Kindertoeslag

@Rooike wrote:

Nou, ik heb het ook nog niet hoor…

Kijk dr wel naar uit hahaha!






Vanmorgen stond het erop, 83 euro voor de kindertoeslag en 46 euro zorgstoeslag.

de luxe om thuis te zijn… tja… das relatief.



Ik ben wel gastouder om zo toch wat te verdienen… want helemaal zonder een extraatje word het voor ons ook moeilijk.

Bovendien is een huishouden van een gezin waar dagelijks gewoond word en gegeten bijhouden gewoon hard doorwerken.

Dus in de praktijk ben ik veel van de dagen de hele dag bezig met rennen en vliegen en tussendoor wassendraaien en stofzuigen.

Ik zie het dus niet zo als luxe…



Luxe is in mijn ogen als ik thuis kon blijven en alle onverdeelde aandacht aan de kinderen kon geven omdat we ook een hulp ofzo zouden kunnen betalen.



Zou ik werken, dan zou ik trouwens netto net zo veel overhouden als nu met oppassen, want dan ineens moet er ook een kdv betaald worden en raad es… ook daarvoor krijgen we bijna niets terug :wink:



Een ander werkt gewoon buitenshuis en ik werk binnenshuis.

Heb dan 4 kinderen en soms ook 5 hier rondlopen en val soms om 9 uur gewoon in slaap s’avonds omdat ik nog niet stil heb gezeten…

Pauzes kennen kinderen namelijk niet.



Zoals al gezegd, het is allemaal relatief… :wink:

Grrrr. Net gebeld met de belastingtelefoon.



Degene die ik aan de lijn had, zei dat ik voor het inkomen uit moest gaan van ons bruto-jaarinkomen (en dus niet het verzamelinkomen = brutominus kosten eigen woning)…



Ik vroeg nog of ie daar echt heel zeker van was!!!

Omdat ze bij de kinderopvangtoeslag, weer uitgaan van het verzamelinkomen en dus niet het brutoinkomen?!!!



Ons bruto-inkomen ligt inderdaad boven die 46700 euro, maar het verzamelinkomen (dus minus hypotheekrente) is een stuk daaronder!!!



Wie weet hier op KOK welk inkomen je moet nemen, van die callcentermedewerkers weten er volgens mij niks vanaf

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Huh? Wij hebben voor de kinderopvangtoeslag ook ons verzamelinkomen door moeten geven maar ons werd verteld dat dit Bruto inkomen plus bonussen en vakantietoelsag was. Er is ons niets verteld over hypotheekrenteaftrek… :think:

Ojee, zou dit gevolgen hebben voor die toeslag of weten ze er zelf daar gewoon niets van… :evil:

Bij kinderopvangtoeslag, ben ik er nu vrij zeker van dat je het brutoinkomen moet hebben, minus de kosten/bijtellingen uit Box1, dus kosten eigen woning(hypotheekrente/eigenwoningforfait)



Zo staat het ook op de beschikking voor 2008. Het viel me daar namelijk op dat er voor Carlo’s inkomen uitgegaan is van zijn brutoinkomen minus de kosten uit box 1



Dus tja Nanny, dit is weer zo’n fout doorgegeven door iemand die er via een uitzendbureau zit, en het dus niet weet!!!



Ik heb daar nu al zeker 10 keer over gebeld, maar ben er nu vrij zeker van dat je je verzamelinkomen mag gebruiken voor Kinderopvangtoeslag!

Maakt op zich niet veel uit, je krijgt dit op het eind van het jaar erop, wel weer uitbetaald, want dan kijken ze naar wat je werkelijke inkomen was.



Over 2006 zou dat pas eind 2007 komen, en ik heb nog steeds geen bericht :evil: :evil: :evil:

Heb net manlief even gebeld en hij zei me dat er op de site voor de kinderopvangtoeslag alleen maar gevraagd werd om het brutojaarinkomen en niet om het verzamelinkomen…

Dus dan zou het wel goed gegaan zijn…?

Zitten hier mensen op het forum die er echt verstand van hebben???



Daar zou ik graag nogmaals een bevestiging van hebben :think: :think:

Tja haast kennen ze niet bij de belasting… :roll:

Nee ze vragen om je inkomen dat je hebt wanneer je aangifte hebt gedaan, en dat is bij ons veel lager dan alleen ons bruto jaarinkomen…omdat we hypotheekrenteaftrek hebben (wel een kleine bijtelling van huurwwrdeforfait) maar het scheelt toch gauw een 6000 euro!

Maar op zich is het beter om een hoger inkomen op te geven en dan aan het eind van de rit terug te krijgen dan te weinig opegeven en achteraf bij moeten betalen!

@dena wrote:

Heb net manlief even gebeld en hij zei me dat er op de site voor de kinderopvangtoeslag alleen maar gevraagd werd om het brutojaarinkomen en niet om het verzamelinkomen…

Dus dan zou het wel goed gegaan zijn…?




Dat geld voor de mensen die een huurwoning hebben dan, en niet voor mensen met een eigen woning. Jullie hebben toch oop een eigen woning!

Ja inderdaad en ze vragen bij de kinderopvangtoeslag echt om het brutoinkomen en niet om verzamelinkomen . (Den heeft het net nog ff gecheckt zegt ie) op http://www.toeslagen.nl

Nou ja we zien wel. Ben allang blij als we straks wat terug krijgen

@Coba wrote:

Volgens mij krijgt iedereen die kinderbijslag krijgt ook kindertoeslag.

Maar dan zal het wel weer aan de SNS liggen dat het er bij mij nog niet is. En ook nog geen zorg/ en of kinderopvangtoeslag. :cry:




Ik heb Sns en ik heb vandaag 82 euro gekregen. Dat is de zorgtoeslag. Wat normaal mn man krijgt. Maar ze zeiden dat dat in januarie was. Maar heb het nu al. Niet dat ik het erg vind.



Kinderbijslag is januarie. Begin van de maand.



Wijzig: dat was de kindertoeslag wat ik heb gekregen. En de zorgtoeslag dan? Die 45 euro. Niet gezien.

@Rooike wrote:

@Rooike wrote:
Nou, ik heb het ook nog niet hoor…

Kijk dr wel naar uit hahaha!






Vanmorgen stond het erop, 83 euro voor de kindertoeslag en 46 euro zorgstoeslag.




Ik had alleen 83 euro. Ik neem aan als ik d ebrief zo las dat dat alleen de zorgtoeslag is? Dus ook nog 43 euro voor kinder toeslag? Krijg ik die nog dan.? Of is dat samen in dat bedrag.

@karin wrote:

@Rooike wrote:
@Rooike wrote:
Nou, ik heb het ook nog niet hoor…

Kijk dr wel naar uit hahaha!






Vanmorgen stond het erop, 83 euro voor de kindertoeslag en 46 euro zorgstoeslag.




Ik had alleen 83 euro. Ik neem aan als ik d ebrief zo las dat dat alleen de zorgtoeslag is? Dus ook nog 43 euro voor kinder toeslag? Krijg ik die nog dan.? Of is dat samen in dat bedrag.




het bedrag is niet samen.

bij mij staat zowel de zorg als kindertoeslag er appart op.

@monique wrote:

@karin wrote:
@Rooike wrote:
@Rooike wrote:
Nou, ik heb het ook nog niet hoor…

Kijk dr wel naar uit hahaha!






Vanmorgen stond het erop, 83 euro voor de kindertoeslag en 46 euro zorgstoeslag.




Ik had alleen 83 euro. Ik neem aan als ik d ebrief zo las dat dat alleen de zorgtoeslag is? Dus ook nog 43 euro voor kinder toeslag? Krijg ik die nog dan.? Of is dat samen in dat bedrag.




het bedrag is niet samen.

bij mij staat zowel de zorg als kindertoeslag er appart op.




OOhh Normaal krijgt mn man dat op d erekening. Zoals die kinderkorting. Nu ik. Dus nu krijg ik ook nog die 43 euro op mijn rekening?

@babylover wrote:

@Coba wrote:
Volgens mij krijgt iedereen die kinderbijslag krijgt ook kindertoeslag.


tenzij je een normale baan hebt en dus modaal verdient en net erboven zit en dus overal naast pakt.... :twisted:


Wij krijgen dus helemaal niks, ja wel de kinderbijslag maar verder niets.....

gr patricia


ik heb ook een normale baan... maar verdien beneden modaal hoor!!! dus een "normale" baan staat niet garant voor een modaal inkomen, dus ik ben blij met dat beetje extra

@Fietje wrote:

@babylover wrote:
@Coba wrote:
Volgens mij krijgt iedereen die kinderbijslag krijgt ook kindertoeslag.


tenzij je een normale baan hebt en dus modaal verdient en net erboven zit en dus overal naast pakt.... :twisted:


Wij krijgen dus helemaal niks, ja wel de kinderbijslag maar verder niets.....

gr patricia


ik heb ook een normale baan... maar verdien beneden modaal hoor!!! dus een "normale" baan staat niet garant voor een modaal inkomen, dus ik ben blij met dat beetje extra


wij hebben beide een normale baan..... Dus net erboven inderdaad....
Ik werk in de zorg en kan je vertellen dat het niet echt goed verdiend ofzo hoor..... Ook niet echt slecht maar om nou te zeggen dat we met geld kunnen strooien.... :mrgreen:
En Jeroen verdient nou ook niet om te zeggen :shock: zoveel......

En ook wij zouden blij zijn met dat beetje extra maar dat krijgen we dus niet :wink:

Ik vind het gewoon jammer dat ik 40 uur werk per maand, voor mijn gevoel voor niks omdat als ik niet zou werken dat geld wat ik met die 40 uur verdien dus aan toeslagen zou krijgen......
(dit is maar een schatting)....
Maar helaas kunnen wij zonder die andere 40 uur niet rondkomen dus zal ik moeten blijven werken......
Wat de overheid stimuleert (om als vrouw zijnde te blijven werken, maar ondertussen als je niet werkt een één of andere toeslag geeft omdat je niet werkt :think: ) maar het voor ons niet aantrekkelijk maakt soms :?

gr patricia