Grote voordeel van een campingbedje t.o.v. een luchtbed/slaapmatje is wel dat ze ‘van de grond’ liggen en het dus iets minder koud is.
Marda, wat een leuk verhaal! Super hoor, ik schat in dat jullie na 1 kampeervakantie ‘hooked’ zijn!
wat leuk marda, erg leuk geschreven jouw verhaal!
Wij gebruiken ook een campingbedje, idd het idee van niet op de grond liggen. Lucas ligt ook altijd te woelen en te draaien in bed
Ik denk dat we het campingbedje nog wel 2 jaar gaan gebruiken.
Ik kan echt niet wachten tot we vertrekken, op Facebook al berichten van mensen waarvan de kinderen volgende week al zomervakantie hebben. Wij moeten nog 3 weken!
Ik ga even weer verder met mijn vakantielijstje, er moet helaas heel wat afgestreept worden, want het gaat nooit passen…
En nog een tip, bij de ANWB heb je kinderroutekaarten, van Nederland en Frankrijk en Alpen & Italië Noord. Als je lid bent kun je ze ophalen. Wij zijn zelf geen lid maar mijn ouders wel, dus ik laat hun even van Nederland en Frankrijk 2 kaarten halen.
Wij behoren dus tot degene die al schoolvakantie hebben. Ik moet maandag, dinsdag, woensdag nog werken, we vertrekken zaterdag. En het ziet er naar uit dat het dichtbij mooi weer wordt dus het wordt waarschijnlijk de moezel!
Nu al schoolvakantie? Wow, dat klinkt voor ons echt nog best ver weg. Wij moeten nog 3 weken naar school.
Maar wij gaan met de vouwwagen op vakantie! Mijn man heeft hem vandaag opgehaald, van marktplaats. Het ziet er allemaal nog heel netjes uit.
Volgende week zaterdag de boel maar eens helemaal opzetten om te kijken hoe alles werkt enz. Dan staan we in Oostenrijk tenminste niet raar te kijken, haha.
En even zien of er eventueel nog rubbers oid vervangen moeten worden. Kunnen we daar meteen een lijstje van maken.
Wij nog 1 week en dan hier ook vakantie…dit jaar zijn wij midden en volgend jaar vroeg maar dat is dan ook dezelfde tijd, hoop dat het weer dan wat beter is :thumbup:
Wij zijn alweer terug! Heerlijk gekampeerd in de Provence, voor het eerst met baby! Na een paar dagen wennen ging dat heel erg goed. Ze heeft zelfs haar eerste tandje daar gekregen!
We hadden lekker weer (+/- 30 gr) en onze nieuwe tent (Base camp Mendoza IV) deed het erg prima. We hadden ook een tarp mee voor wat extra schaduw voor de kleine meid en daar waren we erg blij mee. Al met al een goede ervaring!
Wij gebruiken de deryan op de kleppen van de vw, das al snel ruim 1m van de grond Bij en tent is een campingbedje idd wel fijn dat je wat vd grond af ligt, scheelt toch in optrekkende kou.
@tamma, ff van te voren opzetten is idd wel handig, de 1e x is altijd t ergst zullen we maar zeggen, dus dat kun je dan maar beter thuis hebben dan op een camping waar iedereen staat te kijken. Al hoewel daar vast ook weer mensen zijn die je kunnen helpen. Kijk ook meteen ff naar de haringen en de grond waar jullie heen gaan, harde grond met stenen hebben andere haringen nodig dan zandgrond.
Dank voor de tips Loesje79! We gaan hem inderdaad even opzetten hier in de buurt.
En gelukkig ben ik wel een echte kampeerder, dus met de haringen ed gaat het goedkomen.
Hahaha… ik kreeg vanmorgen het commentaar van de kids dat ik raar ben… ahahaha… ik had gezegd dat ik deze week even heel streng ga zijn en ze dus gewoon verplicht elke avond op moeten ruimen (normaal hoeft dat alleen op zondagmiddag) zodat mama het huis even goed bij kan houden en ik aan het eind van de week, vlak voor vertrek niet meer van alles nog hoef te doen…
Ik vind het heel slim van mezelf, maar de kinderen vinden mama deze week maar raarrrr :lol:
Heerlijk die kinderen !!
Wij hebben gisteren ff weer de tent opgezet, heerlijk die voorpret…
Marielle begon al, waarom kunnen we nu niet al op vakantie??
Maar ging weer goed, buitenkant stond binnen half uur, dus gok dat we met een uur al goed ver zouden moeten zijn !! En de meiden keutelden er rustig omheen… Dus daar zal de stress niet in zitten…alleen het inpakken van de auto/kar/dakkoffer ( waar we nog andere dragers voor moeten hebben…) andere auto en wagentje… Ach zal wel goed komen, maar toch haha
Wie gaan er dit weekend verder al weg dan ?
Arme kinderen heb jij Cell, met zo’n moeder . Maar slim van je! :thumbup:
Wij vertrekken zaterdag, heb er zo’n in. De keuze is gevallen op een camping in het zwarte woud.
Aaaah heerlijk!
Ik wil ook op vakantie! Nog 17 nachtjes wachten…
Wij zijn terug van een topvakantie in het zwarte woud, 2 weken zijn omgevlogen. Schitterend weer en 2 stortbuien, goed om te weten dat onze tent waterdicht is, n een enorme ruimte binnen om te schuilen.
Wij hebben een heerlijke vakantie gehad, 2 weken 26 a 27 graden met een zeebries… Camping was een beetje saai, dus we hebben ons echt zelf moeten vermaken, maar met een werkelijk prachtig strandje lukte dat goed.
Volgend jaar wil manlief dan toch gaan kamperen. Hij vond het echt gewoon te duur…en met kamperen kunnen we al zo de helft besparen, als het niet meer is. Wel met randvoorwaarden… genoeg ruimte in de tent, de jongens in een eigen tentje, goed voorbereid, geen mega grote camping, een camping met de nodige privacy en in redelijk zonzeker gebied.
Het zal mij benieuwen, want in de 11 jaar dat ik mijn man ken heeft hij zo ongeveer elke kampeervakantie geboycot of er op t laatste moment toch weer vanaf gezien.
Het is in elk geval wel erg leuk om nu al te kijken naar geschikte campings. Het liefst met mogelijkheid tot huren van koelkast, want dan redden we het wel met enkel een dakkoffer en ons bagageruim in de auto.
Zuid Frankrijk met 30+ graden zonder koelkast lijkt me toch wel minder…
Manlief gaf aan opzich als het niet lukte, het geen probleem te vinden om met de tent te gaan die we dus al hebben, maar het liefst wil hij toch wel een grote tunneltent. Is gefocussed op een falco Havik, maar die is bomzwaar… Dus we zijn toch wel naar alternatieven aan het kijken, tenten van technisch katoen die rond de 35 kilo max wegen…
Wie is er ook al meteen weer bezig met volgend jaar? :mrgreen:
Ik ben al wat aan het rondkijken geweest naar nieuwe campings
hier is de zooi nog niet allemaal opgeruimd… maar we hebben een heerlijke zonvakantie in eigen land gehad.
Alleen maar mooi mooi mooi weer, daar hoefden we niet ver voor weg.
Kids elke dag gezwommen in de zwemplas op loopafstand, gespeeld op de camping, elke avond marshmallows maken met de andere kids… volgend jaar weer… maar wanneer dat zien we dan wel weer op het laatste moment :thumbup:
Wij zijn maandag aangekomen in de Dordogne.
Super leuke camping, speeltuin en toiletgebouw tegenover de tent dus de kinderen kunnen zo zelf naar het toilet en de speeltuin.
Heerlijk weer, helaas wel veel horzels op sommige dagen… Vandaag heb ik ze nog niet gezien.
De oudste 2 zijn nu de dieren aan het voeren op de camping (ezels, konijnen, geiten en de paarden).
Zo kon ik even internetten
horzels? maar daar hoef je geen last van te hebben, die steken niet… helaas worden ze vaak verward met Dazen en Dazen komen op de warmte van een lijf af en steken niet, maar bijten… kan je lelijke ontstekingen van krijgen. Zwarte kleding vermijden helpt enigzins… hoe warmer je bent… hoe groter de kans…
Dazen zit ook vaak op paarden…