Ohh D. mejuffrouw Muis ziet er heerlijk uit :inlove:
‘Bezoek voor beer’ viel hier ook erg in de smaak:
http://www.bibliotheeknetwerkzhzo.nl/actueel/nieuws/leespluim-mei-2011/2805
Ik koop overigens ook altijd het kinderboekenweekprentenboek voor 5 euro.
@Madre wrote:
Ik koop overigens ook altijd het kinderboekenweekprentenboek voor 5 euro.
Ik ook :mrgreen:
Overigens koop ik ook heel veel uit jeugdsentiment. Kennen jullie bijvoorbeeld Leo Lionni :inlove: ?
Deze is helemaal top

Over een muisje dat op het eerste gezicht heel lui lijkt en niet mee wil helpen voorraden voor de winter te verzamelen. Maar uiteindelijk blijken de kleuren en woorden, die hij verzameld heeft, nog veel belangrijker dan de noten en zaden van de rest

Maar ook deze vielen heel erg in de smaak, toen ik ze een keer uit de bieb mee had genomen:

Over een chameleon die op zoek is naar zijn eigen kleur en uiteindelijk een andere chameleon tegen komt en nu samen van kleur veranderen :inlove:
En voor de hele kleintjes:

En Mira Lobe natuurlijk, alleen jammer dat ze niet vertaald is- voor jullie dan, wij lezen uiteraard ook in het Duits voor:

Gaat over een beestje dat niet weet wat voor beestje het is en door anderen als dom gezien wordt. Het gaat op zoek naar andere beestjes waar het op lijkt om uiteindelijk erachter te komen dat die er niet zijn, maar dat betekende niets slechts, want hij komt erachter dat ‘hij gewoon hij is’. Of beter: “ik ben ik”, en zoals ik ben, ben ik oke :thumbup:
Ben overigens ook op zoek naar een boek waarin de ‘held’ Jasper heet, weten jullie er toevallig eentje :think: ?
Esmay mag elk jaar een boek uitzoeken op de boekenmarkt die elk jaar op school is! en ik zoek dan 1 boek uit!!
esmay vind boeken van carry slee helemaal super! en ik vind het ook leuk om voor te lezen!
Frederik hebben we ook, een kleur van zichzelf heeft de bieb. schattig inderdaad :inlove:
ik heb hier nu ‘Met de herfstwind mee’ van Anne Möller
ook een ‘natuurlijk’ boek, vooral erg mooie platen, echt herfstsfeer :thumbup:
Oooh jaaaa! Blauwtje en Geeltje!
Verder zijn hier de boeken van Astrid Lindgren sentiment,
net als Paul Biegel. Juf leest bij zoon in de klas nu voor uit “De Dwergjes van Tuil”.
Nog een hele mooie: Kleine Ezel en jarige Jakkie
een uitschieter in de serie vind ik.
hele herkenbaar verhaal voor peuters en mooi verteld
aan de tekenstijl van Balotje moest ik eerst erg wennen maar de teksten zijn wel heerlijk, lekker droog.
in de diertuin, het tasje van oma :inlove:
Ik ben inmiddels een heel eind
Voor de oudste wordt het Harry Potter, dat wil hij zooo graag.
De middelste krijgt In een land hier ver vandaan en voor dejongste heb ik een gedichtenboekje gevonden in de stijl van Jij bent de liefste, Ik blijf altijd bij je, heet het.
Nu eh de andere middelste :lol: ik moet nog even wennen aan het feit dat de tweede de middelste niet meer is.
Is dat taartenzoekboek echt nog leuk voor een zesjarige?
De boeken van Koos meinderts vind ik overigens echt een aanrader, kom er net een tegen die ik nog niet gezien had; Lucas in de sneeuw. Ziet er ook weer prachtig uit.
@Marite wrote:
Oooh jaaaa! Blauwtje en Geeltje!
Toevallig gister net voorgelezen op school aan onze 2e en is idd een erg leuk boek :thumbup: .
er is een nieuwe van Vos en Haas:
Vos en Haas en de bui van Uil
leuk spelen met taal voor kleintjes :thumbup:
Ook lachen: Aa Bee See Van Vos En Haas , die krijgt onze oudste van Sinterklaas of zo :shifty:
ik was afgelopen week op bezoek in Houten en heb daar mee geholpen op school met de voorbereidingen. Lokaal inrichten en de aula. De boeken neerleggen en we hebben grote plakaten geschilderd om op te hangen ter herkenning dat als thema van de boekenweek dit jaar superhelden is.
We hebben d elogo’s gemaakt van mega mandy superman en batman.
Viel goed in de smaak.
Vandaag mochten de meiden verkleed naar school en heb ik de tenues gemaakt voor hun pipi verkleding.
Zopas gebeld en ze hebben een hele leuke ochtend op school gehad want alle juffen waren als superheld verkleed.
Wat ze hier in appingedam ( groningen ) doen er aan heb ik nog niet gehoord van wendy, vrijdag ben ik op school dus zal ik wel wat horen en zien.
Erg leuk want ik ben zelf lees hulp “moeder” en heb al wel begrepen dat i.p.v begeleidend lezen ze me willen vragen voor te lezen.
Nu daar ben ik wel blij mee en doe het dan ook graag.
hier vanmorgen het voorleesontbijt gehad als kick off van de kinderboekenweek.
Dit jaar weer eens voorgelezen bij de kleuters (vorig jaar groep 3) en het was zo leuk.
Kon wel merken dat ik anders voorlees als sommige thuis gewend zijn :shifty: . Als je aan het verhaal kan merken dat ‘er iets aan zit te komen’ dan ben ik gewend om aan mijn kinderen te vragen ‘wat denk JIJ dat er gaat gebeuren’ voor we gaan lezen om te kijken of dat ook daadwerkelijk zo is…
En de clou was hier behoorlijk open… en kon merken dat 3 van de 5 hem misten… dus ging ik ook vragen stellen om ze zover te krijgen dat ze het ook snapten… zo leuk dat er dan ook direct voorbeelden van hunzelf komen :thumbup: .
Hier zijn het geworden:
Ronja de Roversdochter 8)
Superdolfje
Geronimo Stilton, bungelend aan een staartje
De prins op het witte paard (prentenboek van 5 euro)
En het kinderboekenweekgeschenk.
Superdolfje wil onze oudste ook.
We gaan morgenavond de stad in met z’n drietjes (ik en de oudste 2).
Leuk,hoewas het?
Ik heb nog een vos en haas boek gekocht voor onze meid, die is druk met leren lezen dus dat viel in de smaak.
Zijn net terug uit de stad, zijn goed geslaagd, vind ik
Voor de oudste dus ‘De Sprookjesverteller’, voor nummer 2 ‘We gaan op Berenjacht’ en voor de jongste ‘Raad eens hoeveel ik van je hou’ :mrgreen: Alle drie mooie bewaarboeken die we deels al een keer geleend hebben, maar niet mogen ontbreken in onze boekenkast
hier zijn we dik 60 euro armer :shifty: maar wel een stapel kinderboeken rijker .
De oudste was in de winkel helemaal af van Dolfje, hij zat verlekkerd tussen de boeken en kwam met… Geronimo Stilton Fantasia.
Hij had van alles door de handen gehad, maar dit moest het worden (ehm tja dat dat boek dan net de duurste was die hij door de handen had gehad :roll: ).
De 2e heeft het boek van Vos en Haas en heeft er net al uit voor zitten lezen. Die is dus toch gegaan voor het zelflezen en niet het voorlezen (gelukkig hebben we ook het prentenboek van het jaar gekocht ).
Nummer 3 heeft toch grotendeels zelf gekozen… Dappere Dierenredders van Vivian Den Hollander en Dagmar Stam. Daar hebben we meer boekjes van en Jimmy en Lisa zijn dus bekend terrein voor hem.
Voor de jongste een boek op de groei: de Gruffalo.
Kende het boek nog niet, maar hij is leuk .
- gaat maar vast sparen voor volgend jaar *
hier ook vandaag gegaan, het is Verjaardag met de Taart geworden, waardoor ie nu alle taart boeken heeft. Hij zag deze vrij snel, maar zag daarna het magnetenboek van het kind van de gruffalo. En die heb ik wel even uit zijn hoofd moeten praten… :shifty: hij had vorig jaar tenslotte al het magnetenboek van de gruffalo uitgezocht, en het kidn van de gruffalo hebben we ook gewoon als prentenboek hier staan. Leek me beetje dubbelop allemaal.
verder nog voorgelezen in n’s klas aan alle kinderen in kleine groepjes. (met z aan de borst ). Was ook erg leuk. Had zelf wat boekjes uitgezocht waar helden in voorkwamen (en maakte me een beetje zorgen dat ik zo in onze eigen collectie een stapeltje boeken kon vinden met dat specifieke thema…en daarom vandaag ook niet het prentenboek voor 5 euro gekocht, het is echt even genoeg)