Weer een vraag:
Is het raadzaam om onder de tent een zeil ofzo te leggen, wat voor soort zeil raden jullie aan, en mag dit op elke camping?
@Marda wrote:
Weer een vraag:
Is het raadzaam om onder de tent een zeil ofzo te leggen, wat voor soort zeil raden jullie aan, en mag dit op elke camping?
Wij hebben een tent met vast kuipzeil, dus wij hebben er niks meer onder liggen.
Sommige campings mag je geen los plastic er meer onder leggen, maar een vast kuipzeil zoals wij dat hebben is geen enkel probleem.
op boerencampings mag er vaak niets meer onder omdat het gras verstikt en ja, dan ben je iets drukker met schoonmaken.
Mag er wel wat onder, dan nemen wij meestal gewoon een groot stuk afdekfolie van wat dikkere kwaliteit van de bouwmarkt. Bedoelt om de vloer mee af te dekken tijdens schilderen, maar ook erg handig onder de tent. Je hebt ook van die geweven tentgrondzeil Taslan ofzo… maar dat condenseert heel erg als je er nog extra zeil ondergooit… dus in dat geval zou ik er niks onder doen.
Bedankt voor de reacties, ik ga eerst eens nakijken of het wel overal mag e.d.
Even ander vraagje…
Ik ben opzoek naar verlichting, liefst niet op stroom of gas, batterijen kan, maar niet dat ik om de paar dagen de batterijen moet gaan vervangen…
Nu kwam ik deze dynamolamp tegen:
Draaien en je hebt licht… heeft iemand ervaring met dit soort lamp?
En hoe lang ben je aan het draaien, en hoelang heb je daarna licht?
Niet de bedoeling dat ik voor elk uur licht een half uur aan het draaien ben :mrgreen:
http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/verlichting/campinglamp-dynamo.html?category_params=sort_by%3Dprice%26sort_order%3Dasc%26category_id%3D1219
grondonderzeil mag niet op alle campings…nadeel is dat als het niet mag je wel een tijdje bezig bent om je tent schoon te maken omdat alles wat de grond raakt wel erg vies word als het geregend heeft.
Ik gebruik hem altijd, maar dat moet ook wel met een voortent want daar zit niks onder en zelfs met een normale geweven grondzeil gebruik ik hem nog.
Zoiets lamp heb ik ook en hij werkt gewoon op batterijen en er zit een adapter bij om hem op te laden.
Dat draaien is alleen bedoelt voor nood, als de batterijen op zijn en je hem nodig hebt, maar niet gelijk kan opladen.
Is handig dus als je op een camping staat waarbij je stroom hebt…je betaald toch al voor de stroom dus het opladen kost je niks extra`s.
Bij een gaslamp moet je toch weer een nieuw gasflesje kopen als ie leeg is.
Wij leggen van dat dunne tentplastic onder de tent. Scheelt wel een heel eind met schoonmaken. Nog geen camping getroffen waar dat niet mag.
We hebben wel ook een tent met een vast kuipzeil, ideaal.
Wat betreft verlichting hebben wij een coleman lampje welke brandt op coleman vloeistof of benzine. Ik zag alleen laatst wel dat die dingen best duur zijn. Wij zullen hem 9 jaar geleden ook wel zo duur gekocht hebben, maar pfff…ik schrok er nog best van.
wij hebben ook verlichting op gas, zo’n klein gasflesje. Daar doen we heel lang mee. Misschien dat we dit jaar nog een ander lampje erbij doen, als we toch de tent goed af kunnen sluiten met horrengaas. (we willen de ambato 6 deluxe kopen)
@DarkAngel wrote:
wij hebben ook verlichting op gas, zo’n klein gasflesje. Daar doen we heel lang mee. Misschien dat we dit jaar nog een ander lampje erbij doen, als we toch de tent goed af kunnen sluiten met horrengaas. (we willen de ambato 6 deluxe kopen)
Die hebben wij ook (de tent) Lijkt me een super ding!! Hij zit nog in de doos :mrgreen:
Wat betreft verlichting, deze kun je wel opladen, maar je kunt hem ook opdraaien is niet op gas.
We hebben een lamp op gas, met zo’n mini-gasflesje erbij, maar die hebben we nog nooit gebruikt. Wij liggen vaak tegen de schemering wel in bed eigenlijk. Gebruiken jullie allemaal zoveel verlichting dan? Of zijn wij van die extreem vroege vogels?
Voor de gezelligheid steek ik wel eens een waxinelichtje aan of zo, maar echt verlichting hebben we nog nooit nodig gehad.
Wel hebben we zaklampen (1 per persoon, plus nog 1 extra die in het woongedeelte van de tent ligt) voor als we 's avonds naar het toilet moeten of om nog heel eventjes te lezen in bed.
Wij gebruiken de lamp wel elke avond. We liggen er ook meestal tussen 22.00 en 23.00 uur in.
Dat maakt dan net het verschil, wij liggen er vaak rond 22:00 al in.
Maar als het een keer wat later wordt, vind ik het heerlijk om gewoon in het donker (wel kaarsjes aan) buiten voor de tent te zitten en een beetje niets te doen (praten, wat drinken), dus dan mis ik een lamp ook niet eigenlijk.
Ik lig er meestal ook al wel vroeg in…maar het komt wel eens voor dat het wat later word en dan heb je toch echt wel een lampje nodig.
Wij doen ook vaak spelletjes, of we lezen een boek. Dan heb je ook wel licht nodig
Ga straks maar even een lijstje maken wat we nog moeten kopen.
En wat vervangen moet worden.
hier ook de Ambato 6, en dus met vast grondzeil, wij hebben een aantal keren, met plastic onder grondzeil gedaan en een keer zonder plastic, beide keren ook flink regen gehad ( zonder zeil, kregen we een stortbui…maar toen moesten we net zoveel schoonmaken aan het grondzeil als gewoon regen…wij doen het niet meer, het is goed vuilafstotend zeg maar, dus ja je moet ff poetsen, maar is ook zo droog en acht je ziet er gelukkig aan de binnenkant niks van :mrgreen:
dit jaar zaten we te dubben om na denemarken te gaan, maar daar zien we ff vanaf, dagelijkse leven is daar erg duur, dus dit jaar richting frankrijk…als goed is deze week goedkeuring van het werk en dan lekker boeken !!
hoor her en der ook wel van een isolerend matje onder de luchtbedden, welke hebben jullie ?? en scheelt het echt zoveel…?? anders moeten we toch echt nog weer een dagje gaan shoppen bij Obelink…zoooooo vervelend zeg… :lol: :lol:
en dat lampje vind ik ook een goeie, wij hebben er idd een op (oplaadbare) batterijen, is ook wel een redelijke…maar eens ff overleggen hier thuis…hahhaha
Wij gaan volgende week naar de obelink, ik heb een lijstje gemaakt, dus we gaan gezellig inslaan haha. Geen straf! :mrgreen:
Wij willen ook naar Frankrijk… pff het wel lastig om een leuk gebied te zoeken, zeker als je er verder weinig van weet.
Ik ben me nu aan het inlezen, we zoeken een gebied met veel cultuur (middeleeuwse stadjes, kastelen, grotten, veel bezienswaardigheden) maar waar ook de natuur prachtig is, en waar het weer waarschijnlijk goed is, dus geen normandie, bretagne, loire…
Wij hebben ons oog nu laten vallen op de streek Dordogne, ik ben nu campings aan het vergelijken, erg leuk om te doen.
Als iemand tips heeft, laat maar horen!
Le Pech Charmant daar gaan wij naar toe. Lijkt me erg leuk!
in die omgeving (van Sarlat) zijn ook veel andere leuke campings heb ik gehoord!
Sarlat en omgeving is inderdaad heel leuk! Wij stonden op Moulin du Roche, leuke camping met lekker zwembad.
UP!
Vandaag naar Obelink geweest… een paar uur, maar volgens mij kan ik er wel dagen rond kijken, we hebben ook alvast een aantal spullen ingeslagen, slaapspullen (self inflatables en slaapzakken). 2 bistros van campingaz, een lamp, een koelkastje en een picknicktafel voor de kinderen.
Zoveel spullen als daar waren, ik zag door de bomen het bos niet meer…
We hebben ook weer even in onze tent gestaan, kreeg meteen zin om te gaan kamperen… helaas was ik moe, dus we zijn maar een paar uur geweest maar zeker de moeite waard om nog eens terug te gaan.
Even nog een vraag aan de tent-kampeerders:
Nemen jullie spullen mee om de tent eventueel te repareren? En wat neem je mee voor de tent (andere haringen, stormbanden, waterafwerende vloeistof voor tentdoek)?
Leuk he!
Ik neem wel altijd een klein llaksetje mee wat bij de tent hoort. Verder niks…
Hoewel nu we ws naar t buitenland gaan misschien eel stevige haringen, ik heb lichtgewicht haringen.
@Marda wrote:
Nemen jullie spullen mee om de tent eventueel te repareren?Klustape :mrgreen: Is het niet voor de tent, dan komt het wel ergens anders voor van pas…