Kinderboekenweek

Ik zie dit topic nu pas!

Ook ik heb in mijn zwangerschap vorig jaar de eerste boeken voor Keira gekocht. “Jij en Ik” (voorleesverhaaltjes) en “Het Knuffel Verhalen Boek”.

Die eerste heb ik al een keer voorgelezen, maar toen was ze nog heel mini. Nu lezen we iedere avond een verhaaltje standaard voor en zijn we in die bezig.

Dit jaar ben ik met haar gegaan en hebben we “We Gaan Op Berenjacht” van Helen Oxenbury en Michael Rosen gekocht. Mijn man had van zijn oma een boekenbon gehad, maar hij heeft geen tijd (zin) om te lezen en ging voor Keira een boek halen. Dit werd “Ik zou wel een kindje lusten” van Sylvaine Donnio. En dan met een kleine krokodil erbij. Enorm grappig boekje.

Ik moet (ben ik bang, want dan zijn we nog steeds niet verhuisd) mijn kinderboeken bij mijn zusje halen. Heb onder andere Jip en Janneke staan en nog meer leuke boeken. Maar Keira heeft nu ook flink wat boeken staan. Met haar geboorte heeft ze twee of drie sprookjesboeken gehad. Maar ook “Rupsje Nooitgenoeg” (pop-up) en “Over een Kleine Mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept had”.

Ik vind lezen zelf heerlijk om te doen, mijn man als hij tijd maakt ook. Dus hoop dat Keira het ook goed kan waarderen.

Tis natuurlijk allang geen kinderboekenweek meer maar ik heb nog érg leuk boek gevonden. Gelukkig is het bijna 5 december en kan ik het alsnog schaamteloos aan mijn kinderen opdringen :mrgreen:

Hotze de Botskabouter - een saai verhaal over een voorzichtige kabouter. Maar geheel per ongeluk gaat Hotze botsen. Heel leuk gedaan: het kind heeft zijn eigen deel om ‘voor te lezen’ :inlove:

En het is weer Kinderboekenweek dus tijd om dit topic omhoog te halen :mrgreen:

Net nog gauw bol.com zitten afspeuren op zoek naar het goeie boek.

Het werden Madieke van het rode huis (van Astrid Lindgren) en De tocht naar het Vuurpaleis voor de middelste zoon.

Voor de oudste had ik de neverending story al klaarliggen en voor de jongste Het is herfst! Hij heeft Zonnige zomer, en hoewel ik er zelf niet heeel erg weg van ben, is het zijn absoluut favoriete boek… dus dan toch ook maar de herfstvariant.

O heerlijk lekker lezen.

Wij gaan zeker even naar de boekenwinkel om een mooi boek uit te zoeken. Ik heb al een mooi boek klaar liggen van Arend van Dam; Nu of Nooit over de rechten van het kind.

Wij zijn lid van de bieb. Wij hebben al best veel boeken liggen, dus ik koop niet veel meer bij, tenzij ze echt helemaal wild zijn van een boek. Als ze groter worden en graag lezen, mogen ze van mij een e-reader :wink:

Maar om terug te komen op kinderboeken week. L moest in sportkleren naar school en ze hebben dat liedje van KvK gezongen. Verder zijn we woensdag na school na de bieb gegaan. Daar was voorlezen en knutselen voor de kids.

@rijstkorrel wrote:

O heerlijk lekker lezen.

Wij gaan zeker even naar de boekenwinkel om een mooi boek uit te zoeken. Ik heb al een mooi boek klaar liggen van Arend van Dam; Nu of Nooit over de rechten van het kind.

He wat leuk, die ken ik nog niet! Zijn andere boeken zijn hier echt een hit.

Meisje1974, dat vind ik idd ook wel een dilemma… Hier is het echt traditie geworden, met sinterklaas, je verjaardag en de kinderboekenweek krijg je een boek. Maar met vier kinderen hebben we inmiddels een halve bibliotheek :wink: en zeker nu ze groter worden verslinden ze boeken in zo’n razend tempo… Twee dagen later is het uit. Maar voor nu besloten er toch aan vast te houden nog even. Ik kijk dan wel naar klassiekers die voor alle vier leuk zijn (later), zoals Roald Dahl en Paul Biegel.

Ja ik heb er zin in van de week met manlief door de boekenwinkel neuzen voor leuke boeken.

Allemaal 1 tot het jaar waarin ze 18 worden dan krijgen ze met de volwassen boekenweek hun boek en dan is het klaar we schrijven er ookelk jaar een persoonlijk stukje in.

@Lune wrote:

@rijstkorrel wrote:
O heerlijk lekker lezen.

He wat leuk, die ken ik nog niet! Zijn andere boeken zijn hier echt een hit.

Ik ben er nog niet in begonnen, we zijn nog bezig in het boek over geschiedenis. Het boek over de rechten van het kind is vorige maand pas uit gekomen. Tijdens de kinderboekenweek is deze schrijver op verschillende plaatsen aanwezig en vertelt over zijn boek. Kijk maar op zijn website.