Ohh, breek me de bek niet open!
Hier in Ijsland hebben ze er zelfs een brochure over uitgebracht om ‘‘nieuwe’’ moeders te waarschuwen voor dit fenomeen.
Erg grappig. Ik heb een paar keer mijn woede en frustratie moeten inslikken.
Wat een geweldig topic! Heel wat sm frustraties hier… Ik heb gelukkig een heel lieve sm, maar toch komen er afentoe van die opmerkingen voorbij. :wall:
C. gaat over het algemeen pas slapen als ze lekker voldaan is na de voeding en al half in slaap gevallen. Als ze net gegeten heeft maar nog klaarwakker is krijg ik te horen dat ik haar maar gewoon in bed moet leggen omdat ze het ‘moet’ leren. Ze ‘moet’ van mij nog helemaal niks! En ik zal zelf toch wel weten wat het beste werkt bij mijn eigen dochter??
Ook over de bv heeft ze nogal een sterke mening: ‘Je gaat het toch wel afbouwen als je straks weer gaat werken he?’ of: Je stopt toch zeker wel als C. 6 maanden is?’ of ook leuk als C. weer eens een avondje aan het clusteren is: ‘dan geef je toch ‘gewoon’ een flesje? Heb je daar geen last van’. LAAT ME HET LEKKER ZELF UITZOEKEN! :?
…Maar verder is ze echt een super lieve sm hoor! :inlove:
- Ik wil wel oppassen, ga maar een dag weg, doe maar, dat is het beste …
Iemand bied een snoepje aan, drukt het praktisch in zijn hand, vraagt aan mij ‘Mag hij dat?’ , Nee liever niet nee!!
‘Nou jochie ik pak het van je af, niet huilen. Je mag het niet van je moeder’. … :think:
- Wat lijkt hij op zijn vader, Oh kijk! hij heeft jou neus, je bent dus wel zijn moeder!!
- Issut een meisje?! 'Ja dat blauw verraad het niet hé?
:lol: :lol: :lol:
Leuk dat er hier weer geschreven wordt!
Vandaag een opmerking:
Oooh… twee jongens! Onee… hij heeft een ronder koppie… dit is vast een meisje he?!
:mrgreen:
Een tijdje terug stond ik met een enorm hoestend kind bij de kassa. Kreeg toen de opmerking dat ik maar met hem naar de dokter moest gaan. :eh:
hahaha becca, ronder koppie dus meisje :mrgreen:
waar bemoeiend zich mee als ze een kind horen hoesten
Vandaag
- Zo zo jochie jij bent zeker al heel oud?
Riley kijkt haar en zegt niks.
Ze kijkt mij bezorgd aan…
- Jochie, ik vroeg je wat?
Riley kijkt weg naar kindjes wat aan het rennen zijn.
- Jochie…?
Mevrouw hij praat nog niet hoor 8) hoor ik mezelf zeggen.
Ze kijkt me aan als of ik sta te liegen ofzo…
- Maak je je geen zorgen dan om hem?
Ehm, nee eigenlijk niet , hij zegt nu mama, papa, waf en ojanje, dat is best veel!
- Nou vind ik niet!! Hij hoort wel meer te zeggen op zijn leeftijd?
Hij is nog niet eens 1…
- Oh, ik dacht dat hij al bijna 2 werd. (mevr werd rood.) hij is zo groot…
:lol: :lol: :lol:
@SL: Zo kreeg ik hier vorige maand de vraag of ze al liep (en er zijn ook mensen die er van uitgaan dat ze al kan lopen). De reactie of ik me er geen zorgen over maak dat ze dat nog niet doet, heb ik nog niet gehad.
Ik vergeet ‘goedbedoelde’ opmerkingen meestal maar meteen weer…
ow ik kan een wijslijst hier van opnoemen :?
tijdens het zwanger “worden” in de wachtkamer van de gyn…
- zitten een paar vrouwen te praten over het wel en wee van puntctie’s, echo’s, ivf helemaal niets mis mee.
Maar ik ben niet zo mee praat type en om nou in de wachtkamer mijn verhaal uit de doeken te doen tegen wild vreemden.
Ik zit gewoon wat te kijken tot een dame mijn zecht "ach meid wees blij dat jullie al die ellende niet mee hoeven te maken en dat het voor jullie een ver van je bed schow is he… jullie JEUGD denk nooit na over de evt gevolgen :shock:
Ik werd gewoon knal rood en wist van stomheid gewoon niet wat ik moest zeggen… ten eerste we zijn 26 en 27 en volgens mij dacht ze dat wij zaten te wachten op een soa uitslag of een abortus of iets dergelijks…
maar het kwetste me echt
- tijdens de zwangerschap waarbij ik strikte rust kreeg en hij achter bleef in groei
"vroeger was je gewoon zwanger en deed je nog alles, tegen woordig denk alle zwangere moeders zodra ze zwanger zijn dat je de komende 9 mnd niets meer hoeven, en melden ze zich zich als ze al wat krampen hebben :evil:
- Tijdens de opname van onze knul
Ach meid alle kinderen spugen wel eens en vroeger werden ze daar ook echt niet voor opgenomen hoor, daar zouden ze eens goed naar moeten kijken met de hogen kosten in de gezondheidszorg :shock: :evil:
op de kinderafdeling een oma van een patientje "ach meid jullie zijn nog zo jong en hebben nog jaren voor jullie voor nog meer kinderen :shock: :evil: :silenced:
Als of onze zoon lag dood te gaan en dat dat niet erg zou zijn (zo ernstig ziek was hij gelukkig niet) maar je zal wel een kind hebben die zo erg ziek is… Dit “mens” heb ik wel de windt van voren gegeven
- In het zwembad tijdens de les babyzwemmen “mevr deze les is helaas voor baby’s vanaf 6 mnd” ja dat weet ik hij is toch 6 mnd? “nee mevr sorry maar hij moet echt 6 mnd zijn en ik weet bijna zeker dat hij 2 mnd te jong is” grrrr ik weet toch zeker zelf wel hoe oud mijn eigen kind is :roll:
Zo heb ik er nog wel een paar…
Nou Dragon, sommige opmerkingen kunnen echt niet hoor :naughty:
Die opmerkingen over ‘de jeugd’ en van Toen en nu. We leven in het nu toch?
En die opmerking van die oma :silenced:
Ow die laatste opmerking tegen je zoontje heb ik ook vaak gehoord. Hoe oud is hij 5 maanden, echt waar hij is zoo klein. Weet je het zeker?
Uhm neehoor, ik vergis me :eh:
Ik heb ook een ouder op het werk gehad, die maar bleef beweren dat ik zwanger was van mijn eerste kind, toen ik zwanger was van N.oah. Ik zo nee mijn tweede, nee je eerst, nee mijn TWEEDE, nee je eerste. Ik lachtte lief en liep ff naar buiten de groep. Anders was ik heeeel erg uit mijn slof gegaan.
Liefs Suzanne
Jeetje Dragon :shock: wat een verscrrikkelijke opmerkingen
die heb ik ook nog wel na het verlies van Daan :**: staan hier ook al volgens mij
- eentje zei na de crematie, ik heb mijn zoontje met 6 maand verloren hoor of te wel dat is erger :evil:
-ach je bent nog jong :evil:
@suzusuzu wrote:
Ow die laatste opmerking tegen je zoontje heb ik ook vaak gehoord. Hoe oud is hij 5 maanden, echt waar hij is zoo klein. Weet je het zeker?
Uhm neehoor, ik vergis me :eh:
Ik heb ook een ouder op het werk gehad, die maar bleef beweren dat ik zwanger was van mijn eerste kind, toen ik zwanger was van N.oah. Ik zo nee mijn tweede, nee je eerst, nee mijn TWEEDE, nee je eerste. Ik lachtte lief en liep ff naar buiten de groep. Anders was ik heeeel erg uit mijn slof gegaan.
Liefs Suzanne
:shock: :shock: verstandig dat je bent weggelopen
Niet te geloven!
Hier ook 1:
Toen Daniël een week oud was heeft hij in het ziekenhuis gelegen met een blaasontsteking.
Toen Nynke net geboren was, was er iemand ( ) die in het ziekenhuis op bezoek kwam, die zei: Deze laat je niet uitdrogen he?
Maar goed dat ze op dat moment net weg ging…
Sommige opmerkingen gaan gewoon volledig over de lijn hoor :think: :silenced: :naughty:
@alyt wrote:
Niet te geloven!
Hier ook 1:
Toen Daniël een week oud was heeft hij in het ziekenhuis gelegen met een blaasontsteking.
Toen Nynke net geboren was, was er iemand ( ) die in het ziekenhuis op bezoek kwam, die zei: Deze laat je niet uitdrogen he?
Maar goed dat ze op dat moment net weg ging…
zo iemand zou je toch!!!
@Karin1981 wrote:
Jeetje Dragon :shock: wat een verscrrikkelijke opmerkingen
die heb ik ook nog wel na het verlies van Daan :**: staan hier ook al volgens mij
- eentje zei na de crematie, ik heb mijn zoontje met 6 maand verloren hoor of te wel dat is erger :evil:
-ach je bent nog jong :evil:
:evil: :silenced: echt geen woorden voor… als of dat het allemaal minder maakt…
Het is en blijft een groot verlies hoe oud je ook bent…
Ik vind het echt schokkend hoe bot en onnadenkend sommige mensen kunnen zijn als je een kindje hebt verloren… alsof het iets uitmaakt of je je kindje na 3 dagen of 6 maanden verliest. Ik heb het gelukkig nog nooit hoeven meemaken, maar ik weet wel dat ik al van mijn meisje hield ver voordat ze was geboren… Het lijkt me op elk moment vreselijk als zoiets je moet gebeuren!
Dus hierbij een hele dikke :hug: voor alle mama’s van vlinderkindjes die zulke idiote opmerkingen hebben moeten aanhoren!
Van sm heb ik niet zo’n last meer mijn moeder echt verschrikkelijk eigenlijk…
dingen zoals… “ow vroeger deden we het zo en zo” en “moet je haar niet …” of “laat maar eff huilen hoor is goed voor de longetjes”
en dan als we daar aan het eten zijn en ze begint opeens te huilen zie je m’n vader met een snelvaart eten snel z’n bord weg brengen en d’r oppakken… terwijl wij als we dat doen d’r verwennen :roll:
(jaa opa’s en oma’s mogen je verwennen :roll: )
of ze niest 1 keer en dan is ze gelijk verkouden omdat ze de dag d’r voor die 5sec die ze buiten was om naar de auto te brengen geen mutsje op had (maar wel een nauw sluitende capichon van d’r dikke warme winterjas maarja :roll: ).
oww tijdens m’n zwangerschap liep ik bij de VK en mijn achternaam is buitenlands riep ze… “ow mevr ***** is er zeker niet” dus ik “jawel hoor dat ben ik” had ze het lef te zeggen… “ja zo’n naam verwacht je ook niet bij een blank persoon” :roll:
Ik heb het idee dat men denkt dat men maar alles tegen zwangere/jonge (zowel leeftijd als dat het je eerste kindje is) moeders kan en mag zeggen… echt te idioot voor woorden!!
@ dragon: :hug: echt elk citaat die je noemt; on-ge-lo-fe-lijk wat ontzettend bot!
@Naatje wrote:
Ik vind het echt schokkend hoe bot en onnadenkend sommige mensen kunnen zijn als je een kindje hebt verloren… alsof het iets uitmaakt of je je kindje na 3 dagen of 6 maanden verliest. Ik heb het gelukkig nog nooit hoeven meemaken, maar ik weet wel dat ik al van mijn meisje hield ver voordat ze was geboren… Het lijkt me op elk moment vreselijk als zoiets je moet gebeuren!
Dus hierbij een hele dikke :hug: voor alle mama’s van vlinderkindjes die zulke idiote opmerkingen hebben moeten aanhoren!
ben ik het helemaal mee eens.
Of je je kindje nou na 3dagen bent verloren of 6maanden, tis jouw kindje en je blijft evenveel van je kindje houden