Wij gaan volgende week naar de obelink, ik heb een lijstje gemaakt, dus we gaan gezellig inslaan haha. Geen straf! :mrgreen:
Wij willen ook naar Frankrijk… pff het wel lastig om een leuk gebied te zoeken, zeker als je er verder weinig van weet.
Ik ben me nu aan het inlezen, we zoeken een gebied met veel cultuur (middeleeuwse stadjes, kastelen, grotten, veel bezienswaardigheden) maar waar ook de natuur prachtig is, en waar het weer waarschijnlijk goed is, dus geen normandie, bretagne, loire…
Wij hebben ons oog nu laten vallen op de streek Dordogne, ik ben nu campings aan het vergelijken, erg leuk om te doen.
Als iemand tips heeft, laat maar horen!
Camping Le Moulin de la Pique van RCN. Is een ANWB topcamping en ze organiseren er veel voor kinderen. Hele mooie omgeving en veel leuke stadjes en kastelen in de omgeving.
We hebben nu opblaasbare matrassen voor de kinderen, maar die zijn beide lek.
Zijn de selfinflatable fijner? We hebben er 2 van (voor op onze veldbedden), maar vind die helemaal niet zo dik. Welke dikte zouden we ongeveer moeten hebben?
Gisteren bij Obelink geweest, we twijfelen tussen 3 tenten. haha
Ambato VI de Luxe
Obelink Familia 6
Of een bungalowtent Bretagne 6.
Nu nog bedenken dus of we voor een tunneltent of bungalowtent gaan.
Aan de Bretagne zitten ook een paar nadelen. Langere opzetduur, en hij is 2x zo zwaar als de Ambato en Familia.
Nu nog erachter komen wat het verschil is tussen de Ambato en de Familia.
Zoals wij konden zien is de Familia ietsje kleiner, en een andere kleur.
Verder zagen ze er hetzelfde uit.
En nu nog bedenken of we een picknicktafel voor de kinderen gaan doen. Of een klein tafeltje met stoeltjes waar ze natuurlijk wel iets lekkerder op zitten.
Leuk Dark Angel, ik heb ze toevallig vorige week daar ook beiden zien staan. WIj hebben de Ambato, maar nog geen ervaring mee… wel veel positieve dingen over gelezen!
WIj hebben ook selfinflatables gekocht. Die van ons zijn 6cm dik, ik heb 2 x een tweepersoons gekocht ik weet even niet meer welk merk, ze staan op de site van obelink voor 70 Euro per stuk. Een is voor ons en een voor onze oudste 3, die kunnen daarop naast elkaar. , onze vierde dochter gaat in het campingbed in het 3e slaapcompartiment.
Ik heb bij obelink ook een goedkoop model van 10cm dik gezien a 35 euro maar de cm zeggen niet alles! We hebben ze beiden uitgeprobeerd, die van 10cm dik zakte helemaal in, ook toen ik opstond zag je nog waar ik gelegen had, dez lag echt veel minder fijn, ik voelde de ondergrond onder mijn heupen. Ook was die van 10cm enorm smal, mijn man zou dan met zijn armen ‘buiten boord’ liggen. Kijk dus niet alleen naar de dikte, maar ook naar de kwaliteit, en deze gaan niet altijd samen!!
Wij hebben gekozen voor een picknicktafel voor de kinderen. Scheelt enorm in pakruimte en het voordeel is dat ze dan ook meteen een tafel hebbn om op te spelen en te kleuren, voordeel is dat er ook een parasol in kon, voor 3 euro ofzo heb je een leuk parasolletje voor erbij. Als ze willen lezen ofzo gaan ze toch liever liggen en als ik merk dat het dit jaar niet voldoende is kunnen we volgend jaar altijd nog voor stoelen gaan. Ik heb gekozen voor de zilvergrijze.
Ik ben benieuwd welke keuzes jullie maken, leuk om van elkaar te lezen
WIj hebben de laatste weken veel nagedacht over waar we naar toe willen, eerst was dat de dordogne, maar toen we de reiskosten gingen uitrekenen kwamen we inclusief de tolkosten op een dus danig bedrag uit dat we gingen twijfelen. Daarna nog overwogen om dit jaar vanwege de aanschafkosten van tent e.d. toch nog maar 1x voor een huisje te gaan, ook wat leuks gevonden, maar toch maar geannuleerd, we hebben niet voor niets een tent gekocht.
Maar inmiddels zijn we er uit.
We hebben besloten naar het loiredal te gaan, niet al te lang rijden en we houden van natuur en cultuur. nadeel is wel dat we daar dus niet zonzeker zijn… maar aan de andere kant, wordt het er ook niet ondraaglijk warm.
Ik heb inmiddels ook al een camping gekozen, een relatief kleine camping maar met een goede waardering op zoover en met alles dat we nodig hebben. Nu nog boeken
Als het weer niet goed is gaan we volgend jaar wel zuidelijker.
wij hebben ook de Ambato, en moet zeggen, ons bevalt hij erg goed !! ff van te voren een keer ergens oefenen met in elkaar zetten en hij staat binnen het uur !! wat ik er vooral fijn van vind is het vaste grondzeil, wij hebben een paar jaar geleden in Nederland gestaan en kregen toen een hoosbui over ons heen, om ons heen lag heel veel water, maar onze tent was droog !! hahah dat is dan wel erg prettig…
dit jaar gaan wij voor het eerst met onze jongste erbij, denk dat zei in de aparte slaapcabine, in het camping-bedje gaat en de oudste bij ons, die je ook kan splitsen…
ik ga die selfinflatables eens opzoeken…misschien is dat ook wat voor ons…
Een opblaasbare bank of stoel, super leuke dingen… wist niet dat ze bestonden, lijkt me heerlijk om zo’n ding in de tent te zetten, boekje er bij en loungen maar 8) :thumbup:
Wat betreft plannen waarheen, we zijn nog steeds van plan niks te boeken en heb een paar keer op zoover rond zitten neuzen en die van allerhande kleine campings waar ik mijn draai wel zou kunnen vinden denk ik. Ik heb nu 2 campinggidsen van de ANWB bij de bieb gereserveerd om eens wat ideeen op de kunnen doen.
Marda, naar welke camping heb jij gekeken? Ik ben nu vooral aan het zoeken geweest in Duitsland. Als het mooi weer is willen we niet teveel km’s gaan maken. Tol is inderdaad ook een best wel een bedrag en brandstofkosten als je verder Frankrijk in gaat.
Een opblaasbare bank of stoel, super leuke dingen… wist niet dat ze bestonden, lijkt me heerlijk om zo’n ding in de tent te zetten, boekje er bij en loungen maar 8) :thumbup:
Ja de Ambato staat bovenaan mijn lijstje, maar wil graag weten wat het verschil is met de Familia. Dus heb obelink maar even gemaild, hopelijk krijg ik er nog antwoord op.
Dark angel, hou er wel rekening mee dat ze de familia misschien standaard aanprijzen boven de ambato, de familia is hun eigen merk, dus waarschijnlijk krijgen ze daar meer winst over… bij verkopers komt winst vaak voor objectiviteit.