KEN JE DAT? van die goedbedoelde opmerkingen!!!

Sommige mensen zou je…

Soms denk ik echt ben je zo … of doe je zo …

huilende baby in de supermarkt…opmerking van wildvreemde

ze wil haar speen!

hoezo…ze HEEFT helemaal geen speen

dus flap ik er uit

nee hoor ze wil de tiet :slight_smile:

geschokt door een aantal opmerkingen die sommigen van jullie om de oren hebben gekregen toch ook heerlijk kunnen lachen om vele dingen.

Hier zwanger van de 2e:

hoop je nu op een meisje?

nee een golden retriever :wall:

Voor de 3e keer zwanger, een MA, na de curettage op de verkoever:

ach en je had zeker gehoopt op een meisje?

nee een golden retriever nou goed muts :twisted: en zou je nou weg willen gaan voor ik mezelf van mijn infuus en bloeddrukmeter trek?

Zwanger van de 3e:

nu zou een meisje toch wel heel leuk zijn he?

nee eigenlijk willen we nog steeds heel graag een golden retriever :wall:

‘goh zeker wel druk met 3 jongens’ tuurlijk meiden voeden zichzelf op

‘geef je nou NOG borstvoeding? daar verwen je ze mee hoor!’ ja en ik ga ermee door tot zijn vriendin het van me over kan nemen!

‘loopt hij nou nog niet’ nee dat zie je toch?! (onze heren zijn alledrie uit hetzelfde hout als hun moeder gesneden en nemen voor dat soort dingen ruuuussstig de tijd).

‘ach wat kan dat ene koekje nou voor kwaad?’ tja dat zeiden die en die ook al, als we elk ene koekje laten eten zit je zo op een pak biskwietjes per dag.

‘is hij nou nog niet zindelijk, tja had je maar katoen moeten gebruiken ipv wegwerp’ ja daarom was ik zelf ook pas met ruim 3,5 zindelijk omdat mijn moeder katoen gebruikte :wink:

bijvoeden alla Rapley: oh dat is eng, straks stikt hij… geef hem maar gewoon een koekje … goh wist niet dat je alleen in gekookte groente kon stikken :roll:

de middelste heeft een bril vanaf dat hij nog geen 2 was… hij had zijn bril net en we liepen in de stad. Als een echte dreumes keek hij overal, behalve voor zich :lol: Loopt dus tegen een man aan… die kerel

‘heeft die een bril op ziet die nog niks’

toen hij zijn bril nog niet had, maar wel een oogje moest afplakken (net een jaar oud): nou dat ziet er ook niet uit!

‘ach die pleister doen we straks af, u loopt dat nog rond met dat hoofd’ :silenced: (was het echt zoooooooooooooooooo zat dat mensen er steeds maar opmerkingen over meenden te moeten maken… alsof ik voor de lol mijn kind van net een jaar zijn oog afplakte).

Die opmerkingen die Marlies heeft gekregen zijn zo herkenbaar :cry:

Hier dan geen prematuur, maar een erg dysmatuur kindje.

Ze vergaten even dat ik weken en weken in de zorgen heb gezeten voordat ze dan eindelijk geboren werd. Dat ik na de bevalling niet direct ‘opgelucht’ was en blij, maar dat mijn eerste gedachte was dat ik wilde dat ze haar mee zouden nemen om haar na te kijken, voordat ze haar aan mij zouden laten zien, want zou het wel goed met haar gaan? (gelukkig voldoende om haar even bij me te leggen). Dat ik dan 's nachts wel geslapen heb, maar met mijn net bevallen lijf 2 keer per dag mezelf naar de auto sleepte om naar het ziekenhuis te gaan. Fijn de neonatologie :thumbup: (niet dus). Leuke kraamtijd heb je daar hoor :roll:

En ik heb de eerste maanden zoooo vaak gehoord ‘wat is ze klein’.

Soms op een half verwijtende toon, wat doe je met zo’n pasgeboren baby in de supermarkt (ze was met 3,5 maand nog maar 3,5 kilo)

@Kittycat wrote:

En ik heb de eerste maanden zoooo vaak gehoord ‘wat is ze klein’.

Soms op een half verwijtende toon, wat doe je met zo’n pasgeboren baby in de supermarkt (ze was met 3,5 maand nog maar 3,5 kilo)

Hier juist precies andersom… grote kids (de jongste was 4700 gram)… oh dat zijn gewoon halve kleuters :shock:

Nee zijn nog steeds pasgeboren babies die geen drol zelf kunnen en dus liefde en zorg van hun ouders nodig hebben.

Mijn zoontje heeft toen hij 4 maanden oud was, een sonde gehad. Hij kwam niet genoeg aan en kon niet uit een fles drinken.

Kwam ik op het consultatiebureau.

Zegt de arts: ja hij komt niet goed aan he, wat gaan we hier aan doen.

Ik zeg hij heeft niet voor niks een sonde he. De kinderarts vindt zolang hij maar wat aankomt, het goed.

Zegt ze: nou ja de kinderarts zal het wel in de gaten houden. Echt op zo’n toon van, dit kan echt niet.

Daarna aangegeven dat ik alleen nog maar voor prikken kom, dus lekker 7 maanden niet geweest.

Liefs Suzanne

Marlies, zoooo herkenbaar! En van Kittycat natuurlijk ook. C.athelijne is met 35+4 geboren en heeft 3 weken op de neo gelegen. Ja, echt heel fijn dat ik de eerste drie weken door kon slapen. :wall: Had liever gewoon m’n meisje thuis gehad ipv 2x per dag met de auto heen en weer naar het zh terwijl ik in bed had moeten liggen. En wat een zorgen heb je als je kindje niet bij je is… Mensen hebben geen idee wat ze zeggen. Dat weet je ook pas als het het zelf hebt meegemaakt denk ik.

Ik denk inderdaad dat mensen makkelijk praten hebben. Nu moet ik zeggen dat wij al die dingen gelukkig niet hebben mogen meemaken, maar ik ben het wel met je eens.

@kristalkindje wrote:

huilende baby in de supermarkt…opmerking van wildvreemde

ze wil haar speen!

hoezo…ze HEEFT helemaal geen speen

dus flap ik er uit

nee hoor ze wil de tiet :slight_smile:

:lol: :clap:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Sta bij de bakker met de twins. (R is wat groter uitgevallen dan Q) Zegt ze: Wil die grote een snoepje? Kon het niet laten om te zeggen: Nee hoor, hij hoeft niet en hij (wijzend naar “de grote”) hoeft ook niet.

Sloeg echt nergens op, maar vond het op zo’n rare manier gezegd van haar :mrgreen:

Hier ook opmerkingen gehad over de rapley… ‘ik zou gewoon geprakt geven hoor’. Sjucht dat maak ik zelf wel uit.

En inderdaad, steeds weer die opmerking: 't is je eerste kindje toch? Alsof dat verklaart waarom ze zo slecht sliep en veel huilde :roll:

En ook in die tijd… al die goedbedoelde opmerkingen en adviezen zo helemaal out of the blue… Als je mij en mijn kind kent, dan mag je best wat zeggen, maar zo in t wilde weg :roll:

wat maken mensen vaak stomme opmerkingen hè :slight_smile:

Ik word langzaam aan echt onwijs moe van de opmerking “jij zal het wel druk hebben” of de variatie “daar heb je je handjes vast vol aan” of wat dan ook van dezelfde strekking. Het enige wat mensen zien is een tweeling en dat is echt het eerste wat de meeste mensen zeggen.

Of toen ik mensen opbelde om te vertellen dat ik al bevallen was. (32 weken) “wat laat je mij schrikken” ja hallo, wat dacht je van ons zelf :wink:

turkooise blauwe truitjes aan met over de hele breedte “BOY” “Wat zijn het? 2 meisjes, jongen en een meisje?” het zijn 2 jongens… “Oh, ik dacht dat een lichtere altijd een meisje was” :shock:

Bij het cb lagen R&R in hun luiers in de kinderwagen te wachten tot we aan de beurt waren. 1 vrouw stond op, liep naar de kinderwagen en ging ze helemaal aaien en zo. Ik netjes gezegd dat ik liever niet heb dat ze ze aanaakte, die vrouw helemaal beledigd “ja maar, ik heb niks!”

druk he, met 2 jongens, daar heb je dadelijk nog meer je handen aan vol” neem aan net zo druk als 2 meiden of een combi van een jongen en een meid :think:

"als we door het dorp lopen:“oh hoeft die niet op school te zitten?” wijzend naar Levi. Uhm nee hij is pas 2,5 jaar :roll:

toen Yari net geboren was: mutsje op met BOY en shirtje aan met BOY, de opmerking: ah wat een mooierd, is het een jongen of een meisje :doh:

Bij me oudste op CB toen hij nog baby was: jeetje hij wordt wel wat lang he, ja uhm wat wil je dat ik hem tussen een klem zet zodat hij niet meer kan groeien? :shifty:

Toen Melinda een maand of 3 was moesten we met haar na het ziekenhuis…

Bij de ingang kwam ik een bekende tegen…

Zegt ze doodleuk goh wat een mooi jongetje ben jij tegen Melinda :shock:

Terwijl ze in een roze gebloemde maxi cosi zat en een wit met roze jas aan had…

:roll:

@San 27 wrote:

:doh: dat is echt het toppunt gewoon van domheid!

@Cin. wrote:

@San 27 wrote:

idd ik zei tegen haar van ze is een meisje hoor…

Oooh ooh ik dacht dat het een jongentje was, ze heeft haast geen haartjes en een jongens gezichtje :shock: :x

@San 27 wrote:

@Cin. wrote:
@San 27 wrote:

idd ik zei tegen haar van ze is een meisje hoor…

Oooh ooh ik dacht dat het een jongentje was, ze heeft haast geen haartjes en een jongens gezichtje :shock: :x

:o :shock: shocking!

Zoiets zeg je toch niet :naughty:

Ik ben ook al aardig wat mensen tegengekomen die echt goed kleurenblind zijn volgens mij. Hoe precies denk je anders dat dit een jongetjes is???

is indd echt een meisje, ook qua uiterlijk :wink:

enne een mooi meisje! :inlove:

@Naatje wrote:

Ik ben ook al aardig wat mensen tegengekomen die echt goed kleurenblind zijn volgens mij. Hoe precies denk je anders dat dit een jongetjes is???

ja die blauwe randjes aan de maxi cosi… duidelijk een jongen

:wall: :wink: