KoK's klapperende eierstokken klapperen door

Zijn er nog dames (of heren die stiekem meelezen :wink: ) die nog leuke plannen hebben voor het weekend?

Ikzelf heb vanavond een verjaardag waar de champagne ook rijkelijk gaat vloeien. We vieren namelijk ook meteen dat mijn vriendin gaat samen wonen met de beste vriend van mijn manā€¦En toevallig is die vriend ook jarig vanavond :mrgreen: Snappen jullie het nog?..hihiā€¦

Morgen ga ik lekker rustig aan doen denk ikā€¦Heb gisteren het hele huis gedaan en dus dat hoeft niet meer. Ik ga morgen tijdens een filmpje de was wegstrijken en opvouwen en dan is mijn weekend alweer voorbij :shock:

ik ben net terug van de laatste boodschappen.

maandag vertrekken we naar spanje :wink:

Oja Ziet, dat klopt. Lekker!!! Mag ik mee in de koffer :wink: Ik ben ook hard toe aan even lekker vakantie :mrgreen:

hallo dames :mrgreen:

ziet fijne vakantieā€¦

belly veel plezier met de huizenjachtā€¦ :thumbup: :thumbup: :thumbup:

kimmiejj soms moet verstand het winen heā€¦

hier gaat het redelijkā€¦ben nu zonder medicatieā€¦en het gaatā€¦ ben alleen nog heel moeā€¦en de ochtend :sick: is er nogā€¦

ach jaā€¦dat valt te overzien heā€¦

ow Kimmie, herkenbare situatie!

Zo ben ik vorig jaar gaan werken, dit jaar getrouwd, nu verhuizen, en dan gaan we ff rust inbouwen (maandje ofzo verwacht ik haha) en dan gooien we de rubbers aan de kant.

Belly, iets leuks dit weekend?? Nou is toekomstig babykamertje schilderen leuk genoeg hahaā€¦

We waren weer in het nieuwe huis bezig he.

Ziet hele fijne vakantie! Geniet ervan, en neem wat een potje vitamine v en z voor me mee uit spanje hihiā€¦

Colle had je medicatie ivm zwangerschapsmisselijkheid?

Hier niks bijzonders te melden op rammelgebied.

Op verhuisgebied allemaal leuke dingen. Het geld vliegt de deur uit. Vandaag gordijnen gekocht. Zoooo mooi, maar ook weer een enorme smak geld.

Ik ga nu ff lekkere dingen op tafel zetten en dan gaan we naar paul de leeuw kijkenā€¦

ja ivm met de misselijkheid en overgevenā€¦ van de dokter gehadā€¦

maaruh leuk alvast voor werk op de babykamer :mrgreen:

Ziet, voordat ik het vergeetā€¦

Een hele fijne vakantie toegewenst! :mrgreen:

Ziet fijne vakantie meid!!

Het lukt met niet om alels bij te houden. Ik schrijf ook bij de juni '08 stoppers en heb daar ook al moeite :mrgreen:

Maar ik lees uiteraard wel mee hier hoor! En wil wel op de hoogte blijven!

Ja, vandaag heb ik mijn functioneringsgesprek gekregen en ik weet niet echt wat ik ervan moet denken. Ik kreeg te o.a. te horen dat ik wat drukker/luidruchtiger moet worden. Ik ben te stil en af en toe verdenken ze mij ervan dat ik weg zit te dutten. Het is dat mijn werk anders uit wijst anders hadden ze me niet eens geloofd waarschijnlijk. Ze vinden dus dat ik stil ben en vroegen zich af of ik mijn werk wel leuk vond.

Nou daar kon ik meteen kort maar krachtig op antwoorden dat ik het heel erg naar mijn zin heb maar dat ik altijd in de werksfeer een stuk rustiger ben. Wat is nu het geval, tijdens een etentje met mijn collegaā€™s een aantal weken geleden bleek ik over spraakwater te beschikken en stond mijn mond amper stil. Mijn manager was er helemaal verbaasd over en wilt nu dat ik me ook zo gedraag op de werkvloer. Ik dacht dat het altijd belangrijk was dat je jezelf moest zijn en dat je je werk goed doet. Nu lijkt het alsof ik mij anders moet voordoen dan ik ben en dus ook op het werk moet laten merken dat ik aanwezig ben. Terwijl ik met mijn collega p, die tegenover mij zit al aardig wat lol trap en soms zelf het gevoel heb dat ik dat af en toe te vaak doe. Dit is blijkbaar nooit opgevallen en dit moet ik dus ook vaker doen met mijn andere collegaā€™s.

Over mijn werk waren ze op zich tevreden ware het niet zo is dat het lijkt dat wanneer ik een gesprek krijg, ik een dip krijg in mijn werk. Dit was mij helemaal niet opgevallen en doe het dan ook niet bewust. Maar ik schrok wel een klein beetje van dit gesprek. Ik heb het zo helemaal niet gezien.

Wat mij alleen dan wel weer een beetje onzeker maakt is dat collega C, die gelijktijdig met mij in dienst is gekomen al te horen heeft gekregen dat als zij zo doorgaat haar contract na de zomer wordt omgezet in vast. Dit heb ik dus niet te horen gekregen. Ik weet ook niet of ik het wel moet navragen aangezien het de vorige keer op een drama is uitgelopen. Toen was mijn teleurstelling zo groot dat ik in tranen was uitgebarsten. Wat denken jullie? Zal ik het donderdag gewoon vragen of ik daar ook kans op maak? Want zoals het op mij over kwam, moet ik eerst dus mijn werkhouding verbeteren (lees luidruchtig aanwezig zijn) en dan wordt er gekeken of mijn contract wordt omgezet in vast.

Ik kan jullie wel vertellen dat ik dit nog nooit in een gesprek te horen heb gekregen. Ook mijn andere collegaā€™s waren verbaasd. Luidruchtiger worden? Nee. Wel wordt er meestal gezegd dat het wel iets minder mag. (In het algemeen dan hƃĀ©)

Wel heb ik verteld dat ik me af en toe al helemaal uit de naad werk omdat collega S dan weer eens ziek is of eerder naar huis gaat en ik er dan voor wil zorgen dat de achterstand niet te groot wordt. Het blijkt nu dat ik dat dan maar wat minder moet doen en dat we dan maar een avondje moeten overwerken. Dit zal niet meer zoals in het verleden elke week gebeuren of dezelfde dag nog gevraagd worden*.

Omdat ik 2 dagen meer heb opgenomen dat de toegestane vakantiedagen (we mogen max 3 weken achter elkaar opnemen en ik heb dus 3 weken en 2 dagen) was de afspraak, dat ik dan op de vrijdagmiddag een paar keer zou bijspringen waar nodig zou zijn. Dit heb ik blijkbaar verkeerd opgevat (is mij verkeerd uitgelegd) en bedoelden ze dat ik dan wat vaker zou moeten overwerken met de anderen. Onder voorbehoud van dit kreeg ik dus mijn 2 dagen extra.

Ja, ik ben best onzeker geworden hierdoor want ik dacht echt dat ze tevreden waren over de gang van zaken en dat ik echt vooruit gegaan was. Ja qwa werk misschien, maar nu mijn houding blijkbaar nog. Ik ben hard aan het nadenken hoe ik dat kan aanpassen.

:think: :eh: tja beetje raar zegā€¦

ik ben op mijn werk ook stiller dan IRLā€¦ ik vind dat ook niet passenā€¦

ben daar ook nooit op aangesprokenā€¦

en dat van die vakantiedagenā€¦ook raar dat het zoveel verschilt met hoe jij het gehoord had en hoe hun het bedoledeā€¦ volgende keer maar op papier laten zettenā€¦

wat betreft het vragen hoe en wat je contractā€¦ik zou het denk ik niet doenā€¦ gewoon even afwachten tot na de zomervakantieā€¦als je jezelf wat meer op de voorgrond heb kunnen tonen :wink:

ik heb zoā€™n hekel aan dit soort gesprekken heā€¦ wat willen ze er nou mee bereiken???

Ja ik snap het ook niet helemaalā€¦

Ja, maar nu is het probleem dat ik geen idee heb hoe ik mezelf meer op de voorgrond kan plaatsen :shock:

iets knal roods aantrekken :? :wink: :mrgreen:

of vrijdag wat oranje vlaggetjes om je bureau hangenā€¦

geen idee eigenlijkā€¦

of om de 2 uur ergens gaan kleppen :shifty:

Jemig Belly wat een rot gesprek joh.

MAg ik je ƃĀ©ĆƒĀ©n (uit ervaring!) tip geven, teken je verslag van dat gesprek niet als akkoord maar zet erbij : Gezien/gelezen maar niet akkoord. Of als je dat te ā€˜engā€™ vindt, dan alleen Gezien en je paraaf. Dit heb ik toen op aanraden van mijn advocaat gedaan. Men heeft dan weinig om mee te smijten mocht het er ooit van komen. (niet dat ik daar van uitga maar ik heb dat zelf wel meegemaakt)

Succes en je moet jezelf niet willen veranderen. Je kunt ook je punten op papier zetten, dit in een 2e gesprek overhandigen en adhv daarvan je punten bespreken.

Jeetje, vandaag zijn we er weer achter gekomen hoe dicht leven en dood bij elkaar staan. :shock:

Vanmiddag zijn wij wezen kijken voor een woning waarop we gereageerd hebben en hebben we ook laten weten dat we interesse hebben. Het is nu nog afwachten wat de mensen voor ons doen. Of zij hem nemen ja of de nee. Ik hoop echt van harte dat zij hem niet willen, want het is precies wat we zoeken. :pray:

Dan komen we thuis en gaat rond half 7 de telefoon. Mijn man zijn oma is overleden vannacht. Of eigenlijk gisteren. Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Ze woonde namelijk in Suriname. Wij kunnen er helaas niet heen omdat het geld het gewoon niet toelaat (ticket kost nu Ć¢ā€šĀ¬ 5100!) en we beide geen dagen meer hebben in verband met de vakantie in september.

We wilden expres dit jaar nog naar Suriname gaan aangezien mijn man vorig jaar met kerst ook al zijn opa had verloren. Hij wilde in ieder geval nog zijn oma zien. Nu is het daar dus ook al te laat voor :cry:

Nu is ook nog eens het geval dat mijn man ook is opgevoed door zijn opa en oma, dus hij is niet alleen zijn opa en oma verloren maar ook nu een surrogaat papa en mama.

Ik heb mijn collega/coordinator van een andere afdeling al gebeld aangezien ik geen nummer heb van de mijne en heb al gezegd dat ik morgen niet kom. Mijn man heeft helemaal geen familie in NL wonen dus heeft ook niemand om op terug te vallen. Nu maar hopen dat ze op mijn werk ook menselijk zijn en dit ook begrijpen :shifty:

Maar waarom ik dan zeg: leven en dood dicht bij elkaar? Nou zo zijn we nog bezig met de toekomst (huisje zoeken, ovr kindjes praten) en zo wordt je weer met beide benen op de grond gezet. :shifty:

tjee meid gecondoleerd zeg, ook voor je man. Je hebt gelijk dat je hem tot steun wil zijn. Heel veel sterkte met dit verlies!

En inderdaad leven en dood liggen dicht bij elkaar. Mijn vader overleed toen mijn zoontje enkele weken oud was (maar heeft hem gelukkig nog wel mee mogen maken)

Hier gaat het ff niet zo lekker. De verhuisstress is echt niet goed voor je relatie. Pff wat is het heftig zeg. Nog enkele weken en dan zijn we over. Nog even doorbikkelen.

Ja, dan heb jij helemaal een mooi voorbeeld, wwb. De dag dat mijn vriendin moest bevallen is mijn stiefvader overleden. Dat is ook helemaal een gekke gewaarwording :shock:

Ja, verhuizen brengt inderdaad een hoop stress mee. En toch hoop k dat wij ook gauw aan die verhuisstress mogen deelnemen.

Ja mijn man reageert er nu nog wel een beetje luchtig op en soms begint hij ineens tegen me te praten over dingen uit het verleden. Ik merk dus wel dat hij er behoefte aan heeft dat ik vandaag thuis ben gebleven. Ben dan ook blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

:hug: belly en hubbieā€¦

Dank je wel Colle :-*

Ik kan het niet laten om elke dag even te kijken op welke plek we staan bij de woning. We hebben de woning geaccepteerd en nu is het wachten tot de andere mensen hem weigeren :mrgreen:

We staan op dit moment op de 4e plaats, dus het kan echt alle kanten op gaan. We zijn hier hard aan het duimen dat de woning aan ons wordt toegewezen. Helpen jullie mee hopen? :pray:

Duimduim!