Kampeer vragen

Dat scheerlijnen verhaal, daar snap ik helemaal niet van.



Wij hebben die basecamp Ambato, nu voor het 4e jaar en we hebben nog nooit last gehad van ruimteproblemen of vallende kinderen. En we hebben geen rustig lopende kinderen. Die bestaan niet eens :angel:

Scheerlijnen kun je korter maken he :wink:



Wij hebben de 6-persoonsversie, maar dat vind ik geen zespersoonstent, echt niet.



Wij slapen in de ruimste ruimte met Lev naast ons, en in het andere ā€œkamertjeā€ staat het campingbedje. Vorig jaar sliep AS in het kamertje en stond de Deryan in de voortent.



We hebben er sinds 2 jaar een tentje naast en daar slaapt AS nu in.



Ik vind het een heel fijne tent; katoen, vaste kuip (dmv ritsen), ruim en je hebt geen karretje nodig om de tent mee te slepen. Tot vorig jaar hadden wij nog niet eens een dakkoffer mee.

En groot pluspunt: de tent zetten wij in 20 minuten op. Dit jaar hielp iedereen mee, dat was echt leuk



:thumbup:



(overigens qua ruimte op campingplaatsen; we hebben altijd de auto, de tent en een bijzettentje neer kunnen zetten op dezelfde plaats. En dan was er voldoende ruimte om te spelen en te eten. Dus misschien hebben wij geluk, maar we hebben al veel campings gehad en plaatsen zijn over het algemeen echt wel ruim)

@sassie1980 wrote:

Wij hebben een Basecamp Ambato de luxe VI, dat is een 6-persoonstunneltent van 470 breed en 740 lang met een inritsbare kuipzeil.



Je hebt dan aan de achterzijde 3 ruime slaapcabines (145x220) waarvan je ook 2 cabines tot 1 grote cabine kan samenvoegen.

Dan heb je een ā€˜woonkamerā€™ van 300x470 wat dus voldoende ruimte is als het weer tegenzit. Daarvoor zit nog een luifel die aan de zijkanten dicht is (wel oprolbaar, dus open te maken) en voorzijde voorzien van afritsbare muggengaas.



We hebben ermee in Spanje en Nederland gestaan en dat past prima op de meeste kampeerplekken. We hebben vaak zelfs ruimte voor nog een partytent erbij te zetten en de auto.



Groetjes Saskia




die leefruimte is echt heel groot en fijn, zeker als je 2 weken in Engeland staat ofzo :wall: Ik zeg altijd dat onze auto er in kan :wink:

Maar wij hebben die 2 cabines inderdaad tot 1 samengevoegd. Anders vond ik het te benauwd worden.

Lydiaā€¦ de basecamp ambato valt juist binnen het segment tenten met niet te veel scheerlijnenā€¦ maar ik bedoel dus meer ditā€¦

Dat is dus echt niet handig als je er nog een bijzettent naast wil zetten of ietsā€¦





Mardaā€¦ kijk eens bij kampera (even googlen) dat is een tentverhuurbedrijf die de ambato na 2 jaar verhuren wegdoet. Ze hebben er nog meerdere in de aanbieding, amper gebruikt voor 675 euro en model jaar 2011 voor 575

overigens is het misschien voor jullie (marda) ook wel te overwegen om 1 jaar een tent bij hen te hurenā€¦ dat is dus een huurtent die je 1 dag van te voren ophaalt en 1 dag na je vakantie terug brengt. Dan kunnen jullie het uitproberen. Als je het niets vind, ben je niet al die kosten kwijt. Vind je het geweldig, kan je het zo aanschaffen als je wilt. :thumbup:

@lydia wrote:

Dat scheerlijnen verhaal, daar snap ik helemaal niet van.



Wij hebben die basecamp Ambato, nu voor het 4e jaar en we hebben nog nooit last gehad van ruimteproblemen of vallende kinderen. En we hebben geen rustig lopende kinderen. Die bestaan niet eens :angel:

Scheerlijnen kun je korter maken he :wink:



Wij hebben de 6-persoonsversie, maar dat vind ik geen zespersoonstent, echt niet.




Kan kloppen, maar de nieuwe versies ambato VI (2011 en 2012) zijn een stuk breder en groter gebouwd. Dus zelfs binnen ambato VI is het betreft welk jaar je ze koopt, appels met peren vergelijken..
Bij de nieuwe tenten is ook de stahoogte hoger, en is de luifel langer, op rolbaar met een horgordijn..


Anyway.. wij hebben besloten dus die tent te kopen (de 2012 versie).
Ik zag hem op internet voor 850.. (is normaal 1149) daarna alleen via een internetsite 799,00 totdat ik hem vandaag voor 785 zag.
Even gebeld naar de dichtsbijzijnde winkel waar ze hem hebben staan en onderhandeld over de prijs. Man op achtergrond was aan het mopperen over zakkende prijzen en dat het nu tegen de inkoopprijs aanliep (weet ik meteen dat hij niet veel goedkoper meer wordt) :mrgreen:
Na even onderhandeld te hebben, mogen wij hem op die plek ook voor 785 komen halen.. het loont dus om op internet te struinen naar de goedkoopste prijs en te bellen naar de meest dichtbijzijnde winkel en te zeggen dat je hem ergens anders goedkoper hebt gezien :thumbup:

@Cell wrote:

Dat is dus echt niet handig als je er nog een bijzettent naast wil zetten of ietsā€¦





Mardaā€¦ kijk eens bij kampera (even googlen) dat is een tentverhuurbedrijf die de ambato na 2 jaar verhuren wegdoet. Ze hebben er nog meerdere in de aanbieding, amper gebruikt voor 675 euro en model jaar 2011 voor 575




Tnx voor de tip, hebben we overwogen maar vind het verschil tussen nieuw en gebruikt erg klein, ook zijn dat de oude modellen (die met scheerlijnen en zonder horgordijn enz. :wink: )



Mocht het nu echt niet bevallen (wat ik niet verwacht, maar weet nooit met manlief die ook van huisuit niet gewend is te kamperen) dan kunnen we hem dus ook nog voor goede prijs verkopen.

Oh ja, nog een andere reden voor ons om nu een tent te kopen is dat volgend jaar de btw omhoog gaat, scheelt geen gigantisch bedrag maar met zulke bedragen toch wel iets.

Is vast een goede koop!

Dat huren is ook een leuke optie trouwensā€¦



Ik vind overigens de kwaliteit van de Basecamp niet geweldig. Hij begint nu al oud te worden, je merkt dat ritsen slechter worden en dat het gaas wat scheurtjes begint te vertonen. Ook gaan lusjes los en we mishandelen de tent echt niet.

Maar qua prijs-kwaliteit verhouding is het zeker een prima koop.



Dat appels met peren vergelijken wist ik niet :wink: fijn dat de nieuwere versie ruimer is!

Wij hebben hem maandag gekochtā€¦ :dance:

Nog niet uit de doos geweest, mijn opa is gisteren overleden, waardoor kampeer ideeƃĀ«n even naar de achtergrond zijn verhuisd.



Als alles meezit gaan we de tent op een van de komende dagen in onze achtertuin opzetten. Ik ben heel benieuwd.

gecondoleerd met je opaā€¦ dan is het logisch dat vakantiedingen even wat naar de achtergrond verschuiven.

Dat verzuurd echter niet en zit dan voor volgend jaar mooi in het vat toch.



Ben heel benieuwd hoe het jullie gaat bevallenā€¦ ook het opzetten voor de eerste keer.



Afgelopen week dus spontaan wezen kamperen en stonden naast een ander gezin met 4 kids die dit jaar voor het eerst waren kamperen, alles nieuw aangeschaftā€¦ eerst op een luxe camping geweest en nu nog paar dagen op een natuurkampeerterreinā€¦ geloof niet dat ze dat laatste nog een keertje gaan doen :lol: .

Wilden duidelijk iets meer luxe en sowieso vraag ik me af of de vrouw in kwestie het wel echt leuk vondā€¦ na de ene regenbui in de nacht was er wat vuil in de tentā€¦ ieeeehhh.

Eh ik zal haar maar geen fotoā€™s sturen van hoe onze jongens er nu bij thuiskomst uit zien :angel: .



Hoewel ik zelf de meeste nachten thuis heb geslapen ivm de jongste die het daar niet kon vinden qua slapen hebben we een heerlijke week achter de rug en ben ik toch blij dat we nog gegaan zijn spontaan, want het verhoogt het vakantiegevoel enorm heb ik gemerkt en met dit weer en een meertje op loopafstand van de campingā€¦ wie wil er dan in hemelsnaam een dag in de auto naar het zuiden? 8)

Up up upā€¦ :smiley:



Enā€¦hoe zit het nu met jullie vakantieplannen?



Cell, mamamarije, wat gaan jullie aankomende zomer doen?



Hier dus een tent + bagagewagentje gekocht, maar verder nog niet echt bezig geweest met de vakantieā€¦

De komende maanden maar eens oriƃĀ«nteren op alle verder aan te schaffen spullen, de campingplaats waar we heen willen enzovoortā€¦

Leuk leuk!



Tips en ideeƃĀ«n blijven welkom!

Wij hebben de outwell bearlake 6 gekocht 2012 variant , nu helemaal zin in de vakantie :dance:

wij gaan met onze touw caravan weer een voorseizoen naar de camping heb er vreselijk zin in.



moeten helaas waarschijnlijk wel het besluit maken de tour te gaan verkopen :frowning:



hebben vorig jaar een opknap chalet gekocht op de camping in zeeland.

en dacht ik wil zo graag met de tour lekker met vrienden een voorseizoen samen zijn.



en de rest van het jaar heerlijk vertoeven in Zeeland, maarja kosten van stalling het voorseizoen en het stageld van Zeeland is te prijzig :frowning:

Ja, leuk, kamperen! Ik ben ook alweer helemaal vakantieplannen aan het maken.

Misschien ga ik in de meivakantie 2 weken op pad met Laura, met zijn tweetjes. Het lijkt me wel wat om dan te gaan kamperen in Italie of Frankrijk. Maar dat riep ik 2 jaar geleden ook en toen eindigde ik in een appartement op Mallorca (overigens ook helemaal niet verkeerd), dus het kan echt nog alle kanten op.

Tenten en kampeerspullen hebben we in alle soorten en maten, ik moet ze alleen nog terug zien te vinden op zolder en eens goed controleren of alles nog heel isā€¦ tijdje niet gebruikt, mijn vriend is niet zoā€™n kampeerder. Dus ik moet mijn kans maar grijpen nu hij niet meegaat.

Ik ben in elk geval alvast heerlijk aan het rondkijken naar alle mogelijkheden, leuke campings, etcetera, eigenlijk is de voorpret nog het leukst.

Hier zijn we uiteindelijk uitgekomen op toch weer een pyramide tent. We hadden een 2e hands randstad bunzing en we hebben nu een 8 jaar oude randstad Vos, hij ziet er top uit, grote voordeelā€¦ zij het met wat extra moeite kan ik hem alleen opzetten en afbreken.



Het word voor mij namelijk alleen kamperen met de kinderen. Het is ons helaas de afgelopen 8 maanden ook pijnlijk duidelijk geworden dat niet alleen onze zoon asperger heeft, maar papa ook. Hij ziet zoveel beren op de weg, raakt al van de leg van het idee te moeten gaan kamperen dat ik na de zoveelste discussie de geboekte camping in drenthe heb geannuleerd en een bungalow met veel ruimte en van alle gemakken voorzien heb geboekt aan de kust. Dat word onze gezinsvakantie en dan ga ik zeker ook nog wel 1 week gewoon lekker naar een natuurkampeerterrein of een boerderijcamping uit het groene boekjeā€¦



Ergens had ik dus de bunzing kunnen houden, want daar pas ik met de kinderen best in. Maar de Vos bied R.uud wel de mogelijkheid evt een nachtje te blijven als hij dat zou willen. Ik ga in elk geval kamperen, come rain come shine :mrgreen:

Leuk! Wij gaan 2 weken naar camping Le Pech Charmant.

Nu alleen nog een tent :slight_smile:



Die we nu hebben is te klein. We zoeken een 6 persoons met 3 slaapcabines.

De Ambato VI deluxe hebben wij ook gezien. Ik vind em geweldig!

Mijn vriend wil liever een bungalowtent. Dus we moeten nog even rondkijken.

Leuk dit topicā€¦aangezien ik vorig jaar alleenstaand moeder ben geworden en ik niet meer met de caravan op vakantie ga moest ik wat anders verzinnen.

Vorig jaar nog met de caravan van mijn ouders weggeweest, maar dat kan ook niet elk jaar.

Dus vorig jaar september mijn eigen vouwwagentje gekocht waar we heerlijk in kunnen vertoeven met ons drietjes en in december een trekhaak onder mijn rugzakje laten zetten.

Zo ziet mijn wagentje eruit en het is een 1,2,3 systeem dus ik kan hem alleen opzetten, heb dat ook al gedaan bij mijn ouders en is goed te doen:





Vanmorgen heb ik een camping geboekt bij Hellendoorn in de buurt (kunnen we ook nog een dagje naar het pretpark) voor 2 weekjes in Augustus.

Maar ik moet nog heel wat spulletjes hebben voordat we weg kunnen en in mei of juni gaan we nog 1 of 2x een weekend proef kamperen samen met mijn ouders om te kijken of ik alles heb en of alles naar behoren werkt.



Heb er nu al zin inā€¦ :dance: :dance:

Wij hebben net een plaats geboekt op een camping in Oostenrijk. ik heb er helemaal zin in! (oehā€¦het duurt best nog even lang, haha).

De afgelopen twee jaar hebben we gekampeerd met de tent van mijn ouders, die ze zelf niet meer gebruiken. (ze hebben zelf een wat kleinere versie). Het is een De Waard-achtige tent, maar dan van de Vrijbuiter zelf.

Op zich een hele stevige tent, maar toch wel wat nadelen. Dus wie weet dat we van het voorjaar toch nog op jacht gaan naar een ander.

@Marda wrote:

Up up upā€¦ :smiley:



Enā€¦hoe zit het nu met jullie vakantieplannen?



Cell, mamamarije, wat gaan jullie aankomende zomer doen?




HƃĀ© topic weer omhoog :).

Hier nog 0,niks aan plannenā€¦ maar wij plannen sowieso nooit heel erg vooruit.

Maar op dit moment gaat het slecht met mijn vader en die is er deze zomer (waarschijnlijk) niet meer (en waarschijnlijk nog wel een beetje eerder dan de zomer) en ik weet echt niet wat we dan gaan doen.



Misschien hebben we na een bewogen jaar geen zin om de boel mee te slepen en huren we last minute iets, maar ik sluit ook niet uit dat mijn moeder bijv. een weekje mee kamperen gaatā€¦ nemen we bijzet tent mee en dan kan mijn moeder daarin slapenā€¦ vast met 1 van de jongensā€¦ en dat wij dan nog een week blijven staanā€¦



Echt nog geen enkel idee, we leven hier momenteel bij de week zeg maar.



Als er niks komt qua plannen wordt het denk ik net als vorig jaar lekker in de buurt op een natuurkampeerterrein.