Kindertoeslag

In december 2007 zouden we toch de eerste keer de kindertoeslag ontvangen. Nou is het vandaag de 20e en ik heb het nog niet binnen. :?

Heb al wel een beschikking gehad.



Heeft iemand het al wel ontvangen? De toeslagen zijn toch altijd op de 20e van de maand?

Ik heb nog niet eens een brief er over ontvangen!!!

:think:

Yep, hier staat het er op :dance:

En ook nog eens extra zorgtoeslag…daar ga ik wel even over bellen :think:

Kindertoeslag? :think:



Ik ben normaal heel up to date, wat betreft het nieuws en dat soort zaken.



Maar kindertoeslag zegt mij even niks…

Ja, wat je bij je VT terug krijgt?



Bedoel je kinderbijslag?

Die komt 1 januari toch…?

@Rivella wrote:

Yep, hier staat het er op :dance:

En ook nog eens extra zorgtoeslag…daar ga ik wel even over bellen :think:




2x zorgtoeslag…?



Komt toch normaal ook altijd de 20e…

Kindertoeslag krijg je volgens mij iedere maand van de belastingsdienst toch?

huh ik snap even niet wat kindertoeslag is… ik heb wel 82 euro gekrgen net… staat bij januari… maar ik heb ook net paar dagen eerder 248 euro gekregen (alg heffingskorting en kinderkorting?!)



of wordt het dan nu apart gestort ofzo? en dan niet meer de 16e? want die vna december heb ik dan toch net gekregen…of is eht iets extras?

Volgens mij krijgt iedereen die kinderbijslag krijgt ook kindertoeslag.

Maar dan zal het wel weer aan de SNS liggen dat het er bij mij nog niet is. En ook nog geen zorg/ en of kinderopvangtoeslag. :cry:

de kindertoeslag komt nu i.p.v. de kinderkorting.

Normaal zou dat dus bij de vt zitten en nu krijg je het gewoon maandelijks als een apart bedrag.

Dit heeft verder geen invloed op de kinderbijslag!!

Voordeel is dat bijv. mensen die in de schuldsanering zitten ineens €82,00 extra hebben omdat dit een bedrag is wat bedoeld is voor kinderen…en daar mogen ze niet aan komen voor zover ik weet.



Dan de zorgtoeslag, wij krijgen €20,- per maand extra…ik heb net met de belastigndienst gebeld en dat is ter compensatie van de €150,- eigen risico wat iedereen nu heeft.

Nou blijkbaar kunnen ze het toch bij hoge uitzondering een keer leuker maken :wink:

@Rivella wrote:

Yep, hier staat het er op :dance:

En ook nog eens extra zorgtoeslag…daar ga ik wel even over bellen :think:




zorgtoeslag was toch meer geworden, omdat je vanaf januari eigen bijdrage hebt

Ja maar daar heb ik al een hele discussie over gehad met een vriendin.

Het heet eigen risico, dus zou het ook voor “eigen rekening” moeten komen, en nergens gecompenseerd worden.

Zij is er dus van overtuigd dat dit bedrag tzt terug betaald dient te worden en zit meteen in de stress omdat ze vindt dat dat zo nie kan kloppen (alleen vanwege de benaming :roll: ).

De belastingdienstmedwerker aan de telefoon verzekerde mij echter dat dit niet het geval was en dit gewoon een compensatie is.



Wat ik niet begrijp want medische kosten die van het eigen risico betaald moeten worden zijn in de vt weer te declareren :think:

Maar ach, ik vind het best, ik noteer bij elk gesprekje de datum, tijd en naam van de medewerker zodat niemand mij een oor aan naait :wink:

Ik heb vandaag ook net kindertoeslag gekregen en inderdaad ook het dubbele van de zorgtoeslag.



Groetjes,

Heleen

@Coba wrote:

Volgens mij krijgt iedereen die kinderbijslag krijgt ook kindertoeslag.


tenzij je een normale baan hebt en dus modaal verdient en net erboven zit en dus overal naast pakt.... :twisted:


Wij krijgen dus helemaal niks, ja wel de kinderbijslag maar verder niets.....

gr patricia

Patricia, je haalt me de woorden uit de mond!

@babylover wrote:

@Coba wrote:
Volgens mij krijgt iedereen die kinderbijslag krijgt ook kindertoeslag.


tenzij je een normale baan hebt en dus modaal verdient en net erboven zit en dus overal naast pakt.... :twisted:


Wij krijgen dus helemaal niks, ja wel de kinderbijslag maar verder niets.....

gr patricia


O zo herkenbaar :wall: :wall: :wall: :wall: :evil:

@babylover wrote:

@Coba wrote:
Volgens mij krijgt iedereen die kinderbijslag krijgt ook kindertoeslag.


tenzij je een normale baan hebt en dus modaal verdient en net erboven zit en dus overal naast pakt.... :twisted:


Wij krijgen dus helemaal niks, ja wel de kinderbijslag maar verder niets.....

gr patricia


Nou net erboven zittten. Je moet meer dan € 46.700 verdienen wil je helemaal geen kindertoeslag krijgen. Dat ligt toch wel enigzins boven modaal. De kindertoeslag is voor de mensen die het echt nodig hebben. En met een inkomen van tegen de € 50.000 heb je het in nl toch niet echt slecht.

mosje je haalt me de woorden uit de mond , wij zitten nog niet eens op de helft van die 46.000 dus ik ben maar wat blij met de kindertoeslag!



(ik vind trouwens 46.000 echt geen modaal inkomen hoor :think: )

Als je afgelopen jaar kinderkorting hebt ontvangen krijg je dat aankomend jaar via de kindertoeslag…

Ik heb 5 hele euro’s gekregen :slight_smile:

Wij zitten dus net onder die inkomensgrens… De kans zit erin dat ik het aan het einde van het jaar moet teruggeven als we meer gaan verdienen dit jaar. Nou ja, das max 12*5 euro… dat kan ik wel trekken als belastingaanslag :wink:





en ik vind 46.000euro wel modaal hoor (maar dan denk ik aan een heel en een half jaarsalaris)

@Frank@ wrote:





en ik vind 46.000euro wel modaal hoor (maar dan denk ik aan een heel en een half jaarsalaris)




Modaal inkomen ligt m.i. rond de € 30.000. Dus € 46.000 ligt er ruim boven. Wat bedoel je met een heel en een half jaarsalaris. Dit gaat toch allemaal om jaarsalarissen.

Nee klopt, dan heb je het niet slecht als je een inkomen hebt van meer dan 46.000 euro…



Maar tegelijkertijd zijn we geen miljonair en pakken we dus idd overal naast, betalen we de meeste belasting, hebben we de hoogste hypotheeklasten omdat we gewoon niet in aanmerking komen voor koophuizen beneden een bepaalde prijs (vooral in grote steden zijn daar regels voor) en puntje bij paaltje zul je dan nog moeten opletten wat en hoe je het uitgeeft want dan is het ook op omdat het gewoon niet anders kan.



We zijn niet zielig, maar deze maand had ik 2 kinderen die nieuwe schoenen moesten hebben en ondanks ons op papier royale inkomen heb ik moeten puzzelen waar ik ze van moest betalen.



Men heeft er niet altijd een reeel beeld van…

:roll: