komt ie of komt ie niet..de elfstedentocht (POLL toegevoegd)

Ik moet door het elfstedengebeuren al de hele dag al aan deze reclame van vroeger denken

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=107275

Klik het fimpje aan en je zit een schaatser op het eind in dop :inlove:

@lydia wrote:

Hier staat schaatsen echt op nummer 1, er wijkt veel voor :mrgreen:

Woensdag hier het NK op natuurijs, dat is hier echt om de hoek :thumbup:

Voordeeltje van Emmen? Volgend jaar zeg je: Hee, daar woonden we vroeger…

Ik hoop het wel. De laatste 3 keer altijd op het ijs staan te kijken. We woonden aan de route, vlak voor Staveren. Mijn schoonouders wonen in een dorpje tussen Leeuwarden en Sneek, dus weer een mooi plekje. En rustig, want de meeste mensen weten dat niet te vinden :mrgreen: Laat ik wel vrij hebben :pray:

@kristalkindje wrote:

ah joh die zouden wel een heel eind omrijden om hier te komen hahahaha ik ben geen friezin maar een groningse he :mrgreen:

:doh:

@cees77 wrote:

@kristalkindje wrote:
ah joh die zouden wel een heel eind omrijden om hier te komen hahahaha ik ben geen friezin maar een groningse he :mrgreen:

:doh:

Hihi maar sonnema lusten we hier ook hoor (lekker in de chocolademelk)

Ik hou het op maandag :think:

Hier wel een speciale herinnering aan de Elfstedentocht van 1997, het was op zaterdag 4 januari. 's Avonds was ik uit met een groep vriendinnen. Hub was er met zijn beste vriend, speciaal gekomen zodat we elkaar weer konden zien. We kenden elkaar al wel een beetje, maar hadden nog geen verkering.

Zijn vader was op dat moment nog bezig met het schaatsen van de Elfstedentocht. Hij was nog niet binnen en ze wisten ook niet waar hij uithing, dus iedereen was best ongerust. Steeds naar huis bellen of ze al wisten waar hij was. Uiteindelijk bleek dat hij gevallen was en een hoofdwond had. Hij wilde zelf verder schaatsen, zo ver was het niet meer. Maar helaas mocht dat niet en moest hij stoppen. In 1985 en 1986 heeft hij hem wel uitgereden. Op die avond hebben hub en ik telefoonnummers uitgewisseld en we zijn inmiddels alweer 15 jaar samen.

Schoonpa is nog steeds rijdend lid, dus als er een Elfstedentocht komt, mag hij meedoen. Hij is net thuisgekomen van de Weissensee in Oostenrijk waar hij elk jaar de Alternatieve Elfstedentocht schaatst. Hij fietst hier in Friesland elk jaar de Elfstedentocht en hij heeft hem gelopen. Dus voor hem zou het ook erg leuk zijn als het dit jaar dan eindelijk weer zo ver is. :thumbup: :thumbdown:

Als ik KNMI moet geloven komt hij er niet!

dinsdag 14 februari tot en met dinsdag 21 februari

Grote kans 80-90% op wisselvallig weer met maxima boven nul en af en toe regen of (natte) sneeuw. Kleine kans op voortzetting van het winterweer.

Jammer voor de schaatsliefhebbers, niet voor mij, ik heb niks met dit soort weer :shifty:

maar dan kan t nog hoor, als t nu effe flink blijft vriezen deze week, kan t dit weekend misschien…je weet t niet he…maandag? en dan …dat weer kan ook wel weer omslaan…en wie houdt er nou van natte sneeuwval? brrrrr

Natte sneeuw is funest voor het ijs, dan komt tie zeker niet.

Heb er nu heel veel twijvels over, ze vragen nog wel steeds om baanvegers hier in Sneek dus dat loopt wel.

Maar heb ook gehoord dat eerst de elfmeren nog komt, en dat zondag misschien de tocht komt.

Nou zal mij benieuwen.

Ze hebben gisteren gezegd dat het sowieso deze week niets meer zou worden. En ik zag het gisteren ook op het nieuws dat de temperatuur omhoog gaat. Maar Gerrit zei ook dat het een voorspelling is dat de temperatuur omhoog gaat. Maar zeker weten ze dat niet. Dus ik hoop van niet :pray:

hier wordt in elk geval driftig geveegd want de elfDORPENtocht komt zondag langs ons huis :mrgreen:

ik heb de organisatie al gemaild of t okee is dat we hier een koek en zopiekraam neer zetten, ik wil natuurlijk geen overlast veroorzaken, stel er is net ook een stempelpost op diezelfde plek haha, maar wij zitten op een punt waar veel mensen wel toe gaan zijn aan iets warms, en we vinden het gewoon leuk

soep, worst, thee en koffie, een snoepje misschien…ik hoop dat t kan :mrgreen:

Hier ook mooie herinneringen aan de elfstedentochten! In 85 hadden we rijders in huis, in 86 zaten we voor de buis gekluisterd en in 97 was ik vrijwilligster bij de inschrijving. We hadden ook nog de mooiste groep, inschrijfnummers 1-200 geloof ik. De kaart van WA van Buren nog in handen gehad, maar helaas kwam hij niet.

Die nacht heb ik niet geslapen. De Elfstedennacht was de eerste en enige keer dat mijn vader en ik samen op stap gingen. Alle kroegen in Leeuwarden waren vol en uiteindelijk zijn we in een restaurant beland waar we na middernacht nog spareribs hebben zitten eten :mrgreen: Rond een uur of 4/5 moest ik me melden in het FEC voor de inschrijving (als ik me de tijd nog goed herinner). Toen we klaar waren even naar huis gegaan en vervolgens lopend naar de finish. Onze schaatsbelg nog zien finishen. Weer teruggelopen naar huis en die avond nog een uur of 3 lang tegen mn gaskachel aangeplakt gezeten om warm te worden (was net uit huis, eerste huisje en bijna 20).

Denk er nog met heel veel plezier aan terug. Vooral de herinnering aan het stappen met mijn vader die nacht is speciaal. Inmiddels is hij alweer bijna 10 jaar dood.

Als hij komt dan gaan de plannen voor die dag in de ijskast en ga ik met vriend en Saar het ijs op. Genieten!

edit: ik zit me te bedenken, tis immers ook 15 jaar geleden 8) dat we de dag vóór de tocht de mensen inschreven. Oranje armband, kaartje met touwtje dat was mijn tafel :mrgreen: Maar er staat me bij dat ik er de dag zelf ook was. Hmmmm. Toch even goed graven in mijn roestige geheugen :mrgreen:

Het ijs van de Bonkefeart Ninanien? :mrgreen:

Als hij komt, dan maar niet op zondag :pray: Niet ivm zondagse rust maar mijn oudste heeft dan een ijshockeywedstrijd in Leeuwarden. Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat die word afgelast als er een elfstedentocht is.

Ariel Die wedstrijd gaat dan inderdaad niet door, want ik ben bang dat je Leeuwarden dan niet inkomt. Ik heb maandagavond Deense les in Leeuwarden, maar ook dat kan ik cancelen als maandag de elfstedentocht is. En anders was ik toch niet gegaan, aangezien schoonpa de tocht gaat schaatsen. Gelukkig kan ik zelf de les cancelen, omdat ik de juf ben! :mrgreen:

Ariel dan kom je Ljouwert inderdaad niet in en als die wedstrijd hier in IJshal Leeuwarden is kun je het helemaal vergeten.

@Marieke_5000 wrote:

Het ijs van de Bonkefeart Ninanien? :mrgreen:

Jaaa!!! Ik woon er vlakbij dus dan gaan we er even op de fiets heen :mrgreen: En jij?

We hebben ook al even geschaatst op de grote wielen. Maar de combi natuurijs-ik-noren was niet meer zo’n succes hahahahaha

verder voorspellen dan het weekend kunnen ze niet met het weer, dus we zullen wel zien. Twee weken geleden werd er nog gezegd dat er totaal geen tekenen waren van een komende strenge vorstperiode … nou die kwam een week later.

Morgen komt er weer een bericht van de elfstedengoeroe’s. Op de meeste plekken is het ijs toch boven de 10 cm en er komt 1 tot 2 cm per nacht bij. Ik vind het wel spannend. Volgens mij is het lang niet zo spannende geweest. De vorige keer was er al elfstedenkoorts terwijl er krap 5 cm ijs lag.

We zullen zien of het voorlopig koning winter of koning kwakkel gaat worden. Doe mij dan maar het eerste, want net boven nul met regen of natte sneeuw … brrr, dat is pas koud en vervelend.