Ik ben dus geen shopper…
Dat gedoe in die pashokjes, ik heb op iedere broek wel iets aan te merken, schoenen zijn te smal, m’n heupen te breed, m’n buik te plofferig, verkoopsters te overenthousiast en …en…en…
Maar m’n kledingkast begint nu wel angstvallig grote gaten te vertonen en ik ben helemaal niet tevreden met m’n kleding.
Hoe doen mede-anti-shoppers dat ? (Zijn er wel vrouwelijke anti-shoppers?? :mrgreen: )
O ja, laatst voor het eerst sinds jaren weer eens iets besteld, maar jurk was na 1x wassen grijs ipv zwart, jas te krap en tuniek bij nader inzien toch niet leuk. Ook niet echt motiverend om dat nog eens uit te proberen.
Zo klinkt het als je sowieso niet kan slagen. Online niet en irl shoppen ook niet.
Ik denk dat je moet eerst moet leren te accepteren dat je een bepaald lichaam hebt. En daar dus kleren bij moet zoeken.
Smalle schoenen? ja dan moet je bredere passen. Heupen te breed, vraag aan de verkoopster (daar zijn ze voor) welk model het mooiste valt bij brede heupen. Buik te plofferig, vraag aan verhullende kleding die er soepel overheen valt.
Juist als ik zo ‘moeilijk’ zou zijn met kleren kopen zou ik willen passen. Ik zou willen weten hoe iets voelt en staat en dan weet ik niet als ik online bestel.
Dus, zorg voor een oppas, ga op dinsdagochtend wanneer het het minste druk is en maak een lijstje met wat je echt nodig hebt.
chrissy in mijn herinnering ben jij lang en smal en was ik daar jaloersig op
Ga naar een goede kledingzaak. Pb anders even want ik weet niet meer waar je woont. De verkoopsters daar verkopen echt want ze kleden je aan en pakken er wat bij, en het is klaar. Het is in zulke winkels echt niet zo dat je er super classy uit komt. Als ze het goed doen kopen ze dat wat bij jou en je lijf past.
Mijn probleem is niet dat ik shoppen erg vind… maar momenteel niks kan vinden wat ik leuk vind!
Al vanaf vorig zomer vind ik de mode niet echt leuk :roll:.
En de jaren er voor veel zwanger en (nog steeds) bv dus mijn garderobe mag ook wel wat uitbreiding gebruiken… maar om nou dingen te kopen die ik niet leuk vind omdat er zo weinig in mijn kast ligt :shock: dus ik was maar snel en draag weeeeeer hetzelfde.
Hoop echt dat de mode het voorjaar/zomer mij weer aanspreekt.
Voor de kids shoppen vind ik trouwens ook heerlijk en dan vooral in de uitverkoop, lekker sneupen en goedkoop slagen :mrgreen:
Crissy en je hebt zo’n prachtig figuur, dacht dat jij juist heel makkelijk kon slagen joh!!!
Hier in het dorp zijn bij de meeste winkels die verkoopsters echt te erg. (waarschijnlijk te rustig, dus als er dan een klant binnenkomt whahaha, storten ze zich met z’n allen bovenop je)
Zelf bestel ik vaak online, heb nu ontdekt dat ik veel kan hebben van esprit/edc. Soms bekijk ik het eerst in de winkel en pas het af en toe, andere keer bestel ik alles online dan kan ik thuis rustig passen.
De esprit winkel in Harderwijk is erg fijn, groot/ruim, groot pasgedeelte, geen plakverkoopsters haha (tenminste toen ik er was niet)
Maar goed, merk is persoonlijk natuurlijk. Misschien vind jij esprit helemaal niks.
steps dan??? Heeft ook hele mooie kleding. Casual maar ook chique.
Ik kan me ook heel goed nors en gesloten voordoen, moet je zien hoe snel die verkoopsters opgehoepeld zijn
Nee, gewoon vriendelijk zeggen dat je even zelf wilt kijken, of geen hulp nodig hebt bij passen is over het algemeen voldoende hoor.
Misschien gezellig een dagje er voor uit trekken met een vriendin? Ik vind het ook moeilijk om te slagen maar vooral omdat ik de mode niet leuk vind al een tijd, maar samen met een vriendin op pad, lekker lunchen tussendoor, heerlijk neuzen in een boekwinkel is zowiezo al een geslaagd dagje en meestal vind ik dan ook wel weer wat wat naar mijn zin is.
Precies, al een bepaalde houding aannemen zorgt voor jezelf dat je ergert aan verkoopsters…
Zennnnnnnnnnnn
Ik vind shoppen ook niet leuk maar ik weet wel waar ik inmiddels mijn kleding kan vinden. Ik ga altijd op koopavond rond etenstijd … dan is het lekker rustig. En ik zeg altijd tegen een verkoopster dat ik geen hulp nodig heb en graag zelf wil passen en beoordelen. Ze laten me dan met rust.
En als het te strak zit en je buik plofferig is etc. … probeer dan eens een maatje groter. Je moet je niet blindstaren op een maat. Een maatje groter kleed juist vaak veel beter af en zit gewoon veel fijner.
Draag je heupbroeken of hoge broeken.
ik vind shoppen niet leuk, kan nooit wat vinden wat ik zoek enzo. DUs sleep ik mijn moedermee, als die zegt dat het prima staat, ben ik tevreden! :dance: volgende week dinsdag gaan we dus shoppen voor en winterjas en nog wat uitverkoopspullen!
ennn voor me uk shop ik op kok! vooral pakketen wat al isuitgezocht, dus wat allemaal te combineren valt bij elkar is super makkelijk!
ik herken het. En nee als ik echt ga shoppen kom ik bijna met niks thuis! Nu doe ik het anders. Ik wacht tot ik ZIN krijg, en dat is niet vaak :mrgreen:
ik heb 1 merk wat ik goed pas en wat ook helemaal mijn smaak is. Die hebben 2 keer per jaar (zomer en winter collectie) een mega sale echt goedkoop en daar ga ik altijd heen voor 1 of 2 setjes. ik ben nu zo ver dat ik nooit meer losse dingen koop want ik vervolgens niet kan combineren of er niks bij kan vinden. Want dat doe ik teveel en dat gaat vervolgens op mp.
Heb afgelopen weken voor mezelf 4 leuke setjes gekocht in de uitverkoop. Eerst naar zuidplein geweest maar dat viel me ontzettend tegen, 2 leuke dingen, meer niet. En dan nog 5 euro parkeerkosten nou laat maar :oops: dus toen ben ik verder gaan kijken in een dorpje hiernaast bij een outlet en daar hadden ze 3 setjes precies mijn maat en smaak, Voor het eerst daar geweest maar ik ga dus vaker :lol:
Ik vermoed dat je ‘gewoon’ een merk of winkel moet vinden waar ze je merk/maat hebben zodat je daar terug kunt gaan zonder opdringerige verkoopsters.
ik heb geen oplossing voor je, alleen veeeeeeeel herkenning.
ik ben een overtuigde anti-shopper :twisted:
(voor mezelf dan he, voor de kinderen is het een ander verhaal :inlove: )
nou pas ik ook vaak niet in de standaardkleding in de winkel. te klein en te rond. H&M, hunkemoller, didi etc. kan ik gewoon overslaan.
en als er iets past, moet het korter gemaakt worden waardoor het model er vaak niet mooier op wordt :wall:
en dan kost iets waar ik niet helemaal happy mee ben ook nog eens geld wat ik aan andere, léuke dingen had kunnen besteden (zoals een boek ) dus: kleding = stom
maar eerlijk is eerlijk: ik ben gewoon niet blij met mijn eigen lijf en gek genoeg heb ik nog geen trui gevonden die dat 1-2-3 oplost
wat een beetje helpt:
- niet gaan shoppen als je écht die dag iets nodig hebt. die tijdsdruk werkt averechts.
- niet gaan shoppen met iemand erbij, daar word ik nóg chagrijniger van
- niet gaan shoppen als je het eigenlijk te druk hebt of je je niet lekker voelt of alle winkels overvol zijn
- niks kopen waar je in de winkel al ‘mwah’ van denkt. dat trek je thuis nooit meer enthousiast aan
als je een vaste winkel kunt vinden is dat inderdaad heerlijk!
had ik een paar jaar geleden.
1 dag prikken en dan even doorbijten.
eerst (bijna) alle broeken passen en daar zaten dan wel 2 of 3 dingen bij, en dan iets voor erop. ik moet ook setjes kopen anders blijft het in de kast liggen. ik ging 1x in het voorjaar en 1x in het najaar en klaaaar :thumbup:
helaas is de stijl/collectie inmiddels zo veranderd dat dit geen optie meer is en ik heb nog geen alternatief gevonden.
Ook hier iemand die shoppen echt bagger vind hoor!
Vind het allemaal niks, dat kleding passen in een winkel (waar het meestal erg warm is), dan weer dit - dan weer dat passen, enz enz enz.
Bij H&M slaag ik meestal wel, Miss Etam of zo. Heb namelijk niet een klein maatje
Ga naar de betere kledingzaken… voor advies zou ik al niet gaan naar een Esprit ed… Gelukkig weet ik zelf wat ik wil en wat me staat… maar als je daar hulp bij nodig hebt, zoek een zaak die je goed kan helpen…
Ik ben dol op shoppen… geef mij een dikke portomonnee en ik kan van s’morgens vroeg tot s’avonds laat bezig blijven, zaliggggg…
Twijfel ook niet, ik trek t aan… kijk in de spiegel en tis goed of niet goed…
Dus ben een snelle shopper… :lol:
Kan je geen vriendin meenemen die een beetje gevoel voor mode heeft?
@faizaa wrote:
Ga naar de betere kledingzaken… voor advies zou ik al niet gaan naar een Esprit ed… Gelukkig weet ik zelf wat ik wil en wat me staat… maar als je daar hulp bij nodig hebt, zoek een zaak die je goed kan helpen…
… geef mij een dikke portomonnee…
Denk dat dit voor veel mensen al niet haalbaar is… een betere kledingzaak is vaak idd alleen bereikbaar met die dikke portomonnee en die heeft lang niet iedereen natuurlijk.
Met een creditcard zonder limiet op naam van een ander (die dus de rekening voor mij oppikt aan het eind van de rit) kan je mij ook gelukkig maken hoor!!!
Kids ergens onder de pannen, manlief mee en lekker een dag shoppen. Dan duik ik ook hele andere winkels in als nu, want ik hoef toch niet op de prijskaart te letten en zullen de echo’s in mijn kast snel verleden tijd zijn :mrgreen: (en aangezien ik dan toch die limietloze creditcard bij me heb shop ik natuurlijk ook direct voor alle seizoenen EN wat schoenen ed op voorraad en vooruit, laat ik de kasten van de kids ook maar vast wat vullen in komende maten… zo’n creditcard krijg je maar 1x :lol: )
Vind ik niet… ik koop bij de betere kledingzaken maar ga wel in de juiste periode…
Ik heb gisteren een broek gekocht van 300 euro… een rok van 140 euro en een bodyblousje van 150 euro… maar wel allemaal met veel korting… de broek zat 70% korting op… de rest 50%…
In Maastricht hebt je super leuke winkels, met personeel dat echt met je meedenkt als je daar behoefte aan hebt… alleen… ga ik daar naartoe als er sale is… en buiten de sale tijd koop ik er ook maar ik koop geen ‘rommel’ meer… ik koop goede basisstukken die ik kan afwisselen met minder dure dingen…
Ik heb dus gisteren super leuke kleding geshopt voor 200 nog wat euro…
Vind ik een goede deal hoor… :mrgreen:
Zo’n dikke portomonnee heb ik ook niet… maar je moet soms wel slim shoppen… dmv juiste kleding combineren en in de sale shoppen…
Ik vind dat altijd zonde, dure kleding :shifty:
Dan koop ik liever iets meer in 1x en dan goedkoper, dan dure kleding te kopen.
@Cin. wrote:
Ik vind dat altijd zonde, dure kleding :shifty:
Ik dus niet… ik vind het bij goedkopere kleding ook vaak te zien dat het goedkoop is… Het blijft minder mooi… en ik vind het wel leuk om in kleding te lopen die niet iedereen draagt… vreselijk als je 100 anderen in je dorp in diezelfde H&M rok ziet lopen :silenced: bovendien doe ik lang met dure kleding… en door goed te combineren heb ik toch leuke setjes voor niet zo heel veel geld…
Maar goed, dat is voor iedereen anders denk ik…

@faizaa wrote:
@Cin. wrote:Ik vind dat altijd zonde, dure kleding :shifty:
Ik dus niet… ik vind het bij goedkopere kleding ook vaak te zien dat het goedkoop is… Het blijft minder mooi… en ik vind het wel leuk om in kleding te lopen die niet iedereen draagt… vreselijk als je 100 anderen in je dorp in diezelfde H&M rok ziet lopen :silenced: bovendien doe ik lang met dure kleding… en door goed te combineren heb ik toch leuke setjes voor niet zo heel veel geld…
Maar goed, dat is voor iedereen anders denk ik…![]()
Ja oke dat klopt wel, maar ja ik heb maat 48

En dat hebben ze niet zo gauw in dure kleding, haha!
Ik raak heel snel uitgekeken op kleding! Meestal ook omdat ik het toch niet zo mooi vond als in de winkel bijvoorbeeld (maar dan wil ik snel snel doen dus ja…).
Daarom mijn bewuste keuze om het goedkopere te doen :mrgreen: