Ik vind het principe van ieder jaar een boek uitkiezen met de kinderboekenweek erg leuk! Mochten wij vroeger ook en Jinthe mag dat van mij ‘later’ ook, maar ik weet nog niet of ik haar er nu niet iets te jong voor vind… Op dit moment vindt ze alles wat nieuw is leuk, dus dat maakt het wat lastig om haar zelf te laten kiezen. En ze heeft een hele kast vol boeken, waarvan we het merendeel nog niet gelezen hebben… Aan de andere kant wel een mooie gelegenheid om De Gele Ballon, Monkie, Van mug tot olifant, Platvoetje of Help, er ligt een krokodil onder mijn bed ofzo aan te schaffen… :think:
gewoon dit jaar zelf nog kiezen en volgend jaar de kleine meid.
Kinderboekenweek is een hele goeie aangelegenheid hoor .
Hier voor het eerst een kinderboek in de kinderboekenweek gekocht voor 1 van mijn eigen kinderen toen ik 2 maand zwanger was van de oudste :shifty: .
Nu ben ik dol op boeken, dus ik koop regelmatig boeken, te veel eigenlijk, maar vind dit een mooie gelegenheid om er nóg maar een te kopen 8) Hier is het De gele ballon geworden, ze is er mss nog wat jong voor, maar ze vindt het vast nu al leuk om de plaatjes te bekijken.
Ik ben laatst met haar in de kinderboekenwinkel geweest, ze vond het geweldig. Ik ging helaas voor mij wel met 3 boeken naar buiten :oops:
Ik moet toegeven dat ik hier nog steeds de keuzes maak :shifty: , al wees ik de oudste op het boek en zei hij meteen: Ja, mama die wil ik hebben! Maar hij vond zeker not 10 andere boeken mooi :shifty: Lang leve de bieb, mag ie zich uitleven en boeken uitkiezen zo veel hij wil :mrgreen:
Is toch ook prima, daarom kiezen we alle drie een boek.
Zij mogen ook ‘smaak’ ontwikkelen, en ik wil dat ze ook sommige literatuur meekrijgen dus die koop en lees ik sowieso wel.
Vandaag met de kids naar de voorstelling Flamenkita geweest. Boek en (luister)cd gekocht. De voorstelling was zo leuk en goed, echte goede flamencoliederen en de kinderen vonden het ook heel mooi. Altijd leuk om thuis de liedjes te horen en het verhaal te lezen. Blijkt het hele verhaal ook gesproken op de cd te staan.
Dus ongepland toch deze week nog een kinderboek gekocht.
Tijdens de kinderboekenweek zijn er voor de iPad trouwens ook wat gratis boeken te downloaden. Voor de liefhebber mss ook interessant. Ik heb voor C. een prentenboek gedownload, kun ook laten voorlezen en je kunt op de beestjes drukken en dan doen ze wat.
Ik koop ook heel regelmatig boeken, maar op een gegeven moment heb je er echt te veel om te lezen. :silenced: Maar ze zijn zo mooi en leuk… :oops: Ik ga er toch nog maar even over nadenken, want ik heb nog zoveel boeken op mijn lijstje staan… :silenced:
Leuke tip misschien voor andere boekenliefhebbers: het boekenfestijn! ;)
Is toch ook prima, daarom kiezen we alle drie een boek.
Zij mogen ook ‘smaak’ ontwikkelen, en ik wil dat ze ook sommige literatuur meekrijgen dus die koop en lees ik sowieso wel.
Precies dáárom vind ik het ook zo'n mooie traditie om het kind zelf te laten kiezen :wink: Ik zie op mijn werk vaak genoeg leerlingen in 4vwo(!!!), die aan mij vragen: maar welk boek moet ik dan lezen? En als ik dan vraag: wat vind je leuk? Kijken ze me met grote ogen aan. Zij hebben duidelijk hun eigen smaak niet ontwikkeld, zo zonde :shifty:
Maar nu kiezen ze nog alles wat los en vast zit en veranderd hun keuze om de 10 sec. dus volgend jaar een nieuwe kans :wink:
Welterusten sterren van Anu Stohner/Henrike Wilson
lijkt me een warm, gezellig boek om voor te lezen voor het slapen gaan, vooral in de wintermaanden. misschien gaat die ook op het verlanglijstje voor de Sint :mrgreen:
Welterusten sterren van Anu Stohner/Henrike Wilson
lijkt me een warm, gezellig boek om voor te lezen voor het slapen gaan, vooral in de wintermaanden. misschien gaat die ook op het verlanglijstje voor de Sint :mrgreen:
Ik ken deze niet, maar ziet er zeker leuk uit! Ze heeft iig een geweldige reeks hele mooie prentenboeken geschreven
Het muizenhuis daar hoor ik veel over, is ie echt zo leuk?
Ik dacht nog aan het boek van Moffel en Piertje van Lieneke Dijkzeul. wie kent die?
en ik moet nog een boek verzinnen om te geven aan het kdv, dat is traditie geworden bij de verjaardag van de oudste (aan het einde van het jaar) met een leuk kaartje erbij een bedankje aan de leidster voor weer een jaar goede zorgen. en nu ook meteen het afscheid van de oudste! gaat snel!
Ik dacht nog aan het boek van Moffel en Piertje van Lieneke Dijkzeul. wie kent die?
Beetje late reactie maar deze hebben wij met regelmaat van de bieb geleend. Mijn dochter zat (zit nog steeds een beetje) in haar poep/plas fase waarbij alles waar dat in voor komt natuurlijk geweldig hilarisch is. Is het moffel en pier boek staat daar een verhaaltje over. Dikke pret iedere keer als we dat verhaaltje voorlezen. Verder vind ik het een erg leuk boek. Lekker veel verhaaltjes, niet te lang en niet te kort zo voor het slapen gaan.
hier is volgende week weer verkoop in de bieb. Ik doe heel erg mijn best blij te zijn met het feit dat ik er dan niet ben. maar dat lukt nog niet zo goed… :roll: