Kerstpakket?

Mijn man werkt sinds februari voor zichzelf, dus krijgt niets van een baas.



Groot was de verrassing dat hij van klanten/leveranciers wel wat heeft gekregen: een biervaatje, kerstbrood, 2 pakketjes (wijn, soep en soepstengels e.d.)



Wij konden dit jaar voor het eerst ons eigen pakket samenstellen. In een grote zaal waren lokale ondernemers uitgenodigd en daar konden wij met muntjes onze eigen cadeautjes “kopen”. Ik heb een grote rollade, beenham met saus en grillworst, een kaasplankje, een fles drank en een suikerbrood.



Erg leuk gedaan en wij zijn er altijd blij mee, het is toch iets wat je krijgt.

Ik had twee bonnen. :slight_smile:



Man heeft geen kerstpakket gehad. Wel jammer, want hij kreeg vaak zo’n ouderwetse doos en ondanks dat ik een bon leuker vind, heeft zo’n doos toch ook wel wat. :smiley:



Was laatst trouwens nog op de radio, dat je juìst in deze tijden (van crisis) een kerstpakket zou ‘moeten’ geven. Dat dat uiteindelijk juist nu in het voordeel van de werkgever is.

Wow, wat worden jullie allemaal verwend!

Hier alleen een bioscoopbon gekregen van 20 euro. En natuurlijk moet je blij zijn met wat je krijgt enzo, het gaat mij echt niet om het cadeau, wel om de waardering die eruit spreekt … en dit geeft mij niet het gevoel dat ik echt gewaardeerd word. Maar goed, wie weet tijd voor een nieuwe baan in 2013 :smiley:



Mijn vriend mocht iets uitzoeken op een soort van kerstmarkt, daar is hij niet heen geweest, hij zal daarom net als vorig jaar wel iets op een website mogen uitkiezen, ik verwacht de keuze te hebben uit veel soorten schaaltjes en tapas bakjes en dat soort spul. We zien het wel.



Voor mijn moeder heb ik zelf wel een uitgebreid kerstpakket samengesteld met een groot cadeau erbij (weekendje weg), maar dat is als dank voor het oppassen op Laura het hele jaar.

Ik vind het altijd aardig!



Van de week stond er een begrafenisondernemer voor de deur. Daar heb ik er genoeg van gezien dus ik snapte het niet meteen. Bracht drie flessen wijn als dank voor de samenwerking met manlief dit jaar. Nou, vond ik aardig. Kreeg zelf 2 flessen voor vrijwilligerswerk.

Prima zo :thumbup:

Had niet verwacht er dit jaar 1 te krijgen van mijn werk. Maar toch kon het er vanaf :lol:

Het was gewoon een standaard pakket met wat lekkere dingen en een grote oliebollen schaal + 13e maand



Manlief kreeg een kerststol, 2 flessen wijn en een rollade.

hier een rituals douchepakket. lekker hoor maar gezien de ontslagen binnen mijn bedrijf had ik een mooie kerstkaart als bedankje ook prima gevonden. steek het geld liever in goed en voldoende personeel :slight_smile:



ml een fiets twv 600 euro :shock: bedrijf heeft goede zaken gedaan dit jaar en dat mocht wel even gevierd worden. vorig jaar kreeg iedereen een ipad 2…



ach ja dat het is het verschil tussen de zorg en het bedrijfsleven zullen we maar zeggen :lol:

haha marsie: ik werk ook in de zorg en kreeg ook en rituals pakket. erg leuk vond ik het. daarnaast hebben we een kerstborrel met vee llekker eten gehad en een eindejaarsuitkering.



mijn man heeft voor 50 euro aan vvv bonnen gekregen en een grimbergen pakket.



Ik vind het altijd leuk als bedrijven toch iets geven met kerstmis in de vorm van een kerstpakket. En je zal mij nooit horen klagen over de inhoud ervan, want ik vind het gewoon erg attent als bedrijven dat doen. Dus zeggen dat je liever iets anders zou hebben vind ik een beetje not done denk ik…



van mijn vraagouders krijg ik nooit iets. nog niet eens een kerstkaartje. En tja, eigenlijk vind ik dat best jammer. Een kaartje/tekening voor kerst of mijn verjaardag vind ik eigenlijk wel het minste. Ik ben wat dat betreft alleen wat attenter en dus krijgt oppaskindje iets namens sinterklaas en iets voor ijn verjaardag.

Ikke niks maar ik werk ook niet.

Vorig jaar was ik gastouder en had ik van mijn vraagouders een heel lief pakket gekregen en dit jaar een hele lieve kerstkaart :mrgreen: ben daar al heel blij mee.



Mijn broer heeft zijn pakket met mij gedeeld en heb dus indirect wel wat gekregen :wink:

Een handdoek met een lekker zeepje, koekjes, schuimpjes en nog wat meer dingetjes.

@Karin2 wrote:

Ik ben gastouder dus geen kerstpakket. Ik heb geen baas…

Voor de kindjes doe ik met deze dagen, net als Sinterklaas, wel iets speciaals.

Een kerstpakket vind ik niet nodig maar het is zó leuk om een doosje te krijgen met iets waarvan je de inhoud niet weet!




Jammer dat je vraagouders niet wat kleins geven…ik had vorig jaar een leuk klein pakketje gekregen van mijn vraagouders, heel erg lief!!

Ik mocht wat uitzoeken op een website net als de afgelopen jaren, altijd erg leuk. En een bonus.



Manlief kreeg een doos, met waxine lichthouder en allemaal lekkere dingetjes.



Bij manlief is het elk jaar wisselend wat hij krijgt, 2 jaar terug kreeg hij niks maar kreeg toen ineens in februari een tablet, had het bedrijf toch meer winst gemaakt dan gedacht. :slight_smile:





Het is altijd heerlijk wat te krijgen, maar ook om te geven vind ik.

ik vind het idd ook heerlijk om te geven, en dus heb ik mijn moeder een enorm mooi kerststukje gegeven omdat sophie daar altijd kan slapen als ik moet werken,

Wij hadden net als alle jaren een VVV-bon gekregen ter waarde van 70 euro, ik ben daar altijd zóóóóóóóóóó blij mee. En waar ik nog blijer mee ben, er wordt altijd iets georganiseerd, dit jaar een echte kerstborrel in een café in de plaats waar ik werk, wij zijn even flink los gegaan met z’n allen! Heerlijk gewoon. Omdat ik in de crisisopvang zit en we vallen onder de verstandelijk gehadicapten zorg staat ook vast dat we een eindejaarsuitkering krijgen, helaas zie ik dan wel op de loonstrook dat ik het meeste daarvan weer naar de belasting dienst kan brengen.



Wat me verder eigenlijk wel heel erg tegenstaat is het materialisme wat ik in mijn omgeving zie. Ik zal eerlijk zijn, de reden waarom me het op het moment tegenstaat is dat we zelf afgelopen jaar behoorlijk in de financiele problemen hebben gezeten waar we gelukkig weer uitkomen. Maar in zo’n tijd valt het me helaas op hoe groot de verschillen zijn tussen werken in de zorg en werken voor een commercieel bedrijf. Een vriend van ml kwam gisteren pocherig vertellen over kerstpakketten, kerstdiner op het werk, kerstbonus van zichzelf en ook zijn vrouw en dan nog even vertellen waar ze allemaal naar toe gaan in de kerstvakantie met de leaseauto van de zaak want die brandstof hoeven ze toch niet zelf te betalen, over nieuwe spullen die ze kopen en wat het kost, enz enz. Daar kan ik echt van walgen. Gelukkig heb ik de leukste baan van de hele wereld en dat maakt dan weer goed dat ik al die extraas niet heb, het lost alleen onze financiele problemen niet zo snel op.

Ik ben ook heel erg van het geven… Mijn ouders passen regelmatig op, niets is te dol en het kan altijd. Voor mijn moeder heb ik een bon gekocht om te besteden bij onze favo juwelier en voor mijn vader een geurenbon. Mijn collega heeft naast haar baan als mijn collega (:wink:) sinds kort een eigen bedrijfje en zij maakt op maat gemaakte cadeaupakketten. Zij heeft in opdracht van mij een mooi wijn en kaas pakket gemaakt voor onze gastouder. Ik vind het niet meer dan normaal dat gastouders van hun vraagouders ook een kerstattentie krijgen. Het is alleen zo jammer dat er nog zo veel vraagouders zijn die dat niet doen…

Maar krijgen ze dan ook niets van het bemiddelingsbureau dan? Daar betaal je immers als vraagouder ook genoeg geld aan (maak er zelf geen gebruik van, want konden niet om de bemiddelingskosten heen die vrijwel overal hoger waren dan de uren die we af zouden nemen).

Dat zou mijn gedachten zijn namelijk. Het bureau waar ze voor werken. De vraagouder is de klant die afspraken maakt met het bureau. Mij idee zou zijn dat de gastouder niet in dienst is bij de vraagouder…anyway, zoals ik al zei, heb er geen verstand van.



Hier voor mij een persoonlijke noot. Heb even gekeken wat we nodig hadden of moesten vervangen, dus heb voor een staafmixer met toebehoren gekozen. Zaten leuke dingen bij.



Mijn man had een pakket met eten/drinken en een kaasmes en plankje…



Altijd leuk.

De gastouder is ook niet in dienst van het gastouderbureau. Zij heeft gewoon geen werkgever. Desalniettemin geven sommige bureaus ook wel een attentie maar sommige bureaus ook niet. Desondanks vind ik het als vraagouder ook normaal om vanuit ons gezin, voor wie de gastouder natuurlijk feitelijk haar diensten verleend, een kerstattentie te doen. Al is het inderdaad maar een geknutselde kaart van de kids. Het hoeft toch niet meteen (veel) geld te kosten? Maar goed, das een andere discussie!

wij krijgen altijd vvv bonnen. dit jaar ter waarde van 70 euro en er wordt vaak nog met ons team een kerstborrel gehouden op de kosten van de baas.





manlief had een leuk pakketje met koekjes, fles wijn, bijzonder bier, chips, drop, pasta en pastasaus van jamie oliver, soepstengels, kaaszoutjes en servetten

Mijn GO had een doosje chocolaatjes gekregen van het bureau. Ook bezuiniging, dus niks speciaals. (En ja, je betaalt naar verhouding belachelijk veel voor het bureau).



Volgens mij waren wij ook de enige die een pakket brachten, maar dat interesseert me niet. Mijn moeder is vroeger ook GO geweest (ze leeft niet meer) en kreeg van sommige kinderen ook wat en anderen niet. Verschil zul je helaas houden…

Ik werk zelf als gastouder en van ons gob ontvangen wij niks met kerst. Wel elk jaar met de dag van de opvang een leuke attentie.



Dit jaar ben ik echt heel erg blij verrast doordat ik van 2 van mijn vraagouders iets kreeg. Van de een een leuk zelfgemaakt kerstpakket en van de ander een ritualspakket.



Ik vond en vind dit echt heel erg lief, was er gewoon ontroerd van :oops:



Manlief had van zijn werk een soort van bon die je bij een internetsite kan inwisselen. Ik heb er een lekkere parfum, een keukenmeis en een spelletje van besteld :smiley:

Hier ook geen kerstpakket, dat went snel als zelfstandige en eigenlijk het enige dat je dan ‘mist’ want de kerstborrel wordt manlief geloof ik wel vaak voor uitgenodigd. :thumbup:

De rest, het pakket, de 13e maand etc moeten we zelf regelen. 8) Grootste voordeel daarvan; je krijgt altijd iets naar je zin. :mrgreen:

Vorig jaar heb ik trouwens wel heel lief van Cariska hier van het forum een kerstpakket gekregen!