kinderwens, maar nog even wachten...

Kiddo proficiat en het is inderdaad zo september (gelukkig :wink: 0

Colle, he je al enig idee wanneer je een vast contract zou kunnen krijgen?

@Niek1, we gebruiken rubbers sinds de bevalling, maar 1x zijn we die ā€˜vergetenā€™. De kans is dus gewoon super klein dat ik zwanger ben, ga eind deze week nog 1x testen voor de zekerheid en anders voor die klachten naar de ha.

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die moet wachten hihi. Al ben ik natuurlijk nog niet zo lang geleden bevallen, het idee van het lange wachten staat me nu al tegen haha.

joyce, toen Thijmen zo oud was als mitchell nu was ik alweer zwanger :wink:

en dat was ik geworden van 1!!! keer onveilig. :mrgreen:

Het kan dus altijd, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Las dat je in de medische molen gezeten hebt, maar dan nog kan het gebeuren dat je de volgende keer wel spontaan zwanger word.

Kijk maar naar Kiddo, die had haar afspraak al met de gyn staan en hup de volgende maand is ze gewoon zwanger :smiley:

Hihi voor Mitchel raakte ik ook al een keer zwanger op die manier, dus weet inderdaad dat het kan. Ik kreeg toen helaas een miskraam. Maar lijkt me zo stug dat het nog een keer voorkomt. Ik heb pco, geef bv en maar 1x onveilig geflanst dus zou wel een heel bijzonder wonder zijn haha.

Mijn vriendin had een test over dus die krijg ik deze week en dan zal ik donderdag of vrijdag testen.

Ik ga even wat paginaā€™s teruglezen :wink:

Spannend Jocye

Hallo dames!

Ehm, ik kom me ook maar even melden hierā€¦

En breek maar brutaal in!

Hee Joyce, grappif dat je hier ook al bent :wink:

Mijn naam is Ann en ik ben 24, mijn man is 26.

Nu, 3.5 maand nadat ons grote geluk is geboren,kriebelt het alweer!

Het is zo verschrikkelijk tegenstrijdig! Eigenlijk wil ik nog supergraag nog een kindje.Ik ben gewoonweg dol op zwanger zijn en kinderen hebben.Dat zit er al jaren in.

Nu is het lichamelijk natuurlijk nog niet verstandig, en daar komt bij dat mijn man beslist heeft(voor zover hij dat mag beslissen) dat hij het bij 2 kinderen wil laten.Ik kan er dus vrijwel zeker van zijn dat het de volgende zwangerschap de laatste keer zal zijn.

Nu is mn vriendin en mn schoonzusje zwangerā€¦en ik ben gewoon weg jaloers! Ik snap er niks van, omdat ik nooit jaloers op iemand ben.

En by the way, ik heb een prachtige dochter!

Ik schaam me er voor dat ik die gevoelens heb!

Misschien zijn het nog wel hormonen,of hebben d emoties er flink ingehaktā€¦maar eigenlijk wil ik zsm nog een kindje.

Fijn dat ik het hier ff kwijt kanā€¦

Raar ben ik he! :oops:

Haha Dune, als jij raar bent, ben ik zwaar gestoord denk ik :lol:

Ik heb net getest en de test was natuurlijk weer negatief. Ik verbeeld me de bandenpijn, opgezette buik, misselijkheid en alle andere zwangerschapskwaaltjes gewoon. Een echte schijnzwangerschap dus haha.

Nou ja ik kan dus niet meer op mijn lijf vertrouwen qua kwaaltjes en een cyclus heb ik ook nooit gehad, dus ga maar gewoon elke maand een test doen zodat ik niet zwanger ben zonder dat ik het weet. 1x Zoiets meemaken vind ik al erg genoeg.

Nou baal er dus behoorlijk van, want ik wil zooooo graagā€¦ :oops:

Mezelf maar weer vandaag troosten met alle positieve kanten van nu nog niet zwanger zijn, kan ik mooi mijn propedeuse halen aankomend jaar(weet geen andere positieve kanten eigenlijk)

Waarom staan gevoel en verstand dan ook zover uit elkaar?! Het liefste zou ik er gewoon nu al weer voor gaan, wie weet hoe lang het dit keer gaat duren? En alles komt heus wel op zijn pootjes terecht.

Nou ja, ben een beetje in de war vandaag, ik ga mijn zoonie maar uit bed halen en lekker knuffelen en dan met de hond naar buiten.

Meiden, jullie hormonen spelen nog op. De eerste 5 maanden wilde ik zo snel mogelijk een 2e, daarna werd dat minder. Dan slaat de vermoeidheid toe. Tenminste zo is het bij mij gegaan.

Dat is zeker zo. Maar daarna is het ook met vlagen hoor, dat je het ineens heeeeeeel graag wil en dan weer eventjes niet :wink: .

Ik wilde ook zo graag die dikke buik terug en dat gevoel van dat kindje in mijn buik.

heb best een paar keer flink staan janken voor de spiegel toen ik die uitgelubberde buik zag,ā€¦wilde zo graag weer zwanger zijn.

Het ebt inderdaad wel weg als je kindje iets ouder word en meer aandacht van je opeist als ze meer kunnen en natuurlijk omdat je hormonen weer wat normaler worden.,

Tis niet voor niks 9 mnd zwangeren en 9 mnd ontzwangeren :wink:

Vanaf een jaar begon het weer bij mij te kriebelen. En dan zijn het niet meer de zwangerschapshormonen. Ik zou ook heel graag weer een dikke buik hebben met het getrappel van een kindje. Ik vond mijn zwangerschap geweldig. De bevalling kwam eigenlijk te snel. Ik had nog een paar dagen door willen gaan.

Bij mij kriebelde het met 3 maanden ook alweer.

Thijmen was net 4 maanden en toen was ik onverwachts zwanger.

Helaas is dat mis gegaan.

Maar ik heb genoeg situaties gehad waarbij ik dacht gelukkig ben ik nu niet zwanger.

Of stel dat ik nu ook nog eens zwanger zou zijn geweesst poeh dat is zwaar.

Nu Thijmen 9 maanden is gaan we er wel weer vollop voor.

Mocht het nu raakt zijn dan zullen ze ongeveer 18 maanden schelen en aangezien Thijmen redelijk snel in zijn ontwikkeling is, hebben we kans dat ie dan mischien al loopt.

Ann ik kan het me heel goed voorstellen, ergens wil je je buik terug, amar aan de andere kant het idee dat je daarna niet meer zwanger zal wordenā€¦

Hier wil mijn man na zijn 38ste geeen vader meer worden. (hij komt er al op terug :shifty: )

Mijn man en ik schelen 8 jaar en dat zou dus betekenen dat ik op mijn 30ste uitgezwangerd ben :frowning:

Ik kijk ergens ook al op tegen de dag waarop we beslissen; nu is het klaar geen kinderen meer hier :shifty:

joyce, wat jammer dat je weer negatief getest hebt.

Ze zeggen dat je tot 9 maanden nog extra hormonen in je lijf hebt, mischien reageer jij daar heftiger op?

Als je meer zekerheid wil zou je eens met je huisarts kunnen praten?

sterkte ermee meid :hug: :hug:

wat de dames al zeggenā€¦die eerste maanden vieren je hormonen hoogtijdenā€¦dan ebt het afā€¦en dringt het doorā€¦de vermoeidheidā€¦het vele werkā€¦de belasting op je relatieā€¦je moet weer werkenā€¦

ik wil ook heel graag die tweedeā€¦maar zwanger zijnā€¦de bevallingā€¦wat een helā€¦ik hoop dat dat voor mij (vooral fysiek) wat beter zal zijnā€¦

Colle hier precies hetzelfde hoor. Ik heb een rotzwangerschap gehad en daarna voelde ik me totaal niet fit, nu nog steeds af en toe niet.

Hoe zat het bij jou nou ook alweer met je contract, vanaf wanneer ā€˜mogenā€™ jullie er voor gaan?

Wij hebben zelf ergens vaag januari afgesproken maar ik wil het dan nog opnieuw bekijken hoe we ervoor staan.

Ik ben ook een beetje bang dat je ineens allerlei kosten gaat krijgen met een tweede. Speelt dat bij jullie helemaal niet?

Voor extra kosten ben ik helemaal niet bang omdat Luca al wat ouder is en bijv niet meer in de kinderwagen zit, tegen die tijd al een andere kamer heeft dus ledikantje ed schuiven gewoon door en als het een jongentje word heb ik al genoeg kleertjes :wink:

Speelgoed heb ik ook nog dus zouden de kosten alleen maar zijn dat ik bijv, nieuwe lakentjes, spuugdoekjes en slabben moet kopen de eerste tijd.

Voor wat voor kosten ben jij dan bang cathyanne?? .

Ik was wel na 3 maanden alweer zwangerā€¦en ik geniet nu van 2 jongens die op twee dagen na een jaar schelen. Ze zijn superleuk samen. Julien en Leandro liggen regelmatig samen in een deuk (om elkaar), en grote broer vraagt altijd waar ā€˜Tataā€™ is als hij hem even niet ziet. Als ze samen spelen en ik haal de kleinste weg dan zegt Julien ā€˜Nee nee, Tataā€™ en wijst op de plek naast hem.

Neejā€¦hier geen seconde spijt dat we ze zo snel op elkaar hebben gekregen :wink:

Hier wil mijn man na zijn 38ste geeen vader meer worden. (hij komt er al op terug )
Mijn man en ik schelen 8 jaar en dat zou dus betekenen dat ik op mijn 30ste uitgezwangerd ben

hihih joseetje wij schelen ook bijna 8 jaar en mijn man riep ook toen ik zwanger was van de tweede van dit is de laatste :shock:
maar nu hebben we het langzaamaan al over een derde :shifty: :mrgreen:
dus zeg nooit nooit :mrgreen:

Ik had al bij dreumesvraagjes een topic geopend over eventuele kosten maar het blijkt allemaal erg mee te vallen.

Maar je hebt natuurlijk ook de vaste lasten die omhoog gaan en de boodschappen. Ik wil toch nog wel een buffertje hebben voordat we aan een tweede beginnen.

Ik denk dat dat op zich de eerste jaren wel zal meevallen hoor.

Zeker als je bijv. borstvoeding geeft scheelt dat veel in de voedingskosten.

Ik heb Luca 14 mnd BV gegeven dus ik heb nooit poedermelk hoeven te kopen en als ze wel vast gaan eten, eten ze zo weinig dat je dat nog niet merkt in de boodschappen.

Alleen schoenen zijn altijd wel prijzig maar die kan je natuurlijk van de kinderbijslag kopen.

Ik denk dat je pas echt kosten hebt als ze wat ouder zijn .

ik heb nu een 6 mnd contract die eind augustus aflooptā€¦die kunnen ze met nog een half jaar verlengenā€¦of zelfs een jaarā€¦of een vast contract ervan makenā€¦

dus we moeten zowiezo wachten tot augustus voor we wat wetenā€¦

ze kunnen ook zeggen dat ze niet met me verder willenā€¦dat kan ook nogā€¦

het is gewoon echt afwachten :?

@cathyanne wrote:

Colle hier precies hetzelfde hoor. Ik heb een rotzwangerschap gehad en daarna voelde ik me totaal niet fit, nu nog steeds af en toe niet.

Ik ben ook een beetje bang dat je ineens allerlei kosten gaat krijgen met een tweede. Speelt dat bij jullie helemaal niet?

ik voel me ook nog steeds niet altijd mezelfā€¦ben al met de pil gestopt omdat ik dacht dat het daaraan lagā€¦maar dat is ook al (bijna) 2 ā€˜rondesā€™ geledenā€¦ dus in hoeverre speelt dat nog mee??

die negen mnd op negen mnd af geld hier absoluut nietā€¦ben langer met af bezig dan met opā€¦zit al bijna op 2x negen mnd af :cry:

tja die kosten dat telt natuurlijk ook mee bij onsā€¦juist omdat ik nu dus nog in dat onzekere zitā€¦

want hoe je het went of keertā€¦je krijgt er kosten bij.

en BV geven zit er niet inā€¦Dave eet wel met ons mee dus dat is het hem niet meerā€¦maar ja wel weer die luiersā€¦kvā€¦een nieuw kamertjeā€¦(die opbouw voor het kamertje)ā€¦

hier ook nog een vergrote kans op een meerlingā€¦dat telt ook mee in de overwegingā€¦

wat nou als het er twee worden???

allerlei dingen waar je bij stil moet staanā€¦bij die eerste ben je allang blij dat je gezegend bent met een kindjeā€¦

en dan nogā€¦hoe reageert mijn lichaam deze keer op de zwangerschapā€¦moet ik weer zoveel pijn lijden???

moet ik weer 43 wk lopen?? moet ik weer met 30 wk stoppen met werken omdat ik fysiek al uitgeteld benā€¦

kan ik het wel aan???

maar aan de andere kantā€¦zo gewenst een brusje voor Dave :inlove: