Kerstpakket?

geen kerstpakket hier, ik vind het ook wel jammer.

Manlief kreeg een bonus en mocht 150 euro doneren aan een zelf uit te kiezen goed doel (wat ik wel weer een hele leuke vond!).



Pakketjes voor gastouders; ik kreeg bijna altijd wel wat. Sommige ouders idd niet maar de meeste wel. Leukste ooit: een zelfgemaakt kwartetspel met fotootjes van de kinderen en allerlei grappige weetjes over wat wij vaak samen deden enzo. Zo persoonlijk en vele jaren later koester ik het nog steeds.

Bij mij op het werk hebben we het geld wat normaliter aan ons kerstpakket uitgegeven zou zijn gedoneerd aan het goede doel van een collega, zij beheert een weeshuis in Afrika.



Eigenlijk was ik dit jaar heel blij met deze keuze. Ik doe vaak met de helft van zo’n pakket helemaal niets en geef het dan ook weg.

Liever dat het dan zo goed besteed is.



Mijn vriend had een bestedingsbon gekregen waarmee hij tussen vooruitgekozen cadeauselectie zelf iets kon kiezen.



Een 13de maand kennen wij niet, we hebben wel een bonusuitkering maar die komt pas rond april/mei.

@mayo28 wrote:

Ik had een mooi glaswerk gekregen, al weet ik niet eens hoe mooi het geweest is want ik liet de doos vallen :shifty: :cry:, dus ik had een Royal Leerdam doos met 1000 stukjes


Oeps... :hug:

Hier ook goed verwend!

Ik een leuk pakketje met een tas die niet gebruikt gaat worden, maar ook een boel lekkere dingen, zoals wat koekjes, chocomel, slagroom, enz enz...

Manlief een pakket met zo'n rail met fotolijsten, een sneeuwpopmaakset (stoffen sjaal, hoed, wortel en knoopjes :mrgreen: ) en ook een heleboel lekkere dingen.

Vind dat wel altijd het leukste, zo'n traditionele doos.. en dan lekker kneuterig met zijn allen bij de kerstboom kijken wat erin zit, hahaha! :mrgreen:

Trouwens hebben wij zelf ook kleine kerstpakketjes samen gesteld voor wat lieve mensen die ons geholpen hebben op een beurs waar wij afgelopen jaar stonden. :)

Hier ook in de zorg dus geen tablet, fietsen, auto’s of wijnen van 700 euro (gelukkig maar want die lust ik niet :mrgreen: ).



Maar toch verwend!

een bon om zelf iets uit te zoeken (heb een tijdschrift abonnement uitgekozen).

van de leidinggevende nog een bioscoop bon.

eindejaarsbonus, waar helaas een groot gedeelte inderdaad naar de belasting gaat…



Manlief ook een bon/kaartje om zelf iets uit te zoeken + 13e maand.



daarnaast werk ik ook nog als PGB-er bij 1 gezin, daar krijgen we meestal in januari ook nog een bonus.



Vind het heel leuk om zelf iets uit te zoeken al had zo’n pakket toch ook wel iets magisch :-), wat zal er dit jaar inzitten? en wie kan ik blij maken met de dingen die wij niet gebruiken.

Ikzelf cadeaubon voor 35 euro en vriend tas met inhoud en bioscoopbonnen.

@Femke Fataal wrote:



Een vriend van ml kwam gisteren pocherig vertellen over kerstpakketten, kerstdiner op het werk, kerstbonus van zichzelf en ook zijn vrouw en dan nog even vertellen waar ze allemaal naar toe gaan in de kerstvakantie met de leaseauto van de zaak want die brandstof hoeven ze toch niet zelf te betalen, over nieuwe spullen die ze kopen en wat het kost, enz enz. Daar kan ik echt van walgen. Gelukkig heb ik de leukste baan van de hele wereld en dat maakt dan weer goed dat ik al die extraas niet heb, het lost alleen onze financiele problemen niet zo snel op.


Misschien moet je dan van die vriend walgen en niet van zijn werk? Ik heb ook zulk werk, inclusief alle bonussen, leaseauto en brandstof (overigens betaal je daar genoeg aan hoor…) Maar ik doe er nooit zo stoer over.Dat ligt echt aan die vent en niet aan zijn werk.

Pakket met eten en vriend vvv bon en wat chocolaatjes en koptelefoon.

@Christine wrote:

@Femke Fataal wrote:


Een vriend van ml kwam gisteren pocherig vertellen over kerstpakketten, kerstdiner op het werk, kerstbonus van zichzelf en ook zijn vrouw en dan nog even vertellen waar ze allemaal naar toe gaan in de kerstvakantie met de leaseauto van de zaak want die brandstof hoeven ze toch niet zelf te betalen, over nieuwe spullen die ze kopen en wat het kost, enz enz. Daar kan ik echt van walgen. Gelukkig heb ik de leukste baan van de hele wereld en dat maakt dan weer goed dat ik al die extraas niet heb, het lost alleen onze financiele problemen niet zo snel op.


Misschien moet je dan van die vriend walgen en niet van zijn werk? Ik heb ook zulk werk, inclusief alle bonussen, leaseauto en brandstof (overigens betaal je daar genoeg aan hoor…) Maar ik doe er nooit zo stoer over.Dat ligt echt aan die vent en niet aan zijn werk.


Misschien was het niet helemaal duidelijk maar waar ik van walg is het pocherig vertellen daarover, niet over dat dit soort werk er is. Het feit dat hij er zo over praat lijkt wel alsof hij zijn werk beter vindt dan het mijne, of belangrijker. Van lease auto’s heb ik geen verstand, hij zegt dat ie 140 euro per maand betaald en dat ie verder kan rijden wat ie wil.

Ach, dan heeft hij in ieder geval geen vette bak. 140 euro bijtelling is weinig. :think:

@Femke Fataal wrote:

@Christine wrote:
@Femke Fataal wrote:


Een vriend van ml kwam gisteren pocherig vertellen over kerstpakketten, kerstdiner op het werk, kerstbonus van zichzelf en ook zijn vrouw en dan nog even vertellen waar ze allemaal naar toe gaan in de kerstvakantie met de leaseauto van de zaak want die brandstof hoeven ze toch niet zelf te betalen, over nieuwe spullen die ze kopen en wat het kost, enz enz. Daar kan ik echt van walgen. Gelukkig heb ik de leukste baan van de hele wereld en dat maakt dan weer goed dat ik al die extraas niet heb, het lost alleen onze financiele problemen niet zo snel op.


Misschien moet je dan van die vriend walgen en niet van zijn werk? Ik heb ook zulk werk, inclusief alle bonussen, leaseauto en brandstof (overigens betaal je daar genoeg aan hoor…) Maar ik doe er nooit zo stoer over.Dat ligt echt aan die vent en niet aan zijn werk.


Misschien was het niet helemaal duidelijk maar waar ik van walg is het pocherig vertellen daarover, niet over dat dit soort werk er is. Het feit dat hij er zo over praat lijkt wel alsof hij zijn werk beter vindt dan het mijne, of belangrijker. Van lease auto’s heb ik geen verstand, hij zegt dat ie 140 euro per maand betaald en dat ie verder kan rijden wat ie wil.




haha… ik snap je volledig!! net alsof dat werk de wereld redt!! kei hard zakelijk zijn ten koste van een ander zelf beter worden. Neeh, laat mij maar werken in het onderwijs, samen voor hetzelfde doel gaan met elkaar en niet ten koste van elkaar.

hier een pakket van de voedselbank gekregen :mrgreen:



Wortelstamp, 9 aardappels, spel rara wat ben ik, en 3 paprika’s, en wat blikjes eten…

@ariel wrote:

Ach, dan heeft hij in ieder geval geen vette bak. 140 euro bijtelling is weinig. :think:


Ik denk t wel :slight_smile: Hij krijgt vast 700-900 euro leasebedrag en moet dan nog 140 euro bijbetalen per maand. Dus dat is een redelijk vette bolide kan ik je zeggen. Bijtelling is XX% van de waarde van de auto bovenop je jaarsalaris.



Jammer dat hij zo doet! Overigens vind ik dit hele topic een beetje pocherig. Iedereen doet toch blabla over de kerstpaketten die ze gekregen hebben en met salarisverhoging erbij… Niks beter dan die kerel!



En ik proef toch stiekem wat jaloezie hoor, misschien heb ik t mis. Maar toch

Ik las het helemaal niet anders hoor, christine, jij las het verkeerd !

ze had het namelijk duidelijk neergetypt.



en jalouzie, ik denk het niet, zulke mensen worden vaak uitgekots juis omdat ze zo lopen te pochen .

wordt vaak over gesproken, van o, heb je hem weer, zie het helemaal voor me.



Femke, trek je er niets vanaan, Iedereen maakt andere keuze,s in hun leven ook qua werk, zorg voor de kinderen etc, laat ze dan maar lekker pochen, ene oor in andere oor uit :wink:



Ik moet zelf mijn pakket nog ophalen, en ik vond een berg chocolaatjes in mijn postvak :drool:



Je mag blij zijn met wat je krijgt toch, al zou het enkel een stolletje zijn , een gegeven paard mag je niet in de bek kijken :thumbup: :wink:

@Nikita wrote:

@Karin2 wrote:
Ik ben gastouder dus geen kerstpakket. Ik heb geen baas…

Voor de kindjes doe ik met deze dagen, net als Sinterklaas, wel iets speciaals.

Een kerstpakket vind ik niet nodig maar het is zó leuk om een doosje te krijgen met iets waarvan je de inhoud niet weet!




Jammer dat je vraagouders niet wat kleins geven…ik had vorig jaar een leuk klein pakketje gekregen van mijn vraagouders, heel erg lief!!




Heel stiekem ben ik ook wel een beetje teleurgesteld. Ik ben zelf vrijgevig, met Sint heb ik samen met alle kinderen een schoentje geknutseld en de volgende dag hadden ze allemaal een persoonlijk cadeautje waar ze heel blij mee waren! Dat was zo leuk!

Ook met verjaardagen vind ik het leuk om de gastkindjes een beetje te verwennen.



Ook afgelopen maandag heb ik er een gezellige dag van gemaakt en met alle kinderen kerstkransjes gebakken, ik heb alle koekjes voorzien van een rood/wit geblokt lintje, in een zakje gedaan en een kerstslinger erom heen. Dit mochten ze mee naar huis nemen en kregen ze van mij een klein wit kerstboompje met ledverlichting wat van kleur veranderd.

We zijn die dag naar een kerstmarkt geweest en getrakteerd op een oliebol. 'sMiddags broodjes knakworst, een kerstfilmpje en spelletjes.

Het zijn de kleine dingen die het zo leuk maken.

Vorig jaar kreeg ik een kerstpakket van één van de vraagouders en dat vond ik geweldig leuk! Maar zo groots had het echt niet gehoeven.

Dit jaar niets en dat voelt toch een beetje kaal. Al was het maar een leuke kerstkaart met chocolade kransjes.



Het gastouderbureau heeft mij een kerstkaart gestuurd.

Op de dag van de leidster kreeg ik van hen een doosje Merci. Leuk!

Het GOB van mij krijgt per uur maar 75 cent, verder ook geen bemiddelingskosten. Puur kassiersfunctie. Prima zo.



We wonen in een klein dorp en de vraagouders en kinderen komen hier ook op verjaardagen, zo goed hebben we elkaar wel leren kennen. Daarom voelt het ook zo niet leuk…

Aan de andere kant wil ik ook niet hebberig zijn, liever bescheiden maar het voelt zoals het voelt :frowning:

Wij hadden gisteren nog zoiets leuks waar je echt blij van wordt. Mijn zwager werkt en woont in Barcelona (wetenschapper voor de EU, by the way totaal niet pocherig daarover 8) ), hij had een kerstpakket bij die we samen met mijn schoonouders mochten delen, zaten wat flessen Spaanse olijfolie en azijn in, wat Spaanse nougat en nog een paar Spaanse specialiteiten. Zo lief dat ie dat ons laat delen!

weet nog hoe leuk ik het vroeger vond als kind… als mijn vader met kerstpakket thuis kwam.

Mochten wij dan openmaken en dan van die losse snippervulling en lekker graven.



Waren altijd vrij standaard pakketten, maar daardoor extra leuk, want dat lustten wij als kinderen ook en dat was ook echt voor in de kerstvakantie, ging dat pakket helemaal op (vaak samen met visite die in die periode veelvuldig langs kwam).

@Christine wrote:

@ariel wrote:
Ach, dan heeft hij in ieder geval geen vette bak. 140 euro bijtelling is weinig. :think:


Ik denk t wel :slight_smile: Hij krijgt vast 700-900 euro leasebedrag en moet dan nog 140 euro bijbetalen per maand. Dus dat is een redelijk vette bolide kan ik je zeggen. Bijtelling is XX% van de waarde van de auto bovenop je jaarsalaris.



Jammer dat hij zo doet! Overigens vind ik dit hele topic een beetje pocherig. Iedereen doet toch blabla over de kerstpaketten die ze gekregen hebben en met salarisverhoging erbij… Niks beter dan die kerel!



En ik proef toch stiekem wat jaloezie hoor, misschien heb ik t mis. Maar toch




Dat leasebedrag word toch door de werkgever betaald? En dan hoeft hij alleen die bijtelling te betalen. Inderdaad en percentage van de waarde van de auto. 140 euro is weinig volgens mijn man. Dat is in ieder geval geen mooie Audi, bmw ofzo.

Wij hebben een eigen bedrijf waar we ongeveer 100.000 km per jaar voor rijden. En dan reken ik daar mijn km nog niet bij op. Als wij een auto kunnen leasen voor dik 1000 euro per maand. (eenmanszaak dus leasebedrag en bijtelling moeten we betalen) dan zou ik dat zo doen. Echter het leasen voor veel km is duur en 100.000 km wil je niet in alle auto’s rijden hoor. Dan kom je gebroken over!



Pochen… ach, ieder doet het op zijn eigen manier. Het belangrijkste vind ik dat je er blij mee bent. Ik ben niet opgegroeit met een kerstpakket. Mijn vader zat in het onderwijs. Daar kreeg je niets. Later kreeg ik er wel een en dat uitpakken was een feest!



Ik zou veel liever zien dat er geld gestort word naar mensen in nederland die het niet goed hebben. Als ik het berichtje van Gab lees dan word ik verdrietig.

@ariel wrote:



Pochen… ach, ieder doet het op zijn eigen manier. Het belangrijkste vind ik dat je er blij mee bent. Ik ben niet opgegroeit met een kerstpakket. Mijn vader zat in het onderwijs. Daar kreeg je niets. Later kreeg ik er wel een en dat uitpakken was een feest!



Ik zou veel liever zien dat er geld gestort word naar mensen in nederland die het niet goed hebben. Als ik het berichtje van Gab lees dan word ik verdrietig.




Pochen hou ik ook niet van hoor!!, mijn ex kan dat ook zo goed en daar walg ik van. Tegen de buitenwereld doen alsof ie het helemaal gemaakt heeft en zie mij eens, maar is niks niet beter dan een andere.



En ja dat berichtje van Gab raakt je dan wel even…fijn dat ze ook wat heeft gekregen maarja, tis niet echt een kerstpakket zoals ie hoort te zijn.

@Nikita wrote:

@ariel wrote:


Pochen… ach, ieder doet het op zijn eigen manier. Het belangrijkste vind ik dat je er blij mee bent. Ik ben niet opgegroeit met een kerstpakket. Mijn vader zat in het onderwijs. Daar kreeg je niets. Later kreeg ik er wel een en dat uitpakken was een feest!



Ik zou veel liever zien dat er geld gestort word naar mensen in nederland die het niet goed hebben. Als ik het berichtje van Gab lees dan word ik verdrietig.




Pochen hou ik ook niet van hoor!!, mijn ex kan dat ook zo goed en daar walg ik van. Tegen de buitenwereld doen alsof ie het helemaal gemaakt heeft en zie mij eens, maar is niks niet beter dan een andere.



En ja dat berichtje van Gab raakt je dan wel even…fijn dat ze ook wat heeft gekregen maarja, tis niet echt een kerstpakket zoals ie hoort te zijn.


Helemaal mee eens.

bijtelling is wat anders, je gebruikt de term verkeerd.

Ik krijg bijvoorbeeld 298 leasebedrag van mijn werk en moet 50 euro zelf betalen. En dan rij ik 107.

Als je zo pocht als hij is t waarschijnlijk een consultant of een vertegenwoordiger, die krijgen meestal 700 - 900 leasebdrag (bij ons is dat in de laagste consultantgrades) en dan 140 elke maand zelf bijlappen dan rij je wel een Megane of een Volvo. Maar dat geheel ter zijde :slight_smile:



ik had geen kerstpakket. Ik heb een Pluim gekregen, een fles wijn en een boek wat mijn manager speciaal voor iedere collega heeft uitgezocht. En een prachtig kerstdiner. En voor Sinterklaas had ik voor ons alledrie een prachtig kadootje gekregen omdat we het buiten mijn baan ook niet zo breed hebben. Ik ben echt heel gelukkig dat ik bij een goed bedrijf werk, anders had ik ook naar de voedselbank gemoeten met de kindjes, nu zit ik 30 euro boven dat bedrag…



Hopelijk hadden jullie allemaal een fijne kerst!