Kinderboekenweek

@fiep klophout wrote:

verder nog voorgelezen in n’s klas aan alle kinderen in kleine groepjes. (met z aan de borst :angel: ).

haha jij ook al voedend voorgelezen dus.

Hier net zo… tja het was voorleesontbijt he, dat had de kleine man goed gehoord :lol: .

Ben benieuwd of dat ook op foto staat trouwens, er waren foto’s gemaakt van het hele gebeuren, maar niks van gemerkt.

Hier trouwens ook wel een erg grote boekencollectie… en met elk jaar 4 boeken erbij :shifty: .

Emma mocht vandaag ook een boek uitzoeken. Van alle boekjes koos ze echt een mini boekje uit voor jawel 3,95 :lol: Het is geworden: Ik zou wel een kindje lusten van Sylviane Donnio.

Op zich vond ik haar keus wel heel leuk. Het is een grappig verhaaltje maar wel vrij kort. Ik heb er zelf nog een Jip en Janneke boek bij gekozen en stond nog met het kinderboekenweek prentenboek van 5 euro in mijn handen maar heb hem even doorgelezen en ik vond hem niet zo heel leuk dus heb hem toch weer terug gelegd.

die is zo leuk.

staat hier ook in de kast (vorig jaar of 2 jaar terug uitgezocht door onze 2e in de kinderboekenweek).

doe mij dan maar bananen, dan word ik groot en sterk… zodat ik een kindje kan opeten :mrgreen:

Ja hij is echt grappig, ik moest hem vandaag al 3 keer voorlezen :lol:

ja die heb ik ook tot in den treure voorgelezen :smiley:

Leuk hoor, allemaal, bekende keuzes ook> De gruffalo is ook zo leuk, Fantasia ook zeer geliefd hier, wij gaan op berenjacht nu niet meer maar vroeger wel. Ik vind het ook helemaal leuk dat ik al die mooie prentenboeken die nu echt uit de gratie zijn hier, over een poosje weer lekker kan gaan lezen met ons kleintje :mrgreen:

Het is idd jammer dat boeken zo duur zijn… Ik koop zowiezo regelmatig tussendoor wel een boek (als ik met eentje de stad in ga dan eindigen we vaak toch wel in de boekenwinkel), ze krijgen met sinterklaas, de boekenweek en hun verjaardagen allemaal een boek… :shifty:

Maar ik vind ook zeer regelmatig leuke boeken in de kringloop voor ze :smiley:

Vorige week nog Ernstjan en snabbeltje (voor 4-5-6jarigen erg leuk) en mees Kees gevonden en dan ben je een euro per boekje kwijt.

Ja die heb ik ook, heel leuk.

Ik wil eigenlijk nog meer boeken kopen maar ik wacht even, er liggen er nu al weer 3 op stapel die nog moeten worden voorgelezen.

Mateo is op school superdolfje zelf aan het lezen. :thumbup:

Hier trouwens ook wel een erg grote boekencollectie... en met elk jaar 4 boeken erbij .

ik zou willen dat die van ons slechts met 4 boeken per jaar zou groeien... :shifty: hier de grote boosdoeners: verkoopdag van de bieb, te lang rondstruinen op bol.com....

Mateo is op school superdolfje zelf aan het lezen.

ik heb toch na een boek dolfje besloten dat ik het niet zo tof vind....vermijd ik dus hier om voor te lezen (want ja, als ik voorlees wil ik het zelf ook op z'n minst een aardig boek vinden, en liefst meer dan dat). Als ie wil weten hoe het afloopt moet ie maar snel leren lezen :mrgreen: of bij mateo op bezoek, dan kan die um voorlezen :D

@fiep klophout wrote:

Hier trouwens ook wel een erg grote boekencollectie… en met elk jaar 4 boeken erbij .

ik zou willen dat die van ons slechts met 4 boeken per jaar zou groeien... :shifty: hier de grote boosdoeners: verkoopdag van de bieb, te lang rondstruinen op bol.com....

haha, daar hebben wij totaal geen last van :liar: Het is vreselijk.

Er doet zich hier een raar verschijnsel voor.
AS leent altijd boeken van de bibliotheek, want ze heeft er al teveel van zichzelf, en dan leent ze er 10 die in een week uit zijn en dan verveelt ze zich.

Lag ze gisteravond toch Bridget Jones te lezen in haar bed :shifty:

@fiep klophout wrote:

Hier trouwens ook wel een erg grote boekencollectie… en met elk jaar 4 boeken erbij .

Nou ja 4 bij de boekenweek dan he...

En elke verjaardag en van Sinterklaas sowieso.
En volgende week kleedjesverkoop op school en paar week terug op een rommelmarkt en gewoon tussendoor omdat het zo'n leuk boek voor weinig was of voor de 2e omdat hij zichzelf zo goed leert lezen dat hij ook echt eigen boeken wil om te lezen en het ook leuk is om dat dan met hem uit te zoeken of of of...

Dus nee 4 boeken per jaar blijft het niet bij.

Ach scheelt... doe zelf tegenwoordig veel langer over mijn eigen boeken, dus kom toe met het lezen van die van mijn ouders :roll: dus ruimte over voor kinderboeken :lol: .

De oudste is laatst aan de oude boeken van mij en mijn broers begonnen bij opa&oma (tienerboeken hebben we wel allemaal mee gekregen/genomen oa hele serie Thea Beckman), ook leuk hoor.

wat herkenbaar Lydia!

Alleen dan niet met Bridget Jones… ik was 10 en had op vakantie mijn boeken ook in een week uit en begon aan de boeken die mijn middelbare school broer mee had.

Zat ik ineens ‘een vlucht regenwulpen’ te lezen enz.

Ik lees de boeken die zij leent van de bieb ook.

Het zijn c-boeken die ik niet ken, maar die over jongens en zoenen en zo gaan, en ik wil wel weten welke info zij naar binnen werkt :mrgreen:

Ik heb haar Harry Potter aangeraden maar die weigert ze.

Thea Beckman is misschien een beter idee.

hier afgelopen week de eerste thea beckman voorgelezen, maar dat was haar lichtste werk denk ik: een bos vol spoken. Maar het was een goede vuurdoop.

VInd het zo leuk nu ie ‘echte’ boeken wil. Lekker voor een week/paar weken in een verhaal duiken.

bridget jones voor een uh negen? jarige, je kind van 2 potjes geven…ik zou nog een raar beld van je opvoedmethodes krijgen leeds :mrgreen:

Bijna 10 :angel:

En vergeet de oorbellen niet :hand:

we vergeten die kinderboekenweek steeds, ik moet echt even met ze naar de boekhandel…

kan ik meteen een do it yourself opvoedboek kopen.

dat wordt tijd na bijna tien jaar aanrommelen :hand:

Vergeet de 5 jaar pedagogiek niet. Echt. Ervaring is niet alles, kennis ook niet. Uiteindelijk moet je concluderen dat de opvoeding mislukt is. Sneu want het zijn op zich erg leuke kinderen :angel:

ach als de kinderen geslaagd zijn maakt het toch niet uit of de opvoeding gelukt is?

Ze gaan het later zelf hoe dan ook anders doen als hun ouders, dus maakt het niet uit wat wij hebben gedaan toch? :angel:

wij gaan vanmiddag ook maar eens kijken in Den Haag :slight_smile:

peuter mag redelijk zelf zoeken, beetje begeleid door mama :wink:

voor het dametje zal het wel een flapjesboek worden, dat vind ze nu helemaal leuk.

Lydia, ik snap dat je mee wilt kijken wat AS leest nu.

ik was toen ik 12 was ook helemaal door de jeugdafdeling van de bieb heen en mocht met een sticker op mijn pas door naar boven. wel waarschuwden ze mijn moeder toen vooral voor de volwassenen strips. niet zo niet allemaal zo vriendelijk en geschikt :roll:

wel heb ik het idee dat er in de laatste jaren een genre bij is gekomen voor (pre)puber kinderen, vooral meiden.

Francine Oomen, Caya Cazemier, Ida Vos etc.

Jacques Vriens uiteraard.

Ever Hartman vond ik als kind ook heerlijk om te lezen, en Lieneke Dijkzeul.

heeft ze Olle al gelezen van Guus Kuijer? :inlove:

Momo en de tijdspaarders

Meester van de Zwarte Molen is misschien nog wat heftig

het is de Gruffalo geworden (we hebben al het kind van de gruffalo, maar hij wilde deze echt) en voor de kleine dame Het jaar rond met Kikker - flapjesboek. (eigenlijk voor allebei, peuter vindt dat ook nog mooi :wink: ).

volop leuks verder gezien.peuter had veel moeite met kiezen. er moeten veel boeken op het verlanglijstje voor de Sint :wink:

Ik vind het principe van ieder jaar een boek uitkiezen met de kinderboekenweek erg leuk! Mochten wij vroeger ook en Jinthe mag dat van mij ‘later’ ook, maar ik weet nog niet of ik haar er nu niet iets te jong voor vind… Op dit moment vindt ze alles wat nieuw is leuk, dus dat maakt het wat lastig om haar zelf te laten kiezen. :wink: En ze heeft een hele kast vol boeken, waarvan we het merendeel nog niet gelezen hebben… Aan de andere kant wel een mooie gelegenheid om De Gele Ballon, Monkie, Van mug tot olifant, Platvoetje of Help, er ligt een krokodil onder mijn bed ofzo aan te schaffen… :angel: :think:

gewoon doen joh! rijtje boeken voor haar neus leggen die je allemaal zelf wilt hebben en dan haar laten kiezen :mrgreen:

nog een aanrader voor peuters/kleuters: De kakatoes van Professor Plantijn van Quentin Blake. echte Engelse humour en uiteraard mooie tekeningen :smiley: