Kampeer vragen

Leuk Darkangel!

Wij hebben inmiddels besloten toch niet 's nachts te gaan rijden, het werd me meerdere malen afgeraden dus nu een leuk b&b geboekt nabij Dijon. Eerste dag dus 6 uurtjes rijden, dan overnachten en ontbijten vervolgens nog 4 uurtjes naar de camping, helemaal zin in.

fijn Marda!

wij houden zelf ook niet van 's nachts rijden. Ik vind het ook gewoon fijn, lekker rustig aan doen. Heerlijk genieten in de B&B, uitgebreid ontbijten en dan rustig verder rijden.

Vanaf het moment dat we wegrijden heb ik dan ook al een vakantiegevoel.

Files? wat maakt het uit! Tis vakantie hahaha

Nou geloof niet dan mijn man dat heeft met files haha, maar het is wel een uitdaging.

Wat ga je nog meer bekijken op mp?

Ik zoek ook nog een aantal spullen. o.a. 2 campingtafels, 1 om aan te zitten, 1 om op te koken. helaas worden die in mijn omgeving maar weinig aangeboden.

Nu bij marskramer een camping-keukenkastje in de aanbieding, je kunt er dingen in opbergen en er zit een uitklapbaar werkblad aan. Misschien gaan we hem wel kopen.

Zo, even weer een up.

De tent hebben we vorige maand gekocht, de Familia 6.

Daarbij mocht je dan een weekend gratis kamperen, en we hebben gekozen uit Landal Rabbit Hill, in juni gaan we onze tent uitproberen. En kijken of alle kastjes passen en of we nog iets nodig zijn.

Voor de kinderen hebben we gekozen voor een picknicktafel.

Hopelijk krijgen we alles mee! Ik ben bang dat we moeten kiezen, en ik veel minder kleding mee moet nemen dan andere jaren (en daar ben ik zooo moeilijk in haha)

Alleen voor ons zijn we nog een campingtafel nodig, niet te groot (60x80 ofzo) maar wel stevig en met verstelbare poten. Dus maar even marktplaats afstruinen, en anders nog een keer naar Obelink, of de Vrijbuiter.

Wij hebben inmiddels onze tent uitgeprobeerd in de meivakantie. Onze buren hebben een kleine camping dus daar hebben we hem voor 3 nachtjes opgezet. Het opzetten duurde 2 uur, zonder ruzie! We hebben super mooi weer gehad dus we hadden een echt vakantie gevoel. Maar helaas liep het niet helemaal soepel. Ik ging alleen met de kids in de tent slapen, manlief moest gewoon werken. Omdat Esmee de tweede en derde nacht lag te huilen en draaien en klagen over pijn heb ik haar die nachten naar binnen gebracht. Ze bleek oorontsteking te hebben. De kinderen waren overigens elke dag erg vroeg wakker, dus ik ben bang dat we op vakantie niet veel nachtrust krijgen. Maar we vonden het verder superleuk dus we hebben heel veel zin in de zomervakantie!

Wel een klein scheurtje in de tent op een naad gevonden, hij lig nu bij de winkel voor reparatie. Blij dat we hem bij huis een keer opgezet hebben.

@Marda wrote:

Helaas zijn de grote plekken op deze camping met minder beschutting, dus ik wil graag een tarp aanschaffen, iemand goede tips?

wij hebben idd ook zoiets aangeschaft, zo’n driehoeking geval zeg maar hahah maar is idd wel erg handig tegen de zon, wij hadden er volgens mij 1 stok bij, andere kant op de grond en 3e punt aan een boom of je eigen tent (als ik het me nog goed kan herinneren… hebben hem paar jaar geleden gekocht en toen in nederland ( ja echt waar…) moeten gebruiken tegen de zon…30+ was het toen ahahha)

darkangel: wat voor een picknicktafel is het geworden ? ik wil volgend jaar ook zoiets hebben voor de meiden, dan is Anique bijna 3, dan kan dat wel, vind haar er nu nog te jong voor, dus nog een ikea-stoel voor haar mee en voor marielle ook een soort kinderstoel, maar die kan zonder voorblad en is op zelfde hoogte als hoe wij zitten op een gewone stoel…snap je?? hahah

vind het wel jammer dat het nu nog niet zo mooi weer is, anders waren we met de meiden ook nog weggegaan dit weekend, met nog een extra dagje (studiedag dinsdag ;))

@Femke Fataal wrote:

Wij hebben inmiddels onze tent uitgeprobeerd in de meivakantie. Onze buren hebben een kleine camping dus daar hebben we hem voor 3 nachtjes opgezet. Het opzetten duurde 2 uur, zonder ruzie! We hebben super mooi weer gehad dus we hadden een echt vakantie gevoel. Maar helaas liep het niet helemaal soepel. Ik ging alleen met de kids in de tent slapen, manlief moest gewoon werken. Omdat Esmee de tweede en derde nacht lag te huilen en draaien en klagen over pijn heb ik haar die nachten naar binnen gebracht. Ze bleek oorontsteking te hebben. De kinderen waren overigens elke dag erg vroeg wakker, dus ik ben bang dat we op vakantie niet veel nachtrust krijgen. Maar we vonden het verder superleuk dus we hebben heel veel zin in de zomervakantie!

Wel een klein scheurtje in de tent op een naad gevonden, hij lig nu bij de winkel voor reparatie. Blij dat we hem bij huis een keer opgezet hebben.

das jammer van je dochter, maar je hebt hem wel kunnen uitproberen, en idd nu nog kunnen laten maken voor de vakantie…

tjsa vroeg wakker…ach dat is hier redelijk normaal (6.30-7.00) maar wat ze hier wel hebben is dat ze na een dag buiten (op vakantie) zijn er wel op tijd in liggen…( toch wel tussen 19.00-19.30 wat ze normaal thuis ook altijd liggen)

Femke, wat is het voor een tent geworden ? (kan het niet terug vinden hihihi)

vind het trouwens wel goed, 2 uur bezig met een tent opzetten en Geen ruzie hahahaha

gelukkig zijn we er hier iets korte mee bezig (uurtje…) hahaha

binnenkort een keer na een dagcamping ofzo, om ff weer proberen met opzetten, lekker wat eten en drinken mee…hmmmm helemaal zin in…

of zou het eind mei nog goed weer worden ?? :think: ben de 29ste jarig en paar jaar geleden hebben we mijn verjaardag op een camping gevierd, dat was wel ergggg leuk !!

Riki, wat betreft vroeg opstaan is het hier normaal gesproken tussen 6.15 en 7.00. Toch is dan tussen 5.30 en 6.00 ineens veel vroeger, en omdat ze hyper waren over het kamperen legden we ze wel op tijd in bed maar gingen ze pas heel laat slapen, de eerste nacht pas om 22.00. Ze hebben dus eigenlijk het maximale uit het kamperen gehaald :mrgreen: .

We hebben een nomad bantu air 6 gekocht. Was in de aanbieding omdat ie uit de collectie gaat.

Ik hoop toch wel echt op een mooie zomer, maar ik ben bang dat het nog even gaat duren voor het weer mooi weer is :? .

picknicktafel is van obelink geloof ik. We hebben em op de vrijmarkt gekocht voor 2 euro :slight_smile: En ziet er nog heel goed uit!

Femke, fijn dat je de tent nog kon uittesten idd. Daarom gaan wij ook nog even kamperen midden juni. Denk dat wij zondagavond weer teruggaan omdat de oudsten weer naar school moeten de maandag.

vroeg wakker zijn ze bij ons gelukkig niet! Meestal rond half 8 ofzo. Vind ik best netjes! Bij ons helpt het heel goed als ze de hele dag buiten zijn, dan slapen ze als roosjes!

riki, ik ben de 28ste jarig, hopelijk is het dan mooi weer! ik heb volgens mij nog nooit een verjaardag binnen hoeven vieren ivm slecht weer.

Lekker hoor half acht wakker, daar zou ik graag mee ruilen. Bij ons zijn ze thuis al vroeg wakker, maakt niet uit hoe laat ze erin liggen. En ik geloof niet dat het bij het kamperen beter wordt. Thuis hebben we rolluiken, dus ik denk dat het daarom extra moeilijk voor ze is om uit te slapen.

Mijn man is in augustus jarig, en de afgelopen jaren hebben we regelmatig binnen moeten zitten helaas. Het weer is tegenwoordig zo onvoorspelbaar!

Wij hebben onze vouwwagen en al onze nieuwe spulletjes ook uitgeprobeerd. Wij wilden graag een eigen kampeermiddel zodat we wat vaker weekendjes weg konden. Maar dat is met een vouwwagen, wat ons betreft, niet de moeite. Vooral het voor- en nawerk viel me tegen. Kamperen in NL doen we echt alleen maar last minute als het weer mooi is, want nu was het koud en nat. De boel werd flink klammig in de tent. Dat is natuurlijk in FR niet zo deze zomer omdat we daar meer kans op zon hebben.

Toch zullen wij de wagen na de vakantie goed proberen te verkopen, geld bij te leggen en een caravannetje kopen. Ik vond het leven uit tassen met 6 personen erg rommelig en onoverzichtelijk. Een caravan zet je een week van tevoren bij je huis, iedereen heeft een eigen kastje en het is minder klammig. De meiden gaan in een bijzettentje. Als je moe en 'zat-er-van thuis komt haal je er uit wat je nodig hebt en zie je het morgen wel weer. Nou ja… eerst maar eens naar Frankrijk!

Dat is dus de reden dat ik pertinent niet in een vouwwagen wil… :lol:

Tenzij je dus zo’n moderne hebt die met gasveren compleet uitvouwt…

Mijn ouders hebben altijd een dubbelklapper gehad, stond opzich zo… maar ze waren thuis altijd een dag bezig om de vouwwagen in te ruimen en als we weg moesten voor 11 uur, gingen we de dag ervoor al inpakken, anders redden ze het niet.

Onze tent staat met 30 minuten al voor 80%, dan kan 1 van ons al water gaan koken voor koffie en hoeft hij enkel nog maar rondom vast. Ik leef niet uit tassen, maar uit vouwkratten, per persoon een krat en dat werkt prima.

En als we weggaan… heb ik de boel dus binnen 2 uur grotendeels wel ingepakt en klaarstaan onder de luifel en dan breken we de tent af. Haringen rondom los, afborstelen en in de tas… bezem er nog 1 keer door en een vochtige dweil… we drinken nog 1 kop koffie uit de thermos, dan is het goed droog en dan laten we de tent instorten… invouwen, plat leggen, grondzeilharingen los (zijn er 10) links naar het midden, rechts naar het midden… emmertje sop en dan even op de knietjes schoonmaken… dan dubbel… ook schoon en dan oprollen en zit ik erbij en rol op en maak schoon… in de zak, alles in de auto en we zijn weg…

Ga je goed inlezen in de kosten, een caravan aanschaffen is 1 ding, maar hij moet een stalling in. Hoeveel kan je auto trekken, wat is het laadvermogen, straks kan je lang niet alles in de caravan vervoeren ivm gewicht en moet er nog veel in de auto. Het jaarlijks onderhoud rubbers,leidingen,banden, keuringen enz kost ook wel wat. De ruimte in een caravan is beperkt, sta je te koken, kan niemand er echt makkelijk langs en als je hem niet handig indeelt, heb je dingen 4x in je handen.

Als wij namelijk een caravan zouden kopen, zijn we op jaarbasis inclusief een plek voor 2 weken op een goede camping in Frankrijk, met stalling, verzekering en onderhoud net zo veel kwijt als dat we een ingerichte tent of stacaravan huren.

Niet om je tegen te houden hoor, maar even voor het complete verhaal.

Onze auto weegt van zichzelf al veel 1600 kg en is op benzine. Hij mag maar 11 kilo trekken en dat is niet bijzonder veel. Dus voor ons is het geen optie al met al… dan kan ik beter gewoon wat huren. Kost me dit jaar 1700 euro versus- 1000 euro camping, 430 euro stalling, 250 euro onderhoud en verzekering en een behoorlijk hoger brandstof gebruik… rijden we nu 1 op 10 met een volgeladen auto, gaan we dan ineens naar 1 op 7… 24 euro extra per 100 kilometer…maal 1000 kilometer rijden, betekent extra brandstof ter waarde van 240 euro… x2 want je moet ook terug…

Doe mij dus maar gewoon mijn tent… Ruud wil best mee kamperen naar Frankrijk, maar dan dus wel met een tent die door 1 is op te zetten, snel staat en veel ruimte biedt. Dus als het lukt gaan we een Falco Steenarend kopen.

Is voor jullie een jametic evt geen optie? wel de ruimte van een vouwwagen, maar een heleboek opzet gemak enne… een caravan is ook behoorlijk klam hoor… als het koud is, staat op de caravan ramen van mijn schoonouders ook condens en dan gaat het ook muf ruiken. Dat was binnen 4 jaar al het geval…

Gewoon ter overdenking. :-*

11 kilo… hahahaha… foutje… 1100 kilo… anders kan er nog geen aanhanger achter… hahahaha

Ik vind de vouwwagen die wij hebben wel meevallen qua werk. We gebruiken hem niet voor onderweg, slechts voor bestemming. We klappen m naar links en rechst open, deels vastzetten, koepelvoortent met luifel er in 1 kkeer aan en afspannen. Kasten erin en klaar. We hebben per persoon een krat en dan nog een paar kratten of tassen met handdoeken en dagelijks spul. Bij ons ligt eigenlijk alles in de vouwwagen. Ik wilde niet met bergruimte onde rhet bed, want dan kan ik er op vakantie zo lastig bij. We hebben dus kastruimte onder de bankjes. Het enige wat we zelf meenemen is kleding, slaapzakken, beddengoed en handdoeken, wat dagelijks spul. De rest ligt er standaard in en dus hoef ik alleen in te pakken wat ik ook met een huisje of iets dergellijks op bestemming in zou moeten pakken. De vouuwagen gaat thuis dus ook niet open, sechts de zijkant waar we evt wat spul in tussenruimte of disselbak stoppen.

We hebben een cabanon manga, supermooi!

Een caravan wil ik ook heeeel graag, maar dat zal pas over een paar jaar zijn. Ik durf de oudsten nog niet in een apart tentje te laten slapen…

Stalling is voor ons geen probleem, dat kan bij mijn ouders. Alleen het onderhoud dan. Maar voor nu kunnen we ook geen caravan, want we hebben geen trekhaak op onze lease-auto. :slight_smile:

Wij moeten dus alles in de kofferbak, bij de voeten van de kinderen en in de dak-koffer zien te krijgen.

Cell, 11 kilo, ik dacht al dat het een typfoutje moest zijn haha

Bij ons gaat het nu naar Frankrijk zonder tent, kookgerei, tafel en stoelen, alleeeeen in de auto… als we gaan kamperen, moet het in de auto en in een dakkoffer want ook hier geen trekhaak. Maar ik denk dat het wel moet kunnen… we hebben idd ruimte voor 2 plunjezakken bij de voeten van de kinderen op de 1e zitrij. Verder een L vormige bagageruimte van ongeveer 1 meter hoog en zo’n 60 cm breed… Zover we kunnen bekijken past dwars tegen de rugleuning van de stoelenrij de tent, met daarbovenop de vouwstoelen. Daarvoor plat op de bodem de picknickset en ons kleine droogrek. De slaapmatten en luchtbedden gaan in de dakkoffer, de slaapzakken gaan dubbelgevouwen onder de autostoelen van de kinderen. Zitten ze wat hoger, maar dat kan geen kwaad. 2 plunjezakken kunnen op de bodem tussen bij de voeten van de kinderen. de andere 4 bij elkaar gebonden rechtop bovenop de tafel/wasrekcombi… achter de achterste stoel past 1 krat (geen 2 want het loopt taps, bovenaan is maar 30 cm ruimte) dus daar zal een bigshopper op gaan met kleine items. Ik ben wel fan van bigshoppers en gymtassen, in gymtassen (mini plunjezakken eigenlijk) gooi ik altijd schoenen, snoeren, zaklampen enz… en die prop je vervolgens overal tussen.

Nee, ik denk dat het met goed plannen en zo flexibel mogelijk inpakken wel moet lukken. De los mee te nemen kratten gaan meestal rechtop ingeklapt tegen de ruggen van de voorstoelen aan, voorheen bigshoppers ervoor, nu dus plunjezakken. En wij pakken vaak achterstevoren in, dus de achterklep blijft dicht, dan kan ik daar tegenaan stapelen. Andersom krijgen we de kofferklep vaak niet meer dicht… hahaha…