hahaha wat had je dan verwacht :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
zo ik ga even kijken of er nog wat te snaaien valt hier in huis…
heb lekkere trek :mrgreen:
tja wat had ik verwacht? Weet ik eigenlijk niet. Ik vind het leuk dat ik behalve met jullie hier, een geheim heb met mijn lief. Dat niemand weet dat we er al voor gaan zeg maar.
Ik vond je reactie leuk enthousiast, waarschijnlijk had ik het gewoon niet verwacht hihi…
Snaai ze. Ik heb lekkere choco-koekjes gekocht hihi… :mrgreen:
leuk wwb!!! :dance:
hier weet ook niemand het.
eigenlijk weten alleen de juli stoppers en jullie het :mrgreen:
ik doe ook geen banner, want wie weet duurt het wel weer een jaar, en dat vind ik zo frustrerend
Tja Ziet, ik heb dus wel een banner, maar meer voor mijn eigen gemak hihi…
ik vind het altijd leuk als iemand ervoor gaat…
het is zo’n spannende tijd…met zoveel tinteling erin…alleen jullie weten het dat er in de slaapkamer van alles wordt gestunteld hahahaha
heerlijk en dan die wachtweken… en dan DE test… die ene minuut waarin van alles door je hoofd gaat…
heerlijk :mrgreen:
nou colle… :think:
nu ik er over nadenk…
die tijd vond ik op den duur helemaal niet zo leuk meer, voordat tyg eenmaal kwam. Het heeft bijna een jaar geduurd
en dan ga je je afvragen of er iets mis is, of je zin hebt in zo’n medische molen…
ik had daar geen zin in.
en juist toen ik dat had besloten, dat het dan maar jammer maar helaas was, voelde ik me zo raar…
ik heb een dag voor mijn NOD getest, even voordat ik naar mijn werk ging. Ik was alleen thuis en dacht alleen maar: kan mij het schelen, die test ligt hier maar.
en toen stond er zwanger…
:eh: :eh: :eh:
meeeen wat heb ik gehuild! :mrgreen:
ik snel foto gemaakt en naar mario gemaild
die had zoiets van: hoe kwam je er in hemelsnaam op om te testen (ik had al maanden niet meer getest, zonde van het geld)
geen idee, het moest gewoon zo zijn.
en toch weet ik dat je vol spanning zat te kijken naar die test…
OK als het langer gaat duren wordt het minder…maar het blijft een speciale tijd…
nee echt, colle, die laatste test heb ik helemaal niet zo gespannen zitten kijken. Het was echt ff snel voordat ik naar mijn werk ging en ik schrok er in eerste instantie van dat ie zwanger aangaf :mrgreen:
hmmm wie zegt dat wij stuntelen in de slaapkamer, hahahahaha…
Wij kunnen dat kunstje heel goed hoor :oops: :inlove: :lol:
Maar over spanningen van testen kan ik niet meepraten.
Mijn zoontje is verwekt tijdens pilgebruik, en de situatie waar ik toen in verkeerde was alles behalve kindvriendelijk.
Gelukkig krijg je geen kind meteen na een test en had ik nog 8 maanden om de boel in orde te maken.
Nu met een andere partner weten we niet of we samen een goede match zijn. Maar we moeten daar maar wel vanuit gaan he.
Ik heb dus wel zin in die ‘tinteling’ Colle, maar snap heel goed wat Ziet zegt. Als je een jaar moet wachten dan is het niet leuk meer!
Hopelijk gaat het zo lang niet duren. En heb ik geluk, ik heb namelijk al een paar maanden het idee dat ik mijn eisprong voel. Ik heb als ik terugreken (ik heb het bijgehouden) 13 tot 14 dagen voor de menstruatie een dag een drukkend zwaar gevoel in mijn onderbuik. Het is maar een halve tot een hele dag en het doet niet echt zeer, maar eerder het bandenpijn gevoel van de zwangerschap in mindere mate.
Hopelijk is dat dus zo, want dan kan je heel gericht klussen he. Maar ach als het niet zo is, dan weten we waar we voor moeten werken he, haha… Alsof dat zo’n ramp is hihi…
Ik moet zeggen dat ik stiekum ook wel bang ben voor de bekkenpijn. Sinds de verhuizing (die zeker geen goed eraan gedaan heeft) heb ik snel weer klachten. Ze zijn na een nachtje slapen wel erg veel minder, maar goed, ik krijg wel al klachten na een kwartiertje strijken bijvoorbeeld. Trappen lopen doe ik zo min mogelijk, maar in het nieuwe huis hebben we geen toilet meer boven (en ook niet te realiseren helaas), dus moet ik meer trappen lopen dan voorheen.
Gelukkig hoef ik de kleine man niet meer achterop te fietsen want die fietst zelf.
Binnenkort gaan we op zoek naar een nieuwe huisarts. Krijgt hij de vuurdoop, en kan hij meedenken wat ik het beste kan doen. Voor de zwangerschap (en dus voor de verweking) therapie, of afwachten wat er gebeurd en dan pas therapie met klachten.
Nou meiden, klapper ze nog,
ik ben hier zo goed als van de bekkenklachten af, wwb :thumbup:
echt fijn joh, ik heb in geen jaren zo weinig last gehad, en ik had zeker een half jaar geleden niet durven dromen dat het zo zou lopen.
ik dacht echt dat het nooit meer goed kwam.
moet nu de lage buik- en rugspieren gaan trainen, om de boel wat te verstevigen.
ik zou dus in jouw geval lekker vóór het verwekken al therapie aanvragen.
Ja Ziet, daar zat ik ook al aan te denken, spieren versterken kan nooit kwaad he, en dat zal de klachten altijd ten goede komen.
Was jij dat nou die mensendiek aanraadde?
Hier in het dorp zit dat niet namelijk, en daar baal ik wel van. Er zit wel een caesartherapeut, en gewone fysio’s, en manuele therapeuten.
Dat laatste schijnt heel slecht te zijn (en heb ik gehad, niet geholpen). Ik weet nu dus niet zo goed wat verstandig is.
caesar is in ieder geval ook houdingsgericht, meer dan fysio. Bovendien heb ik nare ervaringen met die manuele/fysio therapie. Ze hadden pijnlijke oefeningen die tegen gingen staan om te doen.
Ik ga het er over hebben met de nieuwe dok.
ja mensendieck inderdaad.
cesartherapie is daarmee te vergelijken.
manueel therapie is inderdaad erg slecht als je BI klachten hebt!
niet doen hoor.
mijn orthopeed ging ook bij de laatste controle rukken en trekken aan me; ik heb een maand last gehad! :wall:
heb nu deze oefeningen gekregen (na eerst de gebruikelijke bekkenoefeningen gedaan te hebben; bekkenbodemspieren aanspannen, lage buikspieren aanspannen, bekken kantelen):
1:
op de grond liggen, knieën opgetrokken tot boven je heupen, voeten naar beneden hangend bij je billen
bo-benen tegen elkaar aan klemmen en stil houden
onderbenen langzaam uitstrekken naar plafond en weer terug
(3x10)
2:
Op je rug liggen, knieën boven je heupen opgetrokken
on-benen horizontaal
bekken kantelen (hol en bol, vanuit je buik werken)
(3x10)
3:
Op je rug liggen
benen gestrekt naar plafond (90 graden)
iets van je af laten zakken (hoek van 50 graden ongeveer)
daar houden
en je benen wijd en sluit
(3x10)
met deze oefeningen train je echt alleen je lage buikspieren en je lage rugspieren.
die nr 3, is die niet ongelofelijk zwaar? Lijkt me wel namelijk.
En mag je die oefeningen op bed doen, of moet het op de grond.
Ik kan namelijk niet meer van de grond af komen als ik op de grond lig. Heel lastig en pijnlijk is dat.
Ik heb ook een rib ofzo die wegschiet t.h.v. 't bh-bandje, en dat maakt op de grond liggen bijna onmogelijk. Dat roept die klachten namelijk op.
Ik wil die oefeningen graag gaan doen. Hopelijk helpt het me. En dan ga ik toch maar een verwijzing vragen voor de caesar denk ik.
je moet ze eigenlijk op de grond doen ja,
in bed zak je te ver weg.
ik doe meestal mijn dekbed een paar keer dubbel en ga daar op liggen, dat scheelt (ik kan ook echt niet op een harde ondergrond liggen, al moet ik zeggen dat het na een half jaartje bekkenbodemspieren oefenen en lage buikspieren aanspannen --> die vind je als je helemaal uitblaast en dan aangespannen houden 20 seconden)
en ja, nummer 3 is zwaar
ze zijn eigenlijk allemaal zwaar,
ik krijg enorme kramp in mijn onderrug op een gegeven moment (die rugspieren zijn slapper dan mijn buikspieren dus, wie had dat kunnen denken…)
ik ga ook na elke serie van 10 even op mijn linkerzij liggen.
dat is voor mij de houding dat de pijn wegtrekt. Ookal is het maar 2 minuten, dan kan ik er weer tegenaan.
misschien heb jij ook wel zo’n houding?
ja inderdaad op de zij. Voorkeur rechts, maar links werkt ook prima.
Ik ga niet je oefeningen doen denk ik, want ik ben bang dat ik ze verkeerd doe, en heb liever uitleg van een peut. Ben zo bang de boel te verpesten.
Ik ga deze week maar eens op zoek naar een huisarts denk ik (al zal het niet meevallen in de vakantieperiode)
Ik heb ook een gymbal in huis (zo’n bal van 70 cm doorsnee). Die ga ik zoeken, want daarop zitten is ook goed voor je rompspieren.
Bedankt voor je uitleg, het heeft me weer stimulans gegeven om te zoeken naar verbetering (ik had de moed opgegevn door die fysio)
ik leg ook altijd iets diks en zachts onder me neer…
(ok ben niet echt trouw geweest met die oefeningen… :oops: …)
maar goed anders kom ik ook niet echt goed van de vloer af…
en altijd eerst op mijn zij rollen en dan met de handen opduwen…
lastig he… maar goed ik mag tot nu toe nog niet klagen qua pijn in bekken afdeling * klopt dit erg snel af*
oh ik ben ook helemaal niet trouw hoor, met die oefeningen.
ze moeten eigenlijk elke dag, maar ik doe ze lekker om de dag
(en dat heb ik met alle andere oefeningen ook gedaan, en zelfs dat is al effectief)
wwb: goed dat je verder zoekt, want al die voorgaande oefeningen zul je ook moeten doorstaan ben ik bang :mrgreen:
Ik heb gewoon weer helemaal geen meldingen gekregen dat er berichtjes geplaatst zijn :?
Ik ga vanmiddag/vanavond weer even bijlezen meiden!
:-*
Meiden, wat is het hier rustig de laatste tijd?
Of heb ik gewoon tijd teveel dat k wat vaker kan kijken hier :shock:
De woning waarvoor mijn man en ik gekeken hebben schiet niet echt op. We staan nog steeds op 3 en het kan dus nog steeds alle kanten op, toch heb ik stiekem een beetje de hoop opgegeven :oops:
Daarentegen staan we nu met een andere woning op 2, dus als 1 hem weigert en onze papieren goed zijn, komen we in aanmerking voor die woning. We zijn dus hard aan het voor deze kans!
Via een coördinator van een andere afdeling, welke een stiekeme relatie heeft met mijn teamleider, waar niemand behalve ik iets vanaf weet, heeft mijn teamleider tegen haar gezegd dat hij mij wel een vaste aanstelling wilt geven. Ik durf er niet vanuit te gaan, maar hoop stiekem dat ze de waarheid heeft gesproken en niet dat ze het zei omdat ik het wilde horen. (begrijpen en volgen jullie me nog?)
Het zou dus dan een keer de goede kant opgaan met dingen in mijn leven… zo een leuke jeugd heb ik namelijk niet gehad, en heb een heleboel teleurstellingen mogen verwerken
Het zou ook betekenen dat als deze beide dingen waarheid gaan worden, er niet veel meer dingen ons in de weg staan om ook de pil de deur uit te doen :mrgreen:
Ik weet niet of ik het al verteld had, maar mijn man heeft ook een nieuwe baan met een leuk salaris (eindelijk na jaren) en…meteen een vast dienstverband! De zekerheid aan zijn kant is er nu dus ook.
Het is weer een hele verhaal geworden zie ik, maar wilde dit even kwijt en met jullie delen :oops:
Zo, en hoe gaat het hier met de andere meiden? Colle? Hoe voel je je?
Weet iemand trouwens hoe het met Veugje gaat???
ha die belly
dat klinkt positief joh, ik ga voor je duimen!
veugje komt in augustus weer, las ik ergens