Wij hebben boven langs de schutting 3 stroomdraden lopen… helemaal rondom… onze kleine kater heeft het eens geprobeerd… eens maar nooit weer… :mrgreen: die heeft een stoot gekregen… schudde met zn hoofd… keek nog eens naar de schutting en droop af… en waar wij voorheen ook last hadden van katten in de tuin, blijven ze nu weg… en ja, ik heb midden in de nacht ook weleens gehoord dat een vreemde kater het wilde proberen… maar nee… :thumbup:
Ben even gaan kijken in de garage… het is van Koltec… en heet: mini guard II…
Totale kosten waren 180 euro… maar dan ben je ook helemaal klaar… mijn man die niet speciaal handig is :mrgreen: had em zo geplaatst… en getest… :doh: :shifty:
Wij zijn er heel tevreden over… :thumbup:
Edit beheer: link verwijderd
maar we hebben geen schutting, gaat dus niet
Oh das jammer…
we hebben al van die toestelletjes in de tuin geplaatst, op batterijen, maakt een bepaald geluid (die wij niet horen) als er een kat zou lopen, maar werkte niet 8) en al die planten/bloemen om katten weg te jagen helpt ook niet hoor…
zelf een kat kopen denk ik dat de oplossing is, maar manlief wil niet
@Vicky S wrote:
zelf een kat kopen denk ik dat de oplossing is, maar manlief wil niet![]()
Helaas gaat die vlieger ook niet altijd op want onze kat laat iedere kat toe en afgelopen week vloog ie naar binnen vanwege een andere kat.
:roll:
zal ik hem maar niet zeggen dan :eh:
Onze kat mag niet naar buiten. Alleen in de zomer op een avond (als de kindejs in bed liggen en het dus rustig is, komt ze wel eens achter in de tuin, maar komt dan lekker bij ons liggen). Ze is als kitten bij ons gekomen en weet niet beter.
Het is een hele lieve en tevreden dame, die haar huis als haar kasteel ziet, en wij zijn haar bediendes :inlove:
Ze is nu 5 en we merken geen gefrustreerd gedrag bij haar ofzo.
Wel heb ik last van de kattedrollen van andere katten in mijn voortuin. Zorg ik dat mijn zwarte dame geen overlast veroorzaakt bij anderen, krijg ik de hoopjes van andere katten in mijn tuin. Dat vind ik ook erg ranzig.
Hondjes en katjes, ze zijn me allemaal even lief, maar ik vind dat je als dieren eigenaar er zo voor moet zorgen dat anderen er geen last van hebben (als ik in mijn achtertuin zit, dan ruik ik de viezigheid van onze buurhondjes soms omdat die altijd in de achtertuin mogen gaan zitten, dat is ook goor)
Ik vind beide varianten enig, zowel hond als kat. Zelf werden wij ‘opvang’ voor onze eerste kat. Letterlijk hartje winter aan komen lopen bij onze deur. Verwaarloosd, huid kapot overal wonden. :silenced: Een maand of 3 later was hij onherkenbaar veranderd! De tweede kat die erbij kwam was via onze toenmalige buren die uit elkaar gingen. Dus toen hadden we er 2. Ons eerste aanlopertje is dus altijd een buitenkat geweest, wist niet anders, en de tweede volgde het voorbeeld van de eerste.
Binnenhouden was niet eens een optie want een open bovenraampje was al genoeg om buiten te komen. Nu weer een jonge kat omdat beide andere katten helaas het leven hebben gelaten, de eerste vanwege ziekte (ws deels door de jarenlange nalatigheid van de voorgaande eigenaren) en de tweede is helaas aangereden. Het bekende risico van een buitenkat idd! Nu een kat uit het asiel (ik wil bewust geen ‘gekweekt’ katje omdat er zooooooveel zwerfkatten zijn! Vroeger was er bij ons in de stad zelfs een jaarlijkse week waarin de dierenbescherming katten ving en ze castreerde en steriliseerde omdat het echt de spuigaten uitliep :silenced: ) en die is ook zijn leventje als zwervertje begonnen. Het plan was om meneer lekker binnen te houden. Dit is iig met veel moeite gelukt tot meneer de castratie een paar weekjes achter de rug had en toen is ie hoppa zoooo door het bovenluik gesprongen. :shock:
En ja hij poept in onze tuin, en die van de buren en vast verder op ook wel. Gelukkig bezorgt het mensen geen overlast. Ik geloof dat er mss in het blok van 10 huizen 1 huis is waar geen kat woont. Sterker nog we zorgen voor elkaars katten tijdens vakanties. :lol: En ergens hier in de straat is 1 stel bewoners die idd geen katten in de tuin willen. Die hebben dus zo’n onhoorbare (WTF? Ik hoor dat ding wanneer ik er langs fiets en meeeeeen wat bezorgt dat een hoofdpijn! :silenced: ) kattenverschrikker. Desondanks zie ik daar ook katten onder de heg door kruipen dus of het ding werkt? :shifty:
Mijn ouders hebben jarenlang een hondje gehad. Keurig geleerd in de goot te poepen, tot dat ineens niet meer mocht. Meneer was toen ong 11 of 12 jaar en moest leren op een snippenstrip te poepen. Met de liefde die door de maag ging is dat gelukt. Tot hoppaaaa de gemeente weer de regeltjes ging veranderen en ze ineens maar op het gras moesten poepen en je met zakjes de ontlasting moest opruimen. Arme beestje wist niet meer waar ie aantoe was! Hij mocht nooooit op het gras poepen en toen moest het ineens? Terug de goot in dan maar weer dat was hem dan nog enigszins bekend en het opruimen ach werd er niet anders van.
Maar wat een aantal al terecht opmerken. De hondenbelasting is simpelweg een potjesspekker voor gemeenten. Prima, maar krijg je er als (ex) hondenbezitter er iets voor terug? Gratis poepzakjes…sjucht. Maar geen stadswachten bv die eens in de zoveel tijd de veelbezochte plekken controleren om te zien of mensen ook daadwerkelijk de ontlasting opruimen. Of een fijn deel met wat gras waar honden even lekker los kunnen lopen en waar je de ontlasting mag laten liggen wat de gemeente dan weer opruimt. Al zou de gemeente maar de helft van wat ze ontvangen aan belasting weer uitgeven om gemeenten hondvriendelijk te houden of maken. En als ze de moeite zouden nemen om daadwerkelijk her en der te gaan bekeuren zouden ze de kas ws nog veel meer spekken. 8)
Wat mij betreft mogen ze ook idd wel een kattenbelasting invoeren. Ik vind het prima. Mijn kat kost sowieso geld, ieder jaar krijgt hij zijn inentingen, hij krijgt redelijk duur voer zodat hij gezond blijft en zo min mogelijk ontlasting maakt. Dus dat beetje belasting kan er dan ook wel bij. Het houdt mss het aantal nestjes ook wat binnen de perken? En als ze je dan het eerste jaar dat je belasting betaald (en je je kat niet uit het asiel hebt want dan wordt het sowieso vergoed of beter gezegt je betaald vooruit voor de inentingen en sterilisatie of castratie) je de sterilisatie of castratie erbij doen. Top! Evt een dealtje met een chip erbij zodat ook iedere kat weer terug te voeren is tot de eigenaar. :thumbup: Want ja de onze heeft uiteraard ook een chip zodat we altijd op de hoogte gebracht worden wanneer hij daadwerkelijk een ongeluk oid krijgt buiten de deur.
Weet je overlast is er altijd, ongeacht of je een hond of kat hebt, maar een goeie relatie met je buren is heeeeel belangrijk! De onze weten precies welke katten van wie zijn en als er iets bellen ze aan. Dat houdt onze relaties goed. :mrgreen:
Ik denk dat dit een oneindige discussie blijft.
Ik vind het ook vreselijk, die katten hier in de buurt, ons plaatselijke speeltuintje met zandbak, is meer een kattenbak als een zandbak, verschrikkelijk.
Ik vind écht dat mensen hun katten binnen kunnen houden, wat een onzin dat katten niet ‘binnen gehouden kunnen worden’, ik ken genoeg mensen waarbij ze de katten alleen in huis hebben, als een kat niet anders weet…
Ik vind katten wel erg leuk, ik zou er ook wel één willen hebben, maar dat gaat in combinatie met onze hond niet gebeuren.
Wij hebben een hond, een grote duitse herder, ok, ik moet toe geven dat wij ook de ontlasting niet opruimen, omdat alle poepzakjes gewoonweg te klein zijn, en misschien ook gemak, daarin tegen zit ook altijd mijn gedachte dat katten wel overal hun behoefte mogen doen, dus waarom mijn hond niet.
Neemt niet weg, dat ik het verschrikkelijk vind als ik hondenstront tegen kom op straat, als mijn hond dat zou doen zou ik het zeker op zij schuiven zodat er niemand in zou stappen, gelukkig doet hij het altijd heel strak aan de waterkant, waardoor er dus onmogelijk iemand in kan stappen.
Ik baal dan ook enorm, als ik met mijn kinderwagen door een drol rij, vervolgens kan ik de banden van de wagen weer schoonmaken, en kan hij de eerste dagen vanwege de lucht niet meer in huis staan.
Kortom, de volgens mij zullen er altijd katten rond blijven lopen, maar ik laat wel regelmatig onze hond, een kat het stuipen op het lijf schrikken als ze hier in de tuin komen, vervolgens komen ze niet weer.
Onze hond pakt ze niet, maar als ze hier in de tuin komen en we zijn er niet bij, vrees ik met grote vrezen dat dat niet goed af loopt.
Maar bij wie ligt dan de verantwoording, als er iets gebeurd?
Helaas heeft de moeder van deze hond bij mijn schoonouders wel eens een kat dood gebeten, van de buren, je wil niet weten hoeveel gezeur ze hebben gehad met de buren, terwijl hun kat, op grond van mijn schoonouders liep…
nou nana mijn buren zouden ook gezeur van mij krijgen als hun hond mijn kat zou doodbijten hoor, ookal liep hij in hun tuin. katten snappen echt niet wat wij mensen allemaal bedacht hebben met stukjes tuin en dat is van mij en dat is van jou…
@BiancaRamon wrote:
nou nana mijn buren zouden ook gezeur van mij krijgen als hun hond mijn kat zou doodbijten hoor, ookal liep hij in hun tuin. katten snappen echt niet wat wij mensen allemaal bedacht hebben met stukjes tuin en dat is van mij en dat is van jou…
Ik heb die grond gekocht in mijn tuin , een ander huurt het en??
Als mijn hond een kat zou bijten, helaas voor de kat, hoe zielig ik het ook vind voor de kat…maar dit is niet zijn , grond!
daarbij wordt hij er dan eerst wel uitgebonjourd door mijn eigenkat, Ja die zit alleen in MIJN tuin en niet in andere zijn tuin, en de winter…is hij lekker binnen!
Maar onze kat vroeger thuis die was ook gegrepen door een herder, die had voorheen al een keer een konijntje dood gebeten, onze kat was helaas ook overleden door verkeerd behandelen van de dierenarts, en hen was aangeraden de hond in te laten slapen, maar dat deden ze niet, en later heeft hij de hond dus hun kind gebeten…en pas toen hebben ze de hond in laten slapen…
Nu doet mijn hond niks aan katten die andere 2 weet ik niet…mijn kat doen ze niks, maar vangen wel achter een andere kat als ze hem in de tuin zien .
Als de katten niet poepen of plassen in mijn tuin , mogen ze hier best liggen,dan vind ik het geen probleem…
Onze hond bijt tot nu toe ook geen katten, maar kan me voorstellen dat hij wel lichtelijk gefrustreerd raakt van die katten die hier sproeien rondom zijn terratorium, het is en blijft zijn grond.
Als mijn hond buiten het erf iets uit zou vreten, het zij bijten of verkeerd gedrag vertonen, dan weet ik ook niet wat wij met onze hond zouden doen, maar feit is dat een andere hond/kat niks op onze grond te zoeken heeft, en als hij ze dan de stuipen op het lijf jaagt (wat hij wel doet), dan vind ik dat wel prima, hebben wij er geen last meer van.
Katten lekker binnen houden, of zoals ik al meerderen heb gehoord, over een onzichtbare omheining, ik zet mijn hond ook niet buiten de deur om hem vervolgens lekker over zijn gang te laten gaan.
Maar dat is mijn mening.
Ik snap alle frustratie helemaal!!!
Hier ook katten die de hele tuin onder poepen.
Wij hebben voor grint en dat is één grote kattenbak :evil:
En zomers stinkt het!!! :sick: :sick: :sick:
Kunnen we er wel tegels inleggen maar dan doen we dat weer omdat andermans katten de boel vies maken!
Prikkeldraad over je schutting en over de muren, dat is toch erg?
Dan zit je in je eigen gevangenis binnenplaats zomers.
Met water gooien helpt niet ook niet, cacaodoppen in de tuin helpt ook niet, koffieprut ook niet…
We hebben helaas geen hond…
Toch maar eens over nadenken
We hebben een mooi boompje in de tuin maar die moet eruit omdat katten de stam gebruiken als krabpaal…
Bollen kunnen we ook niet poten die graven ze uit.
En door het plassen wordt onze buxeshaag ook nog eens bruin…
Vind katten lieve dieren hoor maar niet als ze mij het leven zuur maken.
Goh… Dus als jouw kind in de tuin van de buren loopt om een bal te halen die er per ongeluk in geraakt is, en de hond van de buren neemt je kind te grazen, aangezien het zijn territorium is, dan is het dus de schuld van je kind dat hij gebeten wordt? :think:
Nou Han, dit is wel een beetje appels met peren vergelijken.
Als er een bal in de tuin van de buren ligt dan bellen mijn kinderen aan en vragen of ze de bal mogen pakken. En als de buren er niet zijn, dan wachten ze tot de buren er weer zijn. Ze hebben ballen genoeg en anders spelen ze met iets anders.
Ik heb katten en die lopen buiten. Ze zullen ongetwijfeld ergens poepen of plassen. Dat doen ze in onze tuin maar vast ook in de tuin van de buren. of in de speeltuin. Ik begrijp dat dat vervelend is. Heel vervelend zelfs. Als ik het zie ruim ik het op. De beide katten binnen houden is hier geen optie. Om eigenlijk dezelfde reden dat je een konijn ook niet alleen in een binnen hokje houd en een hond niet alleen in de kennel. Een kat is zijn vrijheid nodig. ( al word dat in de loop van de jaren steeds minder en liggen ze nu na bijna 17 jaar alleen nog in het mandje aan de verwarming :lol: )
Sterker nog, kinderen hálen hier de bal uit de tuin terwijl onze herder buiten loopt, het is een echte kindervriend.
Kinderen die dat niet durven, komen even aan de voordeur vragen of ze hun bal terug mogen.
Kinderen kom hier 's zomers zelfs vragen of ze even met onze hond mogen lopen/spelen, uiteraard gaat dit onder toezicht van ons, maar dat geeft wel aan dat er geen kwaad in onze hond zit.
Inderdaad appels met peren vergelijken is wat je nou doet.
Ik snap ook heel goed dat mensen vinden (en misschien is het ook wel zo) dat hun kat(ten) vrijheid nodig hebben.
Onze hond zit in een kennel, dat is écht zijn plekje, onze zoon mag daar niet komen, als de hond de drukte even zat is, trek hij zich terug in z’n kennel.
Mijn hond heeft ook z’n vrijheid nodig, maar deze laat ik aan de riem uit, en hij zal met zijn ontlasting niemand tot last zijn (behalve misschien de mannetjes van de gemeente die het gras maaien :lol: )
Ik vind zo’n onzichtbare omheining echt een uitvinding, katten lekker naar buiten in eigen tuin, iedereen blij.
Als wij een kat zouden hebben zou ik zeker voor die oplossing kiezen.
Gewoon om het idee, dat een ander z’n kind misschien wel in een zandbak in mijn kat z’n ontlasting zou grijpen :sick: .
Ik heb ook 2 katten, en in deze buurt lopen heel erg veel katten, en ik kan me voorstellen dat mensen het heel irritant vinden zeker als ze er last van hebben. Mijn 2 katten komen ook dagelijks buiten maken af en toe een ommetje door de beurt maar liggen het grootste gedeelte van de dag bij de verwarming of in een plantenbak in onze eigen tuin.
Maar de hondenbelasting… ik vind ook dat eigenaars van katten belasting zouden moeten betalen of beter beide niet.
Onze poes zou ik wel binnen kunnen houden maar onze kater echt niet, die zal ook met omheining een plek of manier vinden om niet in de tuin te blijven, hij was zelfs een keer uit het asiel ontsnapt maar door de chip weer terug gevonden.
Dat is knap, uit het asiel ontsnapt! Slimme kater zeg!
Ik heb zelf in een dierenpension gewerkt waar een kat het ook had gepresteerd had om te ontsnappen, via het systeemplafond, gewoon eentje omhoog drukken vanaf de kast en hups… weg was ie, maar voordat je toch door hebt hoe hij had kunnen ontsnappen, in ál die jaren was dat nog nooit gebeurd.
Systeemplafond was ook nog eens precies terug op de plek gevallen, dus tja… dat was dom zoeken.