komt ie of komt ie niet..de elfstedentocht (POLL toegevoegd)

Die hebben we nog en er staat een stapelbed en ik heb ook nog zo’n opklapbaar logeerbed, kunnen er gerust 6 kwijt :lol:

Ik zag op twitter een foto van een podium opbouw? Dat riekt toch wel enigzins naar doorgaan… :think:

Ja een grote tent bij de Oldenhove, maar het schijnt dat die tent 2 dagen nodig heeft om op te bouwen dus het zegt nog niets. Ze willen gewoon geen risico nemen :wink:

@Ruud wrote:

Ik zag op twitter een foto van een podium opbouw? Dat riekt toch wel enigzins naar doorgaan… :think:

zo staan hier ook al allemaal dranghekken moeten alleen nog uitgestald worden.

Die zetten ze vast niet neer als ze echt twijfelen toch? :mrgreen:

vanavond om 1900 weten we meer…toch??

ik lees net iets over nachtwerk voor die vergadering. En dan daarna een persconferentie die live te volgen is. Dus ik denk dat we of vannacht of morgenvroeg meer weten.

Spannend hoor :smiley:

@Ruud wrote:

Die zetten ze vast niet neer als ze echt twijfelen toch? :mrgreen:

Dan staat het er maar vast he voor de zekerheid.

Maar het ijs is echt nog niet goed hoor op bepaalde plaatsen.

Enne Ruud, offtopic, waarom heb ik jou niet op twitter :angel:

Ik lees net dat het op zondag heel erg mee gaat vallen met de dooi, hooguit 2 graden boven nul in Friesland.

Nog vier koude nachten tot zondag … ik zie het echt nog wel gebeuren.

Zaterdag is het weer overdag beter, maar een extra nacht rond de -9 kunnen ze nog wel gebruiken denk ik.

Waar je hier ook komt, iedereen heeft het over de elfstedentocht.

half acht vanavond dan krijgen we vast weer te horen dat het ijs niet overal even goed is, krijg toch stiekem steeds meer het gevoel dat het niet doorgaat.

Hoe optimistisch ik ook wil zijn, dat gevoel heb ik ook Marielle.

zou het zo leuk vinden, leuk verhaal later voor de baby.

Zeker weten vooral als baby tijdens de elfstedentocht geboren zou worden!!

‘Vanavond geen beslissing Elfstedentocht’

Laatste update: 8 februari 2012 16:37 info .AMSTERDAM – Er zal woensdagavond geen beslissing vallen over of de Elfstedentocht zal doorgaan. Dit verklaren twee rayonhoofden van de Vereniging De Friesche Elf Steden

Volgens de rayonhoofden is het ijs nog niet dik genoeg om de tocht te rijden, zo laten ze weten aan de NOS.

In het rayon Bolsward is het ijs op de route nu 12 centimer dik. “Dat is op dit moment gewoon nog te weinig. We zullen vanavond dan ook niet kunnen zeggen of de tocht door kan gaan”, aldus rayonhoofd Jan van der Klis.

Volgens de twee liggen de grootste problemen op de route bij Woudsend (6 centimeter), Witmarsum (8 centimeter) en Balk. Op sommige delen is het ijs de afgelopen nacht zelfs dunner geworden.

De rayonhoofden van de vereniging komen woensdagavond opnieuw bijeen voor een beraad.

afwachten dus :think: :pray:

Nou ik ben bang dat ie niet doorgaat…ze zijn allemaal druk aan het werk om het ijs goed te krijgen maar op sommige plekken is het gewoon nog te dun…moet het echt wel doorgaan met vriezen anders gebeurt het niet.

Zou het ook wel leuk vinden als ie doorgaat en beebje dan geboren word…leuk verhaal voor later :mrgreen:

@Ruud wrote:

haha! Zag je mijn foto voorbijkomen? Ik moest naar het stadskantoor vanmorgen, paspoort verlengen en toen zag ik het gebeuren. Politie, cameraploegje, vrachtwagens. Dus ik dacht, laat ik eens sneller zijn dan het nieuws :angel:

Ik heb er niet veel mee… :oops:

Ik denk dan ook niet dat 2012 het jaar word voor Elfstedentocht.

Het ijs is niet te dik, en een der deze dagen zet de dooi in, word het warmer… ( ben ik blij mee!!)

Om 20 uur persconferentie!

Een uur na aanvang van het overleg … dat is denk ik geen goed teken :cry:

Bah, volgende week natte sneeuw, ijzel en regen.

Persconferentie:

http://nos.nl/dossier/338157-elfstedentocht/tab/361/live/

Gaat niet door, helaas.

:cry: :cry: :cry:

Er wordt geen tocht uitgeschreven.