Ik ben al een paar dagen druk op zoek naar een B&B voor onze overnachting. Maar het is niet makkelijk om wat te vinden!
We hebben 2 grote kamers nodig (we gaan met vrienden op vakantie die 2 kinderen hebben).
Ik heb er een aantal gevonden en gemaild, maar vele zijn al volgeboekt.
Als het zo doorgaat, moeten we maar apart overnachten, en mogen zij hun eigen b&b gaan zoeken.
En als ik dan nog niks kan vinden, dan moeten we maar in 1 keer gaan rijden.
Waar gaan jullie naar toe? Ik ben een paar jaar geleden met een vriendin een paar dagen naar Frankrijk geweest, toen hebben we tussen Versailles en Chartres in een hele mooie en fijne b&b gezeten…
http://www.chandelles-golf.com/
Misschien dat dit wat is?
wij gaan naar de dordogne, naar Les Eyzies (camping le pech charmant).
Ik heb nu een reactie terug van een b&b. Wel iets prijzig vind ik zelf (115 euro voor 1 nacht voor ons). Ik zoek het liefst iets onder de 100 maar ja, dat lukt al niet. Dus hopelijk is mijn vriend het er mee eens. En onze vrienden ook om 95 euro te betalen.
Ik heb nu van 2 B&B’s bericht terug dat ze plaats hebben.
Dus hopelijk krijg ik vanavond reactie van onze vrienden welke zij willen, voor Orleans, of erna (zij moeten verder rijden dan wij, en hebben een vouwwagen).
Onze buren gaan altijd naar spanje en stoppen op dag 1 ook bijtijds… ze gaan om 4 uur rijden en rijden dan door tot een uur of 3 'smiddags… dan stoppen ze en ze hebben echt altijd plek in een gemiddeld hotel langs de weg. 1x een formule 1 gedaan, maar ook al een paar keer een middenklasse hotel waar ze dan 80 euro kwijt waren voor een 4 persoons kamer en dan namen ze hun jongste gewoon tussen hen in… (zijn eigenlijk met 5 personen…)
Dus ik zou niet gauw echt al iets boeken… eigenlijk… :think:
Wij gaan met 2 grote gezinnen en willen in de middag ergens aankomen om te overnachten. Dan hebben we geen zin om nog iets te moeten zoeken.
Een hotel beviel ons de laatste keer ook niet. We willen s avonds nog even buiten zitten, iets drinken en kletsen.
En met Lucas tussen ons in durf ik niet… Dan zal ik echt niet lekker slapen.
kijk eens naar links en rechts van de autobaan com. *(even googlen is duits)
Wij hebben hier al een paar keer in verschillende landen voor minder dan 60,00 euro overnacht met 3. Wij gaan altijd ietsje verder weg van de snelweg omdat we het fijn vinden onze benen te kunnen strekken in de natuur.
Succes.
We hebben toch voor de eerste B&B gekozen. Wel wat duurder dus, maar ziet er ook erg gezellig uit.
http://www.gitedemoronville.com.fr/htfr/0003.htm
Verder nog steeds in dubio of we de Obelink Familia gaan doen, of toch de Ambato. Eerst gingen we voor de Ambato, toen zagen we dat de Familia een paar kleine voordeeltjes heeft (rits-opening om stekker naar buiten te doen, ritssluiting voor scheidingsdoek in slaapcabine, ipv knopen wat de ambato heeft en een mooiere kleur, vinden wij dan)
Nu twijfelen we toch weer, want het grondzeil van de ambato is 2x zo dik als het grondzeil van de Familia (terwijl Obelink zei dat hun grondzeil beter is).
Moeilijk moeilijk dus
Ik wil in de meivakantie nog een weekje proefkameren, dus voor die tijd willen we toch een tent hebben gehaald!
Heb je al beslist?
Wij zijn er nog steeds niet uit waar we heen willen…
Ik wilde eerst naar de loire, maar begin nu toch te twijfelen.
Zit nu te denken aan Hongarije, iemand daar ervaring mee?
Darkangel al beslist? Wat uiterlijk betreft zou ik voor de familia gaan, maar een lekker dik tentzeil is ook wel fijn. Zeker met kinderen.
Maar een tentzeil is toch zo weer bijgekocht, terwijl die andere handige aanpassingen niet zo snel te realiseren zijn
@Marlous79 wrote:
Maar een tentzeil is toch zo weer bijgekocht, terwijl die andere handige aanpassingen niet zo snel te realiseren zijn
Een inritsbaar grondzeil, makkelijk bijgekocht? :think:
Vraag het me af…
Ik denk dat het de familia gaat worden, maar we gaan volgende week zaterdag nog even met z’n tweetjes kijken.
Ik heb vandaag mijn campingtafel binnengekregen die ik eind januari al besteld had.
Wist dat het lang ging duren dat hadden ze al gemeld over de mail en omdat dit model eruit gaat moesten ze hem bij de leverancier bestellen.
Ben er helemaal blij mee…het ding is loeizwaar 11.5 kilo (wist ik ook daarom wilde ik hem) en mijn ventje heeft zich er al aan opgetrokken en hij bleef staan :thumbup:
Wilde dus persé deze omdat deze heel stabiel staat en niet zo wiebelig is al de rest die ik gezien had, nadeel dus dat ie wel zwaar is, maarja ik hoef er ook niet elke dag mee te zeulen dus dat is ook geen ramp :mrgreen:
Nu alleen nog het mooie weer want ik wil in mei ook gaan proefkamperen…
Hihi dat is net zo zwaar als onze vijfpers tent was!
Ik wil ook zon, kampeerweer. Ik durf nu niet zo goed te boeken voor de meivakantie. Net alsof t dan geen mooi weer zal zkjn omdat het dat nu niet is :roll:
en Upppp!
Wij hebben (eindelijk) geboekt!
Na veel speurwerk door vele landen, gebieden en campings is het uiteindelijk een camping in de Vaucluse (Frankrijk/ provence) geworden.
Onze wensen waren:
- Zon zekerheid (geen zin om met de tent 2 weken in de regen te staan).
- Camping met zwembad met redelijk peuterbad
- fijne camping met goede sanitaire voorzieningen, o.a. familiesanitair.
- Camping met panorama
- Kleine camping, kleiner dan 2,5 ha, met minder dan 60 plaatsen
- Omgeving met goede uitvalsbasis naar vele bezienswaardigheden, culturele uitstapjes, mooie natuur, eventueel op rijafstand van zee.
Dus gevonden!
Ik heb er helemaal zin in!
We gaan overigens in 1x rijden, is ongeveer 1000 km, is te doen omdat we 's nachts gaan rijden, ik rijdt 's nachts (ben toch een nachtmens) en manlief in de ochtend tot de middag.
Lekker hoor, klinkt goed!
En fijn dat jullie dat kunnen zo in een stuk doorrijden. Mijn man is bezig met zn rijbewijs… dus ik rij nog alleen en hou het echt niet zo lang vol jammergenoeg. Maakt de bestemming kiezen wat lastiger!
Alleen zou ik het inderdaad ook niet doen.
We hebben een tussenstop wel overwogen, maar zie maar eens met 6-en een geschikte plek te vinden, waarbij auto en aanhanger op bewaakt terrein staan… Als ik al iets vond is dat net zo duur als de helft van de campingkosten. De terugreis lijkt me wel zwaarder omdat het overdag is, 's nachts slapen de kinderen toch, maar overdag (terugreis) is het voor hun wel een lange rit. Het zou ongeveer 10 uurtjes rijden zijn, maar denk dat wij er wel 12 - 14 uur over doen. Nadeel is dat we pas om 14.00 op de camping mogen.
Helaas zijn de grote plekken op deze camping met minder beschutting, dus ik wil graag een tarp aanschaffen, iemand goede tips?
Nou, wij zijn er ook eindelijk uit.
We gaan toch voor de Familia 6.
Vanavond gaan we die bestellen. Dan moeten we alleen nog een paar kleine dingen, maar dat proberen we via marktplaats te gaan doen.
Oa een picknicktafel voor de kinderen.