Kattenplaag..

Met alle respect hoor, ik snap dat er mensen zijn die gek zijn met hun poes/kat, maar ik ben er zo klaar mee… Ik haat het dat die beesten mijn hele tuin onderschijten, en ik haat het ook dat ik elke drie maand nieuwe vissen voor mn vijver moet kopen… Ik wil graag een oplossing op de langere termijn. Vriendlief die zit te denken aan prikkeldraad over de schutting, muren en het dak van de schuur, wat mij betreft mag er ook wel een stroomdraad over heen… Ik heb zelf een hond waar ik heel gek mee ben, maar die plast/poept niet in mijn tuin en die laat de vissen in mn vijver zitten. We hebben donderdag nieuwe vissen gekocht en de eerste twee zijn nu al dood.

Is er iemand die een andere oplossing heeft?

er bestaat toch in de winkel spul wat katten wegjaagd ??

Misschien iets over de vijver heen?

je ontkomt er gewoon niet aan, katten kun je eenmaal niet binnen houden…

is niet te vergelijken met een hond…(helaas)

gelukkig doet de mijne alleen maar op de kattenbak…

maar de vogels vd buren 3 deuren verder…

daar zit ie regelmatig op de gluren

dat katten ergens anders hun behoefte doen, is heel vervelend…

als het kan een keer op heterdaad betrappen,

leeg klein flesje met steentjes erin, en een keer goed laten schrikken,

of heel cru, de tuinslang…

succes… weet dat het vervelend is,

terwijl ik een loslopende zwangere poes in huis heb…

en dit is de reden dat ik het belachelijk vind dat ik wel hondenbelasting moet betalen maar voor die katten die je tuin onderschijten, voor je het weet binnen komen, in de zandbak schijten je niks hoeft te betalen…

*ik heb hier buren die alle katten in de buurt eten geeft… ze zet buiten eten neer en alle katten komen hier dineren…

ze janken me s’nachts wakker als ik mijn raam open laat staan komen ze binnen en zeiken ze alles onder…

:evil: :evil: :evil:

beetje dubbel zinnig toch?

Niet iedereen ruimt de poep van honden op,

ik loop regelmatig met kak onder mijn schoenen…

honden blaffen s’nachts en s’middag (ook als het baasje niet thuis is…)

maar ondanks alles ben ik heel bij dat mijn kat alles netjes op de kattenbak doet…

je kan er helaas weinig tegen doen…

ja maar wij betalen belasting en de baasjes van katten niet daar gaat het mij om.

Gelukkig blaft mijn hond bijna nooit, ruim ik de kak op …

ik weet dat veel baasjes het niet doen en wij hebben ook last gehad van een blaffende hond…

het ging mij erom dat ik vind dat de belastingen gelijk getrokken moeten worden…

Of beide belasting of geen van beide…

maar goed dat is niet waar de degene die het topic opende om vroeg :mrgreen:

Jep dat snap ik helemaal,

Heb ook netjes jaren lang honden belasting betaald…

genoeg katten die helaas geen baasje hebben met een kattenbak…

Wat ook help is Azijn ! :wink:

Je hebt ook elctr. kattenverjagers, maar die dingen zijn mega duur !

Gewoon een keer de sproeier erop,

en zo verjaag ze het beste…

de hond los laten op de katten :wink:

misschien met een plantenspuit met water hem nat spuiten

ik heb er ook een hekel aan.

wij hebben nu ook nieuwe buren en die kat loopt ook los hier in de wijk.

we hebben nu net eenneiuwe zandbak en hoop echt niet dat die kat daarin gaat zitten bah bah.

verder hier in de hele buurt nog nooit een kat gezien,

denk dus dat die katten netjes aan een lange lijn in de tuin zitten ofzo.

ik vind het echt te gek voor woorden dat een kat los zou moeten lopen en dus overal in tuinen en zo kan komen.

Hier 2 katten, maar die komen alleen in de achtertuin.

Hier in de buurt vooral mensen met vogeltjes, dus dat risico dat ze daar 1 snippen wil ik niet nemen.

Daarnaast hoeft een ander geen last te hebben van de katten.

De schutting is grotendeels met verticale planken, met zo’n hoogte dat de katten het idee hebben dat ze er niet tegenop kunnen klimmen.

Het deel waar dat niet zo is, hebben we aan de bovenkant 50 cm de tuin, (vijver)net hangen.

Hier kunnen ze dus ook niet overheen.

(Ik vind persoonlijk als jij last hebt van het dier van een ander, dat die ander die overlast moet voorkomen. Niet dat jij je tuin moet gaan bewaken.)

Onze buren hadden last van onze kat wij hebben een kattenverjager voor hu gekocht, ik voelde me lullig dat zij last van onze kat. Heb ook gezegd gooi er maar emmer water overheen , dat vonden ze ook weer zielig

Dat met mn hond heb ik al geprobeerd, het enige wat ik daar aan overhoud is een gefrustreerde hond die als een bezetende alles in de tuin in de gaten houd en er super onrustig door is. Ik denk dat ik de rekening van de vissen maar eens bij de buurman declareer… Het ergste is dat hij zijn eigen kat ook niet kan uitstaan, hij heeft pas een nieuwe auto en flipt de pan uit als dat beest op zn auto loopt en een kras veroorzaakt… Hij wil zijn achtertuin (waar de auto gedeeltelijk staat) dicht laten bouwen.

De bewuste kat heeft een keer kennisgemaakt met mn schat:D Toen hij haar bij de vijver zag zitten heeft ie haar nat gegooit met een glas water. Daar is ze zoo van geschrokken dat ze uiteindelijk IN de vijver sprong in plaats van er overheen haha. Helaas helpt het dus niets, want ze komt steeds weer… Buiten het feit om dat ik er ook nog eens allergisch voor ben en die beesten wel kan schieten als ze voor de zoveelste keer mijn vissen doden, weet ik dat het de natuur is. Ik heb alleen niks met katten en hou er gewoon niet van… Ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik geen katten hater ben, ik heb er alleen niks mee en baal van de situatie…

Ik snap je frustratie wel.

Persoonlijk zou ik ipv mijn tuin de vijfer afzetten met gaas…

Mijn vader heeft ook zo’n kattenverjager in de tuin staan, ook gekregen van de buren. want ook hij heeft last van andermans "huis"dier

Hier hetzelfde kattenschijt probleem. Door de 7 katten van mijn buurvrouw konden mijn kinderen niet eens in onze tuin spelen.

Nadat ik een maand gelden 26 hopen (!! niet gelogen) van ons grasmatje afgeschept had heb ik op aanraden van mijn vader knoflook door de hele tuin gegooid. Gekocht bij de @ction voor maar 2 euro per doos.

En echt, geen kat en poep meer in mijn tuin te vinden!!!

Het heet gewoon kattenschrik,stnkt de eerste dag verschrikkelijk maar daarna ruik je het zelf niet meer.

ohhh wat heb ik een hekel aan HONDEN!!! Altijd dat geblaf en gespring tegen je aan. Dat gejank als de baasjes er niet zijn de hondenpoep op het gras waar je kindje wil spelen…

En dan nog eens de mensen die vinden dat hun hond los moet lopen… Er zijn ook mensen die het niet fijn vinden als een hond op hun afkomt. Maar dat word jammer genoeg niet altijd begrepen.

Doe mij maar gewoon me lieve katjes, wij hadden dus in het vorige huis buren die prikkeldraad op de schutting hadden met als gevolg dat 1 van me katten zijn hele poot kapot had! !!!

Zo dat ben ik weer kwijt :oops: :roll: :lol:

@Debz25 wrote:

ohhh wat heb ik een hekel aan HONDEN!!! Altijd dat geblaf en gespring tegen je aan. Dat gejank als de baasjes er niet zijn de hondenpoep op het gras waar je kindje wil spelen…

En dan nog eens de mensen die vinden dat hun hond los moet lopen… Er zijn ook mensen die het niet fijn vinden als een hond op hun afkomt. Maar dat word jammer genoeg niet altijd begrepen.

Doe mij maar gewoon me lieve katjes, wij hadden dus in het vorige huis buren die prikkeldraad op de schutting hadden met als gevolg dat 1 van me katten zijn hele poot kapot had! !!!

Uhm, maar die mensen kun je er wel op aanspreken omdat ze in de buurt van hun hond zijn, katteneigenaren zijn vaak moeilijk te achterhalen en dus ook niet aan te spreken op de schade die door hun kat veroorzaakt is.

@Soleil wrote:

@Debz25 wrote:

Uhm, maar die mensen kun je er wel op aanspreken omdat ze in de buurt van hun hond zijn, katteneigenaren zijn vaak moeilijk te achterhalen en dus ook niet aan te spreken op de schade die door hun kat veroorzaakt is.

Als er poep op het gras ligt in de speeltuin staat er jammer genoeg geen naam van de hond bij :think: En dat mensen de honden los laten lopen in een bos is jammer genoeg nog niet verboden ben doodsbenauwd voor ze en meer mensen met mij…

Mijn katten doen het op de kattenbak. Komen er zelfs voor binnen.Nu wonen we 6 hoog dus komen z eniet meer buiten …

Ik denk dat er katten mensen zijn en mensen die meer met een hond hebben en dat houd je die discussie toch :roll:

Hier ook katten overlast en ik heb daardoor echt een hekel aan die beesten gekregen :evil:

Continu die gore hopen in de (voor)tuin, planten die onder gegraven zijn, die vieze stank die er vanaf komt als de zon er op schijnt :sick:

En ik vindt het helemaal van de zotte dat ik mijn tuin en derelijk moet gaan beschermen tegen katten,lees een hoop onkosten moet maken voor een huisdier van een ander…

En als je een mooie vijver hebt, dan moet je er maar gaas omheen/overheen spannen om je vissen te houden?? Terwijl dit geen gezicht is en dit om dat een huisdier van een ander er anders in zit?

Sorry hoor maar dat vindt ik echt de omgekeerde wereld

Als je een kat hebt prima, maar houd ze dan binnen of zorg dat dat ze inde tuin blijven desnoods aan een lange lijn.

En dan kunnen we idd een discussie voeren over honden en hun poep idd ook heel vervelend, maar die schijten niet in je achtertuin, halen niet de vissen uit je vijver of jagen je konijnen/vogels op.

Die beesten kom je op straat tegen en die zitten niet ongewenst in je achtertuin en daar vindt ik dus wel een heel verschil in zitten…

Ik heb een hekel aan huisdieren en hun baasjes die overlast veroorzaken, en in mijn geval zijn dat de katten die achter in onze tuin zitten te schijten en voor in onze spouwmuur zitten te sproeien en de baasjes die hun hond bij ons voor op de stoep laten schijten en de zaak niet opruimen.

De hondenbezitter heb ik inmiddels aan zijn verstand gepeuterd dat hij zakjes bij zich moet hebben en zijn zooi op moet ruimen.

Maar ja, die katten, loop daar maar eens achteraan om de eigenaar te achterhalen.

Mensen die zeggen dat hun kat elke keer binnen komt om zijn behoefte te doen die weten niet wat ze zeggen, katten bakenen ook hun territorium af en dat doen ze echt niet met een lekker ruikend parfummetje en daarvoor rennen ze echt niet 3 blokken naar huis om ff hun kattenbak af te bakenen.

En dan zijn er mensen die “weten” dat hun kat niet verder dan 3 huizen bij hun vandaan gaat, ik heb nog nooit iemand hier in de tuin zien staan met de mededeling dat ze even wilden controleren of hun kat daadwerkelijk niet verder dan 3 huizen van huis verwijderd was.

Knap ook als je zo’n kat onder heggetjes en over schuttingen bij houdt.

Nee, ik heb hier op kok verschillende verhalen gelezen over katten eigenaren die hun kat in eigen tuin houden, door middel van een ren of netten, dat vind ik SUPER!

Hun katten zijn veilig en veroorzaken geen overlast, prima oplossing die getuigd van liefde voor een huisdier en zorg om hun medemens.

Ik snap echt niet dat anderen dat niet ook doen i.p.v. van de buurman maar verwachten dat hij die katten buiten zijn tuin houdt :naughty:

Katten gewoon lekker hun gang laten gaan onder het mom van: “Dat houd je toch niet tegen.” vind ik echt een slap excuus als ik heel eerlijk ben.

Honden aan de riem, honden drollen in een zakje en katten lekker in je eigen achtertuin, is iedereen happy :mrgreen:

jup

Mijn hond is altijd aangelijnd…

Hou haar altijd kort bij kinderen tot er toestemming komt van ouders om ze te aaien. ook daarna hou ik haar aan haar halsband vast omdat ze best lomp kan zijn…

blaffen doet ze alleen met spelen verder eigenlijk nooit…

maargoed ik betaal bijna 80 euro per jaar aan hondenbelsting en vraag me altijd af waarom eigenlijk?

Ik ruim altijd poep op

mijn hond loopt nooit lost

gaat niet in andersmans tuin

schijt niet in de zandbak waar de kinderen spelen,

eet geen visjes

wij hebben 2 katten

een van bijna 16 jaar en 1 van 11 maanden oud

die komen alleen in de tuin en dan weer binnen

ze gaan soms bij de buren kijken maar dat vinden hun niet erg

maar waar wij niet goed van worden

blaffende honden en dan iedere avond als ze mensen weg zijn