KoK's klapperende eierstokken klapperen door

he vervelend zeg, dat die medicijnen niet voldoende helpen!

die acné komt ook door die medicatie? dat zou ik ook heel naar vinden!

en belly;

ik zou ook even verder laten onderzoeken hoor, dat flauwvallen is echt niet normaal!

Hoi Ziet,

Ja de acne was een bijwerking van de danatrol . Een medicijn die een hormoon bevat, die heeft eerst gezorgt dat ik een flinke bloeding kreeg daarna zou mijn bloedingen juist uit moeten blijven ofzo iets… nu ja iig die heeft als bijwekring acne , en ik heb dus de acne op mijnr ug gekregen en die is volledig gaan ontsteken, heftig ook want kleiding houd ik niet schoon…plekken die opgezet zijn warm aan voelen en pus er in heb er al 2 AB kuren in tottal van 60 dgn gehad maar niks lijkt me t ehelpen ,

vandaar dus ook dat ik er eig best verdrietig om ben het hele gebeuren ,

Hoe is het verder met jou alles goed ?

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die er dus zo over denkt :oops:

Ik heb het aangegeven bij de HA maar ze wilde er niet aan geloven en stuurde me zo weer weg met het advies: Als het na het weekend nog niet gaat kom dan maar terug…

Maar mijn bloed prikken wilde ze niet doen, Ze zou niet weten wat ze testen moet :evil:

Ik ben nu ingeschreven in een ander gezondheidscentrum bij mijn nieuwe woning en ga ik hier van de week heen als het echt niet over gaat…

Hoe gaat het verder?

ik zou een andere huisarts nemen.

zijn ze nou helemaal… je ijzer kan wel niet goed zijn, dat moet ze toch echt uit bloed halen hoor… :roll:

bianca: kan me voorstellen dat je dan baalt… het lijkt dan bij jou wel tegendraads te werken…

ik heb sinds het stoppen met de pil ook meer pukkels, ook nog nooit gehad. vooral op mijn borst, leuk met zo;'n gepukkeld decolletée… :roll:

Hey ziet! Dat is een goeie zeg! Toen ik destijds gestopt was met de pil had ik precies hetzelfde! Ik begreep er niets van, maar nu je het “zegt” dat had ik dus ook :mrgreen: Weer een mysterie opgelost :lol:

Ja ik ga ook aan de nieuwe huisarts vragen of hij dan mijn bloed wilt prikken…

Goeiemorgen meiden

Ooo Belly denk een beetje aan jezelf he… Idd niet te snappen dat de arts je niet serieus neemt :? En die reactie van je moeder :roll: En nu ik verder lees zie ik dat de arts niet eens je bloed wil prikken :eh: Tijd voor een andere huisarts zou ik zeggen :eh:

Bianca :hug: Ik hoop dat er gauw een oplossing voor t vloeien komt meis :hug:

Jannigje hoe ist met Stein? :-*

Wij hebben bij Kaylee geen testen laten doen. Toen hadden we zoiets van “we zien het wel”. Bij Jayden hebben we wel de combinatietest laten doen. En als daar de uitslag niet goed van was geweest hadden we ook verdere testen gedaan en bij down had ik de zwangerschap laten afbreken.

De gedachtengang hierachter was dat we al een kindje hadden lopen, die ook aandacht vraagt. Veel aandacht :wink: En ik het ook tov haar niet eerlijk zou vinden om willens en wetens nog een kindje te krijgen wat down heeft en dus extra veel aandacht nodig heeft. Daarbovenop ook omdat ik niet weet ik dat zelf zou kunnen opbrengen.

Het blijft een gevoelig onderwerp en een hoop mensen zouden het vast niet met me eens zijn in deze, maar bij een derde kindje laten wij dus weer de testen doen.

Ziet ik heb vannacht over je gedroomd :lol: :eh: Ik droomde dat Kaylee en ik onverwachts langskwamen bij jou en Tygo, en dat wij zo aan t kletsen waren met elkaar dat we niet zagen dat Kaylee in t zwembad was gesprongen. En toen ben ik in paniek in t water gesprongen om haar eruit te halen, maar opeens had ze een zwemvest om dus tsjah we hadden haar ook kunnen laten liggen :eh: En toen mocht ik van jou niet meer aan tafel komen zitten want mijn kleren waren nat en dan zouden je stoelen nat worden.

Dus…

(whahhahahaha :lol: :wink: )

Ik had bij elke zwangerschap en na de zwangerschap ook ontzettend veel last van acné, en dan vooral in mijn gezicht. Vreselijk :sick: Nu is het gelukkig over :mrgreen: En nee, ik ben niet aan de pil :mrgreen:

Ik ben trouwens neit aan de pil, omdat mijn cyclus zo vreselijk onregelmatig is. En dan weer aan de pil, weer ontpillen en dan maar de vraag of de cyclus uberhaupt weer op gang komt. Dus ben ik er niet weer aan begonnen. Spiraal wilde ik ook niet, want die wil ik wel voor de hele vijf jaar en niet om m er na een of twee jaar weer uit te gaan halen. En nuvaring is vreselijk voor mij, daar zakt mijn libido van naar het vriespunt, hoofdpijn, buikpijn…

Maar mijn cyclus is dus vreselijk onregelmatig, altijd ergens tussen de 30 en de 60 dagen, ondertussen zit ik alweer op dag 45 :? :roll:

Ik merk dat ik na deze zwangerschap wel veel en veel sneller weer “mezelf” ben dan toen na Kaylee. Gelukkig maar haha :lol: (tijd voor de volgende :lol: :wink: ).

Nou ja we hebben t er af en toe wel over, maar ja de huizenmarkt is niet echt gunstig nou dus een nieuw huis zit er voorlopig niet in.

Zegt Sydney ach joh als je dan zwanger bent heb je nog negen maanden voor je moet bevallen.

Zei tegen hem, als jij denkt dat ik in mijn zwangerschap de stress wil van het huis zoeken, verbouwen en verhuizen, dan zit je toch echt fout te denken zeg :hand:

Voorlopig zwanger ik wel ff mee met een paar vriendinnetjes van me die zwanger zijn. En ik mag eigenlijk gewoon niet zeuren he, want ik heb twee gezonde kids lopen. Dus ik wacht wel netjes af :lol:

Dat besef heb ik dan wel weer, ook elke keer als ik hier zo’n slecht nieuws op t forum over de vlinderkindjes. Na het nieuws van mooie Lente :**: zei ik ook tegen Sydney dat ik zo blij ben dat het toendertijd met Kaylee nog zo goed is gekomen, want als we wat langer hadden gewacht was t hier ook fout geweest. En dat besef heb ik nog heel vaak. :shifty:

zo meiden ik ben er maar heel even want heb het onwijs druk.

Vandaag ben ik namelijk jarig en ik krijg een hoop visite!!!

Bianca bedankt voor je onwijs lieve kaart :-* :-* :-* .

Ik kom vanavond of morgen avond uitgebreid reageren :-*

Jannigje, proficiat meid! Maak er een mooie dag van!

En over angst voor down, hmm wat zal ik zeggen?

Ik speel een beetje struisvogelpolitiek, ik wil er niet over denken. Ik heb een vriendin die een kind kreeg met een ander zeldzaam syndroom. En ik ken nog iemand wiens kindje doof en blind ter wereld kwam.

Daar word ook niet op getest, en dat is ook niet mogelijk.

Ik ben nog geen 36, dus het risico is niet verhoogd bij mij (ook geen mensen met down in de families).

Ik steek dus mijn kop in het zand, en hoop op een wonder.

Want dat is het in mijn ogen, een gezond kindje is een wonder, en elk kind een geschenk.

Toch laat ik wel tijdens een echo extra kijken naar de niertjes, omdat in onze familie ernstige nierafwijkingen voorkomen. Mochten er tijdens de echo dingen naar voren komen die niet met het leven verenigbaar zijn, of waardoor het kindje ondragelijk moet gaan lijden en niet oud zou worden, dan breek ik de zwangerschap af denk ik.

Denk ik, ja ik heb die keus gelukkig nooit hoeven maken, dus ik weet echt niet of ik/wij er dan ook zo over denken.

Kortom, ik wil er niet te veel over denken, maar ik heb wel zo mijn mening voor mezelf.

Gefeliciteerd Jannigje! En iedereen bedankt voor de eerlijke antwoorden :-*

MWHAHAHAHAHAHAHAHAHA, mijn koffie gemorst door het lezen van Vicky’s droom :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb helemaal geen zwembad! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

en ook geen stoelen die nat kunnen worden (waarvan ik dat erg vind)

haha wat kan een mens maf dromen zeg!

jannigje: gefeliciteerd!!! :dance:

en nog even over down:

Bij mij gonsde het steeds door mijn hoofd wat al die ouders van de kinderen op mijn werk steeds zeiden… Ouders van kinderen met autisme… “Hád ik maar een kind met Down-syndroom, dan zag iedereen tenminste waarom ie zo raar doet”

Niet dat ik nou persé een kindje met Downsyndroom wil, maar dit soort uitspraken gaf me wel een heel andere kijk op het hele verhaal: autisme kunnen ze niet testen in je buik,… zo zijn er nog wel duizenden dingen die mis kunnen gaan en die je niet kunt testen…

(maar eerlijk, ik heb me ook afgevraagd van: wat als je het wél weet? Wat als je wel vantevoren weet dat er iets aan de hand is met je kind? Zou ik de zwangerschap laten afbreken?

mijn antwoord was aan mezelf was: Downsyndroom niet, autisme niet, adhd niet, spierziekte wel…

ik vind de lichamelijke handicap dus zwaarder dan de verstandelijke handicap.

Gisteren hadden we een verjaardag van mijn zus en is het wat later geworden dan we hadden verwacht :oops: maar het was wel erg gezellig.

Alleen op een gegeven moment begon ik toch wel weer hard te klapperen hoor :mrgreen: Er waren vrienden van mijn zus gekomen met hun kinderen waarvan 1 met een baby van 3 maanden oud en 1 met een dochtertje wat 6 weken jonger is dan mijn nichtje. En als je die twee samen zag spelen :inlove: Geweldig!

Op een gegeven moment tikte ik hubby aan en zei ik dat ik ook nu wel een kindje wilde :oops: Hubby begon te lachen en nam mij volgens mij niet echt serieus op dat moment en heb k het ook maar even gelaten :lol:

Maar, als mensen mij konden horen klapperen dan denk ik dat ze zouden denken dat het begon te onweren :mrgreen: :mrgreen:

Inderdaad, die droom :lol: Geweldig :lol:

Hee Belly dan hoor ik je nu klapperen, tjee wat klapt het buiten haha…

Hier zere (.)(.) en ik heb zo’n vermoeden dat het raak is. Donderdag en vrijdag hele lichte mysterieuze bloedingen gehad (vermoedelijk innestelingsbloedingen). Ik kan dus niet wachten om te testen, maar moet echt nog wel even wachten.

En wie denkt dat dit niet strookt met mijn banner, ik heb een onregelmatige cyclus, en ben van de langste uit gegaan. En nu lijkt het een korte cyclus te worden. Of ik maak me knettergek, en mijn lijf doet raarder dan raar.

wat spannend wwb! :dance:

ik hoop dat het raak is!

Ja inderdaad spannend, hihi… Ik zou de week wel vooruit willen draaien hihi

WWB, Spannend!!! :pray:

spannend :pray: :pray: :pray:

Ik heb trouwens helemaal geen testen laten doen of Stein wat zou mankeren of niet.

Wel heb ik even goed naar de lip laten kijken met een echo omdat er hazelip in de familie voorkomt. En dat wilde ik alleen weten zodat je je een beetje kan voorbereiden.

Spannend wwb. Ik ken het, dat ongeduldige. Ik heb bij Jayden toen 5 dagen voor mijn NOD getest :lol: Positief trouwens :lol: En toen de vier dagen erna nog elke dag een keer omdat ik t niet kon geloven :lol: :mrgreen:

Welke testen heb je dan gebruikt Vicky? Want de ene is gevoeliger dan de andere he.

Hier stapelen de vage klachtjes zich op, maar ik ben zo bang dat ik mezelf het aanpraat.

Ik had het idee dat mijn aderen op borsten meer opzwellen, en gisteren deden ze zeer.

Ook stond ik te kokhalzen bij het tandenpoetsen (zo’n vergeten klachtje wat ik bij zoontjelief ook had)

Ach ik moet gewoon echt nog even wachten. Bij zoontje had ik bij 4 weken en 2 dagen een positieve test. Alleen was het rare dat ik al wel een week overtijd was. Maar terugrekenend met de echo kwam ik echt op 4.2 uit.

Toen was predictor heel licht positief.

WWB, niet dat ik je wil ontmoedigen hoor,zeker niet! maar kan het niet zijn dat je ongesteld moet worden? Ik heb altijd een paar dagen voordat ik ongesteld moet worden dat mijn (.)(.) pijn beginnen te doen :shock:

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met een andere huisarts want ik voel me er echt niet goed bij. Een oorontsteking kan ik niet gebruiken aangezien ik dan niet vliegen mag…Nou maar hopen dat deze ha mij wel serieus neemt…

Ik ben wel gewoon gaan werken maar gelukkig deden ze niet moeilijk toen ik het aangaf…

Ik ben gewoon nu al toe aan weekend :?

Klopt Belly, maar ik heb geen ergere bekkenpijn (wat ik met ongi wel heb), geen puistengroei, en wel andere verschijnselen die ik anders niet heb:

• vocht vasthouden in vingers (ringen zitten strakker, terwijl weegschaal hetzelfde aanwijst)
  • zichtbaardere aderen op boobs
  • kokhalzen met tandenpoetsen
  • heel sterk gevoel dat ik zwanger ben zonder dat dat enige basis heeft.
  • en dan nog die vage bloedingkjes 2 dagen (en dan enkele uren en daarna was het weg)
  • vaker plassen

Ik weet dat het allemaal nog vaag is, en dat ik het mezelf in kan beelden hoor, maar dat gevoel van mij is zo raar sterk. Maar goed we zien wel.

Hopelijk kan die andere arts je wel serieus nemen, en helpen! Succes meid.