wij hebben een stroomdraad over de gehele schuuting/garage en dat werkt echt goed onze katten kunnen er niet uit en vreemde katten er niet in. vind het voor jou wel een dure aanschaf om ander mans katten uit de tuin te houden. weet je van wie ze zijn? valt er met die mensen te praten?
@chantalmvbrittany wrote:
wij hebben 2 katten
een van bijna 16 jaar en 1 van 11 maanden oud
die komen alleen in de tuin en dan weer binnen
ze gaan soms bij de buren kijken maar dat vinden hun niet erg
maar waar wij niet goed van worden
blaffende honden en dan iedere avond als ze mensen weg zijn
Ik ben het helemaal met je eens

Mensen beweren dan ook nog eens dat hun hond niet blaft.
Nee dan doet mijn kat dat zeker :naughty: En gek dat iedereen zegt dat ze hun hond aangelijnd hebben zie ze toch echt vaak los.
Laatst waren we lekker aan het wandelen komt er een hond aanrennen en springt zo op mijn zoon dus ik hem pakken begint dat rot beest te grommen :snooty: Ik heb zoiets houd ze vast, dan kunnen anderen ook plezier hebben aan een wandeling!
En ja ik beweer dat mijn kat binnen kwam! Ze krapt dan aan de deur en doet de behoefte en gaat vervolgens gelijk weer na buiten.
Nu komen ze dus niet weer buiten…
Wij hebben na dat hele gedoe met dat prikkeldraad een ding gegegeven aan de buren wat de katten weg houd.
vind zowel katten als honden leuk, wij hebben zelf alleen 1 kat.
Hondje komt er misschien ooit als we geen kat meer hebben en de kids groot genoeg zijn om een goeie lange wandeling mee te lopen zonder halverwege te moeten worden getild… duurt nog wel een paar jaar dus :lol: .
Voor wat betreft de belasting… niet in elke gemeente wordt hondenbelasting betaald, dus dat argument gaat ook lang niet overal op.
Hier in de buurt wonen veel katten.
Ja onze kat zal best eens in de tuin van een ander zijn eh haar behoefte doen, idem voor de kat van de buren bij ons.
Over het algemeen zie ik de katten hier in de buurt echter in de gemeentebosjes graven… daar zijn er hier gelukkig genoeg van en dat zijn ook stukken waar geen kids spelen.
Hier in de gemeente staan overal van die poepbakken voor hondenpoep, maar waar ik me compleet totaal aan erger is dat sinds die dingen er staan er meer hondenpoep op straat, stoep en veldjes ligt als voorheen.
Alsof die hondenbaasjes een statement willen maken ofzo :think: … dat snap ik dus echt niet.
Als wij op de hond van mijn ouders passen dan loop ik ook met een zakje of een schepje. Dat is dan mijn verantwoordelijkheid. Of ik laat haar uit op een strook zonder opruimverplichting.
Voor wat betreft de vijver met vissen… daar zou ik ook ontzettend van balen! Maar ik zou dan denk ik wel op zoek gaan naar een oplossing in de tuin om die vissen te beschermen.
Je kan het wel anders willen, maar die katten in de buurt blijven helaas niet ineens allemaal binnen of uit je tuin. Zelf hou ik echt niet van ‘oplossingen’ waarbij je het dier van een ander zou kunnen verwonden, hoe je je er ook aan ergert (of ik me zou ergeren). Dat vind ik gewoon echt not done. Die kat volgt zijn instinct, bewust het beest verwonden vind ik van heel andere orde.
Oom en tante van vriendin van mij hadden zowel een vijver als een buurt met veel katten en zij hadden zo’n 5 cm onder de waterrand iets van een ‘metalen’ rek (niet heel fijnmazig ofzo, zij hadden best grote vissen namelijk).
Gewoon in de tuin zittend zag je het eigenlijk niet, maar de viseen konden er niet boven komen en de katten uit de buurt er vooral niet onder.
Ik krijg er een beetje een gevoel bij dat sommige katteneigenaren de honden als excuus gebruiken om de katten maar hun gang te laten gaan.
Er lopen honden los en er blaffen honden dus mag mijn kat ook overlast veroorzaken, of is het in elk geval niet zo erg dat mijn kat overlast veroorzaakt.
De grote boze hond blaft en springt en is gevaarlijk voor mijn kinderen dus moet de gast met die paar drollen in zijn tuin/zandbak niet klagen.
En de mensen die geen huisdieren hebben? Slaan de katten die tuinen over?
Nee, dan kun je beter hand in eigen boezem steken en er trots op zijn dat je er alles aan gedaan hebt dat JOUW huisdier (hond, kat, haan enz.) geen overlast veroorzaakt.
Er lekker boven staan dat de rest zegt: “ach die hond blaft ook dus mag mijn kat ook in zijn tuin schijten.”
Als je geen overlast van anderen kunt verdragen, moet je het zelf ook niet veroorzaken want dat zou wel erg dubbel zijn, of is het dan meer “oog om oog, tand om tand”?
Oh en gek dat iedereen zijn hond hier aanlijnt terwijl je toch last van los lopende honden hebt?
Ja dan scheren we gewoon meteen iedereen over 1 kam en zeggen we dat iedereen zijn hond los laat lopen op plekken waar dat niet mag, klopt ook niet helemaal.
Sommige vormen van overlast zijn niet tegen te gaan, krolse katten miauwen en jammeren de hele buurt bij elkaar, ook als ze in een ren zitten of een overdekte tuin, honden blaffen wel eens.
Wordt het extreem, zoals de hele nacht janken o.i.d. ga dan met je buren praten, vaak lost dat de overlast (iig een gedeelte) op.
@Gab wrote:
je ontkomt er gewoon niet aan, katten kun je eenmaal niet binnen houden…
Ehm..... nou...... écht wel dus!
Wij hebben 2 noorse boskatten die gewoon PRIMA binnen kunnen blijven hoor.
Natuurlijk kán dat wel, maar veel katteneigenaren vinden het wel makkelijk: hup deur open en laat maar lopen die beesten, doe hun behoefte wel ergens en klaar....
IK baal er ook van als er katten in mijn tuin zouden poepen, absoluut, maar om dan te zeggen dat je katten nou eenmaal niet binnen kunt houden gaat mij persoonlijk veel te ver.
@Rivella wrote:
Ik heb een hekel aan huisdieren en hun baasjes die overlast veroorzaken, en in mijn geval zijn dat de katten die achter in onze tuin zitten te schijten en voor in onze spouwmuur zitten te sproeien en de baasjes die hun hond bij ons voor op de stoep laten schijten en de zaak niet opruimen.
De hondenbezitter heb ik inmiddels aan zijn verstand gepeuterd dat hij zakjes bij zich moet hebben en zijn zooi op moet ruimen.
Maar ja, die katten, loop daar maar eens achteraan om de eigenaar te achterhalen.
Mensen die zeggen dat hun kat elke keer binnen komt om zijn behoefte te doen die weten niet wat ze zeggen, katten bakenen ook hun territorium af en dat doen ze echt niet met een lekker ruikend parfummetje en daarvoor rennen ze echt niet 3 blokken naar huis om ff hun kattenbak af te bakenen.
En dan zijn er mensen die “weten” dat hun kat niet verder dan 3 huizen bij hun vandaan gaat, ik heb nog nooit iemand hier in de tuin zien staan met de mededeling dat ze even wilden controleren of hun kat daadwerkelijk niet verder dan 3 huizen van huis verwijderd was.
Knap ook als je zo’n kat onder heggetjes en over schuttingen bij houdt.
Nee, ik heb hier op kok verschillende verhalen gelezen over katten eigenaren die hun kat in eigen tuin houden, door middel van een ren of netten, dat vind ik SUPER!
Hun katten zijn veilig en veroorzaken geen overlast, prima oplossing die getuigd van liefde voor een huisdier en zorg om hun medemens.
Ik snap echt niet dat anderen dat niet ook doen i.p.v. van de buurman maar verwachten dat hij die katten buiten zijn tuin houdt :naughty:
Katten gewoon lekker hun gang laten gaan onder het mom van: “Dat houd je toch niet tegen.” vind ik echt een slap excuus als ik heel eerlijk ben.
Honden aan de riem, honden drollen in een zakje en katten lekker in je eigen achtertuin, is iedereen happy :mrgreen:
zielig

nou kom maar op hier iemand om tegen te schelden
ik heb 3 katten en zijn allemaal buiten ze houden ervan lekker rennen en muisjes vangen heerlijk toch kunnen ze echt kat zijn :thumbup:
en ja waarschijnlijk poepen ze in iemand zijn tuin excuus :oops:
maar ik heb ook geen kattenbak want die had ik en daar deden ze het dus niet op :doh:
tja wat moet ik ze binnen houden dat ze dood ongelukkig zijn?? nee nee geen denken aan :snooty:
ik hou enorm van mijn beestjes dus als je ze in je tuin moet houden in een ren getuigt niet van liefde hoor :think:
nou ja ik zal wel gek zijn
maar goed als mijn buren last hebben van mijn katten dan zou ik er ook zeker wat aan doen maar naar mijn weten poepen ze langs de kant van de sloot die achter ons huis zit

en ik ben trots op mijn katten en dat ze lekker naar buiten mogen dag en nacht :mrgreen:
en ben ook gek op honden en gebruik die niet als excuus
nee hoor de hond van de buren blaft de hele dag als ze weg is nou ja jammer dan.
en ik vind ook niet dat honden vast moeten ik vind dat je hond best los mag op sommige plekken om even lekker te rennen
ach ik vind alle dieren leuk we hebben ook kooikarpers en mijn katten kijken er niet naar om en zouden dat dus ook niet bij iemand anders doen ze zijn wel gekm op muisjes
Ik heb niet het hele draadje gelezen maar vond het wel grappig dit net op nu.nl te lezen :
Hond meer gehaat dan kat
Uitgegeven: 24 april 2011 09:50
Laatst gewijzigd: 24 april 2011 09:50
AMSTERDAM - De hond wordt meer gehaat dan de kat. Tenminste, onder de luisteraars van het Radio 1-programma Vroege Vogels. Het programma stelde een Rotbeesten Top 50 op en verzamelde in twee maanden ruim 48 duizend stemmen.
© NU.nl/a R
Vrijdag werd al bekend dat de teek met 9457 stemmen de lijst met aanvoert. Niet geheel verrassend volgen daarna de steekmug, de daas en de wesp.
Op de vijfde plaats volgt de hond al met 1822 stemmen. De kat haalde een zevende plaats met 1744 stemmen.
Het programma spreekt van een opmars van recente exoten. Zo was de teek 25 jaar geleden nog nauwelijks bekend. Andere dieren die toen nog nauwelijks in Nederland voorkwamen zijn onder meer de tijgermug, de varroamijt (die bijenkolonies uitroeit) en de Nijlgans.
Mens
Bij de verkiezing kon niet op de mens worden gestemd. De redactie zou daarom zijn overspoeld met verontwaardigde reacties van luisteraars die de mens het enige echte rotbeest vinden.
Daar is de redactie van Vroege Vogels het ‘natuurlijk’ mee eens. “Geen enkel ander dier doet zoveel slechts voor de aarde en voor andere soorten.”
Ook wijst het programma erop dat veel dieren juist door toedoen van de mens een plaagdier zijn geworden. “Maar dit was een verkiezing door mensen en je mag niet op jezelf stemmen.”
@bianca&? wrote:
@Rivella wrote:Ik heb een hekel aan huisdieren en hun baasjes die overlast veroorzaken, en in mijn geval zijn dat de katten die achter in onze tuin zitten te schijten en voor in onze spouwmuur zitten te sproeien en de baasjes die hun hond bij ons voor op de stoep laten schijten en de zaak niet opruimen.
De hondenbezitter heb ik inmiddels aan zijn verstand gepeuterd dat hij zakjes bij zich moet hebben en zijn zooi op moet ruimen.
Maar ja, die katten, loop daar maar eens achteraan om de eigenaar te achterhalen.
Mensen die zeggen dat hun kat elke keer binnen komt om zijn behoefte te doen die weten niet wat ze zeggen, katten bakenen ook hun territorium af en dat doen ze echt niet met een lekker ruikend parfummetje en daarvoor rennen ze echt niet 3 blokken naar huis om ff hun kattenbak af te bakenen.
En dan zijn er mensen die “weten” dat hun kat niet verder dan 3 huizen bij hun vandaan gaat, ik heb nog nooit iemand hier in de tuin zien staan met de mededeling dat ze even wilden controleren of hun kat daadwerkelijk niet verder dan 3 huizen van huis verwijderd was.
Knap ook als je zo’n kat onder heggetjes en over schuttingen bij houdt.
Nee, ik heb hier op kok verschillende verhalen gelezen over katten eigenaren die hun kat in eigen tuin houden, door middel van een ren of netten, dat vind ik SUPER!
Hun katten zijn veilig en veroorzaken geen overlast, prima oplossing die getuigd van liefde voor een huisdier en zorg om hun medemens.
Ik snap echt niet dat anderen dat niet ook doen i.p.v. van de buurman maar verwachten dat hij die katten buiten zijn tuin houdt :naughty:
Katten gewoon lekker hun gang laten gaan onder het mom van: “Dat houd je toch niet tegen.” vind ik echt een slap excuus als ik heel eerlijk ben.
Honden aan de riem, honden drollen in een zakje en katten lekker in je eigen achtertuin, is iedereen happy :mrgreen:
zieligeen kat in een ren :roll:
nou kom maar op hier iemand om tegen te schelden
ik heb 3 katten en zijn allemaal buiten ze houden ervan lekker rennen en muisjes vangen heerlijk toch kunnen ze echt kat zijn :thumbup:
en ja waarschijnlijk poepen ze in iemand zijn tuin excuus :oops:
maar ik heb ook geen kattenbak want die had ik en daar deden ze het dus niet op :doh:
tja wat moet ik ze binnen houden dat ze dood ongelukkig zijn?? nee nee geen denken aan :snooty:
ik hou enorm van mijn beestjes dus als je ze in je tuin moet houden in een ren getuigt niet van liefde hoor :think:
nou ja ik zal wel gek zijn
maar goed als mijn buren last hebben van mijn katten dan zou ik er ook zeker wat aan doen maar naar mijn weten poepen ze langs de kant van de sloot die achter ons huis zit![]()
Ik hoef niet te schelden hoor, ik heb hier op kok de bewijzen gezien dat het anders kan.
Een kat in een ren zielig?
Google eens op het woord kattenren, ik bedoel niet een kale kooi waar ze hun kont niet in kunnen keren hè, veel fokkers maken hier gebruik van, die zijn zuinig op hun dieren en hun buren.
Daar kunnen veel kattenliefhebbers een voorbeeld aan nemen hoor.
En ik vraag me af hoe de buren 10 huizen verder moeten achterhalen dat die kat die in hun tuin zit zijn behoefte doet, bij jou hoort.
@Rivella wrote:
Ik krijg er een beetje een gevoel bij dat sommige katteneigenaren de honden als excuus gebruiken om de katten maar hun gang te laten gaan.
@bianca&? wrote:
en ik ben trots op mijn katten en dat ze lekker naar buiten mogen dag en nacht :mrgreen:
en ben ook gek op honden en gebruik die niet als excuus
nee hoor de hond van de buren blaft de hele dag als ze weg is nou ja jammer dan.
en ik vind ook niet dat honden vast moeten ik vind dat je hond best los mag op sommige plekken om even lekker te rennen
ach ik vind alle dieren leuk we hebben ook kooikarpers en mijn katten kijken er niet naar om en zouden dat dus ook niet bij iemand anders doen ze zijn wel gekm op muisjes![]()
Als het niet op jou van toepassing is, waarom verdedig je jezelf dan, dat is dan toch helemaal nergens voor nodig?
Als jij er trots op bent dat jouw katten los mogen lopen dan is dat prima hoor.
Ik vraag me dan wel af wat je doet als er toch iemand komt klagen dat ze overlast van je huisdieren hebben, doe je er dan wat aan of moeten zijn maatregelen treffen om jouw katten uit hun tuin te weren?
@Rivella wrote:
En ik vraag me af hoe de buren 10 huizen verder moeten achterhalen dat die kat die in hun tuin zit zijn behoefte doet, bij jou hoort.
helemaal mee eens…
en honden die blaffen inderdaad super irritant.
Nu hebben wij met de buren afgesproken dat ze het zouden zeggen als onze pup blaft als we weg zijn…
maar mijn buren zeggen haar nooit te horen gelukkig!
ik vind die katten die onder mijn ramen zitten te janken als ze krols ook irritant!
en aangezien er hier nogal wat katten rondlopen lijken ze elkaar wel over te nemen :roll:
@Fleur wrote:
Ik heb niet het hele draadje gelezen maar vond het wel grappig dit net op nu.nl te lezen:
Hond meer gehaat dan kat
Uitgegeven: 24 april 2011 09:50
Laatst gewijzigd: 24 april 2011 09:50
AMSTERDAM - De hond wordt meer gehaat dan de kat. Tenminste, onder de luisteraars van het Radio 1-programma Vroege Vogels. Het programma stelde een Rotbeesten Top 50 op en verzamelde in twee maanden ruim 48 duizend stemmen.
© NU.nl/a R
Vrijdag werd al bekend dat de teek met 9457 stemmen de lijst met aanvoert. Niet geheel verrassend volgen daarna de steekmug, de daas en de wesp.
Op de vijfde plaats volgt de hond al met 1822 stemmen. De kat haalde een zevende plaats met 1744 stemmen.
Het programma spreekt van een opmars van recente exoten. Zo was de teek 25 jaar geleden nog nauwelijks bekend. Andere dieren die toen nog nauwelijks in Nederland voorkwamen zijn onder meer de tijgermug, de varroamijt (die bijenkolonies uitroeit) en de Nijlgans.
Mens
Bij de verkiezing kon niet op de mens worden gestemd. De redactie zou daarom zijn overspoeld met verontwaardigde reacties van luisteraars die de mens het enige echte rotbeest vinden.
Daar is de redactie van Vroege Vogels het ‘natuurlijk’ mee eens. “Geen enkel ander dier doet zoveel slechts voor de aarde en voor andere soorten.”
Ook wijst het programma erop dat veel dieren juist door toedoen van de mens een plaagdier zijn geworden. “Maar dit was een verkiezing door mensen en je mag niet op jezelf stemmen.”
En dat is juist het probleem hier, de mens.
Die dieren kunnen er niets aan doen dat ze kat of hond zijn, die doen gewoon wat ze altijd gedaan hebben, het is de mens, het baasje wat zich soms niets van de gevolgen van domesticeren aan trekt.
En nu we eenmaal zover zijn dat we niet meer terug kunnen, kunnen we op zijn minst voor zorgen dat de dieren waar wij baasjes van zijn zo min mogelijk overlast veroorzaken.
Wil je graag een hond? Voed hem op, houd hem aan de riem waar het moet en ruim drollen op.
Wil je een kat? Neem 2 kattenbakken, zorg voor wat uitdagingen om achter aan te jagen en zorg dat ze de tuin niet uit kunnen.
Wil je een kanarie? Neem een kooi en verschoon die regelmatig.
Je zult altijd iets moeten doen om je dier te verzorgen en dat dier zal altijd iets van zijn natuurlijke vrijheid in moeten leveren helaas.
Een vogel hoort te vliegen maar kan dat in een kooitje niet meer, een hond hoort in een roedel te leven en doet dat ook al lang niet meer en zo zal een kat ook beperkt worden in zijn jagen, dat is het risico van domesticeren en daar kies je zelf voor, niet die dieren.
Om je even een voorbeeld te geven van wat ik met kattenren en netten bedoel.
Ik vind dit er niet echt zielig uitzien hoor :think:
Die laatste foto zo hebben mijn zwager/schoonzus het ook :thumbup:
Die hebben 5 katten en die beesten vermaken zich prima in de tuin en kunnen toch geen kant op. :thumbup:
Ik zou dat niet doen maar dat is mijn mening erover.
Nou sorry hoor wat zou jij doen als je kindje van 1,5 door een loslopende hond word aangevallen"" En dat rot beest gromt!En nog niet eens een excuus van de eigenaar, heb ze ook duidelijk laten merken dat ze beter op hun hond moeten letten.
En nee ik zoek niet overal een excuus voor maar een dier zomaar gaan pijnigen vind ik te ver gaan.
Dit is een discussie waar we nooit uit gaan komen, maar wat ik erbij wil gooien is het feit dat het niet de kat zijn schuld is, of maar de hond.
Nee, het zijn de baasjes!
Wij zijn in het bezit van 3 katten, die alle drie nooit buiten komen. We kunnen de deur gewoon open laten staan, maar ze gaan niet.
Behalve als de jongste krols is, dan gaat de deur op de haak.
Wij hebben hier ook kippen, die kan ik helaas niet los laten lopen, want de hond van de buurman komt wel eens onze tuin in rennen.
Dat is niet de schuld van de hond, maar van het baasje die zijn tuin niet afscheid en zijn hond niet heeft geleerd in de tuin te blijven.
Ben dus ook nooit boos op de hond, wel op zijn baas!
Mijn broer heeft een vijver en heeft ook regelmatig katten weg moeten jagen en diverse zieke vissen gehad.
Hij zei tegen mij: ik weet dat jij een kattenliefhebber bent, maar als ik ze in mijn handen krijg, verzuip ik ze.
Ik heb hem gezegd dat ik hem zeer goed begrijp, niet bang ben voor mijn katten, want die komen daar niet. Maar wel dat ik het zielig vind voor de poes, want die doet niks anders dan zijn instinct volgen.
Er zijn zat manieren om je dieren DIERVRIENDELIJK in je eigen tuin te houden.
@Rivella wrote:
Er lopen honden los en er blaffen honden dus mag mijn kat ook overlast veroorzaken, of is het in elk geval niet zo erg dat mijn kat overlast veroorzaakt.
De grote boze hond blaft en springt en is gevaarlijk voor mijn kinderen dus moet de gast met die paar drollen in zijn tuin/zandbak niet klagen.
Dat gevoel heb ik er ook een beetje bij. Het is heel vervelend als je telkens een blaffende hond. Toch zal iedere hond zo nu en dan wel eens een keer blaffen. Dat doet de mijne ook wel eens als we aan het spelen en ravotten zijn.. Maar daarna is het ook weer klaar.
Ik denk toch dat het prikkeldraad of stroomdraad wordt, op nog dat knoflookspul. Mocht dat knoflook dan nog niet helpen, ja, helaas, maar dan wordt het wel een van de twee. En dat zo'n kat dan zijn poot los haalt aan het prikkeldraad is heel vervelend, maar mijn vissen hoeven daar ook niet de dupe van te worden. Ik kan er ook een PVCbuis met een vissenkop en gravietvet neerleggen, maar dan hebben de eigenaren het hele interieur naar de knopoen, want je krijgt het nergens uit. Dat vind ik dan weer net ff te ver gaan. En idd.. Ik ga echt pertinent geen net over mijn vijver leggen voor de katten van een ander, want dat ziet er inderdaad niet uit. Daar heb ik geen vijver voor.
Ik heb het zelfde idee als Wisje.
Het is niet de kat of de hond zijn schuld! Kijk eerst eens naar de baasjes, die doen er schijnbaar ook niks mee, dus die kat of hond weet niet dat hij fout is.
Sabje waar ben je aan begonnen met dit topic :lol:
Haha meggie… zoveel reacties en meningen had ik ook niet verwacht;)