Komt een vrouw bij de dokter, de film

@francis wrote:

Ben ik dan de enige die deze film helemaal niet trekt? Ik lees veel maar dit boek heb ik nooit gelezen omdat het me totaal niet aanspreekt dat een man vreemdgaat terwijl zijn vrouw dood ligt te gaan aan kanker. Eerlijk gezegd vind ik dat om te kotsen.



Sla ik de plank nu helemaal mis?




Vind ik ook niet.



Heb hem gisteren dus gezien, en een hele poos geleden beide boeken al gelezen (er is ook nog een vervolg; De weduwnaar).



Het boek en de film dragen ook beide de naam:



Komt een vrouw bij de dokter.

Een ode aan de liefde.







Ik begrijp je gedachte wel. Maar dit verhaal vind ik veel meer dan dat.

Zoals Joseetje ook al aangaf.



Je ziet ook wat het met 2 geliefden kan doen. Heel ingrijpend en ook bijzonder.





Al geef ik toe dat het geen meesterwerk is, dus de hele hype begrijp ik er ook niet aan.

Gewoon mooi om gezien te hebben.











Ik ben heel stoer geweest, heb het droog gehouden. :wink:

Nu ik nog Anneke :wink:

Wij gaan om 19:00 :mrgreen:

Ik ga dinsdag :dance:

@francis wrote:

Ben ik dan de enige die deze film helemaal niet trekt? Ik lees veel maar dit boek heb ik nooit gelezen omdat het me totaal niet aanspreekt dat een man vreemdgaat terwijl zijn vrouw dood ligt te gaan aan kanker. Eerlijk gezegd vind ik dat om te kotsen.



Sla ik de plank nu helemaal mis?




niet helemaal, maaaaaar ik moet zeggen dat ik het juist ok vind om een boek te lezen over iemand waar ik de beweegredenen niet van snap (of waar ik de beweegredenen wel snap, maar niet begrijp dat iemand het dadwerkelijk uit voert). Iemand die iets doet wat ik vind om te kotsen, dat vind ik een stuk interessanter te lezen dan een boek over iets wat precies overeen komt met mijn eigen ideeen en waarden en normen. Dat is ook wel eens leuk, maar prikkelt toch minder dan je te proberen te verdiepen in zo’n klootzk als stijn bv.



(wil niet zeggen dat ik het boek nou echt een meesterwerk vond, maar meer in zijn algemeenheid genomen: als een boek/film gaat over iets wat ik echt verafschuw, wil dat niet meteen zeggen dat ik dat boek/die film niet zou willen lezen of zien. juist niet)

Ik heb boek dus nog steeds niet gelezen omdat het me tegenstond :oops: .

Maar ben wel heel benieuwd naar de film.



Zal ik nu eerst het boek nog gaan lezen of beter van niet?

Vind het een geweldig boek en wil erg graag naar de film!



Het boek gaat niet alleen over vreemdgaan van Stijn.

Het hele boek daar wordt je in meegesleept in de emoties en hoe mensen daarmee omgaan, geweldig vond ik het!

Ik dacht ook in het begin wat een l*l, maar op een gegeven moment snap je dat het niet daarover gaat, het vreemdgaan.

Echt heb gejankt op het einde van het boek! :oops:

Ik denk juist omdat ik het boek zo geweldig vond dat de film me een beetje tegenviel :silenced:

Barry speelde geweldig :thumbup:



Bij ons in de bios maar weinig mensen aan het snotteren. Er werd zelfs gelachen

Zoals we weten is het op en top NL gesproken … :mrgreen:



Maar is er eigenlijk ook ondertiteling ??? :roll:



Ik wil die film heel graag zien, maar als er geen ondertiteling is, zal verstaan erg moeilijk worden aangezien ik slechthorend ben … :roll:

bij een nederlandse film is er helaas geen ondertiteling bij.

En daar baal ik wel erg van …



Hoeveel doven / slechthorenden zijn er wel niet ?

En hoeveel zouden graag niet ook zo een film willen kijken ? :wall:



Weet wel dat er voor doven speciaal ergens in Amsterdam of zo dan wel een uitzondering gemaakt wordt, dat je dan daar kan kijken, maar je snapt wel : nijmegen - amsterdam is niet zo dichtbij :snooty:



Baal er best van … hoelang duurt het voordat ze ooit op tv komen ? :roll:

@Cin. wrote:

Vind het een geweldig boek en wil erg graag naar de film!



Het boek gaat niet alleen over vreemdgaan van Stijn.

Het hele boek daar wordt je in meegesleept in de emoties en hoe mensen daarmee omgaan, geweldig vond ik het!

Ik dacht ook in het begin wat een l*l, maar op een gegeven moment snap je dat het niet daarover gaat, het vreemdgaan.

Echt heb gejankt op het einde van het boek! :oops:




Ik ook



Denk met name dat ik daarom ga wachten tot hij op dvd is, dat ik hem thuis ga kijken.

@Femke, Jelle en Quinten wrote:

En daar baal ik wel erg van …



Hoeveel doven / slechthorenden zijn er wel niet ?

En hoeveel zouden graag niet ook zo een film willen kijken ? :wall:



Weet wel dat er voor doven speciaal ergens in Amsterdam of zo dan wel een uitzondering gemaakt wordt, dat je dan daar kan kijken, maar je snapt wel : nijmegen - amsterdam is niet zo dichtbij :snooty:



Baal er best van … hoelang duurt het voordat ze ooit op tv komen ? :roll:




Kun je bij een dvd geen Nederlandse ondertiteling kiezen?

@francis wrote:

Ben ik dan de enige die deze film helemaal niet trekt? Ik lees veel maar dit boek heb ik nooit gelezen omdat het me totaal niet aanspreekt dat een man vreemdgaat terwijl zijn vrouw dood ligt te gaan aan kanker. Eerlijk gezegd vind ik dat om te kotsen.



Sla ik de plank nu helemaal mis?




Toen ik het boek las, dacht ik wat een klootz*k ben je zeg, dat je vreemdgaat, terwijl je vrouw ligt te sterfen.

Maar nu ik de film heb gezien, denk ik er wel iets anders over.

Nog steeds vind ik het niet kunnen dat hij vreemdgaat,

maar ik zag iemand die niet met zijn gevoel om kon gaan.

Het was zijn manier van omgaan met emoties.



Ik vond het een erg heftige film, heb echt tranen met tuiten gehuild.

Het is zo realistisch. Ik kan daar net zo goed in haar schoenen staan, afscheid moeten nemen van onze meis, schiet gewoon weer vol.

Echt heel heftig

Ik ben zondag naar de film geweest, en ook ik heb het niet droog kunnen houden :cry:



En wat Tammy schrijft,daar kon ik me ook wel in vinden!

@francis wrote:

Ben ik dan de enige die deze film helemaal niet trekt? Ik lees veel maar dit boek heb ik nooit gelezen omdat het me totaal niet aanspreekt dat een man vreemdgaat terwijl zijn vrouw dood ligt te gaan aan kanker. Eerlijk gezegd vind ik dat om te kotsen.



Sla ik de plank nu helemaal mis?




Nee inderdaad, ligt ie nou vreemd te gaan terwijl zijn vrouw kerngezond is okee, dan snap ik het, maar als zn vrouw dood ligt te gaan dan kan het natuurlijk niet Dan wacht ie maar ff tot ze daadwerkelijk dood is :wink: :wink: :wink:



Ik ga zaterdag naar de film als het goed is…

Snap ik het weer niet…



Dus als je vrouw gezond is mag je wel vreemd gaan maar als ze ziek is niet? :think:



:mrgreen:

@ruud wrote:

Snap ik het weer niet…



Dus als je vrouw gezond is mag je wel vreemd gaan maar als ze ziek is niet? :think:



:mrgreen:




je zet er een smiley achter, maar ik denk wel dat daar een kern van ‘waarheid’ in zit: dat een verhaal als deze veel harder aan komt dan een gemiddeld verhaal van een man die vreemdgaat.

Er zullen maar weinig mensen vreemdgaan echt goedkeuren, maar je kunt er wel begrip voor hebben bij sommige omstandigheden. Een doodzieke vrouw thuis is duidelijk een omstandigheid waar de meeste geen begrip voor hebben.

Zal ik dan zeggen dat het in theorie dan misschien eigenlijk begrijpelijker zou moeten zijn? :think:



Die smiley stond er omdat Franka het ws ook niet helemaal serieus bedoelde en we zitten in de huiskamer hè.

ben zondag geweest

en de billen zn stijn/barry :drool: :mrgreen:

maargoed daar gaat het nu niet over hihi



ik vind het gewoon knap dat je zo over je eigen leven kunt schrijven zoals kluun dat gedaan heeft en iedereen kan denken tja hallo das lekker en vreemd gaan en ook nog geld verdien eraan als ze dood is tja maar zei was ook vreemd gegaan natturlijk he :wink:



vond het een aardige film boek was/is beter en het traam moment was

toen dochter zei

vind het zo jammer dat je dood gaat mam :cry: :cry: :cry:



nou dat wou ik even kwijt :mrgreen:

en volgens mij is hij in het echte leven dus nog steeds met roos toch?