ik hoop ook niet zondag
dan is hier de eerste grote carnavalsoptocht van Twente.
en ik doe daar aan mee.
en ik wil de tocht der tochten graag zien
maar ik geloof niet dat de elfstedentocht er gaat komen
Ik heb even een Poll toegevoegd … kijken hoe de meningen zijn hier op KOK. Komt ie er of niet?
@Ninanien wrote:
@Marieke_5000 wrote:Het ijs van de Bonkefeart Ninanien? :mrgreen:
Jaaa!!! Ik woon er vlakbij dus dan gaan we er even op de fiets heen :mrgreen: En jij?
We hebben ook al even geschaatst op de grote wielen. Maar de combi natuurijs-ik-noren was niet meer zo’n succes hahahahaha
Dat zal dan ook Bonkefeart worden, alleen zien hoe we daar komen vanuit Z-buren is het toch een stukkie fietsen :mrgreen:
Oei ja! Misschien via het industrieterrein en cammingaburen? Dat is denk ik de snelste route. Ik woon achter waar de auto van WA van Buren geparkeerd stond vanmiddag :mrgreen: En dat heb ik dan weer mooi gemist grmpf.
ja ik denk van wel en ik denk maandag, het zal druk worden als de efsteden erkomt maar als het op een door de weekse dag wordt zal het wat minder druk worden als in het weekend.
ik denk niet dat ie komt
Ik hoop dat we het net gaan opredden, zondag of maandag! Maar ik weet het niet… :roll:
RTL komt woensdag met ‘Elfstedenkoorts’
Laatste update: 7 februari 2012 21:46 (bron http://www.nu.nl)
HILVERSUM - RTL 4 zendt woensdagavond het programma ‘Elfstedenkoorts’ uit en wijkt daarmee af van de gebruikelijke programmering. Dat meldde een woordvoerder.
Van half 9 tot zeker 10 uur zal het speciale programma te zien zijn, waarin Wilfred Genee, Frits Wester, Albert Verlinde, Sieb van der Ploeg en Rintje Ritsma praten over de Elfstedentocht.
De persconferentie van de rayonhoofden zal waarschijnlijk tijdens het RTL-nieuws van 19.30 worden uitgezonden. Goede Tijden, Slechte Tijden gaat wel gewoon door. Wat er met de gebruikelijke programmering gebeurt, is nog onduidelijk.
De NOS zendt de persconferentie van de rayonhoofden live uit via het kanaal Journaal24. Als de verklaring van de rayonhoofden tijdens de uitzending van het Journaal plaatsvindt, wordt de uitzending daar zo veel mogelijk aan aangepast, stelt een woordvoerster.
Live
Het VARA-programma De Wereld Draait Door stuurt een Jakhals naar Friesland, die woensdag in de uitzending live verslag doet tijdens de bijeenkomst van het elfstedencomité.
Hoezo Elfstedenkoorts …
Berenburgfabriek draait overuren
Laatste update: 7 februari 2012 12:21 (bron http://www.nu.nl)
BOLSWARD - Sonnema is er helemaal klaar voor. Laat de Elfstedentocht maar komen, vindt het bedrijf dat sinds 1860 berenburg maakt. De fabriek draait overuren en het regent aanvragen voor extra acties voor de tocht der tochten. ‘‘Het leeft bij ondernemers, de telefoon staat roodgloeiend. Er wordt enthousiast ingekocht’’, zei een woordvoerster dinsdag.
Sonnema, die de vraag prima aankan, verkoopt jaarlijks twee miljoen flessen berenburg, waarvan de meesten natuurlijk in de winter. Sonnema heeft een draaiboek voor als het vriest. ‘‘De productie lag daardoor hoog. Sinds maandag ligt die nog hoger.’’
Ik heb er dus helemaal niets mee, maar ik heb zo’n gevoel dat ie er wel komt.
Denk het niet…
Dinsdag gaat het weer dooien… Zeggen ze.
En de vooruitzichten:
woensdag 15 februari tot en met woensdag 22 februari
Grote kans, ca. 80% op wisselvallig weer met maxima boven nul en af en toe regen of (natte) sneeuw. Kleine kans, ca. 20% op terugkeer van het winterweer.
Ik denk niet dat die er komt.
het vriest snachts al minder dan vorige week, het ijs moest op veel plekken juist nog aansterken en dikker worden, dan moet het wel flinker vriezen als nu.
En vanaf zondag zou het weer dooien…
Wel jammer voor alle schaats-fans al het idd niet doorgaat zou zo leuk zijn weer.
Het is hier in het hoge noorden anders nog goed koud, het heeft hier in Sneek vannacht -5 gevroren niet genoeg maar toch alle beetjes helpen.
Vandaag komt het leger zelfs richting Friesland om de evt. vervangende route te gaan vegen, ach wie weet zou leuk zijn als die doorging en anders is Fryslan weer even mooi op de kaart gezet.
Ik hoop het!! Het lijkt me fantastisch. Ik hou van Friesland. En van de mensen die er wonen. Ben er trots op om 1/4 Friezin te zijn :inlove: .
En ik wil ook graag heel binnenkort een heel vers Friezinnetje komen bewonderen! :inlove:
Ik gun het de mensen heel erg hoor, maar voor mij hoeft het niet.
Ik ben dolgelukkig als de vrieskou weggaat en het weer fatsoenlijk lente gaat worden.
Wat haat ik deze kou zeg…
Ik hoop het voor de fans,maar denk niet dat die er komt.
Het vriest niet meer zo streng als eerst en vanaf zondag gaat het dooien zeggen ze.
Hij komt… het kan net…maar hij komt…
Ooh als echt friesin borrelt het bloed…Als ik al die mensen bezig zie om 200 km ijs sneeuw vrij te krijgen, ben ik gewoon trots. Ik vergelijk het met voetbal, het voetbal is leuk maar het feest er om heen is geweldig!
ik hoop voor de fans dat het gaat lukken…maar ik denk dat hij niet komt… :shifty:
Voor vannacht is hier al weer -9 en voor morgennacht -13 voorspeld, zaterdagnacht -10.
Het hangt er denk ik vooral vanaf wat het weer vanaf zondag gaat doen. Normaal kunnen ze er niet zoveel van om het weer goed te voorspellen en dit keer hoop ik dat dan ook maar :mrgreen:
Volgende week kwakkelweer heb ik helemaal geen zin in … regen, wind en net boven nul … bah.
En nu kunnen we schaatsen, zit ik met een kleuter met waterpokken thuis :?
Heel langzaam begin ik toch wat nerveus voor vanavond te worden :eh: