Ik denk dat we zondag 12 februari kunnen gaan kijken naar de elfstedentocht.
Wat denken jullie? Komt ie of niet? Wanneer denk je dat ie kan komen?
Ik ben gewoon benieuwd.
Vanavond zitten de heren voor het eerst rond de tafel en morgenavond wordt er al een persconferentie verwacht … spannend.
Ik zei net nog dat ik het ook wel spannend vind worden als echte schaatsfan. Ik hoop dat er eindelijk weer eens een komt
Ik denk dus zondag omdat ze denken dat na volgend weekend de dooi gaat inzetten. Dus zo lang mogelijk wachten tot het ijs kan groeien en dan op de laatste goede dag er voor gaan (en een zondag is ook wel zo prettig voor zoveel mogelijk kijkers).
Als dat zo is, dan gok ik op zaterdag
Rustig afwachten, hoewel de koorts hier begint te komen in huis hahaha.
Ik denk dat we de zolderkamer maar gaan verhuren als hij komt :think: :mrgreen:
Ik als fries weet het niet, niet overal is het ijs al dik genoeg, veel wakken door de wind en eendjes, maaarrrr ik ga duimen en hoop het wel! Dan maar wat meer gekluun
@Marieke_5000 wrote:
Rustig afwachten, hoewel de koorts hier begint te komen in huis hahaha.
Er staat een site online waar je je kamers kan aanbieden

Ja ger ijs, is dat Fries of telefoontaal
Ik hoorde dat het klunen nog wat gaat worden tegenwoordig met de klapschaats. Dat dit dus bijna niet gaat.
@cees77 wrote:
Ja ger ijs, is dat Fries of telefoontaal
Ik hoorde dat het klunen nog wat gaat worden tegenwoordig met de klapschaats. Dat dit dus bijna niet gaat.
Telefoon hihi, had het al verbeterd. Mja meisjes zoals jijzijn me te snel af

@Sennapen wrote:
@Marieke_5000 wrote:Rustig afwachten, hoewel de koorts hier begint te komen in huis hahaha.
Er staat een site online waar je je kamers kan aanbieden![]()
Bij het nieuws zeiden ze dat alle hotels al vol zijn voor aankomende week. Het was zelfs op het nieuws van BRT1.
allemaal weer terug naar de friese doorlopers:)
Schijnt dat er nog meren open zijn waar ook op geschaats moet worden. Plus met sneeuw op het ijs, is er weinig ijsgroei, maar geleerden hier in huis vertelden dat het haast niet had gesneeuwd??
denk niet dat die er gaat komen…
Maar we zullen het meemaken (of niet dus ).
Blijf er niet voor thuis om er naar te kijken (maar ik heb sowieso niks met urenlange evenementen voor de buis).
@Sennapen wrote:
@cees77 wrote:Ja ger ijs, is dat Fries of telefoontaal
Telefoon hihi, had het al verbeterd. Mja meisjes zoals jijzijn me te snel af![]()
:mrgreen:
@konijn wrote:
allemaal weer terug naar de friese doorlopers:)
Schijnt dat er nog meren open zijn waar ook op geschaats moet worden. Plus met sneeuw op het ijs, is er weinig ijsgroei, maar geleerden hier in huis vertelden dat het haast niet had gesneeuwd??
In friesland had het juist wel goed gesneeuwd, moeten inderdaad nog stukken duchtvriezen.
duchtvriezen…telefoontaal? waajajajaa :mrgreen:
Het is koud genoeg om de dikte te halen, maar de wind moet niet vervelend gaan doen. Is die te hard dan groeit open water moeilijk dicht.
En de meningen wisselen blijkbaar ook over de sterkte van de wind de komende dagen. Ik hoop dat die gewoon gaat liggen.
Ik zou het wel heel leuk vinden. In 1985, 1986 en in 1997 ben ik er met mijn ouders ook echt vroeg voor opgestaan om te kijken op tv. Ik hoop dat hij komt en dan het liefst zaterdag. Voetbal van zoonlief gaat toch niet door en we hebben geen andere plannen die dag :mrgreen:
Ze gaan het niet in het weekend plannen, omdat dat iedereen beter uitkomt. Ze zullen het ijs zo lang mogelijk laten groeien en dan inderdaad op het laatste moment de tocht organiseren.
Ik zou het wel heel erg leuk vinden, als echte Fries. Maar ik betwijfel het… Grote wateren zijn amper dichtgevroren en met de sneeuw erop groeit het ijs niet erg.
Mijn oma woont rechtstreeks aan de route, in Sneek. Maar daar zijn de schaatsers al ontzettend vroeg, dan zou je er moeten slapen om ze te kunnen zien. En dat past dan weer net niet in een bejaardenwoninkje.
Ik weet niet hoor, het ijs is op sommige plaatsen nog lang niet dik genoeg.
Maar ja, ik ben dan ook een Fries
Het zou wel erg leuk zijn!
De laatste keer moest ik werken, maar hadden we de tv er bij aan.
Mocht hij er komen, dan gaan we er zeker even naartoe.
(route is hier vlakbij)
Deze randstedeling boeit het helemaal niks :silenced: