 wrote:

Heel langzaam begin ik toch wat nerveus voor vanavond te worden :eh:

Heb je jezelf al op die site gezet voor mocht het wel gebeuren :lol: :lol: ? voor een slaapplaats hoor (voordat mensen weer gekke dingen denken :stuck_out_tongue: )

Gisteren had ik er een heel goed gevoel over, mede doordat de rayonhoofden zelf allemaal zo positief en optimistisch waren op Omrop Fryslan.

Maar vannacht heeft het niet zo erg gevroren en ook nu is het maar net onder nul. Dus ik denk dat we het niet gaan opredden… :frowning:

Hier waait het best flink. Daar ook?

Cees hier waait het inderdaad behoorlijk.

De kâns op in Alvestêdetocht liket hieltyd lytser. Tiisdeitenacht wie de temperatuer twa of trije graden ûnder nul en de kâns dat it iis mei sa’n temperatuer ynienen hiel bot groeit, is net sa grut. Mar der binne ek opstekkers. Op plakken dêr’t it earst net opskeat, giet it no ynienen hurd. It is blykber in proses dat him dreech of miskien sels wol hielendal net echt foarsizze lit.

Sjogge we bygelyks nei de Luts, dêr’t se wakker har bêst diene mar it net opskeat, dan leit dêr no 9 sintimeter en dat is boppe ferwachting.

Dat jildt ek foar Galamadammen. Op plakken dy’t earst noch oanmerkt waarden as ‘swak’ leit no 11 sintimeter. De wyn wurdt no ek spulbrekker, sa tinkt rayonhaad Thomas Beuker fan Warkum.

:? :? :? :?

Sorry, even vertaling erbij :mrgreen:

De kans op een Elfstedentocht lijkt steeds kleiner. Dinsdagnacht was de temperatuur twee of drie graden onder nul en de kans dat het ijs dan plotseling hard groeit is niet zo groot.

Maar er zijn ook positieve punten. Op plaatsen waar het eerst niet opschoot, gaat het nu plotseling hard. Blijkbaar is het een proces dat zich moeilijk of misschien zelfs helemaal niet echt laat voorspellen.

Zien we bijvoorbeeld naar de Luts, waar ze geweldig hun best hebben gedaan maar het niet opschoot, dan ligt hier nu 9 centimeter en dat is boven verwachting. Dat geldt ook voor Galamadammen. Op plekken die eerst nog aangemerkt werden als ‘zwak’ ligt nu 11 centimeter. De wind wordt nu ook spelbreker, zo denkt rayonhoofd Thomas Beuker uit Workum.

ik word nu wel beetje zenuw achtig… heb altijd gezegd als hij er weer komt dan ben ik er bij… maar ja toen was bram er nog niet… dus ik ga lekker hele dag voor de buis hangen en verse erwtensoep maken :slight_smile: lekker met friese roggebrood yummie

en waarme poeiermolke :stuck_out_tongue:

om in de stemming te komen

http://www.youtube.com/watch?v=qRzzLJDnxsg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ntiN77Uu6xU&feature=fvwrel

Ja poeiermolke :lol:

Berenburg blijf je warmer van.

lekker denk dat ik dan ook maar ff naar de slijter ga hahahha…

Er waren gisteren plekken bij die in één nacht van 5 cm naar 10 cm waren gegaan, dus het kan wel. Maar het gaat natuurlijk om een heleboel plekken die nog zoveel moeten groeien. De vorst zit tegen, het is overdag niet koud genoeg, de wind wakkert aan en de dooi is op komst… :roll:

@cees77 wrote:

:thumbup: :lol: hahahaha

Volgende week komt de kou en flinke vorst weer terug, misschien is het dan alsnog net genoeg.

Ik blijf ondanks lichte twijfel toch maar positief denk ik :thumbup:

Het riet/gras langs de Bonkefeart wordt/is gemaaid dus de voorbereidingen zijn wel in gang.

Ik ben bang dat het hem niet gaat worden, maar als hij wel gereden gaat worden, wil ik er bij zijn!!! Hoe weet ik nog niet, maar dat regel ik dan wel. 8)

En nee, ook ik ben geen schaatsfan, en absoluut een tropisch visje, en heb dus echt een godgruwelijke hekel aan kou, maar dit is iets speciaals… Daarvoor kom ik terug naar friesland, voor even! :mrgreen:

Gezellig Han :smiley:

Net getweet: Radio journaal geeft aan dat nu definitief in 2 rayons het #ijs dik genoeg is, dus de 15 cm daar is gehaald!Goed nieuws voor #Elfstedentocht

J zei al we gaan kamers verhuren op MP hahaha.

In Sneek en Balk is het ijs nog triest op sommige plekken

Dan maar om Balk heen, Sneek moet wel even goedkomen nog!!

Marielle zitten wij ook al aan te denken om de zolderkamer op MP te zetten :lol:

@Marieke_5000 wrote:

Dan maar om Balk heen, Sneek moet wel even goedkomen nog!!

Marielle zitten wij ook al aan te denken om de zolderkamer op MP te zetten :lol:

zag dat de action de luchtbedden in de aanbieding heeft. :mrgreen: