Kindertoeslag

Precies, Marcella :thumbup:

Inderdaad Cell :thumbup:

En voor dat net wat ruimere salaris moet je beide werken wat vaak toch weer kosten met zich meebrengt. Zo is bij ons een 2e auto noodzaak. Met het openbaar vervoer kan ik simelweg niet voor alle diensten op mijn werk komen, en mijn man kan met het openbaar vervoer ook niks, want die moet in pak van de ene klant naar de andere.



En tel al die toeslagen eens bij elkaar op. Zorgtoeslag, kindertoeslag, huurtoeslag enz. Dat scheelt toch gauw een slok op een borrel.



Daardoor hebben we het niet slecht, maar dat hoeft mi niemand het in Nederland te hebben. Maar ook wij moeten met anderhalf inkomen en alle kosten regelmatig sappelen en rekenen om rond te komen. En regelmatig een goedkope vleesloze macaroni op tafel zetten aan het eind van de maand.

ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt…



gr patricia

@Rivella wrote:

de kindertoeslag komt nu i.p.v. de kinderkorting.

Normaal zou dat dus bij de vt zitten en nu krijg je het gewoon maandelijks als een apart bedrag.

Dit heeft verder geen invloed op de kinderbijslag!!

Voordeel is dat bijv. mensen die in de schuldsanering zitten ineens €82,00 extra hebben omdat dit een bedrag is wat bedoeld is voor kinderen…en daar mogen ze niet aan komen voor zover ik weet.



Dan de zorgtoeslag, wij krijgen €20,- per maand extra…ik heb net met de belastigndienst gebeld en dat is ter compensatie van de €150,- eigen risico wat iedereen nu heeft.

Nou blijkbaar kunnen ze het toch bij hoge uitzondering een keer leuker maken :wink:




naar waaron komt het deze maand dan dubbel?? of betalen ze al vooruit voor januari en komt de 16e januari dan alleen nog de algemene heffingskorting?

@klavertje4 wrote:

@Rivella wrote:
de kindertoeslag komt nu i.p.v. de kinderkorting.

Normaal zou dat dus bij de vt zitten en nu krijg je het gewoon maandelijks als een apart bedrag.

Dit heeft verder geen invloed op de kinderbijslag!!

Voordeel is dat bijv. mensen die in de schuldsanering zitten ineens €82,00 extra hebben omdat dit een bedrag is wat bedoeld is voor kinderen…en daar mogen ze niet aan komen voor zover ik weet.



Dan de zorgtoeslag, wij krijgen €20,- per maand extra…ik heb net met de belastigndienst gebeld en dat is ter compensatie van de €150,- eigen risico wat iedereen nu heeft.

Nou blijkbaar kunnen ze het toch bij hoge uitzondering een keer leuker maken :wink:




naar waaron komt het deze maand dan dubbel?? of betalen ze al vooruit voor januari en komt de 16e januari dan alleen nog de algemene heffingskorting?




Als je echt 2 keer je zorgtoeslag krijgt, (in 2 aparte bedragen of gewoon één groot bedrag?) dan klopt er iets niet.

Wat ook kan is dat je die kindertoeslag aanziet voor een 2e keer zorgtoeslag.

(alle toeslagen worden een maand vooruitbetaald hebben ze tegen mij gezegd)



als het goed is krijgt je gemiddeld €10,- extra per persoon boven de 18 jaar.

@inkie wrote:

En voor dat net wat ruimere salaris moet je beide werken wat vaak toch weer kosten met zich meebrengt. Zo is bij ons een 2e auto noodzaak. Met het openbaar vervoer kan ik simelweg niet voor alle diensten op mijn werk komen, en mijn man kan met het openbaar vervoer ook niks, want die moet in pak van de ene klant naar de andere.



En tel al die toeslagen eens bij elkaar op. Zorgtoeslag, kindertoeslag, huurtoeslag enz. Dat scheelt toch gauw een slok op een borrel.



Daardoor hebben we het niet slecht, maar dat hoeft mi niemand het in Nederland te hebben. Maar ook wij moeten met anderhalf inkomen en alle kosten regelmatig sappelen en rekenen om rond te komen. En regelmatig een goedkope vleesloze macaroni op tafel zetten aan het eind van de maand.


Ik snap wel wat je bedoeld geloof ik…

Maar zo heb ik zitten puzzelen wat een dag meer werken mij nou werkelijk op zou leveren ivm die toeslagen en dat was bar weinig,dus ik ben nu lekker meer thuis bij de kids daardoor verdienen we minder op papier en krijgen wij deze mazzeltjes dus wel allemaal :thumbup:

Ik snap dat het zuur is als je net op die grens zit want dan heb je het nét niet…aan de andere kant moeten ze ergens de grens trekken…

Wij hebben nu ±41.000 samen bruto per jaar…kan nou écht niet zeggen dat wij het slecht hebben :shifty:



Ik baalde trouwens dus met ons ‘‘luxe’’ dat wij het dus wel redden zo in de maand dat we het nu niet bij de belastingaangifte krijgen…ik vind dit juist fijne spaarpotjes…

Maar goed ik stort het dus braaf door naar de spaarrekening :angel: .

cell ik ben het helemaal met je eens.



vaak zien andere mensen niet wat voor kosten je maakt/moet maken.

ik heb wel eens gedacht om een ander merk auto te kopen alleen daar voor, mensen kijken alleen naar wat ze zien, jammer.

er moet hard genoeg voor gewerkt worden, en dan is een extra,tje ook niet weg ook voor mensen die boven de grens liggen qua salaris per jaar!





gr mel

@Rivella wrote:

@klavertje4 wrote:
@Rivella wrote:
de kindertoeslag komt nu i.p.v. de kinderkorting.

Normaal zou dat dus bij de vt zitten en nu krijg je het gewoon maandelijks als een apart bedrag.

Dit heeft verder geen invloed op de kinderbijslag!!

Voordeel is dat bijv. mensen die in de schuldsanering zitten ineens €82,00 extra hebben omdat dit een bedrag is wat bedoeld is voor kinderen…en daar mogen ze niet aan komen voor zover ik weet.



Dan de zorgtoeslag, wij krijgen €20,- per maand extra…ik heb net met de belastigndienst gebeld en dat is ter compensatie van de €150,- eigen risico wat iedereen nu heeft.

Nou blijkbaar kunnen ze het toch bij hoge uitzondering een keer leuker maken :wink:




naar waaron komt het deze maand dan dubbel?? of betalen ze al vooruit voor januari en komt de 16e januari dan alleen nog de algemene heffingskorting?




Als je echt 2 keer je zorgtoeslag krijgt, (in 2 aparte bedragen of gewoon één groot bedrag?) dan klopt er iets niet.

Wat ook kan is dat je die kindertoeslag aanziet voor een 2e keer zorgtoeslag.

(alle toeslagen worden een maand vooruitbetaald hebben ze tegen mij gezegd)



als het goed is krijgt je gemiddeld €10,- extra per persoon boven de 18 jaar.




nee ik bedoel de kindertoeslag… heb voor decemerb 248 gekregen (kinderkorting en heffingskorting) en vandaag nog 82 euro waar bij staat januari kindertoeslag… tis echt kindertoeslag want dat wordt op een andere rekening gestort!

ik heb ook kindertoeslag gehad… (82 eur0)

Dat kan wel kloppen want de heffingskortingen worden uitbetaald van januari tot december van het jaar. Maar de toeslagen krijg je een maand ervoor. Dus heb je nu geluk dat je dubbel krijgt.



Ik heb nog steeds niks ontvangen. Als ik mijn saldo opvraag bij de SNS zegt hij dat het nog maar 19 december is. Volgens mij loopt mijn bank een beetje achter :? :shock: :cry:

Ik vind het moeilijk om aan te geven wat je inkomen gaat zijn voor 2008!



Mijn man gaat ouderschapsverlof opnemen, maar ik ben iets meer uren gaan maken, en mijn nieuwe werkgever geeft bonussen en andere extra’s.

Dus best moeilijk te bepalen.



Ik kan beter zorgen dat ik probeer minimaal terug te krijgen per maand, dan wordt het iig gecheckt aan het einde van het jaar of ik te weinig of teveel heb gehad.



Anders wordt het hier vergeten, zoals bij de zorgtoeslag. Ik dacht dat we er in 2006 teveel voor verdienden, maar we hadden achteraf toch recht gehad op 120 euro per jaar! Niet veel maar nu hebben we niks, omdat je voor 2006 niets meer kunt declareren :evil: :evil:

@klavertje4 wrote:





nee ik bedoel de kindertoeslag… heb voor decemerb 248 gekregen (kinderkorting en heffingskorting) en vandaag nog 82 euro waar bij staat januari kindertoeslag… tis echt kindertoeslag want dat wordt op een andere rekening gestort!




Ohhh zo, tja, misschien ff bellen hoe dat zit idd.

Ws geen probleem want je kinderkorting kreeg je toch niet een maand vooruit? de kindertoeslag wel.



Edit: zie net dat Coba het ook al uit had gelegd :mrgreen:

Heb net effe een proefberekining gedaan, en volgens mij zouden we met ons inkomen wel kindertoeslag kunnen krijgen. Heb alleen geen enkel bericht hiervan ontvangen :think:



Kreeg je hier een brief van???



Anders vraag ik het alsnog aan. Het zou ongeveer 23 euro per maand zijn!

Wat is ook al weer dat telefoonnummer van de belasting??? 0800 -??



Ik heb dus nix gehad…

En volgens toeslagen.nl wel recht op…



Wil ff bellen…

0800-0543

Ik keek gisteren op mijn rekening en zag het ook staan. Wist het niet :oops: Alleen geen 82 euro, maar 53, terwijl wij echt niet zoveel verdienen. :think:

Nou, ik heb het ook nog niet hoor…

Kijk dr wel naar uit hahaha!

@melanie wrote:

cell ik ben het helemaal met je eens.



vaak zien andere mensen niet wat voor kosten je maakt/moet maken.

ik heb wel eens gedacht om een ander merk auto te kopen alleen daar voor, mensen kijken alleen naar wat ze zien, jammer.

er moet hard genoeg voor gewerkt worden, en dan is een extra,tje ook niet weg ook voor mensen die boven de grens liggen qua salaris per jaar!





gr mel




Ach, ik gun het een ander hoor en ik kan me ook voorstellen dat er gezinnen zijn die zonder gewoon niet rondkomen en wat dat aangaat redden wij het altijd wel zonder.

Maar een royaal inkomen staat niet garant voor een puzzelloos financieel plaatje.

Wij krijgen amper zorgtoeslag, we krijgen geen kinderkorting en andere kortingen hoeven we ook niet aan te vragen.

Maar toen wij aangaven te gaan verhuizen, hoefden we geen eens een poging te doen om ons in te schrijven voor huizen in de prijsklasse 190 tot 230.000 euro want daar werd om geloot en daar was ons inkomen te hoog voor.

Het zelfde geld voor huurwoningen. We moeten tijdelijk naar een huurwoning voor pakweg 1 jaar en de makelaar heeft woningen van 600 en van 900 euro en van alles ertussenin.

1 keer raden voor welke wij in aanmerking mogen komen. :roll:

Dus van 1 inkomen betalen we hoge woonlasten, wij hebben gelukkig geen schulden of leningen, leningen zouden we ons niet eens kunnen veroorloven :shifty:

En dan vind ik het wel eens heel veroordelend als mensen menen dat je het meer dan goed hebt omdat je hoofdinkomen onder de hogere inkomens valt.

Alles in verhouding he, iemand met minder verwoond ook minder, heeft allerlei toeslagen en kortingen en zal misschien in de praktijk wel net zo veel te besteden hebben aan boodschappen en overigen als wij.



Maar ik hoop voor alle dames die het krijgen dat ze het snel hebben. :-*

Cell, ik ben net als jij ook thuisblijfmoeder geweest en ik zou het weer zo doen… :mrgreen: Dat is voor mij zo’n luxe die ik me niet kan veroorloven… Ook al was het financieel een hele stap terug… Dat ken ik dus wel degelijk, je valt overal buiten, maar je hebt dus wel de luxe om heerlijk thuis te kunnen zijn!





(nee vind het prima zo hoor, maar als ik de keuze zou hebben…)