Kattenplaag..

Het is wel grappig dat er een hele discussie komt terwijl Sabje om een oplossing vraagt. Niet om een discussie over katten die buiten poepen, honden die poepen, etc. etc.

Het topic staat immers ook in de huiskamer :wink:

Ik snap dat het best vervelend is. Als het nou 1 kat een enkele drol was maar als je hele tuin vol ligt… met dit warme weer dan is de geur ook vies.

Ik heb ooit eens gehoord dat cacaodoppen ook zouden helpen.

Verder zou je misschien eens aan de dierenarts kunnen vragen naar goed spul om ze te verjagen? Ik hoop dat je er uit komt meid!

Hier overigens een kat die het wel op de bak binnen doet maar die ik het ook in mijn eigen tuin heb zien doen. Ik eerst nog een andere kat beschuldigen (dit naar aanleiding van sproeiende ongecastreerde katers in mijn tuin en huis), was het mijn eigen kat :lol:

Hier sinds vrijdag heeft poeslief een vriendje meegenomen…

beestje zat nu hier op de kattenbak, vrat alles op ect.

ik heb hem echt flink weggejaagd gisteren,

tuinslang doet dus echt wonderen…

Oh Gab hier ook hoor dat zijn vriendje af en toe binnen komt. Hier blijkt het verplaatsen van de etensbak heel goed te hebben geholpen. Die stond bij de achterdeur en dus ook ingang van het kattenluik. En sindsdien ik die verplaatst heb is het weer rustig in huis :slight_smile:

@Happy mommy wrote:

Ik denk dat je, omwille van je geestelijke gezondheid, moet accepteren dat er nou eenmaal overlast is als je dicht naast elkaar woont.

Dat geldt voor geluidsoverlast, kookluchtjes, onkruid dat onder het tuinhek doorkiekt, overhangende takken en dus ook poepende katten.

Amen! Hier ben ik het dus helemaal mee eens (en ja ik heb katten en die blijven binnen).

Als ik me overal aan ga storen dan heb ik zelf geen leven meer, ja de kat van de buren zit hier wel eens in de tuin en ja hij komt ook onze katten wel eens helemaal gék maken door voor het raam uit te dagen, tja…ehm… de buren alten hun kat buiten wij niet: ieder zijn ding!

De kinderen van de buren storen me ook wel eens, maar die van mij zal ook wel eens luidruchtig zijn.

Als ik me aan alles moest ergeren, tja dan zou ik ook alle vogels hierachter elke morgen moeten vervloeken omdat ze me om 4 uur al wakker tjilpen met dit mooie weer zeker?

Of op de kerkgangers in ons dorp die cynische modus aan elke zondag weer om 08:00 al die klokken een kwartier laten luiden omdat zij zo nodig willen bidden en mij daar mee wakker maken cynische modus uit

Nee dank je, ik leef bij het motto: leven en laten leven :mrgreen:

ik hou van kookluchtjes :drool: maakt me hongerig als ik naar huis fiets :mrgreen:

de bbq van de buren… sja de lucht vind ik niet fantastisch … maar ik haal gewoon mijn was binnen doe de ramen dicht als ik er last van heb en laat ze maar lekker hoor :thumbup:

gasten op de brug achter ons huis geen problemen mee als ze zich maar gedragen tot nu toe gaat dit prima en vertrekken ze niet pas na 12 uur s’nachts…

ach ja je woont naast elkaar met elkaar en wat is er nou vervelender dan op je tenen te moeten lopen omdat anders een ander gaat klagen?

daarom mopper soms lekker binnenmonds en ga lekker verder en denk er aan dat de buren soms ook wel eens last hebben van jou…

ok het moet allemaal niet te gek worden maar dan zou je er alsnog even met die persoon over kunnen babbelen over een eventuele oplossing :thumbup:

@Lientjuh wrote:

ik hou van kookluchtjes :drool: maakt me hongerig als ik naar huis fiets :mrgreen:

Onze buren hebben een enorme liefde voor spruitjes, bloemkool en boerenkool.
Bovendien brand er daar nogal eens iets aan.
Tis geen keukenprins/prinses :eh:

Dus daar ben ik minder enthousiast over :) ........

Maar ik ben al blij dat ik het alleen hoef te ruiken, en niet hoef te eten :D :roll:

Nou ik heb toch echt liever kook-geurtjes dan kattenpies…

of hondenpoep onder mijn schoenen, dan een sproeiende kater…

heel mijn tuin kussens stinken nog,

ga gewoon spontaan over mijn nek…

Mijn tuin lig bed kussen,moet naar de stomerij,

gewoon om die stank… :hand:

en mijn schuur, jeetje als ik de deur open doe…

loop je echt spontaan gillend weg…

waarom moeten wij last hebben van andermans huisdieren?

Honden blaffen oke, kindjes schreeuwen/huilen,

maar vind het een wezenlijk verschil met katten ontlasting,

die geur gaat gewoon niet weg… :sick:

en ik heb zelf een poes,

maar gaat gewoon naar binnen op haar kattenbak!

terwijl ze eigenlijk ook gewoon hier is komen aanlopen…

Een kat kan je wel degelijk veel leren, sluit de kat 1,5 week op in een apparte kamer met een schone kattenbak,

en ze weten niet beter… :think:

@Krabje wrote:

@bianca&? wrote:
ik heb 3 katten en zijn allemaal buiten ze houden ervan lekker rennen en muisjes vangen heerlijk toch kunnen ze echt kat zijn :thumbup:

en ja waarschijnlijk poepen ze in iemand zijn tuin excuus :oops:

maar ik heb ook geen kattenbak want die had ik en daar deden ze het dus niet op :doh:

tja wat moet ik ze binnen houden dat ze dood ongelukkig zijn?? nee nee geen denken aan :snooty:

Waarom neem je dan een kat als HUISDIER als je hem niet in huis wil laten?

Sorry maar van oudsher is een kat een jager en geen huisdier.

Verder geen verwijt hoor maar dit is wat ik me dan afvraag…

En nee ik heb geen huisdieren, die wil ik ook niet.

waar staat dat ik ze nooit in huis laat?

In de winter zijn ze bijna alleen maar binnen en de zomer alleen snachts ze liggen graag in de zon

@Gab wrote:

bianca&? schreef:

ik heb 3 katten en zijn allemaal buiten ze houden ervan lekker rennen en muisjes vangen heerlijk toch kunnen ze echt kat zijn

en ja waarschijnlijk poepen ze in iemand zijn tuin excuus

maar ik heb ook geen kattenbak want die had ik en daar deden ze het dus niet op

tja wat moet ik ze binnen houden dat ze dood ongelukkig zijn?? nee nee geen denken aan

Sorry maar dat vindt ik echt not done :oops:
kat hoort gewoon in zijn eigen kattenbak te zitten...
jij wil zelf toch ook geen andermans poep in je tuin ??

die van mij is hooguit 20 min buiten,
en rent als een speer naar zijn kattenbak...

alleen dik maken was ook voldoende geweest ipv zo groot lees de zin die eronder staat
ik heb een kattenbak gehad en ze doen het daar niet op

@Happy mommy wrote:

@Lientjuh wrote:

Onze buren hebben een enorme liefde voor spruitjes, bloemkool en boerenkool.
Bovendien brand er daar nogal eens iets aan.
Tis geen keukenprins/prinses :eh:

Dus daar ben ik minder enthousiast over :) ........

Maar ik ben al blij dat ik het alleen hoef te ruiken, en niet hoef te eten :D :roll:

:lol: :lol: :lol:

@bianca&? wrote:

@Gab wrote:
bianca&? schreef:

ik heb 3 katten en zijn allemaal buiten ze houden ervan lekker rennen en muisjes vangen heerlijk toch kunnen ze echt kat zijn

en ja waarschijnlijk poepen ze in iemand zijn tuin excuus

maar ik heb ook geen kattenbak want die had ik en daar deden ze het dus niet op

tja wat moet ik ze binnen houden dat ze dood ongelukkig zijn?? nee nee geen denken aan

Sorry maar dat vindt ik echt not done :oops:
kat hoort gewoon in zijn eigen kattenbak te zitten...
jij wil zelf toch ook geen andermans poep in je tuin ??

die van mij is hooguit 20 min buiten,
en rent als een speer naar zijn kattenbak...

alleen dik maken was ook voldoende geweest ipv zo groot lees de zin die eronder staat
ik heb een kattenbak gehad en ze doen het daar niet op

bianca, het is geen persoonlijk ding, maar je schreef,
want die had ik
kwam dus over :
ik heb geen kattenbak,
dus laat mijn katten maar lekker buiten hun behoefte doen.. :angel:

@bianca&? wrote:

tja wat moet ik ze binnen houden dat ze dood ongelukkig zijn?? nee nee geen denken aan :snooty:

@bianca&? wrote:

In de winter zijn ze bijna alleen maar binnen en de zomer alleen snachts ze liggen graag in de zon

Zie je quote hierboven…
Het is wel grappig dat er een hele discussie komt terwijl Sabje om een oplossing vraagt. Niet om een discussie over katten die buiten poepen, honden die poepen, etc. etc.
Het topic staat immers ook in de huiskamer

Dus schrijf ik nogmaals: probeer het eens met kattenschrik knoflookpoeder van de @ction.
Nog geen 2 euro per pak en ik heb zelf al weken geen kattenpoep meer in mijn tuin gevonden.

@Roos wrote:

Het topic staat immers ook in de huiskamer

Dus schrijf ik nogmaals: probeer het eens met kattenschrik knoflookpoeder van de @ction.
Nog geen 2 euro per pak en ik heb zelf al weken geen kattenpoep meer in mijn tuin gevonden.

:) ik zou het eens proberen Sabje :)

@Krabje wrote:

@bianca&? wrote:

@bianca&? wrote:

Zie je quote hierboven…

daar staat toch niet dat ze niet naar binnen mogen?

Daa staat als ik ze binnen hou ze daar niet gelukkig van worden

dus dat ze van mij gewoon naar buiten mogen en naar binnen mag ook wanneer ze willen

ze zijn nu alle 3 binnen toevallig

@bianca&? wrote:

@Krabje wrote:
@bianca&? wrote:

@bianca&? wrote:

Zie je quote hierboven…

daar staat toch niet dat ze niet naar binnen mogen?

Daa staat als ik ze binnen hou ze daar niet gelukkig van worden

dus dat ze van mij gewoon naar buiten mogen en naar binnen mag ook wanneer ze willen

ze zijn nu alle 3 binnen toevallig

Bianc ik bedoel het ook niet aanvallend hoor! Was even een vraagje wat zo in mij opkwam.

Je hoeft je ook niet te verdedigen. Iedereen heeft zijn eigen ideeen! En ik respecteer elke mening!

Ik vind niet dat Bianca zich verdedigd, jij daarin tegen wel met alle uitroep tekens. Ze legt gewoon uit hoe ze het met de katten doet.

Ik deed het precies hetzelfde in me vorige huis wilde na buiten dan mocht dat en wilde ze binnen zijn ook prima. Nu zijn ze altijd binnen en ik moet zeggen dat dat niet alles is. Ze vliegen nu vaak snachts door het hele huis, Zoals vannacht dus weer een kandelaar kapot gegooid. Dus gaan we over een jaar weer verhuizen dan mogen ze weer heerlijk buiten spelen :lol:

Wij hebben ook een stroomdraad… zoooooo fijn… loopt geheel om de tuin… 180 euro totaal…toen wij onze katers kregen hebben we bewust gekozen voor kittens… die nog nooit buiten zijn geweest… zo missen ze niks… mijn katers weten niet beter… en juist uit liefde voor mijn beesten wil ik ze in mijn tuin houden… beter dat dan dat ik ze ergens vind vergiftigd of doodgeslagen… :naughty: Bovendien hoeven mijn buren geen last te hebben van mijn huisdieren… ik vind dat zo not done… :hand: En ook als ik geen katten zou hebben, zou ik dan toch die stroomdraad plaatsten als andere katten in mijn tuin zouden poepen… het zou me de ergernis niet waard zijn… :angel:

Zo een stroomdraad, hoe ziet dat eruit? zie je het? weet er niks van, maar interessant omdat mijn kindje ook niet kan buitenspelen door de kattendrolletjes :?

Faizaa,

miss. een domme vraag,

maar wat voor stroomdraad is dat?