KEN JE DAT? van die goedbedoelde opmerkingen!!!

:lol: :lol:

Wij hadden een blauwe kinderwagen voor onze oudste… een meisje…

Stond een keer een winkel toen een vrouw zei: mooi ventje!

Het is een meisje mevrouw…

Maar HIJ zit in een blauwe kinderwagen!!

Zegt de persoon achter deze mevrouw: meneer; mag ik er even langs?

Waarop dat mens verontwaardigd roept; meneer??? ik ben een vrouw hoor!!

Oh, zegt de persoon… sorry…dacht echt een meneer, aangezien u een BLAUWE broek aan heeft…

:lol: :lol: :lol:

Probeerde ook een keer een afspraak te maken ergens, maar het liefst zonder kinderen. Mens aan de telefoon moeilijk doen, want sja… ze kunnen hier ook spelen hoor!! En als je probeert uit te leggen dat ze te klein zijn en weg lopen, snappen ze er niks van…

Toen ik was, stond het speeltafeltje ook nog bij de uitgang :roll:

@Becca wrote:

:lol: :lol:

Wij hadden een blauwe kinderwagen voor onze oudste… een meisje…

Stond een keer een winkel toen een vrouw zei: mooi ventje!

Het is een meisje mevrouw…

Maar HIJ zit in een blauwe kinderwagen!!

Zegt de persoon achter deze mevrouw: meneer; mag ik er even langs?

Waarop dat mens verontwaardigd roept; meneer??? ik ben een vrouw hoor!!

Oh, zegt de persoon… sorry…dacht echt een meneer, aangezien u een BLAUWE broek aan heeft…

:lol: :lol: :lol:

:mrgreen: :thumbup: :mrgreen:

wij hadden een paar maanden geleden ook weer zo iets.

Onze vent is door e.a problemen niet de grootste en de dikste, maar qua ontwikkeling loopt hij keurig mee met zijn leeftijd.

Meneer was dus helemaal klaar met de maxi-cosi ondanks dat hij er nog prima inpast.

Wij opzoek naar een auto stoel maar helaas hij was in geen enkle stoel groot genoeg zodat zijn hoofd ook echt in het “hoofd"gedeelte zat.

Ik zei dus “nou vent dat wordt dus toch nog echt even wachten” waarop die mevrouw die mij hielp zei “ach mevr over een paar maandjes is hij 1 en dan past hij er met gemak in hoor!”

Juist… onze knul zou 2 dgn daarna zijn eerste verjaardag vieren :wall:”

Toen ik dat vertelde keek ze me aan :shock: als of ik iets heel lelijks zei :wink:

ach het heeft dus ook zijn grappige kanten :mrgreen:

uhm oke, de jongste telg heeft een beetje een getinte huid (zelfde als papa, die op en top Hollands is :wink: ).

(wildvreemde)mensen vragen aan mij of de papa van Yari een bruine man is?!

Uhm pardon :hand:

Zo wie zo, ga je zoiets niet vragen!

En ten tweede, bij Levi kreeg ik toch ook niet de vraag of hij een blanke papa had?!

Laatst nog kraamvisite (echt een vrouw, die is echt enorm dom), vraagt ze aan mij: hoe heet ie eigenlijk? :shifty:

Ze hadden geboortekaartje gehad he maar ze wist het niet meer (tja familie van hub).

“Gaan jullie nog voor een meisje? Want dat is toch leuk om erbij te hebben, een meisje als derde kind. Oh nee dan moet je ook voor een vierde gaan, want kinderen moeten wel 2 bij 2 met elkaar spelen” :think: :shifty: :silenced:

(nou jullie willen niet weten wat voor kleine discussie ik met haar hierover heb gehad, vooral de opmerking of we nu niet voor een meisje gingen. En ik zat haar echt aan te kijken alsof ze gek was :oops: ).

Riley verteld met zijn shirt dat wij een kindje mogen verwachten…

‘Ach Riley, dan heb je teminste een ECHT!! broertje… in plaats van dat ene broertje in papa’s hoofd!’. (met gedachten bij R.oy zijn eerste zoon).

@Sweet-Love wrote:

‘Ach Riley, dan heb je teminste een ECHT!! broertje… in plaats van dat ene broertje in papa’s hoofd!’. (met gedachten bij R.oy zijn eerste zoon).

:shock: :hand: vind ik echt niet kunnen zulke opmerkingen!

@Sweet-Love wrote:

:shock: wat een ongelooflijk respectloze opmerking!!! :hug:

@Cin. wrote:

uhm oke, de jongste telg heeft een beetje een getinte huid (zelfde als papa, die op en top Hollands is :wink: ).

Dat heeft mijn moeder ook meegemaakt. Ik hoogblond hollands welvaren met krulletjes, mijn broertje zwart haar en donkerbruine kraaloogje. Hij had duidelijk wel onze indonesische achtergrond zichtbaar overgenomen, ik iets minder. :mrgreen: Mijn moeder kreeg dus de vraag toen hij in de kinderwagen lag en ik er naast liep: Oh wat leueueuekkkk, hebben jullie een kindje geadopteerd?? :shock:

@Sis wrote:

@Cin. wrote:

Dat heeft mijn moeder ook meegemaakt. Ik hoogblond hollands welvaren met krulletjes, mijn broertje zwart haar en donkerbruine kraaloogje. Hij had duidelijk wel onze indonesische achtergrond zichtbaar overgenomen, ik iets minder. :mrgreen: Mijn moeder kreeg dus de vraag toen hij in de kinderwagen lag en ik er naast liep: Oh wat leueueuekkkk, hebben jullie een kindje geadopteerd?? :shock:

:lol: echt belachelijk he?!

btw. de jongste telg hiero heeft een getint huidje, heel donker haar en fel blauwe oogjes :mrgreen:

Mijn dochters zijn al weer wat ouder, maar dit is wel een heel leuk en herkenbaar topic :mrgreen:

Onze A.nyk zit in een rolstoel. Nu kan ze wel weer wat lopen maar toen ze 2 was niet. Ze was dolblij met haar rolstoel want dan kon ze ook zelf voortbewegen. Dat had ze ook snel onder de knie. Ik liet en laat haar ook vaak zelf rijden. A.nyk is (en was) een onderdeurtje dus mensen vonden het heel schattig als ze haar in haar rolstoel zagen. Ik kan wel een boek schrijven over humoristische reacties (we zien er de humor maar van in) Hoevaak ik niet gehoord heb: “Wat knap dat ze zelf in haar rolstoel rijdt!”

Goedbedoeld, maar zo dom. Wat moet ze anders? Mijn steevaste antwoord was ook: wat knap dat u kan lopen.

@Sweet-Love wrote:

:shock: :shock: :shock: ongeloofelijk

:shock: :shock: :shock: jeutje wat een $%$@# opmerking

Zag diegene vandaag weer…

Dus heb haar gezegd… (had eerder tegen Riley gezegd dat B.o.wie wel in papa’s hart en dus ook in zijn hoofd zit, maar bij zijn mama woont)…

Dat ik de opmerking toch wel erg laag vond, dat het mij pijn deed, en als R.oy er bij was geweest, hij waarschijnlijk die vrouw niet op de vriendelijke manier had gecorrigeerd. (wat ik begrijpen kan)

En als ze nog zoiets verzintt te zeggen… dat ze dat dan niet richting mijn kind moet doen, maar rechtstreeks tegen mij of R.oy…

Sm over Jason. Ach wat ben jij een braaf jongetje. Euh sinds wanneer is mijn kind een hond :think:

@Cin. wrote:

En ten tweede, bij Levi kreeg ik toch ook niet de vraag of hij een blanke papa had?!

Laatst nog kraamvisite (echt een vrouw, die is echt enorm dom), vraagt ze aan mij: hoe heet ie eigenlijk? :shifty:

Ze hadden geboortekaartje gehad he maar ze wist het niet meer (tja familie van hub).

“Gaan jullie nog voor een meisje? Want dat is toch leuk om erbij te hebben, een meisje als derde kind. Oh nee dan moet je ook voor een vierde gaan, want kinderen moeten wel 2 bij 2 met elkaar spelen” :think: :shifty: :silenced:

(nou jullie willen niet weten wat voor kleine discussie ik met haar hierover heb gehad, vooral de opmerking of we nu niet voor een meisje gingen. En ik zat haar echt aan te kijken alsof ze gek was :oops: ).

hier was het niet eens een vraag maar meer een opmerking" nu gaan jullie vast nog voor een meisje" …eh nee wij vinden 2 kinderen prima, en als we evt. een derde willen dan maakt het niet uit, maar kan me indenken dat ik dan zelfs een lichte voorkeur voor een jongen zou hebben…

@bieslookje wrote:

@Cin. wrote:

hier was het niet eens een vraag maar meer een opmerking" nu gaan jullie vast nog voor een meisje" …eh nee wij vinden 2 kinderen prima, en als we evt. een derde willen dan maakt het niet uit, maar kan me indenken dat ik dan zelfs een lichte voorkeur voor een jongen zou hebben…

Ja ik heb daar altijd zo’n hekel aan, aan die opmerkingen over het geslacht van je kind. Net alsof meisjes meer zijn (of moeders blijer moeten zijn met een meisje) dan een jongen?! :think:

Snap dat nooit zo, maar dat komt misschien omdat ik zelf nooit de drang heb gehad om perse een meisje te “willen”.

@Cin. wrote:

Ja ik heb daar altijd zo’n hekel aan, aan die opmerkingen over het geslacht van je kind. Net alsof meisjes meer zijn (of moeders blijer moeten zijn met een meisje) dan een jongen?! :think:

Snap dat nooit zo, maar dat komt misschien omdat ik zelf nooit de drang heb gehad om perse een meisje te “willen”.

Inmiddels al weer eventjes zwanger van de 4e heb ik toch ook wel weer een aantal van deze opmerkingen gehad ‘nou ik hoop echt voor je dat dit dan een meisje is, ja ik was zooooo blij dat mijn eerste een meisje was, die had ik maar mooi binnen’ :shock:

Lijkt me leuk hoor een meisje, dat ‘ken’ ik nog niet, maar om nou te zeggen dat ik een meisje wil? :think: Nee wij wilden heel graag nog een kindje en we hopen dat deze spruit na een termijn om en nabij de 40 weken gezond en wel op deze aardkloot in ons leven mag komen.

Een kwartet van jongens lijkt me ook machtig, maar dan word ik ook aangekeken alsof ik een beetje niet lekker in mijn hoofd ben :o

@mamaMarije wrote:

@Cin. wrote:

Inmiddels al weer eventjes zwanger van de 4e heb ik toch ook wel weer een aantal van deze opmerkingen gehad ‘nou ik hoop echt voor je dat dit dan een meisje is, ja ik was zooooo blij dat mijn eerste een meisje was, die had ik maar mooi binnen’ :shock:

Lijkt me leuk hoor een meisje, dat ‘ken’ ik nog niet, maar om nou te zeggen dat ik een meisje wil? :think: Nee wij wilden heel graag nog een kindje en we hopen dat deze spruit na een termijn om en nabij de 40 weken gezond en wel op deze aardkloot in ons leven mag komen.

Een kwartet van jongens lijkt me ook machtig, maar dan word ik ook aangekeken alsof ik een beetje niet lekker in mijn hoofd ben :o

Ja inderdaad, die opmerking heb ik ook al vaker gehoord: die heb ik mooi binnen.

Of als iemand zwanger is van een meisje: o gelukkig een meisje

Of als iemand (bijvoorbeeld op hyves) vraagt wat denk je welk geslacht de baby is: ik hoop een meisje :think:

Toen me zus bevallen was van de derde (eerste een jongen, tweede een meisje en derde en jongen) zaten zij en de kraam in gesprek hoe leuk het niet was dat ze een meisje hadden. Want dat was veel leuker dan alleen maar jongens.

Ik stond er bij, met me knulletje en hoogzwanger van mijn andere knul!

Ik kon het gewoon niet geloven, en ik heb me spullen gepakt en ben gegaan! Ik kan daar echt niet tegen, sorry :oops:

misschien omdat meisjes “schattiger” en “leuker” en “liever” en en en en en :think:

misschien omdat er voor meisjes meer "leuke"dingen zijn … :think:

geen idee hoor , ik ben geprezen met onze zoon en dochter , ik heb allebei , maar ik bedoel , als saar een jochie had geweest had ik er niet minder treurig om geweest ofzo.

snap het ook nooit zo goed eigenlijk…

@nathaliehvdominique wrote:

misschien omdat meisjes “schattiger” en “leuker” en “liever” en en en en en :think:

misschien omdat er voor meisjes meer "leuke"dingen zijn … :think:

geen idee hoor , ik ben geprezen met onze zoon en dochter , ik heb allebei , maar ik bedoel , als saar een jochie had geweest had ik er niet minder treurig om geweest ofzo.

snap het ook nooit zo goed eigenlijk…

Was je nu treurig dan omdat het een meisje was? :wink: Zoals je het nu schrijft was je gewoon niet blij met een kindje. Dat is vast niet wat je bedoelt :-* Of wel :oops: Ik ken je verder niet. Sorry dan.

Ik heb even een paar blz doorgelezen en eigenlijk is het allemaal best grappig wat je zo naar je hooft geslingert krijgt. Ik vergeet zulke dingen vaak maar ga proberen om een paar te onthouden :smiley: