de slaapzakken lagen al wel in de auto, maar verder was dit onze pakkelarie afgelopen zomer.
Voor ons doen nog best veel, vooral buitenspeeldingen… we hadden rode flexibele emmer mee, daar zaten oa de voetbal, badminton, beachball etc dingen in en was tegelijkertijd een lekker badje voor de jongste en nummer 3 heeft er ook nog in gezeten.
Hebben ze echt heerlijk mee gespeeld met andere kids op de camping, maar normaliter minder mee.
Dit is dus voor 6 personen, zonder stroom kamperen.
wow :shock: dan moeten wij ons kapot schamen voor wat wij meenemen :oops: . maar ja mijn man doet aan glamping zegt hijzelf (glamour kamperen, dussss) :lol:
Hahaha dan moet ik me ook kapot schamen :oops: maar omdat ik dit jaar alleen met de kids ben en een rugzakje als auto heb kan ik niet veel meer meenemen dus het word echt schiften.
En dan vooral met de kleding want dat heb ik altijd teveel bij me…
Grappig om te lezen wat een ieder zo meeneemt :mrgreen:
Hier ons lijstje.
Geen luchtbedden, ten eerste gaan ze snel lek, ten 2e slaapt het erg koud omdat het bewegende lucht is en geen stilstaande. self inflatables are the bomb…
Verder allemaal goede warme katoenen envelop slaapzakken. Ze houden warm tot -5 en dat vond ik wel belangrijk, dus het zijn slaapzakken van nomad die 70 euro per stuk waren. Gekocht gelukkig in een aanbieding van 2e gratis!
Geen polyester buitenkant wanttt dan word ik gek van het geritsel en gekraak snachts als de kinderen zich omdraaien en zo.
De kinderen hebben ook geen kussen mee, in de vakantie slapen ze meestal op hun knuffels, mogen er 2 van mee.
Ik heb hier altijd 6 grote borden mee (gewoon plastic van hema) en 6 mepal mokken en idd die mokken dienen ook als toetjesschaal of soepkom. Verder niet zo heel milieuvriendelijk, maar heb ook altijd een stapel wegwerpbekertjes mee…
verder mijn partygrill met pannenkoek/pizzaplaat… een kleine braadpan die ik als roerbak pan gebruik en 1 steelpan met royaal formaat. en een piepklein koekepannetje waar ik prima een eitje in kan bakken. Past allemaal weer in de braadpan, evenals een pollepel en ons bestek. 1 groot scherp mes en een schilmesje.
Op vakantie koop ik bv sneller voorgesneden plakken kaas… hoeft er geen kaasschaaf mee.
zaklampen hebben we er allemaal 1 van. Sta ik op een plek met electra, heb ik een dompelaar bij me voor waterkoken en anders gewoon in de fluitketel en dan koffie zetten in de thermoskan.
Ik heb ook geen koelkast, die wil ik wel graag. Maar tot op heden heb ik me altijd gered met een koelbox en losse elementen die ik dan op de camping steeds invries bij de receptie. In het buitenland kun je vaak een koelkast huren… scheelt weer gesleep.
spelletjes voor de kinderen hebben we alleen een reiseditie mee van mens erger je niet en verder 2 kaartspellen… kun je mee kwartetten, kan je rummikub mee spelen en allerlei leuke kaartspelletjes. zelfs memory kan je spelen met 2 kaartspellen.
Kleding heb ik wel iets royaler mee lees ik al. 3 korte broeken, 1 warme joggingbroek en 1 spijkerbroek. 1 warme trui, 3 t shirts en 1 longsleeve en dan ondergoed en sokken voor 5 dagen. Ik spoel wel uit… handwasje zeg maar. Neem dan ook wel kleding mee die evt in de kliko mag worden achtergelaten na de vakantie.
En verder houd ik erg van overzicht, dus ik heb wel 2 opvouwbare campingkastjes waarvan ik op 1 ook kan koken en vouwkratten met binnenhoes…
Een garde had ik nooit mee, deed alles met 2 vorken tegen elkaar… maar heb nu een hele compacte en vind het toch wel erg makkelijk. Evenals een klein snijplankje. Een zeef dient als vergiet en uitlek ding en ik heb een simpele blikopener mee die ook flessenopener is.
Plasemmer vind ik met kids wel handig.
Hier gaat alles in de auto en in een dakkoffer, geen aanhanger ook nog mee.
picknickset (zag ik ook bij mama marije al voorbij komen) is opvouwbaar en je hebt meteen een tafel. Die van ons heeft 2 zetels aan beide zijdes, dan blijven de kopse kanten over voor papa en mama en dan hoeven er niet veel stoelen mee. Wij hebben super fijne paraplu stoelen van Brunner. Nemen erg weinig plek in.
Een bal koop ik altijd ter plekke, evenals een goedkope badmintonset.
Ik heb uiteindelijk ongeveer evenveel mee als MamaMarije en dan 2 tassen meer… dus dat valt mee :mrgreen:
Oh en ik bereid veel voor… zo giet ik echt van te voren allerlei shampoo en dergelijke over in van die reisflacons (setjes compleet verkrijgbaar bij de drogist) zodat het in onze toilettassen past. Kids hebben dan allemaal hun eigen toilettasjes mee. We hebben allemaal crocs of badslippers en een warme badjas… of handdoekcape. Ideaal met douchen en dergelijke.
de slaapzakken lagen al wel in de auto, maar verder was dit onze pakkelarie afgelopen zomer.
Voor ons doen nog best veel, vooral buitenspeeldingen… we hadden rode flexibele emmer mee, daar zaten oa de voetbal, badminton, beachball etc dingen in en was tegelijkertijd een lekker badje voor de jongste en nummer 3 heeft er ook nog in gezeten.
Hebben ze echt heerlijk mee gespeeld met andere kids op de camping, maar normaliter minder mee.
Dit is dus voor 6 personen, zonder stroom kamperen.
:shock: :shifty:
Ontzettend knap voor 6 personen!!
Ik vind kamperen erg leuk, maar wil wel de luxe van spullen van thuis…
Wij hebben een 3-persoons caravan (met voortent en luifel) en een slaaptent voor de kinderen. De caravan is ideaal, alle kastjes kunnen vol :mrgreen:
In de caravan zit een kleine koelkast, maar toch nemen we een elektrische koelbox erbij mee…ik heb er zo’n hekel aan als de kaas, melk en jam me tegemoet komen, zodra ik er een fles ranja uit haal…
Ik heb die ruimte nodig, anders ga ik me heel snel irriteren.
Kleren neem ik ook altijd in ruime mate mee…een stuk of 6 korte broeken, 5 lange, 8 t-shirts, 2 dikke truien, vest voor de kinderen, voor mezelf zoveel als in mijn kastjes past…per persoon een stuk of 6 handdoeken en dat is dan voor 14 dagen kamperen.
Wij hebben net zo’n picknicktafel als MamaMarije om aan te eten, knutselen, spelletjes te doen en hebben dan 2 verstelbare stoelen mee voor onszelf om 's avonds lekker in te kunnen zitten met een boek.
Ik vraag me wel af; ik zie regelmatig voorbij komen dat je een handwasje doet, zodat je niet zoveel kleding mee hoeft te nemen…
Hoe doe je dat dan als het regenachtig weer is en de was voor geen meter droogt??
Ik hoef dus geen luxe campinguitrusting, onze caravan is een oudje, maar vind het wel prettig om mee te kunnen nemen wat ik wil.
Ik vraag me wel af; ik zie regelmatig voorbij komen dat je een handwasje doet, zodat je niet zoveel kleding mee hoeft te nemen…
Hoe doe je dat dan als het regenachtig weer is en de was voor geen meter droogt??
Dan loop je wat langer in vieze kleren :mrgreen: .
Wij hebben weleens een spijker korte broek achtergelaten die naast af … toen ook nog eens zelfstandig kon staan van het vuil…
Ondergoed nemen we hier dus wel iets ruimer meer… maar sokken… tja dan maar een 2e dag… en die broeken… op vakantie/ in de tent lopen we niet op ons paasbest rond (oh wacht, met pasen doen wij ook niet aan bijzonder kleren 8) ).
Hou over het algemeen wel 1 korte broek + shirt voor de jongens apart voor als we op pad gaan. Is die wel schoon in elk geval .
Dan loop je wat langer in vieze kleren :mrgreen: .
Wij hebben weleens een spijker korte broek achtergelaten die naast af … toen ook nog eens zelfstandig kon staan van het vuil…
Ondergoed nemen we hier dus wel iets ruimer meer… maar sokken… tja dan maar een 2e dag… en die broeken… op vakantie/ in de tent lopen we niet op ons paasbest rond (oh wacht, met pasen doen wij ook niet aan bijzonder kleren 8) ).
Hou over het algemeen wel 1 korte broek + shirt voor de jongens apart voor als we op pad gaan. Is die wel schoon in elk geval .
Ik doe altijd een handwas als ik zelfs nog wel schone kleding heb…dus regent het dan doe ik geen handwas en heb ik gewoon nog schone kleding…tja en anders nog maar een dagje extra dagje in het zwembad dan heb ik alleen maar een badpak aan.
sokken heb ik meestal (als het mooi weer is) alleen s`avonds aan dus dat kan wel 2 of 3 avonden want heb ze hooguit 2 of 3 uurtjes aan op een dag.
Ondergoed wel elke dag schoon en ook voor 14 dagen mee…dus 14 stuks. Heel raar maar ik ga op de camping echt niet mijn ondergoed aan de lijn hangen.
6 handdoeken per persoon heb ik ook echt niet…2 per persoon voor 2 of soms 3 weken en dan nog een badhanddoek voor het zwemmen en ook douchen.
En als ik echt omhoog zit met de was of vieze dingen dan koop ik wel eenmalig een wasmuntje en hang het dan wel op.
Dat is misschien wel mijn probleem, ik heb een hekel aan vieze kleren ;-), ook op vakantie.
6 handdoeken p.p., ik heb voor de kids hydrofieldoeken, drogen snel :mrgreen: en nemen weinig ruimte in. Ik vind het zelf prettig om elke dag een schone handdoek te hebben, dus na een week gaan al die handdoeken (met wat ondergoed en sokken) in de wasmachine en daarna in de droger, tenzij het echt warm weer is, dan laat ik ze drogen aan een lijntje.
Zo, even het hele topic doorgespit :mrgreen: , en wat wijzer van geworden. Wij willen dit jaar voor het eerst gaan kamperen maar hebben nog helemaal niks. We zijn van plan om aanstaande zaterdag bij een grote kampeerwinkel wat info op te gaan doen en dan evt via mp wat dingen te scoren.
Maar na het lezen van dit topic zit ik eigenlijk nog wel met een vraag. Mijn idee is in principe vrij te vragen van het werk maar nog niks te gaan boeken. Ik hou van niet te slecht weer en het plan zou dan zijn om te kijken waar het dan mooi weer is en kijken waar we terecht kunnen. De vraag is natuurlijk, is dit slim om te doen? Zijn er dan nog genoeg campings waar je terecht kan. Het maakt niet uit in welk land als het maar een beetje mooi weer is (denk aan in ieder geval niet wegregenen en een beetje leuke temperatuur om in korte broek rond te lopen en een keer ergens te kunnen zwemmen). Verder hebben we niet zoveel eisen aan een camping, we hoeven niet alle faciliteiten, gewoon iets waar de kinderen zich kunnen vermaken en wijzelf het ook leuk hebben.
Zijn er hier mensen die zonder te boeken gaan kamperen? Of denken jullie dat dit niet realistisch is?
Volgens mij hebben bijna alle campings wel zogenaamde trekkersplekken. Dus plekken die niet voor langere tijd verhuurd worden maar voor een aantal dagen.
Echt populaire campings zullen wel vol zijn, je zult niet altijd de beste plek krijgen maar er is altijd wel wat te vinden.
Jahoor, dat is best mogelijk. Het zijn vaak de populaire en bekende campings die mutje vol staan en het zou zomaar kunnen dat je misschien een camping of 5 langs moet voor je “beet” hebt. Maar ik heb een stuk of 3 vriendinnen die altijd op de “bonnefooi” gaan kamperen. Zeker op de meer achteraf gebiedjes kan je vaak wel zo terug.
Er is ook een kamperen forum he… zeker even op kijken. Kun je ook om campingtips vragen waar je wellicht terecht kan. Zijn altijd campings waar je zelf zo niet aan denkt.
Ik zou het wel durven en dan ben je al een eind als je rond de ardennen of zuid België iets opzoekt. Hebben al een keer geweldig gekampeert in de buurt van Vielsalm… geweldige vakantie, volop mooi weer. :thumbup:
Okee, ik zal ook eens op dat forum gaan kijken. Het idee is bijvoorbeeld als het weer fijn is om een camping bij de moezel ofzo te zoeken. Volgens mij zijn daar campings genoeg, en we willen toch geen mega camping, maar meer een relax camping in een leuke omgeving. Maar ik denk dat ik dan een week voor vertrek ofzo alvast een beetje ga bellen. Als het weer daar niet goed is willen we wel wat meer afzakken frankrijk in ofzo.
Wij hebben vorig jaar op een camping in drôme Frankrijk gestaan, een prima camping niet groot en ook geen hysterische animatie enzo, maar daar waren nog wel wat plekken vrij en verschillnde mensen gezien die op de bonnefooi kwamen. Denk idd dat je niet de meest bekende campings moet zoeken, maar er zijn in frankrijk zat campings waar je echt nog wel terecht kan. Misschien moet je er idd een paar af, maar zou het (zonder hele kleine kinderen, nu vind ik het fijn als ik gewoon zekerheid heb) wel durven te wagen.
Ik wil gezien we graag mooi weer willen niet van te voren boeken… we willen gaan waar de zon schijnt… is dat in nederland, dan blijven we hier, moeten we ervoor naar Italië of Spanje, dan doen we dat.
We willen overigens geen mega camping met tal van faciliteiten, maar het mag wel netjes zijn en er mag ook wel wát te doen zijn.
Ik heb een campinggids bestelt, maar hoe weet ik nu of er op de campings van onze keuze nog plaats is? Mijn Italiaans/Frans/Spaans is alles behalve geschikt om er naar toe te bellen, op de bonnefooi zie ik niet zitten, lijkt me niks om na een uren lange auto rit camping na camping af te moeten zeulen op zoek naar plek.
Hoe zouden jullie dit oplossen. De weken waarin we gaan zullen overigens wel al ver van te voren vast staan, al is het maar omdat we binnenkort het dierenpension al moeten boeken omdat er anders geen plek meer is.
Hoe kan ik dit oplossen, tips en ideeën zijn weer zeer welkom!
Wij gingen ook altijd zonder boeken, in Frankrijk en we hebben maar een enkele keer gehad dat er geen plek was. Nu gaan wij ook nooit naar hele bijzondere campings en meestal bleven we maar een dag of 4/5 op een camping om vervolgens weer een andere regio op te zoeken.
Dit jaar gaan we voor het eerst met kind en dan zie ik het toch niet zo zitten. Na 11 uur rijden waren we het zelf meestal wel een beetje beu, maar daar kun je je dan wel overheen zetten, maar of een kind van een half jaar zo meewerkend is
Wat betreft weer: wij willen dit jaar weer naar de Provence in Frankrijk, heb daar nog nooit langer dan een dag slecht weer meegemaakt… Dus we vertrouwen er wel op dat het ook dit keer prima zal zijn
Wij gaan elk jaar op de bonnefooi. Met als gevolg dat we verschillende keren met 1 of 2 kind(eren) na 12 uur rijden ons nog suf zochten naar een camping, in Italie. Daar liggen ze wel voor het oprapen, maar zitten erg vol, en sommigen hebben zulke kleine plekjes, daar past onze tent niet eens.
Daarom willen we dit jaar wel een eerste camping boeken. We blijven nooit ergens 2 weken, maar 2 weken van tevoren hebben we wel een beetje zicht op de verwachtingen in Nederland, en zijn die slecht, dan gaan we sowieso naar het zuiden. Dan boeken we ergens voor 2 of 3 nachten een camping, zodat we die zekerheid hebben en van tevoren weten dat het een mooie camping is.
Daarna zien we wel weer. Maar zeker nu met 2 kinderen viel het een beetje tegen, zonder airco in 35 graden een camping zoeken. En een beetje bang zijn dat de winkels dicht zouden zijn, en we dus geen boodschappen meer konden doen. Met zijn tweeen en met 1 kind vonden we dat wel een leuk avontuur
Ik wil gezien we graag mooi weer willen niet van te voren boeken… we willen gaan waar de zon schijnt… is dat in nederland, dan blijven we hier, moeten we ervoor naar Italië of Spanje, dan doen we dat.
We willen overigens geen mega camping met tal van faciliteiten, maar het mag wel netjes zijn en er mag ook wel wát te doen zijn.
Ik heb een campinggids bestelt, maar hoe weet ik nu of er op de campings van onze keuze nog plaats is? Mijn Italiaans/Frans/Spaans is alles behalve geschikt om er naar toe te bellen, op de bonnefooi zie ik niet zitten, lijkt me niks om na een uren lange auto rit camping na camping af te moeten zeulen op zoek naar plek.
Hoe zouden jullie dit oplossen. De weken waarin we gaan zullen overigens wel al ver van te voren vast staan, al is het maar omdat we binnenkort het dierenpension al moeten boeken omdat er anders geen plek meer is.
Hoe kan ik dit oplossen, tips en ideeën zijn weer zeer welkom!
Wat je eventueel kan doen is om een paar dagen van te voren naar een camping te bellen om te vragen of ze nog plaats hebben, meestal kunnen ze wel engels. Je kan dan bv voor 1 of 2 nachten boeken en dan alleen even voor een overblijf om daarna gewoon verder te gaan naar een andere camping naar keuze.
Je moet altijd zorgen dat je 2 of 3 campings van keuze hebt in ongeveer dezelfde regio en dan heb je altijd wel kans dat er op eentje nog plaats vrij is.
Op de bonnefooi kan wel, ook in het hoogseizoen, er is altijd wel ergens plaats, zeker als je niet al te veel eisen hebt. De campings die vaak wel vol zitten, zijn de grotere campings met een zwemparadijs, uitgebreide animatie en/of direct aan het strand. Als je dat allemaal niet nodig hebt, dan kun je zeker wel een plekje vinden.
Aan de andere kant, moeten zoeken na een lange reisdag is echt niet fijn!
Ik zou daarom wachten tot ongeveer een week, anderhalve week, van te voren, dan heb je een redelijk betrouwbare weersvoorspelling. Dan de knoop doorhakken en reserveren, via website / mail / telefoon (er is vast wel iemand in je omgeving die daarmee wil helpen als het echt niet lukt met de taal).
En nu alvast leuke campings uitzoeken, zodat je tegen die tijd een hele lijst hebt om uit te kiezen - en natuurlijk genieten van de voorpret
Mocht je toch op de bonnefooi gaan, dan 2 tips:
probeer op tijd aan te komen op de camping, liefst halverwege de middag al => meer kans op een plek en nog tijd om verder te zoeken als er toch geen plaats is
plan je vakantie zoveel mogelijk aan het begin of einde van het seizoen, als je daarin iets te kiezen hebt natuurlijk. Tussen half juli en half augustus is het erg druk overal, dus als je daar net voor of net na kunt zitten, scheelt het al