Misschien vind jij van niet, maar er zijn heel veel mensen die dat niet hebben voor 1 broek hoor. Die hebben misschien 90 euro voor een hele garderobe. Dus het heeft wel te maken met een dikke portomonee hebben…
Je hebt nu 235 euro uitgegeven door 3 stuks kleding.
Dan is het misschien wel een goede deal geweest voor dat merk/winkeltje, maar het is nog steeds heel veel geld. Geld wat veel mensen niet hebben…
Misschien shopt ze niet elke week of elke maand?
Afgezien daar van is dat niet de point lijkt mij.
Maar dat was niet mijn ‘point’ Lous…
Het gaat me niet erom of iemand 235 euro heeft voor 3 kledingstukken of voor 20…
Ook niet de mijne Fai.
Maar Maryelle maakt een opmerking die voor mij helemaal nergens mee te maken heeft. Ik weet namelijk hoe vaak jij shopt. :inlove:
Vind ik niet… ik koop bij de betere kledingzaken maar ga wel in de juiste periode…
Ik heb gisteren een broek gekocht van 300 euro… een rok van 140 euro en een bodyblousje van 150 euro… maar wel allemaal met veel korting… de broek zat 70% korting op… de rest 50%…
In Maastricht hebt je super leuke winkels, met personeel dat echt met je meedenkt als je daar behoefte aan hebt… alleen… ga ik daar naartoe als er sale is… en buiten de sale tijd koop ik er ook maar ik koop geen ‘rommel’ meer… ik koop goede basisstukken die ik kan afwisselen met minder dure dingen…
Ik heb dus gisteren super leuke kleding geshopt voor 200 nog wat euro…
Vind ik een goede deal hoor… :mrgreen:
Zo’n dikke portomonnee heb ik ook niet… maar je moet soms wel slim shoppen… dmv juiste kleding combineren en in de sale shoppen…
Voor 1 broek 300 euro? :shock: Ik haal bij de rode winkel vaak 2 halen 1 betalen… En dat van Indian rose merk… Maar het probleem bij mij is dat de lengte altijd lang is, die moet ik altijd laten verkorten! Ik heb maat 30. en ben 1.63m lang…
300 euro… met 70% korting… is 90 euro he…
Misschien vind jij van niet, maar er zijn heel veel mensen die dat niet hebben voor 1 broek hoor. Die hebben misschien 90 euro voor een hele garderobe. Dus het heeft wel te maken met een dikke portomonee hebben…
Dan is het misschien wel een goede deal geweest voor dat merk/winkeltje, maar het is nog steeds heel veel geld. Geld wat veel mensen niet hebben…
Het ging mij er meer om dat mensen liever 4 goedkopere broeken kopen voor 90 euro… en ik dat dus liever niet doe… Het geld wat je uitgeeft blijft hetzelfde… Ik snap dat er ook mensen zijn die helemaal geen 90 euro hebben voor uberhaupt een broek… Daar gaat het mij niet om…
Voor 235 euro kan je bij H&M wel 15 truitjes kopen… maar dan heb je een bepaalde kwaliteit en geen hulp bij het passen… Ik zou dan liever bij een zaak kopen waarvan de kwaliteit van de kleren beter is en ik meer service krijg en dan met ‘maar’ 5 truitjes naar huis gaan…
Snap je.
Maar ik bedoel natuurlijk dat de meeste mensen maar 90 euro voor een hele gardarobe hebben. Dus die moeten daar en een broek en een truitje en ondergoed (bijwijze van) van kopen.
Ik vind kwaliteit kopen ook belangrijk. Maar soms heb ik gewoon ECHT kleding nodig en moet ik goedkoper gaan omdat ik gewoon niet anders kan.
Ik heb dan liever ook een mooi truitje van 90 euro dan 9 van de H&M, maar met 9 truitjes kan ik wel meerdere stijlen op…Meer combineren.
Ben ik met je eens…
Maar ik heb dat vroeger ook gedaan… zoveeeeel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld kopen…
Nu koop ik voor datzelfde geld minder, maar heb net zoveel te combineren… en ik doe er langer mee… zo’n H&M shirt is na 3x wassen pillig en de naden laten los…
Misschien shopt ze niet elke week of elke maand?
Afgezien daar van is dat niet de point lijkt mij.
Maar dat was niet mijn ‘point’ Lous…
Het gaat me niet erom of iemand 235 euro heeft voor 3 kledingstukken of voor 20…
Ook niet de mijne Fai.
Maar Maryelle maakt een opmerking die voor mij helemaal nergens mee te maken heeft. Ik weet namelijk hoe vaak jij shopt. :inlove:
Ze zijn er dus wel…vrouwen die niet van shoppen houden! Ben ik in ieder geval niet helemaal een afwijkende gevalletje
Faizaa, ik woon in Flevoland. Dus ik hoor jou over Maastricht…Ai helaas, da’s me iets te ver!
Ik denk dat ik toch maar eens de iets duurdere zaak dus in moet duiken. Dit is natuurlijk wel hèt moment om dat te doen, met de uitverkoop. Ik ben in de gelukkige positie dat onze portemonnee dat wel kan hebben. Voor een paar goede basis-dingen heb ik best wat centjes over, die gaan ook weer lang mee. Alleen heb ik altijd het idee dat ze daar niet hebben wat ik zoek. Ik ben nogal van het sportief-casual. Maar dat idee moet ik misschien maar eens overboord gooien.
Hmmm, ik kom er door alle reacties wel achter dat ik bij voorbaat al de stad inga met het idee dat ik toch niets vind. En dat gebeurt dan ook en kom ik vervolgens sjaggie thuis. Nodigt ook niet uit om de volgende keer weer eens lekker te gaan shoppen.
En ach dat lijf valt ook best mee, ik heb 2 kinderen gekregen en dat zie je gewoon. Maar met kleren kopen moet ik daar nog steeds aan wennen. Heupbroeken kunnen niet meer, omdat ze door mijn charmante heup-vet-rol naar beneden glijden. Ik sport sinds 4 maanden dus misschien komt het ooit nog eens een beetje goed
Meer tips en herkenning zijn welkom, leuk om alle reacties te lezen.
En nu ga ik lekker met de meiden in de sneeuw spelen!
Vind ik niet… ik koop bij de betere kledingzaken maar ga wel in de juiste periode…
Ik heb gisteren een broek gekocht van 300 euro… een rok van 140 euro en een bodyblousje van 150 euro… maar wel allemaal met veel korting… de broek zat 70% korting op… de rest 50%…
In Maastricht hebt je super leuke winkels, met personeel dat echt met je meedenkt als je daar behoefte aan hebt… alleen… ga ik daar naartoe als er sale is… en buiten de sale tijd koop ik er ook maar ik koop geen ‘rommel’ meer… ik koop goede basisstukken die ik kan afwisselen met minder dure dingen…
Zo’n dikke portomonnee heb ik ook niet… maar je moet soms wel slim shoppen… dmv juiste kleding combineren en in de sale shoppen…
maar dat is nog steeds bijna 250 euro voor 3 items… sorry, maar dat trekken wij dus niet hoor… hoe goed de kwaliteit ook is en hoe mooi het ook is… en hoe lang ik er ook mee kan doen… moet het wel eerst aanschaffen
En dan heb ik dus nog steeds maar 3 items. Als het blousje bij zowel broek als rok past (en daar ga ik even voor het gemak van uit) is het nog maar 2 combi’s!
Als ik het geld had zou ik waarschijnlijk ook naar de duurdere winkels gaan… het is mooi en blijft goed… maar ja, die eerste aanschaf moet ook in de uitverkoop wel betaald worden.
Verder is Maastricht wat ver rijden vanuit hier :lol:
:lol: vind dit wel een leuke topic…Hoe het begint en hoe het dan nu is!
Al die meningsverschillen… :mrgreen:
Ik begrijp de mensen die liever minder halen en met betere kwaliteit, je doet er langer mee, blijft mooi in de was…Ik zelf koop merk kleding wat in de aanbieding is En dat verschil is te zien ja…Ook haal ik kleding bij wat goedkopere winkels maar moet wel zeggen dat ik dan eerder toe ben aan opnieuw nieuwe kleding… :roll: Van de ene kant heb ik dan vaker wat nieuws in de kast en ook kleding (wat merk is) wat langer mee gaat en dat kan combineren met het kleding wat goedkoper is…
Ook gaan wij wel es naar Duitsland , en daar slaag ik ook dan. Maar zoeken op het internet naar kleding doe ik ook wel, wel goed op de maten letten dan en wat voor stof het is!
Maar om op het onderwerp terug te komen , zal ik juist gaan als het rustig is idd, dus gelijk op een ochtend. Personeel aan houden en zeggen wat je smaak is en in no-time sta je buiten… (hopelijk met een gevulde tas :lol: )
ik vind uitverkoop dus kleding voor 10 tot 40 euro per stuk :oops: Zelfs mijn schoenen voor de bruiloft van mn broer in februari vond ik eigenlijk te duur, die waren 70 euro :oops: :mrgreen: maar het paste dan wel precies bij wat ik aan heb en ze lijken ook nog eens op de schoenen van Sarah (dezelfde kleur dan) en dat vind ik ook wel leuk, beetje dezelfde tinten in de kleding voor een bruiloft.
Was laatst ook erg druk in de winkel, dan heb ik het al gezien voor ik iets gepast heb maandagmiddag is het meestal rustig of juist smorgens heel vroeg gaan…
Als ik aan uitverkoop denk dan denk ik ook meer aan de max 40 euro voor een kledingstuk hoor
Het is wel zo dat kleding van h&m ed minder lang meegaat, maar na drie keer wassen pillig en losse naden vind ik ook weer wat overdreven.
Ik koop daar en bij de hema bijv wel graag gewoon effen longsleeves, die dragen fijn, kunnen zelfs in de droger en blijven mooi. Ik heb vorige winter een stel gekocht en die zijn nu nog mooi.
Dat combineer ik dan met een leuk vest, of een jurkje met korte mouwen ofzo, die zijn dan vaak wel weer wat duurder. Maar ook niet heel duur hoor, als ik nog maar 2 broeken heb koop ik liever er 2 bij van 40 euro bij de h&m als 1 ergens anders. Didi en esprit vind ik fijne winkels, in de uitverkoop
maar dat is nog steeds bijna 250 euro voor 3 items… sorry, maar dat trekken wij dus niet hoor… hoe goed de kwaliteit ook is en hoe mooi het ook is… en hoe lang ik er ook mee kan doen… moet het wel eerst aanschaffen
En dan heb ik dus nog steeds maar 3 items. Als het blousje bij zowel broek als rok past (en daar ga ik even voor het gemak van uit) is het nog maar 2 combi’s!
Als ik het geld had zou ik waarschijnlijk ook naar de duurdere winkels gaan… het is mooi en blijft goed… maar ja, die eerste aanschaf moet ook in de uitverkoop wel betaald worden.
Verder is Maastricht wat ver rijden vanuit hier :lol:
Begrijp ik… zoiets zei Lous ook al… maar dat bedoel ik dus niet… :-*
ALS de TS kleding wilt kopen… en ze heeft 200 euro in dr portomonnee… Of laten we zeggen 100… Dan zou ik, gezien de moeite die ze soms heeft qua shoppen, met die 100 euro de betere kledingzaak induiken tijdens sale tijd… en gaan voor goed advies, en goede kwaliteit… ipv naar H&M, zonder goed advies en met 300 puberende meisjes in de pashokken naast je OOK die 100 euro uitgeven aan 6 truitjes en 4 broeken die na 3x wassen er gewoon niet meer uitzien…
Ik koop dus liever wat minder dan, en ga voor kwaliteit en advies…
Ik heb soms ook maanden dat ik minder te besteden heb, dan ga ik dus liever voor dat ene shirt… in de betere zaak… dan voor 3 shirtjes, voor datzelfde geld, in een ‘flutzaak’
Je kan er toch een dagje van maken zeg… :mrgreen: en dan bij mij een stuk vlaai komen eten… 8)
En ach dat lijf valt ook best mee, ik heb 2 kinderen gekregen en dat zie je gewoon. Maar met kleren kopen moet ik daar nog steeds aan wennen. Heupbroeken kunnen niet meer, omdat ze door mijn charmante heup-vet-rol naar beneden glijden. Ik sport sinds 4 maanden dus misschien komt het ooit nog eens een beetje goed
Meer tips en herkenning zijn welkom, leuk om alle reacties te lezen.
En nu ga ik lekker met de meiden in de sneeuw spelen!
Koop een iets hoger model… als je staat, kan je zo je buikrol erin laten ‘vallen’ :oops: En als je zit idem… trek de voorkant omhoog en over die rol… :mrgreen: Wat lekker dat je sport… :thumbup: Doe ik ook, en mijn lichaam is zoveel strakker geworden… die buik zal nooit meer helemaal weggaan maar met de juist kleren, zie je er niks van…
Ga niet helemaal veranderen, koop waar je je prettig bij voelt… ik probeer ook weleens een andere stijl maar het moet wel ‘Fai’ blijven, anders blijft het gegarandeerd toch in de kast hangen…
Esprit heeft een site, daar kan je online bestellen… is gratis verzenden en retourneren… kan je op je gemak thuis passen… Dus zonder TL-buis verlichting in je pashok en kinderen die het gordijn opentrekken als jij net in je ‘blote kont’ staat…
Esprit is qua prijs ook goed te doen… :thumbup:
En ze hebben veel sportief/casual… :thumbup:
Zo… ik ben ervandoor… ik ga een dagje shoppen in Rotterdammmmm :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Byebye…
we hebben hier ooit op kok een personal shopper gehad he… die gaat gewoon met je mee… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Het is wel zo dat kleding van h&m ed minder lang meegaat, maar na drie keer wassen pillig en losse naden vind ik ook weer wat overdreven.
H&M is bij mij net als Ikea.. alles gaat stuk.. en ondanks dat het stuk gaat en ik er eigenlijk niet zo tevreden over ben (kwaliteit) blijf ik zo happy als een klein kind als de nieuwe H&M gids binnenkomt.. en heb ik al op 10 pagina's ezelsoortjes gemaakt.. hebbe hebbe hebbe.. :roll: :mrgreen:
H&M is bij mij net als Ikea.. alles gaat stuk.. en ondanks dat het stuk gaat en ik er eigenlijk niet zo tevreden over ben (kwaliteit) blijf ik zo happy als een klein kind als de nieuwe H&M gids binnenkomt.. en heb ik al op 10 pagina's ezelsoortjes gemaakt.. hebbe hebbe hebbe.. :roll: :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
Heb best veel voor zoonlief bij H&M gekocht, en blijf ik ook doen :wink:
Die kleding gaat best lang mee trouwens hoor!
ipv naar H&M, zonder goed advies en met 300 puberende meisjes in de pashokken naast je OOK die 100 euro uitgeven aan 6 truitjes en 4 broeken die na 3x wassen er gewoon niet meer uitzien…
Ik heb soms ook maanden dat ik minder te besteden heb, dan ga ik dus liever voor dat ene shirt… in de betere zaak… dan voor 3 shirtjes, voor datzelfde geld, in een ‘flutzaak’
ik reageerde eerder ook al dat ik het 3x wassen verhaal sterk overdreven vindt. Het raakt mij met name omdat ik bijv die drie shirtjes gewoon nodig heb en niet de luxe heb te denken ik koop er liever een van betere kwaliteit.Ook niet als ik ‘dan maar een keertje minder ga shoppen’, dat doe ik nl al.
Het raakt mij ook omdat ik mijn uiterste best doe om er met de middelen die ik heb goed uit te zien en dan lees ik hier een paar keer dat het er ‘gewoon niet meer uit ziet’ als het niet meer net nieuw is…
ipv naar H&M, zonder goed advies en met 300 puberende meisjes in de pashokken naast je OOK die 100 euro uitgeven aan 6 truitjes en 4 broeken die na 3x wassen er gewoon niet meer uitzien…
ik reageerde eerder ook al dat ik het 3x wassen verhaal sterk overdreven vindt. Het raakt mij met name omdat ik bijv die drie shirtjes gewoon nodig heb en niet de luxe heb te denken ik koop er liever een van betere kwaliteit.Ook niet als ik ‘dan maar een keertje minder ga shoppen’, dat doe ik nl al.
Het raakt mij ook omdat ik mijn uiterste best doe om er met de middelen die ik heb goed uit te zien en dan lees ik hier een paar keer dat het er ‘gewoon niet meer uit ziet’ als het niet meer net nieuw is…
Met 3 shirtjes kan je idd ook afwisselen en met 1 kwalitatief beter shirt heb je nog steeds maar 1 shirt.
En voor de kinderen koop ik momenteel eigenlijk niks bij de H&M maar dat heeft er mee te maken dat ik de mode er nu niet zo leuk vind… soms zie ik iemand lopen met iets leuks blijkt het bij de H&M vandaan te komen, maar als ik er ben hangt het er gewoon echt niet… effen shirts en shirts met spiderman of doodshoofden… tja… dat trek ik mijn 5 en 3 jarige niet aan hoor.
Maar het lijkt met wel lekker de financiele ruimte om idd een paar goeie relatief dure basisstukken te kunnen kopen en dan gewoon wat goedkoper voor erbij/ erop.
Ooit ga ik weer werken en het eerste maandsalaris is helemaal voor mij :mrgreen: (zeg ik nu en kom dan gewoon thuis met spullen voor de kinderen denk ik :lol: )
Maar ik heb dat vroeger ook gedaan… zoveeeeel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld kopen…
Nu koop ik voor datzelfde geld minder, maar heb net zoveel te combineren… en ik doe er langer mee… zo’n H&M shirt is na 3x wassen pillig en de naden laten los…
Ik ben het met Fai eens.
Je kunt wel minder geld hebben om te besteden, maar door slim in te kopen en ook veel basis dingen te kopen kun je eindeloos combineren en heb je kwaliteit kleding.
Maar dan is het wel handig om eerst een eigen stijl te hebben en in daar verder te gaan.
Ook is het handig als je niet teveel jo jo effect hebt, anders wordt het wel een hele dure hobby.
Ik vind € 90,00 voor een mooie broek dus niet duur.
Daar kan je jaren meedoen.
Dus het beste is, naar een betere zaak gaan en iemand meenemen die echt eerlijk is en je kan adviseren.
En dan steeds als je geld hebt iets erbij kopen, zo vul je dus je gaderobe aan
Met 3 shirtjes kan je idd ook afwisselen en met 1 kwalitatief beter shirt heb je nog steeds maar 1 shirt.
Maar je hebt toch nog je oude gaderobe?
Dan draag je die toch ook nog gewoon, en bouwt langzaam je nieuwe gaderobe op.
Ik kan ook niet gelijk een hele nieuwe gaderobe aanschaffen.
@Lune wrote:
ik reageerde eerder ook al dat ik het 3x wassen verhaal sterk overdreven vindt. Het raakt mij met name omdat ik bijv die drie shirtjes gewoon nodig heb en niet de luxe heb te denken ik koop er liever een van betere kwaliteit.Ook niet als ik 'dan maar een keertje minder ga shoppen', dat doe ik nl al.
Het raakt mij ook omdat ik mijn uiterste best doe om er met de middelen die ik heb goed uit te zien en dan lees ik hier een paar keer dat het er 'gewoon niet meer uit ziet' als het niet meer net nieuw is..
Het is misschien niet leuk om te horen, maar het is toch echt vaak zó ... nee niet dat het perse na 3x wassen gepilt is, maar misschien wel na 10x
Of zelfs na 1x dragen :roll: was een truitje wat ik daar gekocht al helemaal gepilt :roll:
Feit blijft dat je voor kwaliteit meer moet betalen, of wacht tot de uitverkoop en dan dingen voor minder scoort :wink: