ik ben ook anti-shoppen voor mezelf dan voor de kinderen vind ik het wel leuk maar moet ook niet te lang duren hoor
ik heb een hekel aan kleding uitzoeken zie meestal niks leuks en eer ik wat leuks heb gevonden (qua kleur/vorm) past het vaak niet omdat ik gewoon te brede schouders heb :wall:
ik pas altijd omdat ik gewoon te brede schouders heb en als ik dan al een aantal keren met m’n armen dubbel gevouwen heb gestaan heb ik het wel weer gezien voor een aantal maanden
nette schoenen koop ik eens in de 3 jaar hooguit in mijn maat is er gewoon weinig en ik heb ook nog eens een brede voet met hoge wreef vaak zie ik dan bijvoorbeeld een mooie laars in mijn maat en dan is de ingang te smal om de draai te maken dat m? voet erin past…:roll:
dus ik koop mijn schoenen in een sportwinkel
@Cin. wrote:
@faizaa wrote:@Cin. wrote:Ik vind dat altijd zonde, dure kleding :shifty:
Dan koop ik liever iets meer in 1x en dan goedkoper, dan dure kleding te kopen.
Ik dus niet… ik vind het bij goedkopere kleding ook vaak te zien dat het goedkoop is… Het blijft minder mooi… en ik vind het wel leuk om in kleding te lopen die niet iedereen draagt… vreselijk als je 100 anderen in je dorp in diezelfde H&M rok ziet lopen :silenced: bovendien doe ik lang met dure kleding… en door goed te combineren heb ik toch leuke setjes voor niet zo heel veel geld…
Maar goed, dat is voor iedereen anders denk ik…![]()
Ja oke dat klopt wel, maar ja ik heb maat 48
En dat hebben ze niet zo gauw in dure kleding, haha!
Ik raak heel snel uitgekeken op kleding! Meestal ook omdat ik het toch niet zo mooi vond als in de winkel bijvoorbeeld (maar dan wil ik snel snel doen dus ja…).
Daarom mijn bewuste keuze om het goedkopere te doen :mrgreen:
Dan is het idd al wat moeilijker…
Kom bij mij shoppen dan, ik werk in een winkel voor de ‘volslanke’ dames… :inlove:
@Angel & Luna wrote:
dus ik koop mijn schoenen in een sportwinkel
Me too! Heb een spierziekte waardoor ik bredere voeten heb en een hoge wreef!
Dus ik ben een sneaker meiske :mrgreen:
Alhoewel ik nu Dolcis laarsjes heb, sinds vandaag!
Zitten echt heerlijk.

@faizaa wrote:
@Cin. wrote:@faizaa wrote:@Cin. wrote:Ik vind dat altijd zonde, dure kleding :shifty:
Dan koop ik liever iets meer in 1x en dan goedkoper, dan dure kleding te kopen.
Ik dus niet… ik vind het bij goedkopere kleding ook vaak te zien dat het goedkoop is… Het blijft minder mooi… en ik vind het wel leuk om in kleding te lopen die niet iedereen draagt… vreselijk als je 100 anderen in je dorp in diezelfde H&M rok ziet lopen :silenced: bovendien doe ik lang met dure kleding… en door goed te combineren heb ik toch leuke setjes voor niet zo heel veel geld…
Maar goed, dat is voor iedereen anders denk ik…![]()
Ja oke dat klopt wel, maar ja ik heb maat 48
En dat hebben ze niet zo gauw in dure kleding, haha!
Ik raak heel snel uitgekeken op kleding! Meestal ook omdat ik het toch niet zo mooi vond als in de winkel bijvoorbeeld (maar dan wil ik snel snel doen dus ja…).
Daarom mijn bewuste keuze om het goedkopere te doen :mrgreen:
Dan is het idd al wat moeilijker…
Kom bij mij shoppen dan, ik werk in een winkel voor de ‘volslanke’ dames… :inlove:
Gezellig! :mrgreen:
Maarre eerst in april beebje uitpoepen :lol:
Oh en je komt ook uit Limburg zie ik net… ideaal… :thumbup:
Leuke laarsjes trouwens…
@faizaa wrote:
Vind ik niet… ik koop bij de betere kledingzaken maar ga wel in de juiste periode…
Ik heb gisteren een broek gekocht van 300 euro… een rok van 140 euro en een bodyblousje van 150 euro… maar wel allemaal met veel korting… de broek zat 70% korting op… de rest 50%…
In Maastricht hebt je super leuke winkels, met personeel dat echt met je meedenkt als je daar behoefte aan hebt… alleen… ga ik daar naartoe als er sale is… en buiten de sale tijd koop ik er ook maar ik koop geen ‘rommel’ meer… ik koop goede basisstukken die ik kan afwisselen met minder dure dingen…
Ik heb dus gisteren super leuke kleding geshopt voor 200 nog wat euro…
Vind ik een goede deal hoor… :mrgreen:
Zo’n dikke portomonnee heb ik ook niet… maar je moet soms wel slim shoppen… dmv juiste kleding combineren en in de sale shoppen…
Voor 1 broek 300 euro? :shock: Ik haal bij de rode winkel vaak 2 halen 1 betalen… En dat van Indian rose merk… Maar het probleem bij mij is dat de lengte altijd lang is, die moet ik altijd laten verkorten! Ik heb maat 30. en ben 1.63m lang…

@faizaa wrote:
Oh en je komt ook uit Limburg zie ik net… ideaal… :thumbup:
Leuke laarsjes trouwens…
Ja ook een Limburgse ja

Thanx, ja ze zitten lekker en daar gaat het ook om haha!
Jij ook dus LimboLand?
@Mariiyelle wrote:
@faizaa wrote:Vind ik niet… ik koop bij de betere kledingzaken maar ga wel in de juiste periode…
Ik heb gisteren een broek gekocht van 300 euro… een rok van 140 euro en een bodyblousje van 150 euro… maar wel allemaal met veel korting… de broek zat 70% korting op… de rest 50%…
In Maastricht hebt je super leuke winkels, met personeel dat echt met je meedenkt als je daar behoefte aan hebt… alleen… ga ik daar naartoe als er sale is… en buiten de sale tijd koop ik er ook maar ik koop geen ‘rommel’ meer… ik koop goede basisstukken die ik kan afwisselen met minder dure dingen…
Zo’n dikke portomonnee heb ik ook niet… maar je moet soms wel slim shoppen… dmv juiste kleding combineren en in de sale shoppen…
Voor 1 broek 300 euro? :shock: Ik haal bij de rode winkel vaak 2 halen 1 betalen… En dat van Indian rose merk… Maar het probleem bij mij is dat de lengte altijd lang is, die moet ik altijd laten verkorten! Ik heb maat 30. en ben 1.63m lang…![]()
300 euro… met 70% korting… is 90 euro he…

@Cin. wrote:
@faizaa wrote:Oh en je komt ook uit Limburg zie ik net… ideaal… :thumbup:
Leuke laarsjes trouwens…
Ja ook een Limburgse ja
Jij ook dus LimboLand?
Jao…

Ik heb jaren bij Dolcis gewerkt… :inlove:
Moeilijk hoor als je zo lastig kleren kan kopen… :hug:
@faizaa wrote:
@Cin. wrote:@faizaa wrote:Oh en je komt ook uit Limburg zie ik net… ideaal… :thumbup:
Leuke laarsjes trouwens…
Ja ook een Limburgse ja
Jij ook dus LimboLand?
Jao…
Nou denk bij de juiste winkels ik wel zou kunnen slagen hoor!
Maar dan zou ik er een keer de tijd voor moeten nemen en naar de stad gaan ipv hier in Venray!
@faizaa wrote:
300 euro… met 70% korting… is 90 euro he…![]()
Oeps! :oops: Ik dacht dat de korting al eraf was…
@faizaa wrote:
@Mariiyelle wrote:@faizaa wrote:Vind ik niet… ik koop bij de betere kledingzaken maar ga wel in de juiste periode…
Voor 1 broek 300 euro? :shock: Ik haal bij de rode winkel vaak 2 halen 1 betalen… En dat van Indian rose merk… Maar het probleem bij mij is dat de lengte altijd lang is, die moet ik altijd laten verkorten! Ik heb maat 30. en ben 1.63m lang…![]()
Misschien vind jij van niet, maar er zijn heel veel mensen die dat niet hebben voor 1 broek hoor. Die hebben misschien 90 euro voor een hele garderobe. Dus het heeft wel te maken met een dikke portomonee hebben…
Je hebt nu 235 euro uitgegeven door 3 stuks kleding.
Dan is het misschien wel een goede deal geweest voor dat merk/winkeltje, maar het is nog steeds heel veel geld. Geld wat veel mensen niet hebben…

@Cin. wrote:
@faizaa wrote:@Cin. wrote:@faizaa wrote:Oh en je komt ook uit Limburg zie ik net… ideaal… :thumbup:
Leuke laarsjes trouwens…
Ja ook een Limburgse ja
Jij ook dus LimboLand?
Jao…
Nou denk bij de juiste winkels ik wel zou kunnen slagen hoor!
Maar dan zou ik er een keer de tijd voor moeten nemen en naar de stad gaan ipv hier in Venray!
Na je bevalling lekker de tijd voor nemen…
Idd bij de juiste winkels, en het juiste personeel kom je al een heel eind… :thumbup:
Mariiyelle… nee… ik heb in t verleden weleens zulke bedragen uitgegeven voor 1 broek of 1 rok… maar dat lukt nu ook niet meer… wij hebben ook een huisje gekocht en dat gaat hard allemaal, qua centjes…

@Madre wrote:
Misschien vind jij van niet, maar er zijn heel veel mensen die dat niet hebben voor 1 broek hoor. Die hebben misschien 90 euro voor een hele garderobe. Dus het heeft wel te maken met een dikke portomonee hebben…
Dan is het misschien wel een goede deal geweest voor dat merk/winkeltje, maar het is nog steeds heel veel geld. Geld wat veel mensen niet hebben…![]()
Misschien shopt ze niet elke week of elke maand?

@Mariiyelle wrote:
@Madre wrote:
Dan is het misschien wel een goede deal geweest voor dat merk/winkeltje, maar het is nog steeds heel veel geld. Geld wat veel mensen niet hebben…![]()
Misschien shopt ze niet elke week of elke maand?![]()
Afgezien daar van is dat niet de point lijkt mij.
@Madre wrote:
@faizaa wrote:@Mariiyelle wrote:@faizaa wrote:Vind ik niet… ik koop bij de betere kledingzaken maar ga wel in de juiste periode…
Het ging mij er meer om dat mensen liever 4 goedkopere broeken kopen voor 90 euro… en ik dat dus liever niet doe… Het geld wat je uitgeeft blijft hetzelfde… Ik snap dat er ook mensen zijn die helemaal geen 90 euro hebben voor uberhaupt een broek… Daar gaat het mij niet om…

Voor 235 euro kan je bij H&M wel 15 truitjes kopen… maar dan heb je een bepaalde kwaliteit en geen hulp bij het passen… Ik zou dan liever bij een zaak kopen waarvan de kwaliteit van de kleren beter is en ik meer service krijg en dan met ‘maar’ 5 truitjes naar huis gaan…

@faizaa wrote:
Mariiyelle… nee… ik heb in t verleden weleens zulke bedragen uitgegeven voor 1 broek of 1 rok… maar dat lukt nu ook niet meer… wij hebben ook een huisje gekocht en dat gaat hard allemaal, qua centjes…Zou ook niet meer willen trouwens… ik vind 300 euro gewoon TE veel voor een broek…
Er zijn moeders die dat doen

@Madre wrote:
@Mariiyelle wrote:@Madre wrote:
Misschien shopt ze niet elke week of elke maand?![]()
Afgezien daar van is dat niet de point lijkt mij.
Maar dat was niet mijn ‘point’ Lous…
Het gaat me niet erom of iemand 235 euro heeft voor 3 kledingstukken of voor 20…
@Mariiyelle wrote:
@faizaa wrote:
Mariiyelle… nee… ik heb in t verleden weleens zulke bedragen uitgegeven voor 1 broek of 1 rok… maar dat lukt nu ook niet meer… wij hebben ook een huisje gekocht en dat gaat hard allemaal, qua centjes…Zou ook niet meer willen trouwens… ik vind 300 euro gewoon TE veel voor een broek…
Er zijn moeders die dat doenEn ik ken er zat! En dan gaan ze van de kinderbijslag winkelen :lol:
Dan zou ik snel failliet zijn… :mrgreen:
@faizaa wrote:
@Madre wrote:@faizaa wrote:@Mariiyelle wrote:@faizaa wrote:Vind ik niet… ik koop bij de betere kledingzaken maar ga wel in de juiste periode…
Het ging mij er meer om dat mensen liever 4 goedkopere broeken kopen voor 90 euro… en ik dat dus liever niet doe… Het geld wat je uitgeeft blijft hetzelfde… Ik snap dat er ook mensen zijn die helemaal geen 90 euro hebben voor uberhaupt een broek… Daar gaat het mij niet om…
Voor 235 euro kan je bij H&M wel 15 truitjes kopen… maar dan heb je een bepaalde kwaliteit en geen hulp bij het passen… Ik zou dan liever bij een zaak kopen waarvan de kwaliteit van de kleren beter is en ik meer service krijg en dan met ‘maar’ 5 truitjes naar huis gaan…![]()
Snap je.
Maar ik bedoel natuurlijk dat de meeste mensen maar 90 euro voor een hele gardarobe hebben. Dus die moeten daar en een broek en een truitje en ondergoed (bijwijze van) van kopen.
Ik vind kwaliteit kopen ook belangrijk. Maar soms heb ik gewoon ECHT kleding nodig en moet ik goedkoper gaan omdat ik gewoon niet anders kan.
Ik heb dan liever ook een mooi truitje van 90 euro dan 9 van de H&M, maar met 9 truitjes kan ik wel meerdere stijlen op…Meer combineren.